memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    KLIK

    Passaako tämä e39 528i 01/2000 malliin? Noista googlen käännöksistä ota aina selvää
    Pitäis passata.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    KLIK

    Passaako tämä e39 528i 01/2000 malliin? Noista googlen käännöksistä ota aina selvää

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by rocroc View Post
    Eikun moottorin ulkopuolelta, eli siipien puolelta, irronneet magneetit pitävät käämiosaa kyllä tiukasti kiinni, mutta kyllä se sieltä irtoaa
    Ja itse ainakin hakkasin sitä sen verran kovaa että kauhistutti, jouduin jälkikäteen hiukan lyttääntynyttä päätä viilailemaan :P,

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Originally posted by Mike_ View Post
    Tarkoitatko että pitää naputella siitä käämin puolelta moottorin sisältä sitä akselin päätä? Eli akseli lähtee sitten etupuolelta irti ja käämi tippuu sisäpuolelta pois?
    Eikun moottorin ulkopuolelta, eli siipien puolelta, irronneet magneetit pitävät käämiosaa kyllä tiukasti kiinni, mutta kyllä se sieltä irtoaa
    Last edited by rocroc; 03-06-2010, 16:58.

    Leave a comment:


  • Mike_
    replied
    Originally posted by rocroc View Post
    Nätisti naputtelee akselin päähän+runsaasti vaikkapa kylmentävää crc:tä sekaan niin pitäisi irrota
    Tarkoitatko että pitää naputella siitä käämin puolelta moottorin sisältä sitä akselin päätä? Eli akseli lähtee sitten etupuolelta irti ja käämi tippuu sisäpuolelta pois?

    Leave a comment:


  • Mike_
    replied
    Siis millä tavalla tuon käämihässäkän pitäisi irrota tuosta moottorista että sopii liimailemaan nuo magneetit paikalleen? Ei tunnu irtoavan millään.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    heii minä taas!. sain flektin pelaamaan, nyt vielä kun sais jostain toisen vastuksen ehjän ni vois lykkiä autoon kiinni ehjän paketin

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Öyyh, nyt ois liimaukses nuo magneetit.
    Heii. sitten onkos joku tilannu jostai yksittäisinä noita kyseisiä vastuksia?
    ei ainaskaan bebekillä ollut lahdessa ja parcon sivuilla vääriä tehoja.

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Nätisti naputtelee akselin päähän+runsaasti vaikkapa kylmentävää crc:tä sekaan niin pitäisi irrota

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    jebujee, nyt on flektin motti purettuna tossa, kyllähän siellä pari magneettia irti on. Ei ihme jos ei pelitä. vielä kun keksis miten nuo käämit saa pois jotta sais näppärästi tilaa liimata ne magneetit takas. :P,
    Hiiliä on viel jäljel pari senttiä. melkeen uudet siis

    edit.. innostuin sit tekemään ennen töitä tuon , naapurit varmaa tykkäs ku puol kasilta alkaa kauhee pauke ;D

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by rocroc View Post
    Esim Dremelillä saa ne väkäset auki, kasaan saa joko hitsillä heppaamalla tai sitten poraa pikku ruuveille reijät millä kiinnittää takakannen runkoon.
    mjees, pitänee huomena sit töiren jälkee varmaanki remelöidä auki ja kahtella jos sit tekis ne ruuviröörit, ois kumminki kiva sillai, ei viittis tol täytelankamigil alkaa tappeelen :>

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Esim Dremelillä saa ne väkäset auki, kasaan saa joko hitsillä heppaamalla tai sitten poraa pikku ruuveille reijät millä kiinnittää takakannen runkoon.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by rocroc View Post
    Mulla oli kans flekti rikki, moottorin hiilet jumissa+magneeteista osa irronnut, kun uusi moottori maksaa sen 300-420e paikasta riippuen, päätin kokeilla sen korjaamista, mitään menetettävää siinä ei enää ollu.

    Jumiutuneet hiilet oli helppo herkistellä, mutta magneettien kanssa piti hiukan miettiä, purin moottorin täysin osiksi ja liimasin magneetit takaisin tarkalleen niille paikoille missä ne olivat olleetkin, liimana super epoxy, liimallahan ne alunperinkin kiinni olivat olleetkin.

    Reilu 4 viikkoa on korjauksesta ja hyvin tuntuu vielä toimivan, aika näyttää miten korjaus kestää.
    mitenkäs avasit sen moottorin? :p, itse tuossa kahtelen et pitäs niitä väkäsiä varmaan johonki suuntaan siirrellä, ei viittis vielä rälläköidäkään.
    iha ruosteessa toi moottori, kokonaan lähtee pinnasta maalit, ei siis ihme jos sisäpuolelta olisi magneetit irti. :P

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Mulla oli kans flekti rikki, moottorin hiilet jumissa+magneeteista osa irronnut, kun uusi moottori maksaa sen 300-420e paikasta riippuen, päätin kokeilla sen korjaamista, mitään menetettävää siinä ei enää ollu.

    Jumiutuneet hiilet oli helppo herkistellä, mutta magneettien kanssa piti hiukan miettiä, purin moottorin täysin osiksi ja liimasin magneetit takaisin tarkalleen niille paikoille missä ne olivat olleetkin, liimana super epoxy, liimallahan ne alunperinkin kiinni olivat olleetkin.

    Reilu 4 viikkoa on korjauksesta ja hyvin tuntuu vielä toimivan, aika näyttää miten korjaus kestää.

    Leave a comment:


  • bmw523i
    replied
    Originally posted by Terou View Post
    Nyt on flekti vaihdettu ja alkoi pelaamaan. Parin tunnin homma ensikertalaiselta. Ahkeraan tuntuu pyörivän ainakin näin +25C keleillä. Jännä että ilmastoinnin toiminnassa ei ole huomannut mitään ongelmaa vaikka flekti ei ole toiminutkaan.


    Joo mulla 05/97 520i aut.imastoinnilla. kyllä mullakin tuntuu pelittävän vaikka flekti ei taida pyöriä. Sen kyllä huomasin näillä helteillä että kun auto on kunnolla lämmin ja ulkonakin +25 niin tyhjäkäynnillä heitttää kompuran pois päältä eikä kylmää puske. Sitten kun taas lähtee liikenteeseen alkaa taas kylmää tulla. viileemmillä keleillä en huomannut tälläistä ilmiötä. Mietin vaan oisko järjestelmässä joku "ylikuumenemissuoja" et heittää ilmastoinnin pois jos kuumenee liikaa? Ajossa toimii ihan normaalisti.

    Leave a comment:

Working...
X