jaaaritusta
M62 naputtaa lämpöisenä
Collapse
X
-
Eikös tämän pitänyt olla BMW:n tekniikkaa käsittelevä osasto?
Torrentilla on tulossa TIS, enää 5 päivää ja 13h jäljellä, eikö kenelläkään ole tietoa yhtään nopeammasta keinosta saada tuo ohjelma, ilman sitä ei tuon remontoinnista tule yhtään mitään??
Myös EPC:lle olisi valtavan suuri tarves
Pitäisi esim. tietää mitä sanotaan kannen irrotuksesta, näyttää niin ahtaalta että on siinä ja siinä mahtuuko tulemaan pois kone paikallaan, ja pitäisi tietää myös miten etuakseli on kiinnitetty jotta saisin laskettua sen alas öljypohjan irrotusta varten.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Kuinka saan pyöritettyä konetta startilla ilman että moottori haluaisi yrittää käynnistyä, eli missä tuon moottorinohjausboksit ovat, nappaisin niistä liittimet irti? vai eikait tuo voi olla niin hienostunut ettei halua edes pyörittää konetta startilla mikäli havaitsee että moottorinohjauksessa on jotain hämminkiä?
No ainahan tietty voi tarjota suoraan herätevirtaa startille, olisi vaan kätevämpi tehdä virtalukon kautta kyseinen homma.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
herrakani
Olisko siinä missä muillakin, eli hantin puolella siinä iskaritolpan ja tuulilasin välissä olevassa laatikossa?
Comment
-
Originally posted by Stonelootan ja moottorin ohj.boxit on oik.puoleisen raitisilmasuod.kotelon alla..
Edit: eikös flektin kuuluisi pyöriä kokonaan kotelon sisäpuolella eikä puolittain sen ulkopuolella, tuohon joku vielä saa takertumaan kaulahuivin tai sormen väliin???
Perskeles mitä ranetuksia!!!Last edited by Kajakki; 10-08-2006, 21:35.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by herrakaniYlipäätäänkin kandee mitata puristukset, alipaine ja öljynpaine. Lukemista ja mittarin käyttäytymisestä voi päätellä jo yhtä ja toista.
Tai sitten vaihtoehto bee on ottaa auki koko pska ja vaihtaa joka ikinen kuluva osa. Noi kasithan ei oo nelosia tai kutosia ihmeempiä, ainakaan nuo valurautaiset, joita minä olen kasaillut.
(ite muuten veikkaan männänrengasta)
Oletko ottanut aina koko tekniikkapaketi irti kerralla vaiko ottanut kannet irti lohkon ollessa paikallaan? Tuossa e39:sissä ei näyttäisi olevan mitenkään kovin paljoa tilaa kansia irrotella, ehkä juuri ja juuri mahtuisi kannet tulemaan ulos, mutta sisäloksut on täynnä kaikenlaista aparaattia mitkä täytyisi ensin purkaa irti.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Nyt on TIS mutta vaikka valitsin asennuskieleksi englannin nin tuo puhuu saksaa :(
Avasin alemman öljypohjan, öljypumpun ketju on ihan hemmetin löyhällä, voisiko se pitää naputtavaa ääntä? Mielestäni kyllä, mutta onko ketjulla jokin kiristäjä pumpun sisällä?e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by KajakkiMikäs on venttiilikoppien kiristysjärjestys ja -momentti?Originally posted by KajakkiAvasin alemman öljypohjan, öljypumpun ketju on ihan hemmetin löyhällä, voisiko se pitää naputtavaa ääntä? Mielestäni kyllä, mutta onko ketjulla jokin kiristäjä pumpun sisällä?Kiristysmomentteja löytyy vaikkapa täältä.
Comment
-
-
herrakani
Ei pitäis niin alas tulla. kato putket, jos niissä ei ole naarmuja niin sitten voi olettaa että männän helmat on ok. Pahimmat jurmut tulee usein alakuolokohtaan jos männänrengas on poikki, nehän vois näkyä alhaalta käsin kun mäntä on yläasennossaan. Sitten helmat ja männän välystä pystyy tarkastamaan ala-asennossa.
Ostin muuten tän threadin innoittamana 2 tuntia sitten motonetista alipaine- ja puristuspainemittarin. 10 ja 17 espoota meni.
Potilas: 42v vanha F***in kutonen.
Tulos: Alipaine hyvä, mutta neula hötkyi hieman. Puristukset tasaiset, aika hyvät, 8 ja 9 bar välissä.
Diagnoosi: Sytytyksen säätö, venttiilien hionta ja miljoona iloista kilometriä edessä.
Comment
-
Originally posted by LekaMolempiin löytyy vastaus siitä M62 ohjeesta jonka hait talteenKiristysmomentteja löytyy vaikkapa täältä.
BMW:n korjaaminen tuntuisi olevan paljon helpompaa kuin näiden helekutin korjausoppaiden waretus ja asennus, 2 päivää mennyt jo takutessa näiden kanssa
TIS kertoo ymmärtääkseni öljypumpun ketjun välykseksi 10 +/- 2mm mitattuna yhdeltä puolelta, väittäisin että tuossa on lähemmäs 20mm. Kun pumpun rattaasta vetää ketjua kireälle niin toinen puoli ketjusta jää ihan löysälle, se siellä varmaankin naputtelee ja kiristyy tai alkaa menemään suorempaan vasta kun kone pyörii lujempaa.
Sinänsä aika fiksua olisi ollut korjaamolla uusia tuokin ketju, kun koko jakopää kerran oli aukiTuohon on kuitenkin vaihdettu alaratas jossa on kahdet hammastukset, joista toiset tuolle pumpun ketjulle eli pumpun ratas on ollut jo irti
Enempää en tuon TISin korjausohjeesta sitten tajuakaan, neuvotaankohan sitten uusimaan ketju ja ratas, mene ja tiedä.
Löytyyköhän tuohon mitään niitattavaa ketjua, muuten joutuu purkamaan koko hemmetin jakopään?e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by KajakkiOnkohan se nyt tuon hajonneen kannettavan kovalevyllä sittenTIS 2004 på engelska saattais kans löytyä, laitas privaa jos on käyttöä.
Comment
-
Comment