memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikron
    replied
    Originally posted by Plihal View Post
    Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
    Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.
    Et viitsisi laittaa jotain koodia tai tietoa minkälaiset nuo vastukset on?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Yllättäen poltti joka kerta 7 sulakkee (20A) kun laittoi ilmastoinnin tulille. En keksinyt muuta syytä kun että sinne tulee hetkellisesti joku jännitepiikki jota tuo sulake ei kestä koska vastus on korvattu johdolla. 25A on nyt sen tilalla ja tuntuu hyvin pelaavan, huutaahan tuo nyt täysillä koko ajan mutta eipähän ainakaan rasita ilmastointia
    E34:ssa kesti sulakkeet, vaikka vastuksen korvasin johdolla. Tosin melkonen volvo fiilis oli ku viikon verran ajelin silleen. 25€ oli vastukselle hinta ja tarvikeliikkeestä tuli ihan orggis boschi.

    Leave a comment:


  • Plihal
    replied
    Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
    Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Joskus katselin niin taisi maksaa tarvikemalliset saksan ebayssä ~150e.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Duoda doin.. Lueskelin aikani tätä topikkia ja vähän söörtsiäkin käytin mutta ei nyt selvää vastausta tullut niin osaako joku luetella nuo flektin sulakkeet? Ja missä ne sijaitsee..

    Omassa autossa siis oli tuo moottori sökö, sisältä oli lähtenyt pari magneettia liikenteeseen. Purin ja fiksasin sen, pyöri nätisti 12v jännitteellä ja suurimmalla nopeudella mutta kuten arvattu, vastukset olivat sökönä joten muut nopeudet eivät toimineet.. Tein kuitenkin väliaikasen ratkaisun ja ohitin vastukset pelkillä johdoilla, eli siis nyt pitäisi jokaisessa kolmessa asennossa pyöriä täysillä.

    Lykkäsin sitten tuon flektin keulille vaan yllätys, eihän siellä mitään tapahtunut vieläkään kun ilmastoinnin laittoi päälle. Yhden sulakkeen jo vaihdoin (F22 tai F20 & 20A) mutta se ei vielä herättänyt tuota eloon..

    Sitten vielä loppuun, onko noita vastuksia mahdollista hommata muualta kuin marmoritiskin kautta?
    Itse itselleni vastaten.. Sulakkeet 7,20,22 ja 75 on varattu flektille. Tuli sitten tarkistettua tänään nuo kaikki sulakkeet niin 22 puuttui ja 7 oli palanut jälleen. Motonetin kautta vauhtia ja kourallinen sulakkeita mukaan. Yllättäen poltti joka kerta 7 sulakkee (20A) kun laittoi ilmastoinnin tulille. En keksinyt muuta syytä kun että sinne tulee hetkellisesti joku jännitepiikki jota tuo sulake ei kestä koska vastus on korvattu johdolla. 25A on nyt sen tilalla ja tuntuu hyvin pelaavan, huutaahan tuo nyt täysillä koko ajan mutta eipähän ainakaan rasita ilmastointia

    Marmoritiskiltä tuli nuo vastukset tilattua ja arviolta 50e jää kahdelle hintaa

    Leave a comment:


  • Tommi M
    replied
    Originally posted by Nuuskis View Post
    Aivan oikein oli, uudella flektillä alkoi pyöriä.. Tuossa ei taida olla oikotietä onneen ton purkamisen kans, Joutuu ilmeisesti pakostakin ottamaan puskurista lähtien tavaraa pois edestä?rkaa puskurista lähtien

    Nyt on flekti vaihdettu ja pakko se oli purkaa puskurista lähtien..

    Mistäs hommasit flektin ja oliko kuin arvokas, kauan sait aikaa kulumaan vaihdossa kun omaan pitäis kans hommata ja aikasta kalliilta kuulosti kun kysyin hintaa 380e

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Duoda doin.. Lueskelin aikani tätä topikkia ja vähän söörtsiäkin käytin mutta ei nyt selvää vastausta tullut niin osaako joku luetella nuo flektin sulakkeet? Ja missä ne sijaitsee..

    Omassa autossa siis oli tuo moottori sökö, sisältä oli lähtenyt pari magneettia liikenteeseen. Purin ja fiksasin sen, pyöri nätisti 12v jännitteellä ja suurimmalla nopeudella mutta kuten arvattu, vastukset olivat sökönä joten muut nopeudet eivät toimineet.. Tein kuitenkin väliaikasen ratkaisun ja ohitin vastukset pelkillä johdoilla, eli siis nyt pitäisi jokaisessa kolmessa asennossa pyöriä täysillä.

    Lykkäsin sitten tuon flektin keulille vaan yllätys, eihän siellä mitään tapahtunut vieläkään kun ilmastoinnin laittoi päälle. Yhden sulakkeen jo vaihdoin (F22 tai F20 & 20A) mutta se ei vielä herättänyt tuota eloon..

    Sitten vielä loppuun, onko noita vastuksia mahdollista hommata muualta kuin marmoritiskin kautta?

    Leave a comment:


  • LS1Fmont
    replied
    Voiko paineanturikaan olla sökö jos liitintä irrottelemalla/takas laittamalla saa kompuran magneettikytkimen irrottaan/kytkeytyyn?

    Mitenkäs siten kun sain jännitemittarilla nelinapasesta flektin liittimestä kolmesta navasta noin 14V... onko tässä nyt jotain hämärää :think

    Leave a comment:


  • LS1Fmont
    replied
    Jos oletettu vika flektin pyörimättömyyteen on paineanturi, voinko esim hyppypiuhalla testata anturin liittimesta alkaako flekti pyöriin? Sinne tulee keltavihreä, mustavalko ja ruskea piuha.

    Nyt on niin että tuli umpimähkään ostettua uus flekti mutta sekään ei ala pyöriin...

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä sen siitä keulilta pitäisi löytyä. Poistettu suuremman välijäähyn tieltä?
    Okkei.. No itselle on tosiaan isompi välijäähy tuohon tungettu edellisen omistajan toimesta.. Tainut sitten heittää tuolla flektillä vesilintua..

    Ei sitten ihmekään, et Inpa antaa vikakoodia:
    1152 Electric Fan
    Error present
    Sporadic error
    Control circuit or short circuit to positive B-
    ...jos tuolla ei ole koko flektiä..

    Tarttis saada joku bemareihin enemmän tottunut silmäpari katsomaan tuota, että mitä kaikkea tuolta konepellin alta oikein puuttuu.. =D Itse näen keulasta katsoessa ainoastaan välijäähyn, sen takana öljynlauhduttimen ja sit normijäähyn & sen ison puhaltimen.. Löytyy sieltä toki sitten itse moottorikin + hilpettä..
    Last edited by DriveFast; 19-07-2010, 10:45.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by DriveFast View Post
    Tuotatuota.. Tyhmähkö kysymys, mutta onko dieseleissä tuo ilmastoinnin flekti jossain eri paikassa? Ei meinaan oman auton nokalla näy missään tuollaista sähköistä flektiä..
    Kyllä sen siitä keulilta pitäisi löytyä. Poistettu suuremman välijäähyn tieltä?

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Tuotatuota.. Tyhmähkö kysymys, mutta onko dieseleissä tuo ilmastoinnin flekti jossain eri paikassa? Ei meinaan oman auton nokalla näy missään tuollaista sähköistä flektiä..

    Leave a comment:


  • Nuuskis
    replied
    Aivan oikein oli, uudella flektillä alkoi pyöriä.. Tuossa ei taida olla oikotietä onneen ton purkamisen kans, Joutuu ilmeisesti pakostakin ottamaan puskurista lähtien tavaraa pois edestä?rkaa puskurista lähtien

    Nyt on flekti vaihdettu ja pakko se oli purkaa puskurista lähtien..
    Last edited by Nuuskis; 17-07-2010, 17:51.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Nuuskis View Post
    Pitäiskö tuohon punakeltaiseen tulla jonkunlaista jännitettä kuitenkin? Oma ei kyllä näytä ikinä mitään, eikä kyllä flektikään pyöri, hiukan nytkähtelee edestakaisin.. Missäs tän ohjausboksi sijaitsee?
    Se ohjaussignaali on katkottua tasajännitettä (PWM), pitäisi melkein skoopilla katsoa, jos sitä haluaa tutkia. Ohjaus tulee moottorinohjaukselta (DME/DDE). Tuo flektin nytkähtely on varsin tyypillistä, kun puhallin on simahtanut. Jos se ei lähde liikkeelle edes auttamalla, niin flekti vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Nuuskis
    replied
    Pitäiskö tuohon punakeltaiseen tulla jonkunlaista jännitettä kuitenkin? Oma ei kyllä näytä ikinä mitään, eikä kyllä flektikään pyöri, hiukan nytkähtelee edestakaisin.. Missäs tän ohjausboksi sijaitsee?

    Leave a comment:

Working...
X