Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskakk
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 14
    • vuokatti

    polttoaine suodatin vaihdettu ei muutosta ainakaan parempaan suuntaan.Mikähän muu paikka tuossa nyt olisi voinut jäätyä? Huono homma kun ei ole itsellä lämmintä tallia et sais sulamaan.
    e61 530D -04 m-sport

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      530dat -99

      Muuan viikko sitten tein hehkuhuoltoa autooni. Rempan jälkeen koeajolenkillä alkoi tuntumaan että ei ole kaikki ponit aitauksessa kun alavääntö oli hukassa, yli 3000rpm kun sai kierrokset niin kulki kuten pitääkin mutta sen alle fiilikset oli kuin turbo ei olis pelissä ollenkaan.

      No eilen Joensuusta palatessa alkoi tuo dieselin huuattaminen kyrsimään siinä määrin että oli pakko tarkastella että mikä meni hehkurempassa pieleen. Vika löytyi, olin rikkonut osan 9 eli alipaineletkun imusarjan alta. Tuo letku oli muuten todella hapan joten en ihmettele vaikka muillakin tulisi samaa ongelmaa. Eli kannattaa tarkastaa tämän kuvan letkut jos alavääntö puuttuu, imusarjan voi joutua käyttämään irti.
      Letkuhan maksoi tarvikeliikkeessa hurjat 4e/m ja sitä meni vajaa 2m, joten alle 8e eurolla sai tähän autoon enemmän tehoa kuin yhdelläkään lastulla.
      Last edited by Masatus; 04-03-2011, 20:04.

      Comment

      • jaskakk
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 14
        • vuokatti

        No nyt auto käynyt taas merkkihuollossa jossa valohoitoa annettu pari tuntia. Josta ei mitään hyötyä jaksavat aina vaan vinoilla lastusta joka kuulemma estää auton korjaamisen. jota en oikein jaksa uskoa. Vikakoodit ilmamäärämittarilta ja pakokaasun lämpöanturilta,ja regeneroinnin epäonnistumisesta. Onko jollain heittää neuvoa mikä voisi aiheuttaa vian ilmamäärämittari?
        e61 530D -04 m-sport

        Comment

        • Ovlov
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 171
          • Tre/Jvi

          Originally posted by Masatus View Post
          Muuan viikko sitten tein hehkuhuoltoa autooni. Rempan jälkeen koeajolenkillä alkoi tuntumaan että ei ole kaikki ponit aitauksessa kun alavääntö oli hukassa, yli 3000rpm kun sai kierrokset niin kulki kuten pitääkin mutta sen alle fiilikset oli kuin turbo ei olis pelissä ollenkaan.

          No eilen Joensuusta palatessa alkoi tuo dieselin huuattaminen kyrsimään siinä määrin että oli pakko tarkastella että mikä meni hehkurempassa pieleen. Vika löytyi, olin rikkonut osan 9 eli alipaineletkun imusarjan alta. Tuo letku oli muuten todella hapan joten en ihmettele vaikka muillakin tulisi samaa ongelmaa. Eli kannattaa tarkastaa tämän kuvan letkut jos alavääntö puuttuu, imusarjan voi joutua käyttämään irti.
          Letkuhan maksoi tarvikeliikkeessa hurjat 4e/m ja sitä meni vajaa 2m, joten alle 8e eurolla sai tähän autoon enemmän tehoa kuin yhdelläkään lastulla.
          Itellä oli sama homma ja sen lisäksi tuo turbon ohjauksen solenoidi rikki. Pettymys oli kova, kun ensin vaihdoin solenoidin, mutta vika ei korjaantunut. Sitte selvittelin vikaa, kun ei tule tuon kuvan säiliöönkään alipainetta ja tuo em. letkuhan oli poikki EGR-venttilin läheltä. Ei ollut letkua lähettyvillä, niin päädyin sen yhden rikkoutuneen paikan liittämään uudelleen. Toistaiseksi on toiminut, mutta niin haperolta vaikutti se letku, että pitää se vaihtaa, kun ehtii. Hymy oli kyllä herkässä, kun turbon säätö heräsi eloon. Ero oli huomattava. Itsekkin bensan vääntöihin tottuneena ajelin tuolla onnellisena 16 tkm ilman turbon alipainesäätöä, koska oli jo ostettaessa rikki.
          E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

          Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

          Comment

          • end-o
            Newbiemmer
            • Oct 2005
            • 27

            Terve kanssa kuomat!

            Minulla -99 530d manuaali ja ajanu nyt n.22tkm ihan onnellisena ja autuaana.
            Tänään ajoin sitten kaverin samamoista vehettä ja se meni kuin pieni eläin.
            mulla ihan tasasta menoa 1000-4500rpm ei piikkejä eikä muutenkaan vedä eritoten. kaverin auto ihan eri maasta.

            En osannu odottaa että tuo menisi noin lujaa, joten omahan on sitten hajalla.

            1. vaihtaisitte varmaan nuo alipaine letkut ja kävis testerissä
            2. joku solenoidi yms sähkö osa rikki(eikö näy testerissä?)
            3. mitä muuta?

            Kaikki tieto lisää tuskaa

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by end-o View Post
              Terve kanssa kuomat!

              Minulla -99 530d manuaali ja ajanu nyt n.22tkm ihan onnellisena ja autuaana.
              Tänään ajoin sitten kaverin samamoista vehettä ja se meni kuin pieni eläin.
              mulla ihan tasasta menoa 1000-4500rpm ei piikkejä eikä muutenkaan vedä eritoten. kaverin auto ihan eri maasta.

              En osannu odottaa että tuo menisi noin lujaa, joten omahan on sitten hajalla.

              1. vaihtaisitte varmaan nuo alipaine letkut ja kävis testerissä
              2. joku solenoidi yms sähkö osa rikki(eikö näy testerissä?)
              3. mitä muuta?

              Kaikki tieto lisää tuskaa
              ihan ekana piuhanperään, katsomaan vikakoodit ja asian osaava kaveri katsomaan livedataa.

              mutta jos jotain pitäis veikata nii maffi vois olla kaput
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • end-o
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 27

                noniin, eli kävin auton kanssa dataa lukemaan ja ei ahda, ei.
                purin imusarjan irti ja vaihdoin ahtopaine solenoidin egr solenoidiin(kun on sama osa) ja näiltä menevät letkut oli kaikki melkeen hapertunu poikki. imusarja kiinni ja kokeilemaan.

                Toimi paremmin, mutta ei vieläkään kunnossa. Otin Maffin piuhan irti ja taas tuli voimaa lisää!

                eli uusi Maffi tilaukseen!

                Mistä saa nykyään halvimmalla uuden? Vissiin Bossi kannattaa tosiaan ostaa.
                ebayssa oli alkup.185e kotiin tuotuna, saako jostain halvemmalla?

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  Originally posted by end-o View Post
                  Mistä saa nykyään halvimmalla uuden? Vissiin Bossi kannattaa tosiaan ostaa.
                  ebayssa oli alkup.185e kotiin tuotuna, saako jostain halvemmalla?

                  Ei ehkä halvin, mutta myy alkuperäisiä (sekä muun merkkisiä).
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    Turbo mykkä

                    Elikkäs, meinaa olla vähän ropleemia turbon toiminnan kans. Turbo tuntuu pyörivän ainoastaan +3000 rpm. Toimimattomuus selviää kyllä live datastakin mutta hiukan ihmetyttää datan ilmoittama ahtopaine. Toisella sivulla paineeksi ilmoittaa 900 mbar, joka pysyy koko ajan samana. Ja toisella sivulla antaa ton noin 1000 mbar, eli vallitseva ilmanpaine. Ilmanpaine tieto muuttuu realistisesti. Ainut vikakoodi on toi anturilta tuleva. Osaisko joku päätellä noista tiedoista jotain mikä olisi avuksi vian etsinnässä?

                    Taustaa tietoa sen verran, että ahtopaine säädin vaihdettu jokin aika sitten koska jumitteli. Paineanturi vaihdettu kyseisen vian johdosta mutta ei vaikutusta.

                    Semmonen huomio vielä että Autocom testerillä ei enää päässy DDE:n tietoihin käsiksi. INPAlla ainoastaa. Ennen tätä autocomilla ei mitään ongelmia.

                    Hyviä ajatuksia tai neuvoja?
                    Attached Files

                    Comment

                    • harriba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 420
                      • Espoo

                      Originally posted by Hezman View Post
                      Elikkäs, meinaa olla vähän ropleemia turbon toiminnan kans. Turbo tuntuu pyörivän ainoastaan +3000 rpm. Toimimattomuus selviää kyllä live datastakin mutta hiukan ihmetyttää datan ilmoittama ahtopaine. Toisella sivulla paineeksi ilmoittaa 900 mbar, joka pysyy koko ajan samana. Ja toisella sivulla antaa ton noin 1000 mbar, eli vallitseva ilmanpaine. Ilmanpaine tieto muuttuu realistisesti. Ainut vikakoodi on toi anturilta tuleva. Osaisko joku päätellä noista tiedoista jotain mikä olisi avuksi vian etsinnässä?

                      Taustaa tietoa sen verran, että ahtopaine säädin vaihdettu jokin aika sitten koska jumitteli. Paineanturi vaihdettu kyseisen vian johdosta mutta ei vaikutusta.

                      Semmonen huomio vielä että Autocom testerillä ei enää päässy DDE:n tietoihin käsiksi. INPAlla ainoastaa. Ennen tätä autocomilla ei mitään ongelmia.

                      Hyviä ajatuksia tai neuvoja?
                      Onko turbon alipaineohjauksen letkut vaihdettu samalla? Ne hapertuvat ajan myötä jolloin turbo lakkaa ahtamasta <3k kierroksilla. (google e39 vacuum accumulator tms).
                      Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                      X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        On niitä letkujakin uusittu pariinkin otteeseen mutta tämän oireen ilmitulon jälkeen kaikkia ei ole tarkistettu. Täytyy viikonloppuna ne tsekata läpi, kun pääsee parempiin puitteisiin.

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          Kattelin äskettäin niitä alipaineletkuja, ja tulin siihen tulokseen että kunnossa on. Säätimeltä kun irrottaa alipaineletkun niin VNT:n tanko liikkuu. Letku takas ja tanko palaa lähtö asemiin.
                          INPAlla katottuna näyttää siltä että vain ahtopaine tieto puuttuu. Anturin päästä liittimeltä olen sen verran mittaillut että syöttö jännite tulee, oisko ollu vähän vajaa 5V. Ja tietysti samalla varmistin jotta piuhat on ehjät älyboxille saakka.
                          Vaikuttaa aika mystiseltä. Tai sit liiankin lähellä vika. Tuli mieleen että oiskohan noi molemmat paineanturit paskana. Toinen alkuperäinen ja toinen on FAE:n valmistama.
                          Oisko Jyväskylässä/Keski-Suomessa jollain ylimääräistä anturia jolla voisi testata? Tai sit vaihtoehtoisesti kokeilla toisessa autossa noita antureita? Ei viittis toista ostaa summan mutikassa, ja kun ei ole monenkaan minuutin homma ottaa irti.

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            No joo.. Vikaa selvinnyt pikku hiljaa. Eli uusi ahtopaineanturi oli jo valmiiksi mykkä tai sitten bemu on tosiaan ranttu mitä kilkkeitä sille tarjoaa.
                            KL-varaosista hain toisen anturin jolla kone alkoi toimimaan normaalisti. Hintaakin oli laitettu anturille vaivaiset 80 ekua.. Sanoinkin tiskillä et kait ny sentään on alkuperäinen kun on niin suolanen hinta,, myyjä tuumas siihen että ihan on tarvike malli. Ja hyllyssä ei alkuperäistä.

                            Onko kellään kokemuksia tarvike mallin antureista? Toimiiko moitteetta?

                            Tällä anturilla on nyt ilmennyt sellanen vaiva että reippaassa kiihdytyksessä kun anturin tunnistama 2500 mBar saavutetaan niin alkaa katkomaan vetoa ja meno toppaa ku seinään. Vikakoodiksi antaa B+ signaali poikki, muistaakseni. Onko tuo tarvike sen verta "tyhmä" että jos max ylittyy niin katkaisee koko ahtopaine signaalin?

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              Omassa autossa Hellan tarvikeanturi (made in Italy) teki tismalleen samaa. Kunnon vedätys -> riittävästi ahtoja -> anturi oikosessa ja motti kyykkää + vikakoodi kehiin. Tilasin orkkiksen bemariosista ja homma toimii. Tarvikeanturi oli kauttaaltaan muovikoteloitu kun taas orkkiksen "takakansi" on hartsivalua, eli se sivu mistä se imusatsiin tuleva putki sojottaa.

                              Sulla vissiin joku softa autossa kun tollasia ahtoja lykkää, eli voi olla että se tarvike toimisi vakiossa autossa. Tää toki taas mutuilua, mutta omassa kiesissä se tilttas muistikuvien mukaan samanlaisissa lukemissa niin ehkäpä siinä tarvikeanturissa sit loppuu skaala?

                              Comment

                              • Hezman
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 708
                                • Jyväskylä

                                Pahaa pelekään että vielä joutuu sen orkkiksen ostaan. V-techin ohjelma laitettu joku vuosi sitten, jolla ahtopaine nousi 1,4 bar. Pienoiset murheet on alkanu viime aikasten muutosten jälkeen. Paineensäädin uusi, EGR laipattu pakosarjan juureen, ja viimesimpänä tämä paineanturi. Tuo EGR:n laippaaminen vaikutti jonkin verran ahtopainetta nostavasti, koska aikaisemmin osa paineista karkas vuotavista EGR putken liitoksista.

                                Mielessä kyl kävi että käviskö korjauttamassa tuota softa puolta, jotta sais noita ahtoja hiukan alemmaksi. Tai sitte orkkis anturi ja kaikki tai ei mitään softa viel päälle

                                Niin se skaala loppuu 250 kPa, eli 2,5 bar.
                                Last edited by Hezman; 01-12-2014, 22:44.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎