Tuli ostettua tuollainen käytetty Westfalian irroitettava koukku ja tarkoitus asentaa se 1996 sedaniin. Mukaan tuli pätkät johtosarjaa ja joku musta boksi. Olisko jollain tarjota jotain asennusohjeita sähköjen osalta tai edes jotain kytkentäkaaviota?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vetokoukun asennus
Collapse
X
-
Moi! releitä on vaik mitä,eli millaiset releet noi pitäs olla. kaikki 5 samanlaisia? katoin noita motonetin sivulta.
Originally posted by TeiniDX View Posten oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.
Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.
tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.
Comment
-
-
No niin,ny sai e39 -99 523 I vetokoukulle sähköt,ja tuolla mese.fi ohjeilla,SUOSITTELEN,kärriä vedetty ny 600 km,ei ongelman ongelmaa.
Originally posted by TeiniDX View Posten oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.
Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.
tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.
Comment
-
-
Olisi varmaan pitänyt tulla sen sarjan mukana boksin kytkis. Näin ainakin itsellä.
Sumareita en itse saanut pelaamaan niin että auton sumarit olisi sammunut joten jätin ne kytkemättä.
(Joku ruuvi oli muttei paljoa hyödyttänyt, vedin kuitenkin samalla verhoilujen alta piuhat sumarin valolle jos joskus tarttee(touring)).
Omassa "releboksissa" eli varmaan oikeammin trankkuboksissa on myös maapiuhan katkaisu PDC:lle kun kärry perässä.
Itsellä oli kauhea hoppu saada se konttorille kuntoon, mutta eipä kuulemma enää tarvii katsastella koukkuja jos on eu hyväksyttyjä. Ei edes tarjonnut valopostiinkaan...
2000kg tuli jostain auton papruista vetopainoksi..
Sumarin pinniin tulee vanhoissa kytkennöissä jatkuva +12.v ja uusissa sumarin virta joten sen kanssa kannattaa vähän miettiä jos ei saa oikein toimimaan.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Nostetaas ylös vanhaa topicia.
Vetokoukun osto/asennus ois edessä E39 M5:een.
Ebaystä surffaillut koukkua niin melkein kaikissa ilmoitetaan ettei sovi M5:een. Miksi ei ? En yhtäkkiä keksi mitään syytä miksei sopisi. Kuvien perusteella vaimentajat/varapyöräkotelon eroavaisuudet ei pitäs mitenkään vaikuttaa asennukseen. Ajatuksena oli hommata orkkis irrotettava koukku ja jälkiasennus sähkösarja. Mistä kannattaa sähkösatsi hommata ?
Tarjotakin saa mikäli löytyy ylimääräinen koukku..Last edited by Maza; 19-04-2015, 13:11.
Comment
-
-
Samaa ihmettelin kanssa kun koukkua etsin, kun suurin osa ei sopinut m5:seen. En nyt muista mihin johtopäätökseen päädyin, mutta jostain koukkukeskustelusta täältä löytyy mietteitä enemmän
Ja koukun ostin siis foorumilaiselta, alkuperäisine johtosarjoineen. Tämä koukku oli marmorilta m5:seen ostettu. Muistaakseni oli westfalian koukku 303095 numeroisena
Edit. Ja erona perusmalliin niin tässä taisi olla kouku runko alumiinia, kun normeissa se on ihan rautaa. Liekkö tuolla väliä:thinkM550d
Comment
-
-
Pitäisi asentaa vetokoukku -00 loppuvuodesta rekisteröityyn Touringiin.
Onko kenelläkään tuota Motonetin koukkua paikallaan, miltä se näyttää asennettuna? Pitääkö puskurista leikata isokin pala?
64-5354
Vetokoukku BMW-500s E39touring
Sopivuudet:
- 500s E39 97->03 Touring-Farmari
Hinta:
199,90€
Sähkösarjaakin tuolta näkyi saavan.
Topikissa oli aiemmin kehuttu jotain Ebayn koukkumallia mutta linkki ei toimi enää, nätisti istuvaa ja kohtuuhintaista koukkua saa myös ehdottaa Ebaystä.
Esimerkiksi tuo pisti silmään, onko kenelläkään kokemusta sopivuudesta?
Kiitoksia jos joku jaksaa vastailla.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Tältä myyjältä tilattiin noin vuosi sitten kaverin 330dAT:iin vastaava. Sen kokemuksen mukaan oli ihan ok. Sähkösarjan se hommas jostain muualta.
Tässä olis e39 tourinkiin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...-/251771719124
Comment
-
-
Ostoilmoituksella löytyi alkuperäinen irroitettava koukku
Sähkösarja pitäisi vielä hommata. Onko kukaan asentanut tuota Motonetin johtosarjaa, oliko minkälainen savotta? Pitääkö auton johtoja silputa vai sopiiko ihan heittämällä paikalleen?
Joissakin sarjoissa menee piuhat valomoduulillekkin, mikä niiden tarkoitus on? Parkkitutkaa ei ole, ja kyseessä tuo -00 loppuvuodesta tehty touring.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Ei näy tietoa olevan
Tilasin sitten Ebaystä Jaegerin mallikohtaisen piuhasatsin, katsotaan minkälainen on kunhan paketti saapuu. :thinkE39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Kuvassa on korimoduli (GM3). Ohjeessa mainittu valomoduli (LCM) löytyy tuosta oikealle, kynnysmuovin takaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKuvassa on korimoduli (GM3). Ohjeessa mainittu valomoduli (LCM) löytyy tuosta oikealle, kynnysmuovin takaa.Oli niin sopivan näköinen purkki, että sen tarkemmin en tutkinut asiaa ja yhdessä Youtube pätkässä sanottiin tuon olevan ko purkki.
E39 530iA M-Sport
Comment
-
-
Juuri tänään kytkin Jaegerin johtosarjan, ja Valomodulissa oli tyhjänä tuo paikka 35, liitin purkautuu helposti niin saa sen kolmevitosenkin näkyviin, sitten vain tökkää pinnin paikalleen ja johto takaisin moduliin
Hyvin lähti sähkötkin toimimaan
Se moduli on tosiaan siinä vänkärin jalkatilan oikeassa laidassa, hanskalokeron alta muovi pois, jalkatilan oikeasta laidasta se muovi vetäisemällä irti ja moduli näkyy.
E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
Comment