Kävin tänään Airportin Metro-Autossa ja yhtenä kohtana ideana oli tarkastuttaa ravistaminen jarruttaessa (E39 530dA touring). Pyysin tarkastamaan jarrut ja myös nuo eri tangot. Kun auto oli valmis, huoltopäällikkö sanoi syynä olevan nimenomaan jarrulevyt. Sen kuulemma pystyy näkemään dynometrillä, eli jos jarruja mitattaessa jarrutusteho vaihtelee niin levyt on kierot. Uudet jarrupalat, levyt ja kulumisanturit eteen maksavat karvan alle 500 euroa ja siihen vielä työ (1h?) päälle, joten antaa nyt toistaiseksi olla.
Missä päin täällä pääkaupunkiseudulla saisi levyt sorvattua tasaiseksi? Niissä kuulemma on vielä sen verran pintaa, että vaihto ei olisi aiheellinen ilman tuota tärinää.
Missä päin täällä pääkaupunkiseudulla saisi levyt sorvattua tasaiseksi? Niissä kuulemma on vielä sen verran pintaa, että vaihto ei olisi aiheellinen ilman tuota tärinää.
Comment