polttoaine suodatin vaihdettu ei muutosta ainakaan parempaan suuntaan.Mikähän muu paikka tuossa nyt olisi voinut jäätyä? Huono homma kun ei ole itsellä lämmintä tallia et sais sulamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !
Collapse
X
-
530dat -99
Muuan viikko sitten tein hehkuhuoltoa autooni. Rempan jälkeen koeajolenkillä alkoi tuntumaan että ei ole kaikki ponit aitauksessa kun alavääntö oli hukassa, yli 3000rpm kun sai kierrokset niin kulki kuten pitääkin mutta sen alle fiilikset oli kuin turbo ei olis pelissä ollenkaan.
No eilen Joensuusta palatessa alkoi tuo dieselin huuattaminen kyrsimään siinä määrin että oli pakko tarkastella että mikä meni hehkurempassa pieleen. Vika löytyi, olin rikkonut osan 9 eli alipaineletkun imusarjan alta. Tuo letku oli muuten todella hapan joten en ihmettele vaikka muillakin tulisi samaa ongelmaa. Eli kannattaa tarkastaa tämän kuvan letkut jos alavääntö puuttuu, imusarjan voi joutua käyttämään irti.
Letkuhan maksoi tarvikeliikkeessa hurjat 4e/m ja sitä meni vajaa 2m, joten alle 8e eurolla sai tähän autoon enemmän tehoa kuin yhdelläkään lastulla.Last edited by Masatus; 04-03-2011, 20:04.
Comment
-
-
No nyt auto käynyt taas merkkihuollossa jossa valohoitoa annettu pari tuntia. Josta ei mitään hyötyä jaksavat aina vaan vinoilla lastusta joka kuulemma estää auton korjaamisen. jota en oikein jaksa uskoa. Vikakoodit ilmamäärämittarilta ja pakokaasun lämpöanturilta,ja regeneroinnin epäonnistumisesta. Onko jollain heittää neuvoa mikä voisi aiheuttaa vian ilmamäärämittari?e61 530D -04 m-sport
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostMuuan viikko sitten tein hehkuhuoltoa autooni. Rempan jälkeen koeajolenkillä alkoi tuntumaan että ei ole kaikki ponit aitauksessa kun alavääntö oli hukassa, yli 3000rpm kun sai kierrokset niin kulki kuten pitääkin mutta sen alle fiilikset oli kuin turbo ei olis pelissä ollenkaan.
No eilen Joensuusta palatessa alkoi tuo dieselin huuattaminen kyrsimään siinä määrin että oli pakko tarkastella että mikä meni hehkurempassa pieleen. Vika löytyi, olin rikkonut osan 9 eli alipaineletkun imusarjan alta. Tuo letku oli muuten todella hapan joten en ihmettele vaikka muillakin tulisi samaa ongelmaa. Eli kannattaa tarkastaa tämän kuvan letkut jos alavääntö puuttuu, imusarjan voi joutua käyttämään irti.
Letkuhan maksoi tarvikeliikkeessa hurjat 4e/m ja sitä meni vajaa 2m, joten alle 8e eurolla sai tähän autoon enemmän tehoa kuin yhdelläkään lastulla.
Comment
-
-
Terve kanssa kuomat!
Minulla -99 530d manuaali ja ajanu nyt n.22tkm ihan onnellisena ja autuaana.
Tänään ajoin sitten kaverin samamoista vehettä ja se meni kuin pieni eläin.
mulla ihan tasasta menoa 1000-4500rpm ei piikkejä eikä muutenkaan vedä eritoten. kaverin auto ihan eri maasta.
En osannu odottaa että tuo menisi noin lujaa, joten omahan on sitten hajalla.
1. vaihtaisitte varmaan nuo alipaine letkut ja kävis testerissä
2. joku solenoidi yms sähkö osa rikki(eikö näy testerissä?)
3. mitä muuta?
Kaikki tieto lisää tuskaa
Comment
-
-
Originally posted by end-o View PostTerve kanssa kuomat!
Minulla -99 530d manuaali ja ajanu nyt n.22tkm ihan onnellisena ja autuaana.
Tänään ajoin sitten kaverin samamoista vehettä ja se meni kuin pieni eläin.
mulla ihan tasasta menoa 1000-4500rpm ei piikkejä eikä muutenkaan vedä eritoten. kaverin auto ihan eri maasta.
En osannu odottaa että tuo menisi noin lujaa, joten omahan on sitten hajalla.
1. vaihtaisitte varmaan nuo alipaine letkut ja kävis testerissä
2. joku solenoidi yms sähkö osa rikki(eikö näy testerissä?)
3. mitä muuta?
Kaikki tieto lisää tuskaa
mutta jos jotain pitäis veikata nii maffi vois olla kaputF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
noniin, eli kävin auton kanssa dataa lukemaan ja ei ahda, ei.
purin imusarjan irti ja vaihdoin ahtopaine solenoidin egr solenoidiin(kun on sama osa) ja näiltä menevät letkut oli kaikki melkeen hapertunu poikki. imusarja kiinni ja kokeilemaan.
Toimi paremmin, mutta ei vieläkään kunnossa. Otin Maffin piuhan irti ja taas tuli voimaa lisää!
eli uusi Maffi tilaukseen!
Mistä saa nykyään halvimmalla uuden? Vissiin Bossi kannattaa tosiaan ostaa.
ebayssa oli alkup.185e kotiin tuotuna, saako jostain halvemmalla?
Comment
-
-
Originally posted by end-o View PostMistä saa nykyään halvimmalla uuden? Vissiin Bossi kannattaa tosiaan ostaa.
ebayssa oli alkup.185e kotiin tuotuna, saako jostain halvemmalla?
Ei ehkä halvin, mutta myy alkuperäisiä (sekä muun merkkisiä).E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Turbo mykkä
Elikkäs, meinaa olla vähän ropleemia turbon toiminnan kans. Turbo tuntuu pyörivän ainoastaan +3000 rpm. Toimimattomuus selviää kyllä live datastakin mutta hiukan ihmetyttää datan ilmoittama ahtopaine. Toisella sivulla paineeksi ilmoittaa 900 mbar, joka pysyy koko ajan samana. Ja toisella sivulla antaa ton noin 1000 mbar, eli vallitseva ilmanpaine. Ilmanpaine tieto muuttuu realistisesti. Ainut vikakoodi on toi anturilta tuleva. Osaisko joku päätellä noista tiedoista jotain mikä olisi avuksi vian etsinnässä?
Taustaa tietoa sen verran, että ahtopaine säädin vaihdettu jokin aika sitten koska jumitteli. Paineanturi vaihdettu kyseisen vian johdosta mutta ei vaikutusta.
Semmonen huomio vielä että Autocom testerillä ei enää päässy DDE:n tietoihin käsiksi. INPAlla ainoastaa. Ennen tätä autocomilla ei mitään ongelmia.
Hyviä ajatuksia tai neuvoja?
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostElikkäs, meinaa olla vähän ropleemia turbon toiminnan kans. Turbo tuntuu pyörivän ainoastaan +3000 rpm. Toimimattomuus selviää kyllä live datastakin mutta hiukan ihmetyttää datan ilmoittama ahtopaine. Toisella sivulla paineeksi ilmoittaa 900 mbar, joka pysyy koko ajan samana. Ja toisella sivulla antaa ton noin 1000 mbar, eli vallitseva ilmanpaine. Ilmanpaine tieto muuttuu realistisesti. Ainut vikakoodi on toi anturilta tuleva. Osaisko joku päätellä noista tiedoista jotain mikä olisi avuksi vian etsinnässä?
Taustaa tietoa sen verran, että ahtopaine säädin vaihdettu jokin aika sitten koska jumitteli. Paineanturi vaihdettu kyseisen vian johdosta mutta ei vaikutusta.
Semmonen huomio vielä että Autocom testerillä ei enää päässy DDE:n tietoihin käsiksi. INPAlla ainoastaa. Ennen tätä autocomilla ei mitään ongelmia.
Hyviä ajatuksia tai neuvoja?Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Kattelin äskettäin niitä alipaineletkuja, ja tulin siihen tulokseen että kunnossa on. Säätimeltä kun irrottaa alipaineletkun niin VNT:n tanko liikkuu. Letku takas ja tanko palaa lähtö asemiin.
INPAlla katottuna näyttää siltä että vain ahtopaine tieto puuttuu. Anturin päästä liittimeltä olen sen verran mittaillut että syöttö jännite tulee, oisko ollu vähän vajaa 5V. Ja tietysti samalla varmistin jotta piuhat on ehjät älyboxille saakka.
Vaikuttaa aika mystiseltä. Tai sit liiankin lähellä vika. Tuli mieleen että oiskohan noi molemmat paineanturit paskana. Toinen alkuperäinen ja toinen on FAE:n valmistama.
Oisko Jyväskylässä/Keski-Suomessa jollain ylimääräistä anturia jolla voisi testata? Tai sit vaihtoehtoisesti kokeilla toisessa autossa noita antureita? Ei viittis toista ostaa summan mutikassa, ja kun ei ole monenkaan minuutin homma ottaa irti.
Comment
-
-
No joo.. Vikaa selvinnyt pikku hiljaa. Eli uusi ahtopaineanturi oli jo valmiiksi mykkä tai sitten bemu on tosiaan ranttu mitä kilkkeitä sille tarjoaa.
KL-varaosista hain toisen anturin jolla kone alkoi toimimaan normaalisti. Hintaakin oli laitettu anturille vaivaiset 80 ekua.. Sanoinkin tiskillä et kait ny sentään on alkuperäinen kun on niin suolanen hinta,, myyjä tuumas siihen että ihan on tarvike malli. Ja hyllyssä ei alkuperäistä.
Onko kellään kokemuksia tarvike mallin antureista? Toimiiko moitteetta?
Tällä anturilla on nyt ilmennyt sellanen vaiva että reippaassa kiihdytyksessä kun anturin tunnistama 2500 mBar saavutetaan niin alkaa katkomaan vetoa ja meno toppaa ku seinään. Vikakoodiksi antaa B+ signaali poikki, muistaakseni. Onko tuo tarvike sen verta "tyhmä" että jos max ylittyy niin katkaisee koko ahtopaine signaalin?
Comment
-
-
Omassa autossa Hellan tarvikeanturi (made in Italy) teki tismalleen samaa. Kunnon vedätys -> riittävästi ahtoja -> anturi oikosessa ja motti kyykkää + vikakoodi kehiin. Tilasin orkkiksen bemariosista ja homma toimii. Tarvikeanturi oli kauttaaltaan muovikoteloitu kun taas orkkiksen "takakansi" on hartsivalua, eli se sivu mistä se imusatsiin tuleva putki sojottaa.
Sulla vissiin joku softa autossa kun tollasia ahtoja lykkää, eli voi olla että se tarvike toimisi vakiossa autossa. Tää toki taas mutuilua, mutta omassa kiesissä se tilttas muistikuvien mukaan samanlaisissa lukemissa niin ehkäpä siinä tarvikeanturissa sit loppuu skaala?
Comment
-
-
Pahaa pelekään että vielä joutuu sen orkkiksen ostaan. V-techin ohjelma laitettu joku vuosi sitten, jolla ahtopaine nousi 1,4 bar. Pienoiset murheet on alkanu viime aikasten muutosten jälkeen. Paineensäädin uusi, EGR laipattu pakosarjan juureen, ja viimesimpänä tämä paineanturi. Tuo EGR:n laippaaminen vaikutti jonkin verran ahtopainetta nostavasti, koska aikaisemmin osa paineista karkas vuotavista EGR putken liitoksista.
Mielessä kyl kävi että käviskö korjauttamassa tuota softa puolta, jotta sais noita ahtoja hiukan alemmaksi. Tai sitte orkkis anturi ja kaikki tai ei mitään softa viel päälle
Niin se skaala loppuu 250 kPa, eli 2,5 bar.Last edited by Hezman; 01-12-2014, 22:44.
Comment
-
Comment