memebuy23buy

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Samaa ihmettelin, ei saisi ajaa pesuaineet koneessa.

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 459
      • Helsinki

      Originally posted by jaki
      Ihan mielenkiinnosta: minulle yksi huoltokaveri sanoi aikoinaan, että moottoria ei saa rasittaa missään tapauksessa, kun Fortet on sisällä (jotenkin muuttaa sitä öljykalvoa, ei kestä painetta niin hyvin). Eli auto pitää olla paikallan, korotetulla tyhjäkäynnillä. Onko ohjeet vai aine muuttunut?
      Minulle taas korjaamon (eri merkin merkkihuolto) sanoi että ei muutakuin pesuaineet koneeseen ja ajelua, paikallaan käytettäessä eivät vaikuta juuri mitenkään. Nuo Fortea sisältänet öljyt on astiassa, ei niissä juuri mitään eroa huomaa normaaleihin. Anakaan tässä tapauksessa mitään vauriota ei tullut, joskaan ei mitään hyötyäkään.

      Mutta tästä ei kannata keskustella enempää, aika hyödyttömiä nuo pesuaineet kun muutenkin ovat.
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • Kajakki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 459
        • Helsinki

        Onko joku menossa tänään Rusalle, jos sinne on tulossa joku noista moottoreista ymmärtävä tyyppi paikalle niin voisin tuoda kuunneltavaksi tuon 540:n?
        (viittasin siis tuohon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=75016)
        Last edited by Kajakki; 21-08-2006, 17:16.
        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 459
          • Helsinki

          Originally posted by reddewil
          Kaverin 4,4L läklätti myös, edellisen auton perusteella arveltiin sen johtuvan pakosarjan vuodosta tai löysällä olevasta tulpasta mutta ei. Läklätys / näputus katosi öljyn vaihdolla, koneessa on nyt jotkut "diisselin" öljyt Eli nostaja tjms. siellä äänteli mutta nyt kehrää kun kissa!
          Edit:mitä sitä jännittämään, jos noin paljo on ihmetelty, niin ei muuta ku ajoa, hajoo sitten ku hajoo ajattelen minä.
          Läklättelikö kaverisi 4.4 myöskin kylmänä?
          Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 14:12.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • Kajakki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 459
            • Helsinki

            Ylläpito voisi pyyhkiä veke tämän topicin, asia ei ratkea netissä istumalla ja muutenkin turhaa vie palstatilaa
            Pitää tempaista kone auki ja tutkia mikä siellä pitää sitä pientä naputusta.
            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              Originally posted by Kajakki
              Ylläpito voisi pyyhkiä veke tämän topicin, asia ei ratkea netissä istumalla ja muutenkin turhaa vie palstatilaa
              Pitää tempaista kone auki ja tutkia mikä siellä pitää sitä pientä naputusta.
              Eipäs poisteta vielä, vaan laitat syyn mikä se sitten olikaan kun olet saanut sen selvitettyä
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 459
                • Helsinki

                Originally posted by Leka
                Eipäs poisteta vielä, vaan laitat syyn mikä se sitten olikaan kun olet saanut sen selvitettyä
                Empäs laita

                juu toki raportoin sitten aikanaan kunhan on kunnossa, voi van mennä taasen seuraavat 3-4kk, siksi tämän voisi kadottaa bittiavaruuteen, sisältää vain turhaa spekulointia suuntaan ja toiseen.

                Joko nostin naputtaa tai sitten kiertokangen jommassa kummassa päässä on sanomista. Ei voi tietää ennenkuin on purettu.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  Originally posted by Kajakki
                  Empäs laita

                  juu toki raportoin sitten aikanaan kunhan on kunnossa, voi van mennä taasen seuraavat 3-4kk, siksi tämän voisi kadottaa bittiavaruuteen, sisältää vain turhaa spekulointia suuntaan ja toiseen.

                  Joko nostin naputtaa tai sitten kiertokangen jommassa kummassa päässä on sanomista. Ei voi tietää ennenkuin on purettu.
                  Tehdääs sillä tavalla että kaikki turha spekulaatio ym. turha jupina poistetaan tästä jos sitä tulee, toki asiatietoa saa ja pitää kirjoittaa jos sitä on.

                  Kirjoittelet sitten tähän sitä mukaa kun jotain uutta tietoa asiasta on saatavilla, ei kiirettä... Kohta varmaan saadaan lukea M62B44 moottorinkunnostustarinaa hyvin kuvitettuna

                  Edit: Muokkaappa tuota otsikkoa...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Kajakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 459
                    • Helsinki

                    Originally posted by Leka
                    Tehdääs sillä tavalla että kaikki turha spekulaatio ym. turha jupina poistetaan tästä jos sitä tulee, toki asiatietoa saa ja pitää kirjoittaa jos sitä on.

                    Kirjoittelet sitten tähän sitä mukaa kun jotain uutta tietoa asiasta on saatavilla, ei kiirettä... Kohta varmaan saadaan lukea M62B44 moottorinkunnostustarinaa hyvin kuvitettuna

                    Edit: Muokkaappa tuota otsikkoa...
                    Sopiihan se, meinasin vaan että tämä koko viestiketju on ollut yhtä typerää jaaritteluani vailla asiasisältöä

                    Mutta heippasin auton takaisin pajalle, ei mokomaa tekniikkapakettia mahdu ottamaan ulos tilastaan 1 auton tallissani. Eli ei ole odotettavissa mitään kuvia tai muutakaan ekstratavaraa

                    Muutaman viikon (eli muutamien kuukausien) päästä olen varmaan viisaampi asian suhteen, tuskin sieltä mitään kummalisempaa on sökönä koska kone käy noinkin hyvin ja potku on tallella (piti käydä tänään vähän polttelemassa karstoja, laillista nopeutta tietty).
                    Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:50.
                    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2335
                      • Uusimaa

                      painiminen jatkuu...

                      Nostetaanpa tämä aihe taas pinnalle. Tämä Kajakin 540iA siirtyi nyt minun omistukseen. Uskalsin ostaa tämän projektimielessä siksi, että nakatus ei ollut lähtökohtaisestikaan läheskään niin paha, kuin tästä threadistä voisi päätellä. Ja toisekseen isäukkollani on 35 vuoden remonttikokemus korjaamoyrittäjänä. Ennen kaupantekoa Kajakin kustantamana autoon uusittiin:
                      - Jakopää (laahaimet+ketju)
                      - Alakerran laakerit
                      Näillä nakatus ei hävinnyt.

                      Nyt sitten isäukon toimesta uusittiin nakattavaan lohkoon kaikkien venttiilinnostajien kupit (16kpl). Nakutus kuulemma vaimeni miltei täysin siten, ettei sivullinen enää edes huomaisi ääntä. Ja tämä viimeinenkin "nakatuksenpoikanen" häviää täysin, kun pimentää testerillä kuutospytyltä kipinän. Alakerrassahan on uudet laakerit, joten voisiko asiallinen arvaus olla kuutospytyn männätappi? Mutta miksi kuuluu vain täysin lämpöisenä? Tässä tämänhetkinen tilanne. Suurempia remppoja ei varmaan enää heti tarvinne tehdä. Mitä tästä voi siis päätellä?

                      Muutama kysymys:

                      - Jos kokeilen jäykempiä öljyjä, niin uskaltaako kesäksi laittaa esim 10W-60 -litkut? Onko liian kankeat hydr.nostajille?
                      - Mistä voisi kysellä TÄSSÄ kuvassa esiintyvää nokkiensäätötyökalua (nr.4)? Nyt kuppien vaihdon jälkeen olisi hyvä varmistua säädöistä.
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        Kuvia ois ollut mukava saada remontista..
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2335
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Vehkis View Post
                          Kuvia ois ollut mukava saada remontista..
                          Olisin varmasti ottanut, mutta en itse ollut paikalla remonttia tehtäessä. Ja Kajakin aikaiset rempathan tehtiin Bemu Oy:ssä.
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4657
                            • Tampere

                            kiero venttiilikin voi aiheuttaa hämmentäviä ääniä.. mutta tämän tietysti huomaisi puristuspainemittauksella..

                            ja tämän paineenalaisena nakutus tietysti voisi viitata tuohon kiertokangen yläpään helaan..

                            ruiskun suuttimien tuotothan voisi tietysti tarkistaa kanssa..

                            kaverilla oli volvossa vastaava vika ja koko kone purettiin osiksi useampaan kertaan. nostimet vaihdettiin, kansi kunnostettiin ja kone laakeroitiin, kiertokangen helat mitattiin, männät ja sylinterit mitattiin ja mitään vikaa ei löytynyt.. kaiken tarkastuksen hoiti tammer diesel ja tuosta autosta ei vikaa saatu kitkettyä pois kolmen avaamisen jälkeenkään ja auto lähti sitten kiertoon.. ja kiuas oli T5:n
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              Siis muuttuuko naputuksen taajuus pyörintänopeuden mukaan? Kuluttaako moottori öljyä? Olisiko ääni kuitenkin ns. tikitystä, jolloin syyllinen voisi olla yhdestä männästä katkennut öljyrengas. Kannattaa kuunnella stetoskoopilla tarkkaan, mistä ääni todellisuudessa tulee.

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2335
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Lanttu View Post
                                Siis muuttuuko naputuksen taajuus pyörintänopeuden mukaan? Kuluttaako moottori öljyä? Olisiko ääni kuitenkin ns. tikitystä, jolloin syyllinen voisi olla yhdestä männästä katkennut öljyrengas. Kannattaa kuunnella stetoskoopilla tarkkaan, mistä ääni todellisuudessa tulee.
                                Vikahan on paikallistettu 6-pyttyyn. Kun siltä katkaisee testerin kautta bensansyötön, loppuu myös nakatus. Ääni kuuluu vain käyntilämpöisenä, ja vain alueella 600-1500rpm. Venttiilikuppien vaihto hiljensi kuulemma jo alle puoleen äänen voimakkuuden. Öljyn kulutuksesta ei ole vielä tietoa, mutta tuon nakattavan 6-pytyn puristukset olivat aivan huipputasoa. Ääni on siis nakatus, ei tikitys.

                                Tänään todettua: Nokka-akselien säädöt (venttiilien ajoitukset) ovat täysin poskellaan, kun ne laitettiin edellisen mekaanikon säätömerkkien mukaan. Vielä kerran kopat auki, jahka vain keksisi mistä saisi sen nokkien säätötyökalun KUVA lainaksi. Tai oikeastaan pitäisi vain saada tietää, onko tuon työkalun "säätöhahlo", johon nokan päädyn neliö uppoaa, täsmälleen 90 asteen kulmassa kannen tasoa vastaan? Tällä hetkellä edellisen purkajan tiimoilta nokan pään "säätöneliö" ei todellakaan ole 90 astetta tasoa kohti, vaan aivan jotain muuta?

                                Samassa yhteydessä putsataan, testataan ja huolletaan ruiskusuuttimet ja sisään pruutataan 10w-60 öljyt. Sen enempää ei voi enää pienellä rahalla tehdä.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X