Samaa ihmettelin, ei saisi ajaa pesuaineet koneessa.
M62 naputtaa lämpöisenä
Collapse
X
-
Originally posted by jakiIhan mielenkiinnosta: minulle yksi huoltokaveri sanoi aikoinaan, että moottoria ei saa rasittaa missään tapauksessa, kun Fortet on sisällä (jotenkin muuttaa sitä öljykalvoa, ei kestä painetta niin hyvin). Eli auto pitää olla paikallan, korotetulla tyhjäkäynnillä. Onko ohjeet vai aine muuttunut?
Mutta tästä ei kannata keskustella enempää, aika hyödyttömiä nuo pesuaineet kun muutenkin ovat.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Onko joku menossa tänään Rusalle, jos sinne on tulossa joku noista moottoreista ymmärtävä tyyppi paikalle niin voisin tuoda kuunneltavaksi tuon 540:n?
(viittasin siis tuohon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=75016)Last edited by Kajakki; 21-08-2006, 17:16.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by reddewilKaverin 4,4L läklätti myös, edellisen auton perusteella arveltiin sen johtuvan pakosarjan vuodosta tai löysällä olevasta tulpasta mutta ei. Läklätys / näputus katosi öljyn vaihdolla, koneessa on nyt jotkut "diisselin" öljytEli nostaja tjms. siellä äänteli mutta nyt kehrää kun kissa!
Edit:mitä sitä jännittämään, jos noin paljo on ihmetelty, niin ei muuta ku ajoa, hajoo sitten ku hajoo ajattelen minä.Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 14:12.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by KajakkiYlläpito voisi pyyhkiä veke tämän topicin, asia ei ratkea netissä istumalla ja muutenkin turhaa vie palstatilaa
Pitää tempaista kone auki ja tutkia mikä siellä pitää sitä pientä naputusta.
Comment
-
-
Originally posted by LekaEipäs poisteta vielä, vaan laitat syyn mikä se sitten olikaan kun olet saanut sen selvitettyä
juu toki raportoin sitten aikanaan kunhan on kunnossa, voi van mennä taasen seuraavat 3-4kk, siksi tämän voisi kadottaa bittiavaruuteen, sisältää vain turhaa spekulointia suuntaan ja toiseen.
Joko nostin naputtaa tai sitten kiertokangen jommassa kummassa päässä on sanomista. Ei voi tietää ennenkuin on purettu.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by KajakkiEmpäs laita
juu toki raportoin sitten aikanaan kunhan on kunnossa, voi van mennä taasen seuraavat 3-4kk, siksi tämän voisi kadottaa bittiavaruuteen, sisältää vain turhaa spekulointia suuntaan ja toiseen.
Joko nostin naputtaa tai sitten kiertokangen jommassa kummassa päässä on sanomista. Ei voi tietää ennenkuin on purettu.
Kirjoittelet sitten tähän sitä mukaa kun jotain uutta tietoa asiasta on saatavilla, ei kiirettä... Kohta varmaan saadaan lukea M62B44 moottorinkunnostustarinaa hyvin kuvitettuna
Edit: Muokkaappa tuota otsikkoa...
Comment
-
-
Originally posted by LekaTehdääs sillä tavalla että kaikki turha spekulaatio ym. turha jupina poistetaan tästä jos sitä tulee, toki asiatietoa saa ja pitää kirjoittaa jos sitä on.
Kirjoittelet sitten tähän sitä mukaa kun jotain uutta tietoa asiasta on saatavilla, ei kiirettä... Kohta varmaan saadaan lukea M62B44 moottorinkunnostustarinaa hyvin kuvitettuna
Edit: Muokkaappa tuota otsikkoa...
Mutta heippasin auton takaisin pajalle, ei mokomaa tekniikkapakettia mahdu ottamaan ulos tilastaan 1 auton tallissani. Eli ei ole odotettavissa mitään kuvia tai muutakaan ekstratavaraa
Muutaman viikon (eli muutamien kuukausien) päästä olen varmaan viisaampi asian suhteen, tuskin sieltä mitään kummalisempaa on sökönä koska kone käy noinkin hyvin ja potku on tallella (piti käydä tänään vähän polttelemassa karstoja, laillista nopeutta tietty).Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:50.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
painiminen jatkuu...
Nostetaanpa tämä aihe taas pinnalle. Tämä Kajakin 540iA siirtyi nyt minun omistukseen. Uskalsin ostaa tämän projektimielessä siksi, että nakatus ei ollut lähtökohtaisestikaan läheskään niin paha, kuin tästä threadistä voisi päätellä. Ja toisekseen isäukkollani on 35 vuoden remonttikokemus korjaamoyrittäjänä. Ennen kaupantekoa Kajakin kustantamana autoon uusittiin:
- Jakopää (laahaimet+ketju)
- Alakerran laakerit
Näillä nakatus ei hävinnyt.
Nyt sitten isäukon toimesta uusittiin nakattavaan lohkoon kaikkien venttiilinnostajien kupit (16kpl). Nakutus kuulemma vaimeni miltei täysin siten, ettei sivullinen enää edes huomaisi ääntä. Ja tämä viimeinenkin "nakatuksenpoikanen" häviää täysin, kun pimentää testerillä kuutospytyltä kipinän. Alakerrassahan on uudet laakerit, joten voisiko asiallinen arvaus olla kuutospytyn männätappi? Mutta miksi kuuluu vain täysin lämpöisenä? Tässä tämänhetkinen tilanne. Suurempia remppoja ei varmaan enää heti tarvinne tehdä. Mitä tästä voi siis päätellä?
Muutama kysymys:
- Jos kokeilen jäykempiä öljyjä, niin uskaltaako kesäksi laittaa esim 10W-60 -litkut? Onko liian kankeat hydr.nostajille?
- Mistä voisi kysellä TÄSSÄ kuvassa esiintyvää nokkiensäätötyökalua (nr.4)? Nyt kuppien vaihdon jälkeen olisi hyvä varmistua säädöistä.
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostKuvia ois ollut mukava saada remontista..
Comment
-
-
kiero venttiilikin voi aiheuttaa hämmentäviä ääniä.. mutta tämän tietysti huomaisi puristuspainemittauksella..
ja tämän paineenalaisena nakutus tietysti voisi viitata tuohon kiertokangen yläpään helaan..
ruiskun suuttimien tuotothan voisi tietysti tarkistaa kanssa..
kaverilla oli volvossa vastaava vika ja koko kone purettiin osiksi useampaan kertaan. nostimet vaihdettiin, kansi kunnostettiin ja kone laakeroitiin, kiertokangen helat mitattiin, männät ja sylinterit mitattiin ja mitään vikaa ei löytynyt.. kaiken tarkastuksen hoiti tammer diesel ja tuosta autosta ei vikaa saatu kitkettyä pois kolmen avaamisen jälkeenkään ja auto lähti sitten kiertoon.. ja kiuas oli T5:nF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostSiis muuttuuko naputuksen taajuus pyörintänopeuden mukaan? Kuluttaako moottori öljyä? Olisiko ääni kuitenkin ns. tikitystä, jolloin syyllinen voisi olla yhdestä männästä katkennut öljyrengas. Kannattaa kuunnella stetoskoopilla tarkkaan, mistä ääni todellisuudessa tulee.
Tänään todettua: Nokka-akselien säädöt (venttiilien ajoitukset) ovat täysin poskellaan, kun ne laitettiin edellisen mekaanikon säätömerkkien mukaan. Vielä kerran kopat auki, jahka vain keksisi mistä saisi sen nokkien säätötyökalun KUVA lainaksi. Tai oikeastaan pitäisi vain saada tietää, onko tuon työkalun "säätöhahlo", johon nokan päädyn neliö uppoaa, täsmälleen 90 asteen kulmassa kannen tasoa vastaan? Tällä hetkellä edellisen purkajan tiimoilta nokan pään "säätöneliö" ei todellakaan ole 90 astetta tasoa kohti, vaan aivan jotain muuta?
Samassa yhteydessä putsataan, testataan ja huolletaan ruiskusuuttimet ja sisään pruutataan 10w-60 öljyt. Sen enempää ei voi enää pienellä rahalla tehdä.
Comment
-
Comment