Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4636
    • Tampere

    Originally posted by JKK View Post
    Vikahan on paikallistettu 6-pyttyyn. Kun siltä katkaisee testerin kautta bensansyötön, loppuu myös nakatus. Ääni kuuluu vain käyntilämpöisenä, ja vain alueella 600-1500rpm. Venttiilikuppien vaihto hiljensi kuulemma jo alle puoleen äänen voimakkuuden. Öljyn kulutuksesta ei ole vielä tietoa, mutta tuon nakattavan 6-pytyn puristukset olivat aivan huipputasoa. Ääni on siis nakatus, ei tikitys.

    Tänään todettua: Nokka-akselien säädöt (venttiilien ajoitukset) ovat täysin poskellaan, kun ne laitettiin edellisen mekaanikon säätömerkkien mukaan. Vielä kerran kopat auki, jahka vain keksisi mistä saisi sen nokkien säätötyökalun KUVA lainaksi. Tai oikeastaan pitäisi vain saada tietää, onko tuon työkalun "säätöhahlo", johon nokan päädyn neliö uppoaa, täsmälleen 90 asteen kulmassa kannen tasoa vastaan? Tällä hetkellä edellisen purkajan tiimoilta nokan pään "säätöneliö" ei todellakaan ole 90 astetta tasoa kohti, vaan aivan jotain muuta?

    Samassa yhteydessä putsataan, testataan ja huolletaan ruiskusuuttimet ja sisään pruutataan 10w-60 öljyt. Sen enempää ei voi enää pienellä rahalla tehdä.
    kyllä, tuon työkalun hahlot ovat 90 asteen kulmassa joten homman voi tehdä vaikka jollain suoralla kappaleella..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      Ny on nokat kohdallaan, tulpat uudet, öljyt vaihdettu Mobil 1 5W-50:siin. Ja Myös on mitattu puristuspaineet ja ohivuodot. Seuraavia lukemia tuli
      (puristuspaine/ohivuoto)

      Syl. 1. 14 / 16%
      Syl. 2. 14,5 / 16%
      Syl. 3. 14,5 / 8%
      Syl. 4. 14 /17%

      Syl. 5. 15 / 6%
      Syl. 6. 15 / 10%
      Syl. 7. 14,5 / 8%
      Syl. 8. 15 / 8%

      Millaisessa valossa BMW-asiantuntijat näette nuo lukemat M62:sen tapauksessa? (Ajettu 172tkm). Tämä pieni naputus on nimittäin paikallistettu tuohon 6.sylinteriin. Lukemien perusteella ei aiheuta suuria toimenpiteitä. Toisen lohkon muutaman pytyn hieman korkeammat ohivuodot voisi varmaan viitata hieman jumissa oleviin männänrenkaisiin? Voisiko? Ei kai nuo vielä ole edes lähellä kriittisiä lukemia?
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Jull
        Newbiemmer
        • Mar 2007
        • 11

        Mites tällä rintamalla? Pääsitkö voittajaksi naputuksesta?

        Comment

        • G_Voima
          Bimmer Rookie
          • Oct 2002
          • 178
          • Pori

          Kiinnostaisi myös tietää
          Ja vielä lisäys tosiaan mitä jo kysyttiin, nouseeko se naputustaajuus suhteessa kierroksiin?
          "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

          Comment

          • -JMV-
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 840
            • Etelä-Pirkanmaa

            Nostellaas, joko tämä naputus ongelma on selvinnyt? Itsellä samat oireet m62tu motissa, eli kylmänä ei mitään, mutta lämpimänä selvä napatus.

            Ohessa pieni video http://www.youtube.com/watch?v=qhBdek9Q4io
            F82 harraste

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by -JMV- View Post
              Nostellaas, joko tämä naputus ongelma on selvinnyt? Itsellä samat oireet m62tu motissa, eli kylmänä ei mitään, mutta lämpimänä selvä napatus.

              Ohessa pieni video http://www.youtube.com/watch?v=qhBdek9Q4io
              Se on lähinnä ominaisuus, ei vika. Kaikki M62TU koneet mitä oon kuullu mukaanlukien omani pitävät moista ruksutusta. Hiljenee vanos-yksiköiden vaihdolla.
              Teen ehkä kyseisen rempan omaani, tai sitten en
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • -JMV-
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 840
                • Etelä-Pirkanmaa

                Originally posted by Supa View Post
                Se on lähinnä ominaisuus, ei vika. Kaikki M62TU koneet mitä oon kuullu mukaanlukien omani pitävät moista ruksutusta. Hiljenee vanos-yksiköiden vaihdolla.
                Teen ehkä kyseisen rempan omaani, tai sitten en
                Mutta tuo naputus taitaa tulla muualta kuin vanoksesta? Kättä kun pitää + battery kannen päällä, niin tuntee selvästi naputuksen. Kai tuolla uskaltaa ajella, kun ei tuosta ääni ole muuttunut 3 viikon aikana.
                F82 harraste

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by -JMV- View Post
                  Mutta tuo naputus taitaa tulla muualta kuin vanoksesta? Kättä kun pitää + battery kannen päällä, niin tuntee selvästi naputuksen. Kai tuolla uskaltaa ajella, kun ei tuosta ääni ole muuttunut 3 viikon aikana.
                  Vanos-yksiköt sijaitsevat akkupistokkeen ja öljykorkin alla.
                  Uskaltaa ajaa, ei se siitä mihinkään muutu.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by Supa View Post
                    Uskaltaa ajaa, ei se siitä mihinkään muutu.
                    Komppaan tätä, omalla 30tkm ajoa ennenkuin möin, naputus pysyi samana koko 30tkm ajan, eikä vaikuttanut moottorin toimintaan mitenkään.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • -JMV-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 840
                      • Etelä-Pirkanmaa

                      Ok tämä selvä
                      F82 harraste

                      Comment

                      • aripaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 520
                        • Kuhmo

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Komppaan tätä, omalla 30tkm ajoa ennenkuin möin, naputus pysyi samana koko 30tkm ajan, eikä vaikuttanut moottorin toimintaan mitenkään.
                        Hyvin roksuttaa lämpimänä mutta ei kylmänä, moottori mallia vanos 9/98 m62 b44 , melkein kymppitonni rullattu samalla äänellä.
                        Ext. bmw:t
                        e28 518i -87
                        e34 518i -92
                        e39 540ia sedan 7/98
                        e39 540ia sedan 9/98
                        e39 540ia tour. 12/98
                        E34 525i Touring 7/92

                        Vikakoodien lukua/nollausta.

                        e39 540 ia sedan 7/96

                        Comment

                        • sLedge
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 110
                          • Espoo

                          Samalla tavalla raksuttaa mullaki M62B44. Kohta ajeltu 10tkm. Hävisi hetkeksi kun vaihdoin öljyt Magnatec 5w-40. Lisäksi sitä ei kuulu korotetulla tyhjäkäynnillä, kun ilmastointi on päällä. Vaihdoin jopa ketjunkiristäjän, jonka jousi oliki vähän kuoleentunu. Riippuu vähän päivästäki....ja kuun asennosta milloin kuuluu.
                          E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
                          Ex E39 540i -97

                          Comment

                          • korbimotors
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 195
                            • Salla

                            Minulla sama homma tuossa 4.4i X5:ssa onko se nyt myös tuo m62b44 kone tyypiltään.
                            kylmänä kun laittaa tulille käy nätisti kuin makiainen ja kun lämpiää niin alkaa kuulumaan rallatus/naputus.. ja etenkin tämä ääni kantautuu tuosta kuskinpuolelta etuosasta.
                            Auto käy tasaisesti ja toimii hienosti kaikilla kierrosalueilla yms..
                            Eli onko tarvetta hätääntyä ja alkaa miettimään jotain remppaa tuohon vai vai???

                            Jos tuon äänen haluaisi pois kokonaan mikä kuuluu nyt lämpimänä niin mitä tarttis uusia ja missä hinnoissa liikutaan?
                            ääni ei kuitenkaan mikään hullunlainen kolkatus ole vaan sellanen rallatus.. Melkein vois verrata diesel koneen käynti ääneen jos johonkin ääneen osaa verrata..

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              Vanoshan siellä todennäköisesti ääntää lämpimillä öljyillä.. ei ole mikään maailmanloppu. Tosin onhan noissa moottoreissa ollut jakopäässäkin huolia.
                              Last edited by Juhis; 29-11-2012, 09:03.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by korbimotors View Post
                                Jos tuon äänen haluaisi pois kokonaan mikä kuuluu nyt lämpimänä niin mitä tarttis uusia ja missä hinnoissa liikutaan?
                                ääni ei kuitenkaan mikään hullunlainen kolkatus ole vaan sellanen rallatus.. Melkein vois verrata diesel koneen käynti ääneen jos johonkin ääneen osaa verrata..
                                Vanos vaihtoon. Itse hintaa joskus kysyin, ja jos oikein muistan niin marmorilta n. 500e / puoli, plus tietenkin työt jossei itse tee. M62-vanokseen ei ole olemassa minkäänlaista korjaussarjaa, vaan koko vanos-yksikkö menee vaihtoon.
                                Mulla ääni kuului apparinpuoleisesta vanos-yksiköstä.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎