auto 540iA -99, samanmoisia oireita eli tukkosta korkeammilla kierroksilla kun tallan painoi kunnolla pohjaan. Otin massamittarin piuhan irti, rupesi v8 ottaan kierroksia, joka tuntui selvästi suorituskyvyssä.
Otin maffin irti ja putsasin topsy puikolla kemikaalein, osa paikalleen ja piuha kylkeen - toimii - paitsi jokin toimintohäiriö jäi koska hukkaa tyhjäkäynnin ns. puolilämpimänä, kunnes moottori lämpiää hieman käy jälleen myös norm. tyhjäkäyntiäkin. Näin mentiin 3 kk, kunnes hankin uuden, Bosch varaosanumerolla tarvikeliikkeestä 64,-!!!!( alkup. merkkiliikkeessä 495,-!!!)joka oli täsmälleen samannäköinen osa. Asensin heti paikalleen ja työmatkalle, auto tuntui vielä hiukan pirteämmältä ja pa. kulutusmittari näyttää vielä pienempiä lukemia, mutta..... tyhjäkäyntiongelmaa on edelleen. Tosin tarvii ehkä n. minuutin verran "enää lämmittää" pintakaasulla, palaa käynti normaaliksi. Voiko ja tarviiko uusi maffi ohjelmoida tms?
Otin maffin irti ja putsasin topsy puikolla kemikaalein, osa paikalleen ja piuha kylkeen - toimii - paitsi jokin toimintohäiriö jäi koska hukkaa tyhjäkäynnin ns. puolilämpimänä, kunnes moottori lämpiää hieman käy jälleen myös norm. tyhjäkäyntiäkin. Näin mentiin 3 kk, kunnes hankin uuden, Bosch varaosanumerolla tarvikeliikkeestä 64,-!!!!( alkup. merkkiliikkeessä 495,-!!!)joka oli täsmälleen samannäköinen osa. Asensin heti paikalleen ja työmatkalle, auto tuntui vielä hiukan pirteämmältä ja pa. kulutusmittari näyttää vielä pienempiä lukemia, mutta..... tyhjäkäyntiongelmaa on edelleen. Tosin tarvii ehkä n. minuutin verran "enää lämmittää" pintakaasulla, palaa käynti normaaliksi. Voiko ja tarviiko uusi maffi ohjelmoida tms?
Comment