Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 459
    • Helsinki

    #31
    Pitäisi päästä ottamaan ketjunkiristin irti, tuon kuvan mukaan se on ihan normaalissa paikassaan eli konetta edestäpäin katsottaessa vasemman sylinterikannen alaosassa etupuolella. Mitäs kaikkea rojua täytyy purkaa että siihen pääsee käsiksi?
    Eihän tässä ehdi edes viinaa juomaan kun pitää tutkia penaria
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 459
      • Helsinki

      #32
      Pitää putsata tuo kiristin ja lyödä sinne jousen alle pari prikkaa tuomaan edes jonkimmoista painetta ketjulle, siis tuon jousikin on aivan olemattoman pieni, jopa Saabissa oli todella laadukas ja pykälletty, ja paljon vahvempi kiristin.
      Last edited by Kajakki; 02-05-2006, 19:30.
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • Kajakki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 459
        • Helsinki

        #33
        Ketjunkiristin pesty ja puhdistettu tuloksetta, venytin sen jousta vielä hieman ja sama meteli jatkuu edelleen, eli kaiketi sitä on tempaistava jokopää auki ja katsottava mitä on syönyt

        No nyt ryyppäämään

        Edit: ja vika ei vuorenvarmasti ollut kiristimessä tai sen mahdollisessa väljyydessä tai jousivoimassa, laitoin kiristimeen puhdistuksen jälkeen öljyä eikä se kohtuullisella voimalla ruuvipenkissäkään alkanut vuotamaan.
        Last edited by Kajakki; 02-05-2006, 19:29.
        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 459
          • Helsinki

          #34
          Tukka kipeä

          EI kukaan viitsisi kopiaoida korjausoppaasta jakopäätä käsitteleviä kohtia, tekisi mieli samantien tutkia mikä siellä oikein naputtelee?
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Kyllähän tuo kiertokangen ylä ja alapää ongelmat kuuluu useinkin juuri vain kuumana, eikä kyse kuitenkaan ole öljyn viskositeettimuutoksesta.
            Voi itse asiassa olla helpompikin homma vaihtaa alakautta kiertokangenlaakeri kuin tuo jakopääremppa. Eli kannattaa tosissaan pyrkiä varmistamaankummasta on kyse. Kun käytät kuumaa konetta ensin ilman yhtäkään remmiä jotta mm.vesipumpun laaleririkko saadaan poissuljettua.

            Comment

            • Kajakki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 459
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by Hemi
              Kyllähän tuo kiertokangen ylä ja alapää ongelmat kuuluu useinkin juuri vain kuumana, eikä kyse kuitenkaan ole öljyn viskositeettimuutoksesta.
              Voi itse asiassa olla helpompikin homma vaihtaa alakautta kiertokangenlaakeri kuin tuo jakopääremppa. Eli kannattaa tosissaan pyrkiä varmistamaankummasta on kyse. Kun käytät kuumaa konetta ensin ilman yhtäkään remmiä jotta mm.vesipumpun laaleririkko saadaan poissuljettua.
              Ääni tulee jakopäästä, kuuntelin koneen rauta korvaa vasten läpikotaisin, nakutus tulee konetta edestäpäin katsottuna oikealta, sieltä alhaalta pitkän ketjun kohdalta. Siirryttäessä sylintereitä kohti hiljenee ääni jatkuvasti.
              Ääni on erilainen kuin kk-laakeritapauksessa, ja öljyn mukana olisi pitänyt tulla metallipuruakin.
              Olen vaihtanut yhteen koneeseen alakerran laakerit alapuolelta, ei ole vaikea homma tosiaankaan. Mutta jos kk-laakeri olis jo mennyt niin pahaksi että kalkattaisi niin pitäisi käyttää kampiakseli koneistettavana, äkkiä tulee kauloihin jäljet.

              No heitän auton pajalle jo huomenna, saavat tutkia potilaan kunhan ehtivät.
              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 459
                • Helsinki

                #37
                Auto on nyt pajalla, samalla vaihtavat moniurahihnan pari rullaa (mahdollisesti kaikki + uuden hihnan), ja vaihtavat pakoputken vuotavan tiivisteen.
                Auto lienee valmis joskus ensi viikon loppupuolella, mutta tässä tuleekin viikon elelänloma niin ei bemua edes tarvitsekaan
                No raportoin asiasta sitten enemmän kunhan vika selviää, kuulemma on ihan selvä tyyppivika tuon M62:den jakopään naputus.

                No nyt on kuitenkin taas Saabi alla, ja onhan tuo -93 2.3TA hieman kutiteltuna ihan sulavaliikkeinen peli sekin, kieltämättä aika tarkalleen 500kg:n painoero tuntuu, niin hyvässä kuin pahassakin, tuo isoksi autoksi aiemmin luulemani tonnari vaikuttaa joltain pikkukirpulta panzerwagen-penarin jälkeen
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Kajakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 459
                  • Helsinki

                  #38
                  Luojan kiitos diagnoosi osoittautui oikeaksi eli jakoketjun pitkä ohjuri oli kaput, oli haljennut keskeltä ja laahainpinta hakkasi runko-osaan. Onneksi osat olivat kokonaisia eli öljyn sekaan ei ollut päässyt mitään.
                  Nyt täytyy odotella että Saksasta tulee vielä yksi ratas ja sitten auto saadaan nippuun, muut osat tulivat Ruotsista.
                  Pyysin heitä myös koeajamaan auton jotta tietäisin onko suorituskyky kohdallaan, jos on niin sitten aidosti harmittaa kun en ostanut Virosta farkkumallista e39 Alpinaa

                  No kait tuohonkin saa jotain viriosia kuten jyrkemmät nokat, avaramman putkiston jne

                  Edit: eli jos 4.4:sesta V8:sista alkaa kuulumaan naputusta niin ei kannata vielä hätääntyä, noissa tosiaan taitaa olla tyyppivikana huonolaatuiset ohjurit
                  Last edited by Kajakki; 09-08-2006, 15:52.
                  e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #39
                    En lähtisi yleistämään tyyppiviaksi yhden yksilön perusteella. Varsinkin kun ei ole tietoa, kuinka sitä on hoidettu ja kengitty.

                    Comment

                    • Kajakki
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 459
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by Lanttu
                      En lähtisi yleistämään tyyppiviaksi yhden yksilön perusteella. Varsinkin kun ei ole tietoa, kuinka sitä on hoidettu ja kengitty.
                      Oli niitä korjattu muutamia muitakin joissa oli sama vaiva. Mikäli huoltokirjaan on uskominen niin ihan ajallaan näyttäisi olevan huollettu, ja kone oli ihan puhdas sisältäkin. Jakopään ohjurien ei tule halkeilla missään nimessä vaikka kuinka kengittäisiin, selkeä valmistus/suunnitteluvirhe.

                      Jos jollakulla olisi EPC niin viitsisikö joku ystävällisesti tarkistaa onko pitkän ohjurin varaosanumero vaihtunut jossain vaiheessa, tai onko siihen laitettu jokin huomautus että päivittyy uudempaan versioon?
                      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #41
                        Olisko kaikki osat jakopäässä 09/98 asti ollut valmistuksessa? Silloinhan tuli tuo m62TU.

                        Comment

                        • Kajakki
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 459
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by superb
                          Olisko kaikki osat jakopäässä 09/98 asti ollut valmistuksessa? Silloinhan tuli tuo m62TU.
                          Näin varmaankin, meinaan vaan että olisivatko tehneet paremman version tuosta ohjurista, ja että näkyisikö sen varaosanumeron perässä jokin huomautus. Itselläni ei ole EPC:tä, TIS ainoastaan.
                          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #43

                            kokeiles katsoa tuolta osanumero.. heitä se vaikka tähän

                            Comment

                            • NewBimer
                              Newbiemmer
                              • Apr 2006
                              • 9

                              #44
                              Mites tuohon v8:iin onnistu tuo jakopään aukaisu. pitikö irroittaa koko motti vai lähtikö ne jakopään kannet ilman koneen irrottamista. e34:n jakopäätä kun ei kuulema voi avata kuin yläosan kannet ilma, että koko motti irroitetaan ja puretaan myös kannet irti. Näin ainakin väittää TIS. Onko kellään muuta kokemusta.
                              Apua eli neuvot olis tarpeen.

                              Comment

                              • Doni
                                Moderator
                                • Sep 2004
                                • 2842
                                • Kyrsälä

                                #45
                                Originally posted by Kajakki
                                Oli niitä korjattu muutamia muitakin joissa oli sama vaiva. Mikäli huoltokirjaan on uskominen niin ihan ajallaan näyttäisi olevan huollettu, ja kone oli ihan puhdas sisältäkin. Jakopään ohjurien ei tule halkeilla missään nimessä vaikka kuinka kengittäisiin, selkeä valmistus/suunnitteluvirhe.

                                Jos jollakulla olisi EPC niin viitsisikö joku ystävällisesti tarkistaa onko pitkän ohjurin varaosanumero vaihtunut jossain vaiheessa, tai onko siihen laitettu jokin huomautus että päivittyy uudempaan versioon?
                                Mikä on pitkäohjuri? Pisin ohjuri on siinä koneen keskellä jonka varaosanumero on 11 31 1 741 777 Up To 9/98 ja From 9/98 on sama numero. Mutta vaikka ei nyt puhuttaisi oikeasta ohjurista, niin M62B44:ssä oli kaikki ohjurit samoja koko valmistuksen ajan.
                                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎