Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

    Tuli ostettua tuollainen käytetty Westfalian irroitettava koukku ja tarkoitus asentaa se 1996 sedaniin. Mukaan tuli pätkät johtosarjaa ja joku musta boksi. Olisko jollain tarjota jotain asennusohjeita sähköjen osalta tai edes jotain kytkentäkaaviota?
    I Believed I Would Die.

    Comment

    • kyf
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 206
      • Kangasala

      Moi! releitä on vaik mitä,eli millaiset releet noi pitäs olla. kaikki 5 samanlaisia? katoin noita motonetin sivulta.




      Originally posted by TeiniDX View Post
      en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

      Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

      tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.

      Comment

      • kyf
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 206
        • Kangasala

        No niin,ny sai e39 -99 523 I vetokoukulle sähköt,ja tuolla mese.fi ohjeilla,SUOSITTELEN,kärriä vedetty ny 600 km,ei ongelman ongelmaa.






        Originally posted by TeiniDX View Post
        en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

        Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

        tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3064
          • Suomi

          Olisi varmaan pitänyt tulla sen sarjan mukana boksin kytkis. Näin ainakin itsellä.

          Sumareita en itse saanut pelaamaan niin että auton sumarit olisi sammunut joten jätin ne kytkemättä.
          (Joku ruuvi oli muttei paljoa hyödyttänyt, vedin kuitenkin samalla verhoilujen alta piuhat sumarin valolle jos joskus tarttee(touring)).

          Omassa "releboksissa" eli varmaan oikeammin trankkuboksissa on myös maapiuhan katkaisu PDC:lle kun kärry perässä.

          Itsellä oli kauhea hoppu saada se konttorille kuntoon, mutta eipä kuulemma enää tarvii katsastella koukkuja jos on eu hyväksyttyjä. Ei edes tarjonnut valopostiinkaan...

          2000kg tuli jostain auton papruista vetopainoksi..

          Sumarin pinniin tulee vanhoissa kytkennöissä jatkuva +12.v ja uusissa sumarin virta joten sen kanssa kannattaa vähän miettiä jos ei saa oikein toimimaan.
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            Nostetaas ylös vanhaa topicia.

            Vetokoukun osto/asennus ois edessä E39 M5:een.

            Ebaystä surffaillut koukkua niin melkein kaikissa ilmoitetaan ettei sovi M5:een. Miksi ei ? En yhtäkkiä keksi mitään syytä miksei sopisi. Kuvien perusteella vaimentajat/varapyöräkotelon eroavaisuudet ei pitäs mitenkään vaikuttaa asennukseen. Ajatuksena oli hommata orkkis irrotettava koukku ja jälkiasennus sähkösarja. Mistä kannattaa sähkösatsi hommata ?

            Tarjotakin saa mikäli löytyy ylimääräinen koukku..
            Last edited by Maza; 19-04-2015, 13:11.

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Samaa ihmettelin kanssa kun koukkua etsin, kun suurin osa ei sopinut m5:seen. En nyt muista mihin johtopäätökseen päädyin, mutta jostain koukkukeskustelusta täältä löytyy mietteitä enemmän

              Ja koukun ostin siis foorumilaiselta, alkuperäisine johtosarjoineen. Tämä koukku oli marmorilta m5:seen ostettu. Muistaakseni oli westfalian koukku 303095 numeroisena

              Edit. Ja erona perusmalliin niin tässä taisi olla kouku runko alumiinia, kun normeissa se on ihan rautaa. Liekkö tuolla väliä:think
              M550d

              Comment

              • MaxSound
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 255
                • Kajaani

                Pitäisi asentaa vetokoukku -00 loppuvuodesta rekisteröityyn Touringiin.

                Onko kenelläkään tuota Motonetin koukkua paikallaan, miltä se näyttää asennettuna? Pitääkö puskurista leikata isokin pala?


                64-5354

                Vetokoukku BMW-500s E39touring
                Sopivuudet:
                - 500s E39 97->03 Touring-Farmari
                Hinta:
                199,90€


                Sähkösarjaakin tuolta näkyi saavan.

                Topikissa oli aiemmin kehuttu jotain Ebayn koukkumallia mutta linkki ei toimi enää, nätisti istuvaa ja kohtuuhintaista koukkua saa myös ehdottaa Ebaystä.

                Esimerkiksi tuo pisti silmään, onko kenelläkään kokemusta sopivuudesta?


                Kiitoksia jos joku jaksaa vastailla.
                E39 525DA Touring -01, 540tkm

                Comment

                • zeniitti
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 575
                  • 127.0.0.1

                  Tältä myyjältä tilattiin noin vuosi sitten kaverin 330dAT:iin vastaava. Sen kokemuksen mukaan oli ihan ok. Sähkösarjan se hommas jostain muualta.
                  Tässä olis e39 tourinkiin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...-/251771719124

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    Ostoilmoituksella löytyi alkuperäinen irroitettava koukku

                    Sähkösarja pitäisi vielä hommata. Onko kukaan asentanut tuota Motonetin johtosarjaa, oliko minkälainen savotta? Pitääkö auton johtoja silputa vai sopiiko ihan heittämällä paikalleen?

                    Joissakin sarjoissa menee piuhat valomoduulillekkin, mikä niiden tarkoitus on? Parkkitutkaa ei ole, ja kyseessä tuo -00 loppuvuodesta tehty touring.
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • MaxSound
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 255
                      • Kajaani

                      Ei näy tietoa olevan

                      Tilasin sitten Ebaystä Jaegerin mallikohtaisen piuhasatsin, katsotaan minkälainen on kunhan paketti saapuu. :think
                      E39 525DA Touring -01, 540tkm

                      Comment

                      • juha_k
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 23
                        • Tampere

                        Nyt on Westfalian koukku paikallaan, mutta sähköjen veto ei mene ihan kuten ohjeissa.

                        Kaikissa ohjeissa lukee 54-pin liitin, mutta omassa ei sellaista ole.


                        Mulla on tällainen boksi


                        Eli mihin toi piuha laitetaan vai tarviiko sitä ollenkaan?
                        E39 530iA M-Sport

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Kuvassa on korimoduli (GM3). Ohjeessa mainittu valomoduli (LCM) löytyy tuosta oikealle, kynnysmuovin takaa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • juha_k
                            Newbiemmer
                            • Jun 2011
                            • 23
                            • Tampere

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kuvassa on korimoduli (GM3). Ohjeessa mainittu valomoduli (LCM) löytyy tuosta oikealle, kynnysmuovin takaa.
                            No niin. Oli niin sopivan näköinen purkki, että sen tarkemmin en tutkinut asiaa ja yhdessä Youtube pätkässä sanottiin tuon olevan ko purkki.
                            E39 530iA M-Sport

                            Comment

                            • MaxSound
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 255
                              • Kajaani

                              Juuri tänään kytkin Jaegerin johtosarjan, ja Valomodulissa oli tyhjänä tuo paikka 35, liitin purkautuu helposti niin saa sen kolmevitosenkin näkyviin, sitten vain tökkää pinnin paikalleen ja johto takaisin moduliin

                              Hyvin lähti sähkötkin toimimaan

                              Se moduli on tosiaan siinä vänkärin jalkatilan oikeassa laidassa, hanskalokeron alta muovi pois, jalkatilan oikeasta laidasta se muovi vetäisemällä irti ja moduli näkyy.

                              E39 525DA Touring -01, 540tkm

                              Comment

                              • juha_k
                                Newbiemmer
                                • Jun 2011
                                • 23
                                • Tampere

                                ..... .
                                Last edited by juha_k; 17-06-2015, 15:35.
                                E39 530iA M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎