memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scitso
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Tuli ajettua ilman flektiä 500km matka-ajoa helteessä ja aurinkokin porotti, ilman lämpötila +28, tie +47, tuloilma huiteli n. +53C. Ilmastointi säädettynä 22 asteen pyynnille. Ei valunut hiki mutta ehkä tehot oli vähän kateissa.

    Mitä vahinkoa autolle tulee jos ajelee ilman flektiä pidempään?

    Katselin että aika paljon saa keulaa purkaa vaihtamisen takia. Mitä muuta ennaltaehkäisevää kantsisi tehdä samalla, vanos jne. ?
    Ei sielt mitään pitäis hajota. Ilmastoinnin teho vaan laskee.
    Ei flekti vaihto ole isokaan homma, valot,puskuri,ilmanohjainmuovit,flekti ja kasaus käänteisessä järjestyksessä. Noin tunti meni itellä. Samalla kannattaa putsailla se flektin ja lauhduttimen välimaasto oravista.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Tuli ajettua ilman flektiä 500km matka-ajoa helteessä ja aurinkokin porotti, ilman lämpötila +28, tie +47, tuloilma huiteli n. +53C. Ilmastointi säädettynä 22 asteen pyynnille. Ei valunut hiki mutta ehkä tehot oli vähän kateissa.

    Mitä vahinkoa autolle tulee jos ajelee ilman flektiä pidempään?

    Katselin että aika paljon saa keulaa purkaa vaihtamisen takia. Mitä muuta ennaltaehkäisevää kantsisi tehdä samalla, vanos jne. ?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ahaa. Eli vaikka vara-akusta antaisi suoraan sähköä siihen mustaan johtoon?
    Se tai konehuoneen apuvirtapisteistä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuon vanhemman etuvastusohjatun voi toki testata suoralla jännitteellä flektin napoihin vastusten ohi tai siis siihen suoran jännitteen pinniin, jolla tuuletin pyörii muutenkin täydellä nopeudella.
    Ahaa. Eli vaikka vara-akusta antaisi suoraan sähköä siihen mustaan johtoon?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No niin nyt on tullut omaa tutkittua.

    Eli ei siis flekti pyöri lainkaan.

    Vastukset mitattu ja ne ovat mittausten puolesta kunnossa. Arvot juurikin nuo ensimmäisellä sivulla kerrotut.

    Moottorista tosin eli ruskea ja musta sininen näyttää ääretöntä vastusta.

    Käynnissä liittimeen tulee latausvirta ihan normaalisti (tosin sitä johdon väriä en nyt muista mutta liekkö sillä merkitystäkään) eli kyllä se virtaa ainakin saa ja sulakkeetkin (tuota 75 lukuunottamatta) tarkistettu.

    Eli voidaanko tästä nyt päätellä että moottori tuosta on sökö ja uusi flekti vaan hankintaan?
    Tuon vanhemman etuvastusohjatun voi toki testata suoralla jännitteellä flektin napoihin vastusten ohi tai siis siihen suoran jännitteen pinniin, jolla tuuletin pyörii muutenkin täydellä nopeudella.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    No niin nyt on tullut omaa tutkittua.

    Eli ei siis flekti pyöri lainkaan.

    Vastukset mitattu ja ne ovat mittausten puolesta kunnossa. Arvot juurikin nuo ensimmäisellä sivulla kerrotut.

    Moottorista tosin eli ruskea ja musta sininen näyttää ääretöntä vastusta.

    Käynnissä liittimeen tulee latausvirta ihan normaalisti (tosin sitä johdon väriä en nyt muista mutta liekkö sillä merkitystäkään) eli kyllä se virtaa ainakin saa ja sulakkeetkin (tuota 75 lukuunottamatta) tarkistettu.

    Eli voidaanko tästä nyt päätellä että moottori tuosta on sökö ja uusi flekti vaan hankintaan?

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Joo kiitti. Tilasin si semmosen toivottavasti on vika sit siinä eikä muualla virta tulee kumminkin liittimelle.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    On risa tilasin ite autodocilta 135€ uus ja hyvin pelaa. Tarkasta vaan tilatessa että tilaat 3pin version
    Olisko linkkiä heittää? Löysin jonku 139€ maksavan, mut neljä pinniä. Ja sit niitä on kahessa kategorias siel:-D hellan valmistama jonku pari sataa:think eikä noista kaikista nää että onko kolmella vai neljällä pinnillä.
    Last edited by Worldfuture; 18-07-2018, 19:01.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Okei. Ilmeisesti liitin on tuo umpion oikeella puolla oleva edestä päin katottuna:think mitäköhän lukemaa pitäis saada? Vai ilman virtoja vai virrat päällä yms.?
    E: selviskin jo, ja näköjään PWM-ohjattu.
    Ja vielä kerran edit: liittimelle tulee 12.35volttia, joten onko itse flekti sit paskana?
    On risa tilasin ite autodocilta 135€ uus ja hyvin pelaa. Tarkasta vaan tilatessa että tilaat 3pin version

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Se maxi-sulake on aika vittuimaisessa paikassa hanskalokeron takana. Melkein samalla vaivalla mittaa suoraan flektin liittimeltä, tuleeko sinne jännite.

    Okei. Ilmeisesti liitin on tuo umpion oikeella puolla oleva edestä päin katottuna:think mitäköhän lukemaa pitäis saada? Vai ilman virtoja vai virrat päällä yms.?
    E: selviskin jo, ja näköjään PWM-ohjattu.
    Ja vielä kerran edit: liittimelle tulee 12.35volttia, joten onko itse flekti sit paskana?
    Last edited by Worldfuture; 18-07-2018, 17:04.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Joo kiitti ja en oo viel kerinny kattoon, mut auto siis -01 vuosimallia. Aattelin vaan et se ei varmaan pyöri kun ei tule juur kylmää ku auto paikallaan:think
    E: missä tarkalleen ottaen toi 50A sulake sijaitsee? Hanskalokeron sulakkeet loppuu numeroon 45. Ja tosta lapusta kattelin niin olis numero 75(Zusatzlüfter). Hanskalokeron takana näkyy vaan johtoja ja liittimiä.
    Se maxi-sulake on aika vittuimaisessa paikassa hanskalokeron takana. Melkein samalla vaivalla mittaa suoraan flektin liittimeltä, tuleeko sinne jännite.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Joo kiitti ja en oo viel kerinny kattoon, mut auto siis -01 vuosimallia. Aattelin vaan et se ei varmaan pyöri kun ei tule juur kylmää ku auto paikallaan:think
    E: missä tarkalleen ottaen toi 50A sulake sijaitsee? Hanskalokeron sulakkeet loppuu numeroon 45. Ja tosta lapusta kattelin niin olis numero 75(Zusatzlüfter). Hanskalokeron takana näkyy vaan johtoja ja liittimiä.
    Last edited by Worldfuture; 18-07-2018, 16:40.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    50A sulake hanskalokeron takana (maxi-sulake), 100A pääsulake akun yläpuolella pääsulakkeiden kotelossa.

    Onko tässä nyt kyseessä 9/98 jälkeinen PWM-ohjattu flekti? Sinnehän pitäisi tulla jatkuva jännite liittimelle.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Eikös ne ole hansikaslokeron takana..

    Leave a comment:

Working...
X