Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535bmw
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 49
    • keminmaa

    #46
    auto 540iA -99, samanmoisia oireita eli tukkosta korkeammilla kierroksilla kun tallan painoi kunnolla pohjaan. Otin massamittarin piuhan irti, rupesi v8 ottaan kierroksia, joka tuntui selvästi suorituskyvyssä.
    Otin maffin irti ja putsasin topsy puikolla kemikaalein, osa paikalleen ja piuha kylkeen - toimii - paitsi jokin toimintohäiriö jäi koska hukkaa tyhjäkäynnin ns. puolilämpimänä, kunnes moottori lämpiää hieman käy jälleen myös norm. tyhjäkäyntiäkin. Näin mentiin 3 kk, kunnes hankin uuden, Bosch varaosanumerolla tarvikeliikkeestä 64,-!!!!( alkup. merkkiliikkeessä 495,-!!!)joka oli täsmälleen samannäköinen osa. Asensin heti paikalleen ja työmatkalle, auto tuntui vielä hiukan pirteämmältä ja pa. kulutusmittari näyttää vielä pienempiä lukemia, mutta..... tyhjäkäyntiongelmaa on edelleen. Tosin tarvii ehkä n. minuutin verran "enää lämmittää" pintakaasulla, palaa käynti normaaliksi. Voiko ja tarviiko uusi maffi ohjelmoida tms?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9143
      • Oulu

      #47
      Tarkistakaa tilanne Boschin online-luettelosta. Muistaakseni siinä oli osanumerosta riippuen maininta, mikäli tarvii koodata.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        #48
        Originally posted by 535bmw View Post
        tyhjäkäyntiäkin. Näin mentiin 3 kk, kunnes hankin uuden, Bosch varaosanumerolla tarvikeliikkeestä 64,-!!!!( alkup. merkkiliikkeessä 495,-!!!)joka oli täsmälleen samannäköinen osa.
        Olenkin aina ihmetellyt tuota orig. MAF:n hintaa, että ei millään voi maksaa niin yksinkertainen osa noin paljoa nyt selvis sekin, että "joku" vetää välistä.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #49
          joo vianorille annoin boschin koodin ja 75e sen sieltä saa vuoden takuulla..
          Samalla tsekataan aurauskulmat kun on uutta palikkaa repullinen uusittu alustaan..vielä kun suuttimen saisi vaihdatettua niin olis kova peli
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #50
            Originally posted by veku View Post
            joo vianorille annoin boschin koodin ja 75e sen sieltä saa vuoden takuulla..
            Samalla tsekataan aurauskulmat kun on uutta palikkaa repullinen uusittu alustaan..vielä kun suuttimen saisi vaihdatettua niin olis kova peli
            Mikäs suuttimeen on iskenyt? Paljonko sulla kilsoja, meinaan että koska itselle on odotettavissa!
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #51
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Mikäs suuttimeen on iskenyt? Paljonko sulla kilsoja, meinaan että koska itselle on odotettavissa!
              252 tkm on lasissa,kuuluu sellainen "täk täk" ääni tyhjäkäynnillä pelaa ihan ok.
              Myös ns korjausta ohjelmallisesti on ko suuttimelle reilusti
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • 330XD Touring
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 104

                #52
                E46 330D tosin, mutta kuitenkin...Mulla kilsoja 110tkm ja kahdessa suuttimessa n.-3 korjausarvot, kun pitää vaikka paikallaan kierrokset n. 1500:ssa ja päästää kaasun nopeasti, niin kuuluu sellanen lyhyt "resonointi" ääni moottorista ja Laakkosen diagnoosi oli juurikin nuo suuttimen korjausarvot.. sama ääni kuuluu myös täyskaasukiihdytyksessä n. 3000 rpm n jälkeen... ääni kuulostaa mun korviini lähinnä esim. jakoketjun rohinalta, mutta sitä se ei kuitenkaan ollut... Korjaustoimenpiteenä kaikkien suuttimien vaihto olisi yhteensä kevyet 2600eur , mutta päätettiin kuitenkin unohtaa tuo toistaiseksi...vaihdetaan sitten kun vika pahenee radikaalimmin ja/tai kun auto ei enää käynnisty.
                Poliisi on ystävä

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9143
                  • Oulu

                  #53
                  Suuttimien korjausarvoista ja käynnin tasaisuuden valvonnasta:

                  Liitteenä TIS:in ohjeistusta.

                  WDS:n syövereistä:

                  Engine Smoothness Control DDE 4.0

                  The engine smoothness control facility balances out the speed fluctuations of the individual cylinders caused by different injection quantities and degrees of cylinder efficiency. This is achieved by rapid application of controlled corrected injection quantities for each cylinder.
                  The correction quantities are limited to max. ±10 mm3/stroke/cylinder
                  With the phase-in of DDE software version A1 as from 03/2000 the maximum correction volume is dependent on the injection volume and is between ± 5.9 and ± 10 mm3/stroke/cylinder.

                  The control is active within a certain engine speed and injection volume range:
                  · Engine speed range: 450 ... 1500 rpm
                  · Injection volume range: 5 ... 40 mm3/stroke/cylinder

                  Monitoring

                  Smooth running control will be monitored by the diagnosis with the introduction of DDE software version A1 from 03/2000.
                  Fault code 1613 ”smooth running controller” is stored in the DDE control unit if the correction quantity at a cylinder exceeds a defined limit. The limit value is dependent on the injection volume and is between ± 5.9 and ± 9.9 mm3/stroke/cylinder.
                  Attached Files
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • 330XD Touring
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 104

                    #54
                    Hieman nuhaiselta tuo oma autokin tuntui ja tänään vaihdettiin sitten imusarjan paineanturi, osa maksoi 70 eur ja kyllä tuntuis meno taas maistuvan hieman paremmin Erityisesti alavääntö parani huomattavissa määrin...
                    Last edited by 330XD Touring; 09-03-2007, 17:17.
                    Poliisi on ystävä

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #55
                      Originally posted by veku View Post
                      joo vianorille annoin boschin koodin ja 75e sen sieltä saa vuoden takuulla..
                      Samalla tsekataan aurauskulmat kun on uutta palikkaa repullinen uusittu alustaan..vielä kun suuttimen saisi vaihdatettua niin olis kova peli
                      Mikähän tämä koodi oli? Oliko kyse tästä ohjelmoitavasta (BMW osa on -076 loppuinen ja vanhempi se ei-ohjelmoitava on -002 loppuinen)

                      edit: löytyi eli 0928400527 ja Boschin sivuston mukaan tämä juuri täytyy ohjelmoida BMW:llä
                      Last edited by Keimo; 16-03-2007, 23:21.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        #56
                        Originally posted by Keimo View Post
                        Mikähän tämä koodi oli? Oliko kyse tästä ohjelmoitavasta (BMW osa on -079 loppuinen ja vanhempi se ei-ohjelmoitava on -002 loppuinen)

                        edit: löytyi eli 0928400527 ja Boschin sivuston mukaan tämä juuri täytyy ohjelmoida BMW:llä

                        Eli pitääskös mun ohjelmoida tuo maffini bemulla,tuli 1200 km tuolla ajettua ja aivan entisen loiston veroinen kulku ei ole..ideoita.
                        Akun kengät irti joksikin aikaa :think
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • 535bmw
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 49
                          • keminmaa

                          #57
                          Originally posted by 535bmw View Post
                          auto 540iA -99, samanmoisia oireita eli tukkosta korkeammilla kierroksilla kun tallan painoi kunnolla pohjaan. Otin massamittarin piuhan irti, rupesi v8 ottaan kierroksia, joka tuntui selvästi suorituskyvyssä.
                          Otin maffin irti ja putsasin topsy puikolla kemikaalein, osa paikalleen ja piuha kylkeen - toimii - paitsi jokin toimintohäiriö jäi koska hukkaa tyhjäkäynnin ns. puolilämpimänä, kunnes moottori lämpiää hieman käy jälleen myös norm. tyhjäkäyntiäkin. Näin mentiin 3 kk, kunnes hankin uuden, Bosch varaosanumerolla tarvikeliikkeestä 64,-!!!!( alkup. merkkiliikkeessä 495,-!!!)joka oli täsmälleen samannäköinen osa. Asensin heti paikalleen ja työmatkalle, auto tuntui vielä hiukan pirteämmältä ja pa. kulutusmittari näyttää vielä pienempiä lukemia, mutta..... tyhjäkäyntiongelmaa on edelleen. Tosin tarvii ehkä n. minuutin verran "enää lämmittää" pintakaasulla, palaa käynti normaaliksi. Voiko ja tarviiko uusi maffi ohjelmoida tms?
                          Tätä maffia ei voi eikä tarvi ohjelmoida. Käytin testerissä hetkellisen tyhjäkäyntiprobleeman vuoksi - ei vikakoodeja, mutta testeri näytti toisen etumaisen lamda-anturin (happitunnistin 2kpl, sijainti ennen kattia)toimivan virhellisesti, koska antoi oleellisesti eri arvoja kuin toinen "kunnossa oleva".
                          vaihdettiin uusi (Bosch alkup. osa, löytyi tarvikeliikkeestä 110,-).... ei hävinnyt ongelma. otin "vika päällä" maffin piuhan irti - ongelma hävisi!! Siis oletettavasti massamittarivika, tosin kuten ed. kerrottu - maffi uusittu.
                          Teoriassa vika voi olla uudessakin, mutta todennäköisempää jokin massamittarin kanssa "samaan verkkoon" kytketyssä lämpötila-anturissa tai muussa osassa, joka aiheuttaa edelleen mainitun "puolilämpimänä hukassa olevan tyhjäkäynnin" Mikähän olisi seuraava tutkimuksen kohde?
                          Last edited by 535bmw; 16-03-2007, 20:05. Reason: korjaus

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            #58
                            Originally posted by 535bmw View Post
                            Tätä maffia ei voi eikä tarvi ohjelmoida. Käytin testerissä hetkellisen tyhjäkäyntiprobleeman vuoksi - ei vikakoodeja, mutta testeri näytti toisen etumaisen lamda-anturin (happitunnistin 2kpl, sijainti ennen kattia)toimivan virhellisesti, koska antoi oleellisesti eri arvoja kuin toinen "kunnossa oleva".
                            Ilmeisesti bensakone sulla ?
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • TMW
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 145
                              • Kempele

                              #59
                              Mistä kaiffarit repii noita MAF:n numerosarjoja ?
                              Mulla tässä pöydällä luultavasti originaali missä seuraavaa:
                              BOSCH
                              F 00C 252 029
                              Made in Germany 816
                              091 83 A

                              Tilalla ollut muutaman kuukauden nyt "kinky" kopio ja toimii, enkä ole ohjelmoituttanut ?!
                              Auto 530 Dat 10/99

                              -Teijo

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9143
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by TMW View Post
                                Mistä kaiffarit repii noita MAF:n numerosarjoja ?
                                No sieltä Boschin luettelosta. Vm. -02/2001 luettelo ei anna mitään. Vm. 02/2001-07/2003 kertoo seuraavaa:
                                Jos 0 928 400 527 asennetaan 0 928 400 314:n tilalle, ohjainlaite on koodattava BMW-korjaamossa.
                                BMW:n omat varaosanumerot sitten erikseen.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎