memebuy23buy

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 459
    • Helsinki

    #76
    jaaaritusta
    Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:55.
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 459
      • Helsinki

      #77
      Jaarittelua
      Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:56.
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • Kajakki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 459
        • Helsinki

        #78
        Eikös tämän pitänyt olla BMW:n tekniikkaa käsittelevä osasto?

        Torrentilla on tulossa TIS, enää 5 päivää ja 13h jäljellä, eikö kenelläkään ole tietoa yhtään nopeammasta keinosta saada tuo ohjelma, ilman sitä ei tuon remontoinnista tule yhtään mitään??
        Myös EPC:lle olisi valtavan suuri tarves

        Pitäisi esim. tietää mitä sanotaan kannen irrotuksesta, näyttää niin ahtaalta että on siinä ja siinä mahtuuko tulemaan pois kone paikallaan, ja pitäisi tietää myös miten etuakseli on kiinnitetty jotta saisin laskettua sen alas öljypohjan irrotusta varten.
        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 459
          • Helsinki

          #79
          Kuinka saan pyöritettyä konetta startilla ilman että moottori haluaisi yrittää käynnistyä, eli missä tuon moottorinohjausboksit ovat, nappaisin niistä liittimet irti? vai eikait tuo voi olla niin hienostunut ettei halua edes pyörittää konetta startilla mikäli havaitsee että moottorinohjauksessa on jotain hämminkiä?
          No ainahan tietty voi tarjota suoraan herätevirtaa startille, olisi vaan kätevämpi tehdä virtalukon kautta kyseinen homma.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • herrakani

            #80
            Olisko siinä missä muillakin, eli hantin puolella siinä iskaritolpan ja tuulilasin välissä olevassa laatikossa?

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #81
              lootan ja moottorin ohj.boxit on oik.puoleisen raitisilmasuod.kotelon alla..
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 459
                • Helsinki

                #82
                Originally posted by Stone
                lootan ja moottorin ohj.boxit on oik.puoleisen raitisilmasuod.kotelon alla..
                Tämä selvä, pitää saada konetta pyörimään enkä vielä tässä vaiheessa viitsi alkaa purkamaan viskoa ja flektiä (joka on sopivasti tiellä ettei pääse pyörittämään konetta kampiakselin hihnapyörän pultista). Tattis!

                Edit: eikös flektin kuuluisi pyöriä kokonaan kotelon sisäpuolella eikä puolittain sen ulkopuolella, tuohon joku vielä saa takertumaan kaulahuivin tai sormen väliin???
                Perskeles mitä ranetuksia!!!
                Last edited by Kajakki; 10-08-2006, 21:35.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Kajakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 459
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by herrakani
                  Ylipäätäänkin kandee mitata puristukset, alipaine ja öljynpaine. Lukemista ja mittarin käyttäytymisestä voi päätellä jo yhtä ja toista.

                  Tai sitten vaihtoehto bee on ottaa auki koko pska ja vaihtaa joka ikinen kuluva osa. Noi kasithan ei oo nelosia tai kutosia ihmeempiä, ainakaan nuo valurautaiset, joita minä olen kasaillut.

                  (ite muuten veikkaan männänrengasta)
                  Saakos muuten kasista vedettyä mäntää kankineen sen verran alaspäin sylinteristä että pääsisi alakautta näkemään onko mahdollisesti männän helmassa jotain kulumajälkiä?

                  Oletko ottanut aina koko tekniikkapaketi irti kerralla vaiko ottanut kannet irti lohkon ollessa paikallaan? Tuossa e39:sissä ei näyttäisi olevan mitenkään kovin paljoa tilaa kansia irrotella, ehkä juuri ja juuri mahtuisi kannet tulemaan ulos, mutta sisäloksut on täynnä kaikenlaista aparaattia mitkä täytyisi ensin purkaa irti.
                  e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                  Comment

                  • Kajakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 459
                    • Helsinki

                    #84
                    Mikäs on venttiilikoppien kiristysjärjestys ja -momentti?
                    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                    Comment

                    • Kajakki
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 459
                      • Helsinki

                      #85
                      Nyt on TIS mutta vaikka valitsin asennuskieleksi englannin nin tuo puhuu saksaa :(

                      Avasin alemman öljypohjan, öljypumpun ketju on ihan hemmetin löyhällä, voisiko se pitää naputtavaa ääntä? Mielestäni kyllä, mutta onko ketjulla jokin kiristäjä pumpun sisällä?
                      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #86
                        Originally posted by Kajakki
                        Mikäs on venttiilikoppien kiristysjärjestys ja -momentti?
                        Originally posted by Kajakki
                        Avasin alemman öljypohjan, öljypumpun ketju on ihan hemmetin löyhällä, voisiko se pitää naputtavaa ääntä? Mielestäni kyllä, mutta onko ketjulla jokin kiristäjä pumpun sisällä?
                        Molempiin löytyy vastaus siitä M62 ohjeesta jonka hait talteen Kiristysmomentteja löytyy vaikkapa täältä.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • herrakani

                          #87
                          Ei pitäis niin alas tulla. kato putket, jos niissä ei ole naarmuja niin sitten voi olettaa että männän helmat on ok. Pahimmat jurmut tulee usein alakuolokohtaan jos männänrengas on poikki, nehän vois näkyä alhaalta käsin kun mäntä on yläasennossaan. Sitten helmat ja männän välystä pystyy tarkastamaan ala-asennossa.

                          Ostin muuten tän threadin innoittamana 2 tuntia sitten motonetista alipaine- ja puristuspainemittarin. 10 ja 17 espoota meni.

                          Potilas: 42v vanha F***in kutonen.
                          Tulos: Alipaine hyvä, mutta neula hötkyi hieman. Puristukset tasaiset, aika hyvät, 8 ja 9 bar välissä.
                          Diagnoosi: Sytytyksen säätö, venttiilien hionta ja miljoona iloista kilometriä edessä.

                          Comment

                          • Kajakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 459
                            • Helsinki

                            #88
                            Originally posted by Leka
                            Molempiin löytyy vastaus siitä M62 ohjeesta jonka hait talteen Kiristysmomentteja löytyy vaikkapa täältä.
                            Onkohan se nyt tuon hajonneen kannettavan kovalevyllä sitten
                            BMW:n korjaaminen tuntuisi olevan paljon helpompaa kuin näiden helekutin korjausoppaiden waretus ja asennus, 2 päivää mennyt jo takutessa näiden kanssa

                            TIS kertoo ymmärtääkseni öljypumpun ketjun välykseksi 10 +/- 2mm mitattuna yhdeltä puolelta, väittäisin että tuossa on lähemmäs 20mm. Kun pumpun rattaasta vetää ketjua kireälle niin toinen puoli ketjusta jää ihan löysälle, se siellä varmaankin naputtelee ja kiristyy tai alkaa menemään suorempaan vasta kun kone pyörii lujempaa.

                            Sinänsä aika fiksua olisi ollut korjaamolla uusia tuokin ketju, kun koko jakopää kerran oli auki Tuohon on kuitenkin vaihdettu alaratas jossa on kahdet hammastukset, joista toiset tuolle pumpun ketjulle eli pumpun ratas on ollut jo irti

                            Enempää en tuon TISin korjausohjeesta sitten tajuakaan, neuvotaankohan sitten uusimaan ketju ja ratas, mene ja tiedä.

                            Löytyyköhän tuohon mitään niitattavaa ketjua, muuten joutuu purkamaan koko hemmetin jakopään?
                            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #89
                              Originally posted by Kajakki
                              Onkohan se nyt tuon hajonneen kannettavan kovalevyllä sitten
                              Hae tuosta uudelleen TIS 2004 på engelska saattais kans löytyä, laitas privaa jos on käyttöä.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • Kajakki
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 459
                                • Helsinki

                                #90
                                Originally posted by Leka
                                Hae tuosta uudelleen TIS 2004 på engelska saattais kans löytyä, laitas privaa jos on käyttöä.
                                Kiitokset taas kerran Lekalle (ja muillekin neuvojille)!
                                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                                Comment

                                Working...
                                X