The air conditioning system cuts in stage 1 of the auxiliary fan by means of relays when the compressor clutch is active and the outside temperature is greater than 10 o C. The auxiliary fan cuts out when the compressor clutch has switched off or the outside temperature is less than 8 o C.
For safety reasons, a thermostat switch also causes stage 1 to cut in at a temperature of 91 o C irrespective of the instruction given by the air conditioning control unit.
Auxiliary fan stage 2
Stage 2 of the auxiliary fan is not cut in by the air conditioning control unit.
If the cooling water exceeds a value above 99 o C or if the medium pressure switch has closed, stage 2 cuts in by means of a relay.
Sulakkeet kaikki ehjiä hanskalokerosta ja kontista. Releet oli vänkärin raitisilmasuodattimen alla ehjiä. Hanskalokeron luona olevia releitä en löytäny
Ulkolämpötilaanturi on ok, kun aika vastikään ostin sellaisen marmorilta.
Ilmastointi oli päällä kun mittailin, entiijä onko aineitakaa ku tyhjäkäynnillä ei ainakaa tule nii kylmää kun pitäis. Tänään ei ole ollut iha 10+ ulkona muttei tuo silloinkaa ole pyöriny. Kaveri kun mittaili flektin pinneistä vastuksia nii tuntuivat olevan ehjinä. Kummastuttaa vaan ku ei tuu sitä jännitettä ollenkaa..
sulake palanu tai rele(et) sökö?
Auxiliary fan stage 1
The air conditioning system cuts in stage 1 of the auxiliary fan by means of relays when the compressor clutch is active and the outside temperature is greater than 10 o C. The auxiliary fan cuts out when the compressor clutch has switched off or the outside temperature is less than 8 o C.
For safety reasons, a thermostat switch also causes stage 1 to cut in at a temperature of 91 o C irrespective of the instruction given by the air conditioning control unit.
Auxiliary fan stage 2
Stage 2 of the auxiliary fan is not cut in by the air conditioning control unit.
If the cooling water exceeds a value above 99 o C or if the medium pressure switch has closed, stage 2 cuts in by means of a relay.
Flektin pitäisi lähteä pyörimään kun
- ilmastointi on päällä
- ulkolämpötila on vähintään +10 astetta celcius.
Ensin siis pitää varmistaa että auton ulkolämpöanturi on ok.
Jos ehdot täyttyy eikä flekti pyöri on joko flekti tai sen vastukset rikki. Helpoin ja pitkäikäisin ratkaisu on uusia koko flekti. Noiden vastusten vaihto on lyhytikäinen tekohengitys.
Ulkolämpötilaanturi on ok, kun aika vastikään ostin sellaisen marmorilta.
Ilmastointi oli päällä kun mittailin, entiijä onko aineitakaa ku tyhjäkäynnillä ei ainakaa tule nii kylmää kun pitäis. Tänään ei ole ollut iha 10+ ulkona muttei tuo silloinkaa ole pyöriny. Kaveri kun mittaili flektin pinneistä vastuksia nii tuntuivat olevan ehjinä. Kummastuttaa vaan ku ei tuu sitä jännitettä ollenkaa..
Kirjoitampa tänne vielä kun toisessa topikissa ei oo tullut vastausta.
Eli sikun autos ei toimi ilmastoinnin flekti. Automaatti-ilmastointi siis. Hanskalokeron sulakkeet on ehjiä ainakin mutta, flektiin menevään liittimeen ei tule ollenkaan jännitettä
Oisko jokin rele rikki tai johto poikki... ? Tuntuu sormilla vähä karheasti pyörivän mutta ois kiva saaha toimimaan.
Flektin pitäisi lähteä pyörimään kun
- ilmastointi on päällä
- ulkolämpötila on vähintään +10 astetta celcius.
Ensin siis pitää varmistaa että auton ulkolämpöanturi on ok.
Jos ehdot täyttyy eikä flekti pyöri on joko flekti tai sen vastukset rikki. Helpoin ja pitkäikäisin ratkaisu on uusia koko flekti. Noiden vastusten vaihto on lyhytikäinen tekohengitys.
Kirjoitampa tänne vielä kun toisessa topikissa ei oo tullut vastausta.
Eli sikun autos ei toimi ilmastoinnin flekti. Automaatti-ilmastointi siis. Hanskalokeron sulakkeet on ehjiä ainakin mutta, flektiin menevään liittimeen ei tule ollenkaan jännitettä
Oisko jokin rele rikki tai johto poikki... ? Tuntuu sormilla vähä karheasti pyörivän mutta ois kiva saaha toimimaan.
Mahtaako vika ilmoitus "electric fan fault" viitata tähän kyseiseen flektiin? Moottorina siis m57d30 mutta alpinan keulalla... auto facelift joten uusi on ainoa vaihtoehto?
Mahtaako vika ilmoitus "electric fan fault" viitata tähän kyseiseen flektiin? Moottorina siis m57d30 mutta alpinan keulalla... auto facelift joten uusi on ainoa vaihtoehto?
No nyt alkoi itellä tuo flekti sekoilla.
Kuuluuko fektin pyöriä vaikka ilmastointi ei ole päällä?
Nyt se alkoi ensinmäistä kertaa pyöriä minulla ja se tapaa tuohon
muoviritilään kiinni.
Onko tuo repsikan puolen lampun vieressä oleva liitin flektin?
Ja voiko sen ottaa pois ilman seuraamuksia?
Ilmastoinnin hihna ei ole paikalla joten sen takia kysyn tälläistä.
No nyt alkoi itellä tuo flekti sekoilla.
Kuuluuko fektin pyöriä vaikka ilmastointi ei ole päällä?
Nyt se alkoi ensinmäistä kertaa pyöriä minulla ja se tapaa tuohon
muoviritilään kiinni.
Onko tuo repsikan puolen lampun vieressä oleva liitin flektin?
Ja voiko sen ottaa pois ilman seuraamuksia?
Ilmastoinnin hihna ei ole paikalla joten sen takia kysyn tälläistä.
Pitäisi sen silti pyöriä hitaimmalla nopeudella kun ilmastointi on päällä.
Tarkista sulakkeet: 7, 20, 22, ja 105 (takakontissa). Ja releet 21, 22 ja 201 (22 hanskalokeron takana, muut moottoritilassa oikeanpuoleisen raitisilmakotelon alla).
Neuvoisiko joku, mistä tuo sulake 105 löytyy? Onko sulakkeita takakontissa muuallakin kuin oikean verhoilun takana?
Edit: Ongelma selvinnyt.
Last edited by Tiku; 20-09-2011, 11:59.
Reason: Ongelma selvinnyt.
kantsii sunki laittaa se sähköflekti kuntoon, nyt sulla viskotuuletin hoitaa ilmastoinnin kennonkin jäähdytystä,siksi se tarttuu kiinni usein ja herkästi.
Niinno, ainoastaan hellepäivinä se visko tarraa, ja irtoaa kuitenkin aina hyvin pian.
Se on ollut vuosikaudet noin, saa nyt ainakin jonkin aikaa mennä, kun kaikki pelaa kuitenkin. On tossa tähdellisempääkin korjattavaa...
Tuonoinniin sen sähköflektin tarkoitus on siis olla ilmastoinnin ropelli.
Auto on 2001 530d, enkä ole ikinä nähnyt tuon pyörivän. Lämmöt ei nouse koneessa, ja ilmastointi jäähdyttää kyllä, vaikka olisi 30 astetta lämmintä ja seisoisi paikallaan. Visko pelaa hienosti ja vetää tyhjäkäynnilläkin mukavasti ilmaa kennojen läpi ollessaan kiinni.
Tässä on siis uudemman mallin sähkötuuletin, jonka ei ole tarkoituskaan välttämättä pyöriä koko aikaa? Mutta kai sen kuuluisi kuitenkin kuumalla kelillä edes jotain elonmerkkejä osoittaa?
Ettei nyt ainakaan turhaan tulis uutta ropelia ostettua...
kantsii sunki laittaa se sähköflekti kuntoon, nyt sulla viskotuuletin hoitaa ilmastoinnin kennonkin jäähdytystä,siksi se tarttuu kiinni usein ja herkästi.
Tuonoinniin sen sähköflektin tarkoitus on siis olla ilmastoinnin ropelli.
Auto on 2001 530d, enkä ole ikinä nähnyt tuon pyörivän. Lämmöt ei nouse koneessa, ja ilmastointi jäähdyttää kyllä, vaikka olisi 30 astetta lämmintä ja seisoisi paikallaan. Visko pelaa hienosti ja vetää tyhjäkäynnilläkin mukavasti ilmaa kennojen läpi ollessaan kiinni.
Tässä on siis uudemman mallin sähkötuuletin, jonka ei ole tarkoituskaan välttämättä pyöriä koko aikaa? Mutta kai sen kuuluisi kuitenkin kuumalla kelillä edes jotain elonmerkkejä osoittaa?
Ettei nyt ainakaan turhaan tulis uutta ropelia ostettua...
kaksi eri ohmista vastusta? valitsenko 2kpl toisesta linkistä vai 1kpl kummastakin linkistä? ja jos pitää tilata 2 erillaista vastusta niin miten päin ne sitten asennetaan? eli kumpi vastus mihin johtoon?
Leave a comment: