memebuy23buy

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani

    #61
    Ylipäätäänkin kandee mitata puristukset, alipaine ja öljynpaine. Lukemista ja mittarin käyttäytymisestä voi päätellä jo yhtä ja toista.

    Tai sitten vaihtoehto bee on ottaa auki koko pska ja vaihtaa joka ikinen kuluva osa. Noi kasithan ei oo nelosia tai kutosia ihmeempiä, ainakaan nuo valurautaiset, joita minä olen kasaillut.

    (ite muuten veikkaan männänrengasta)
    Last edited by Guest; 09-08-2006, 20:48.

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 459
      • Helsinki

      #62
      Joo
      Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:57.
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • Kajakki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 459
        • Helsinki

        #63
        Eikös tuon kuvan:


        Osan 24 eli painekytkimen tilalle saa kätevästi kiinni öljynpainemittarin anturin?

        Millaista mittaria suosittelette, kelpaisiko sähköinen vai pitäisikö olla sellainen kapillaarimallinen (tjmsp, kuitenkin mihin menee öljy sisälle)?
        Last edited by Kajakki; 09-08-2006, 21:37.
        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #64
          Onko se autosi muuten Bemuosassa (vai oliko Bemu Oy nykyään)? Tuli vaan mieleen kun seisoo neljättä kuukautta...
          Kolisiko se kone jo kun sen välittäjältä sait? Muistaakseni joku sen sulle Saksasta toi... No vähän o.t. mutta aika vituralleen kuulostaa eka bemun hankinta menneen.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Kajakki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 459
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by Kentsu
            Onko se autosi muuten Bemuosassa (vai oliko Bemu Oy nykyään)? Tuli vaan mieleen kun seisoo neljättä kuukautta...
            Kolisiko se kone jo kun sen välittäjältä sait? Muistaakseni joku sen sulle Saksasta toi... No vähän o.t. mutta aika vituralleen kuulostaa eka bemun hankinta menneen.
            1. Jep
            2. Jep
            3. Jep
            No tulihan ensikosketus bemareihin ainakin hankittua
            Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:57.
            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #66
              Jooo.. Toivottavasti hommasta on joku könttäsumma sovittu. Itsellä on kokemusta myös siitä pajasta, E34 siellä kerran kävi mutta tuo nykyinen E39 ei kyllä mene sen hallin ovista sisään ainakaan renkaat paikallaan..
              O.T:tä tuokin taas yllä oli, mutta koetahan löytää ratkaisua ongelmaan ja valistettua pajalle mitä tehdään.
              Fiksuja pajoja lähistöllä on Autosalpa Kerava, jossa tosin voi ilmentyä hieman kokemuksen puutetta, ja Hyvinkäällä Muottikadun huollossa tuntuvat tajuavan näiden päälle aika paljon (ex. merkkihuolto). No joo, voi olla tuntitaksakin noissa eri luokkaa.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 459
                • Helsinki

                #67
                Joo-o
                Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:58.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Kajakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 459
                  • Helsinki

                  #68
                  Taaskos minä jaarittelin
                  Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:59.
                  e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                  Comment

                  • Kajakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 459
                    • Helsinki

                    #69
                    No ei ole nytkään mitään maailmaa mullistavaa juttua tarjolla vaan lyhyt kysymys: mitkä näistä tulpista ostan E39 M62B44:ään:

                    NGK SYTYTYSTULPPA BMW 500-SARJA E39 96--03
                    Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
                    E39 520/523/528/535/540 --98 BKR6EK. . . . . . . . . . . . 11-1460 5.90 ???

                    Vai

                    NIPPON-DENSO SYTYTYSTULPPA BMW 500-SARJA E39 96--03
                    Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
                    520/523/528/535/540 E39 --98 K20TXR. . . . . . . . . . . . 11-1771 4.00 ???

                    Vai jokin näistä:

                    BOSCH-SYTYTYSTULPPA BMW 500-SARJA E39 96--03
                    Eurooppalainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl


                    E39 535/540 F7LDCR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1918 5.90 ???
                    E39 535/540 Super4-FR78X. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0805 4.50 ???
                    E39 535/540 FR7LDC+ SuperPlus 40.000km. . . . . . . . . . . 11-0837 4.90 ???
                    E39 535/540 FGR7DQP Platina 100.000km. . . . . . . . . . . 11-1980 9.90 ???

                    Ajan autolla niin vähän että ei ole tarvetta millekään 100/40tkm:n tulpille, mitkä ns. normaalitulpat on toimiviksi ja kestäviksi todettuja kyseisessä moottorityypissä?
                    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                    Comment

                    • herrakani

                      #70
                      Mul on 4 autoa työn alla jo, kiitos vaan.

                      Itellä on ollu semmonen tarvikemallin öljynpainemittari tuol tallilla ja sillä oon kattonu. Maksoi 30 markkaa antureineen. Anturin kierre tais olla se perinteinen 3/8" eli menee joka läpeen.

                      Puristuspaine- ja alipainemittari löytyy taas faijan autokerholta ja entisellä työpaikallakin oli. Nekään ei montaa euroa maksa, ostanen oman piakkoin. Pakokaasuanalysaattori kun olis vielä, niin sais aika monta vikaa diagnosoitua.

                      Männänrengasta epäilen siksi, kun venttiilivika tuli ekana mieleen eli olis liian ilmeinen. Mut noihan näkyy heti noilla testeillä, alipainemittari ei pysy lukemisssaan tai sitten yks sylinteri jättää paineet alas. Venttiilivikainen saattais savuttaa. Mulla on ollu yks auto, jossa pyörähti kiertokangen laakeri. Se piti sellaista tasaista naputusta satunnaisesti. Sen silleen erotti ihmeemmin diagnosoimatta.

                      Comment

                      • Dandy
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1438
                        • ....

                        #71
                        Meinasin vain noiden M50 koneiden kokemusten pohjalta. Monessa vanos ja ketju ääntävät, mikä ei tosiaan ole kovin vaarallista. Toki huomattavaan kolinaan/ajoon vaikuttaviin vikoihin tulee puuttua heti.

                        Ei ole ikinä ollut, eikä tule ikinä olemaan V8 konetta niin en voi puhua kokemuksesta. M50/M52/S50 koneista kokemusta ja lähes kaikissa pieniä sivuääniä, mutta ei mitään isompaa remppaa ollut koskaan.

                        Comment

                        • Rockwell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 1713
                          • Helsinki

                          #72
                          Osaakohan ne siellä Bemussa hoitaa tota?

                          Ikävää että ei alkanut BMW taival kauhean ruusuisesti. Toivottavasti et tästä niin masentunut että jäi viimeiseksi BMW-merkkiseksi autoksi.

                          Olisikohan se hyvä E34 M5 ollut parempi ostos?
                          BMW F31 330d M-Sport -13
                          ex. BMW F21 116i -13
                          ex. BMW 540i(g) Touring -01
                          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                          ex. BMW 316g -99
                          ex. BMW M5 Touring -92
                          ex. BMW 535i -91
                          ex. BMW M5 -91
                          ex. BMW 325i Touring -90

                          Comment

                          • Kajakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 459
                            • Helsinki

                            #73
                            Mites tuo tulppahomma, onko BMW:n suorasytkä kuinka herkkä oikeanlaisten tulppien suhteen, ja kuuluuko niissä olla vastukselliset (R) tulpat?
                            NGK-tulpista itselläni on hieman huonoja kkemuksia, tuppaavat olemaan kerrasta sököt jos pääsevät kastumaan, Nippon-Densot sensijaan ovat toimineet hyvin kuivattelun jälkeenkin.

                            Originally posted by Rockwell
                            Osaakohan ne siellä Bemussa hoitaa tota?

                            Ikävää että ei alkanut BMW taival kauhean ruusuisesti. Toivottavasti et tästä niin masentunut että jäi viimeiseksi BMW-merkkiseksi autoksi.

                            Olisikohan se hyvä E34 M5 ollut parempi ostos?

                            Ei tässä mitään kammoa olla aikaansaatu bemareita kohtaan, kunhan löytyisi van syy naputteluun, pitääkin tänään hakea auto kotiin lisätutkimuksia varten.

                            En jaksa edes ajatella mitä kaikkea "riemua" olisi mahdollisesti tullut reilusti vanhemman M5:n kanssa jota ei takuulla olisi ollut ajettu kovinkaan nätisti autobahnoilla, parempi näin
                            Last edited by Kajakki; 10-08-2006, 10:02.
                            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                            Comment

                            • JanisHell
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 410

                              #74
                              Originally posted by Dandy
                              Jos ei älyttömän kova ja paha ääni ole niin kannattaako alkaa tuhansien eurojen remppoja teettämään? Eihän tehokas kasi kone käy ikinä niin siististi kuin pieni nelonen.

                              170 tkm ajetussa autossa varmasti ketjut ääntää ja vanokset voi vähän rallattaa. Auto vaan ajoon ja sitten tutkimaan jos ääni pahenee...
                              Tästä vanoksen rallatuksesta M50B25TU koneessa on mulla kokemusta, tällästä ohjetta noudatin ja kalliiksi tuli
                              Last edited by JanisHell; 10-08-2006, 10:19.
                              325i -93 E36

                              Comment

                              • JanisHell
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 410

                                #75
                                Originally posted by Dandy
                                Meinasin vain noiden M50 koneiden kokemusten pohjalta. Monessa vanos ja ketju ääntävät, mikä ei tosiaan ole kovin vaarallista. Toki huomattavaan kolinaan/ajoon vaikuttaviin vikoihin tulee puuttua heti.

                                Ei ole ikinä ollut, eikä tule ikinä olemaan V8 konetta niin en voi puhua kokemuksesta. M50/M52/S50 koneista kokemusta ja lähes kaikissa pieniä sivuääniä, mutta ei mitään isompaa remppaa ollut koskaan.
                                Tässä juttua mun M50B25TU vanoksen rallatuksesta.
                                325i -93 E36

                                Comment

                                Working...
                                X