memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suffeli
    replied
    Miten tuo "haistelija" oikein toimii?!?!?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Jarde View Post
    Eikös tuo ole se automaattisen sisäkierron "haistelija". Tulee kiinni siihen tuulettimen muovisuojaan, edestä katsottuna oikealle.
    No niinpäs tietysti, meni nyt sit kai f. aux ja f. auc sekaisin. Pitää yrittää ettiä tuota paikkaa huomenna. Tuntui että johto yltää vain siihen umpion taakse ja siinä ei oo paikkaa tolle missään.

    Leave a comment:


  • Jarde
    replied
    Eikös tuo ole se automaattisen sisäkierron "haistelija". Tulee kiinni siihen tuulettimen muovisuojaan, edestä katsottuna oikealle.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tuli taas hiukan vainoharhainen olo kun näitä luki ja äsken ajelin ilmastointi päällä eikä tuo flekti kyllä tehny mitään. Ulkolämpö oli +8°C. Toisaalta ainakin viime kesänä ilmastointi toimi ihan OK, enkä silloinkaan muista juuri kuulleeni ton flektin pyörivän, ainakaan niin lujaa että sen ois usein huomannu pyörivän.
    Tänään taas testailin tätä käyttämällä autoa pihassa ilmastointi päällä. Kone oli kylmä mutta lämmintä noin +14 jolloin ilmastointi toimi. Kävi siinä sitten tyhkäkäyntiä pari minuuttia eikä flekti inahtanutkaan. Juuri kun kyllästyin odottelemaan ja sammutin auton niin kuulin että joku selvästi hidastuen pyörii ja sehän olikin tää flekti joka oli kai juuri käynnistynyt. Eli taitaa tuo sitten toimia.

    Mutta yksi kysymys tähän liittyen kuitenkin olisi. Kun käytin umpiot irti niin huomasin että vasemman umpion takana on tällainen irtonainen musta laatikko, joka ei ole kiinni missään.



    Numeron perusteella tuo on "sensor f. auc", eli joku tän flektin sensori kai? Löytyy tältä sivulta:


    Mutta missä sen pitäis olla kiinni? Kun nyt se on vain johdon varassa irtona kolisemassa.

    Leave a comment:


  • TMW
    replied
    Moi
    Itse eilen purin keulalta 530Dat vm-00 lisäflektin ja aukaisin sen, koska purki akun kun liitin oli kiinni...
    Oletin että aika simppeli härveli olis sisältä, missä FET olisi oikosulussa ja purki näin akun, mutta kuvat kertokoon mitä "uber-suunnittelua" löytyikään...:think
    Viddu saksalainen insinööri kun on iskenyt erotiikkaa moiseen murikkaan...

    -Teijo
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by ks528 View Post
    Kyllä kiitos . Kantti ei riittänyt jos vaikka hajoaa käsiin. tänään +14 ja
    Flektin se hyrisi keulilla, kesä vois alkaa
    Kyllä mullakin meni kaksi niistä pinneistä lyttyyn, mutta onneksi aloitin niillä jotka oli muutenkin uusiutumassa. Loput sain ehjänä kun tekniikka löytyi, mutta todella tiukassa olivat.

    Leave a comment:


  • ks528
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Ne pinnit on siellä liittimessä todella tiukassa, mutta sopivilla pihdeillä painamalla ne kyllä lähtee, yksitellen. Tätä ilmeisesti tarkoitit..
    Kyllä kiitos . Kantti ei riittänyt jos vaikka hajoaa käsiin. tänään +14 ja
    Flektin se hyrisi keulilla, kesä vois alkaa

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by ks528 View Post
    Tuli vaihdettua flektin vastukset. Osaako joku selittää miten sen töpselin
    pinni/johdon saisi purettua ei selvinnyt mulle. johdot poikki ja kolvi käteen
    tyyliin joutui työstämään. ( korjaus sarjan kahdessa johdossa oli ne uros
    piikit mut en osannut irroittaa niitä vanhoja) E39 528 -96
    Ne pinnit on siellä liittimessä todella tiukassa, mutta sopivilla pihdeillä painamalla ne kyllä lähtee, yksitellen. Tätä ilmeisesti tarkoitit..

    Leave a comment:


  • Axu83
    replied
    Tämä stikiksi!

    Leave a comment:


  • ks528
    replied
    vastus

    Tuli vaihdettua flektin vastukset. Osaako joku selittää miten sen töpselin
    pinni/johdon saisi purettua ei selvinnyt mulle. johdot poikki ja kolvi käteen
    tyyliin joutui työstämään. ( korjaus sarjan kahdessa johdossa oli ne uros
    piikit mut en osannut irroittaa niitä vanhoja) E39 528 -96

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Pitäisi sen silti pyöriä hitaimmalla nopeudella kun ilmastointi on päällä.
    Tarkista sulakkeet: 7, 20, 22, ja 105 (takakontissa). Ja releet 21, 22 ja 201 (22 hanskalokeron takana, muut moottoritilassa oikeanpuoleisen raitisilmakotelon alla).
    Siitä on ne vissiin ne vastukset palanut..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Vehkis View Post
    Hyvä pointti,eipä tullut tuo tosiaan mieleen.Missähän lämpötilassa v8 koneen flktin pitäis lähteä pyörimään:think.
    Pitäisi sen silti pyöriä hitaimmalla nopeudella kun ilmastointi on päällä.
    Tarkista sulakkeet: 7, 20, 22, ja 105 (takakontissa). Ja releet 21, 22 ja 201 (22 hanskalokeron takana, muut moottoritilassa oikeanpuoleisen raitisilmakotelon alla).

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    V8-pannun normaali käyntilämpötila on siinä 108-110 astetta, joten ei sen propellin kuulu lähteä pyörimään vielä 104 asteessa.
    Hyvä pointti,eipä tullut tuo tosiaan mieleen.Missähän lämpötilassa v8 koneen flktin pitäis lähteä pyörimään:think.
    Last edited by Vehkis; 30-04-2007, 16:20.

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Vehkis View Post
    Osiaiskohan kukaan selittää,että minkä takia mulla ei pyöri tuo flekti vaikka koneen lämmöt nousee yli 104 asteen(eikö sen kuulu lähteä vanhemassa malissa pyörimään kovimmalla nopeudella kun lämmöt nousee yli 104 asteen?)Olen kokeillut antaa virtaa siihen nopeimman nopeuden johtoon ja flekti kyllä pyörii.Sulake on oli palanut mutta vaihdoin sen ehjään,mutta virtaa ei siltikään tule siihen liittimeen..
    V8-pannun normaali käyntilämpötila on siinä 108-110 astetta, joten ei sen propellin kuulu lähteä pyörimään vielä 104 asteessa.

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Osiaiskohan kukaan selittää,että minkä takia mulla ei pyöri tuo flekti vaikka koneen lämmöt nousee yli 104 asteen(eikö sen kuulu lähteä vanhemassa malissa pyörimään kovimmalla nopeudella kun lämmöt nousee yli 104 asteen?)Olen kokeillut antaa virtaa siihen nopeimman nopeuden johtoon ja flekti kyllä pyörii.Sulake on oli palanut mutta vaihdoin sen ehjään,mutta virtaa ei siltikään tule siihen liittimeen..

    Leave a comment:

Working...
X