Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Eipä lähtenyt alatukivarsi eikä reaktiotanko tuolla ulosvetäjällä, se on siihen liian lyhyt joten vipu irtosi pultin päästä. Muutaman yrityksen jälkeen luovutin ja otin vasaran käteen...
    E39 528iA

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by TJJ
      Eipä lähtenyt alatukivarsi eikä reaktiotanko tuolla ulosvetäjällä, se on siihen liian lyhyt joten vipu irtosi pultin päästä. Muutaman yrityksen jälkeen luovutin ja otin vasaran käteen...
      Täsmälleen samalla ulosvetäjällä olen kyllä irroittanut reaktiotangon. Hentoisesti vasaralla lyömällä ulosvetäjän päähän se haarukka-osa meni tarpeeksi syvälle nivelen alle, tuossa kun on tuollainen sileä pinta niin ei myöskään syö nivelen kumia.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • bmw e34
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 633
        • raahe

        #18
        tässä säikeessä näyttääkin olevan jo jonninmoisia kanditaatteja _oikeaksi_ulosvetäjäksi, tyyliin loppuelämän investointi eikä mikään kertakäyttöinen resu joka hajoaa ennenkuin ensimmäinenkään nivel on irti. mallia biltema on kerran tullut kokeiltua, hajoitettua ja todettua se paskaksi. mutta onko tällaisista stahlwillen tekeleistä kellään kokemusta, tarkoitan että miten on sopivuus E30-E65 ?. minun käsityksen mukaan bmw :n OEM työkalut valmistaa stahlwille, hazet sekä heyco, kaikki firmat yllättäen saksalaisia.
        sen tähden kyselen kun tuollaisilla pyrkii tuo hankinta hinta olemaan luokkaa: toinen munuainen+oikean käden etusormi niin ei viitsisi kovin montaa ostaa vaan tarkoituksena olisi hommata yleis-ulosvedin joka sopii tarvittaessa myös muihin merkkeihin. näiden vanhojen rouskujen kanssa kun sitä saa varmaan lopun ikäänsä miekkailla niin jos hommaisi kerralla kunnolliset työkalut ettei joka remonttiin tarvisi aina uusia ostaa, tulee se sekin hintoihinsa.

        11041 -vetimellä hintaa ~40€
        12616 -vetimellä hintaa ~68€
        12623 -vetimellä hintaa ~87€
        12623-1 -vetimellä hintaa ~119€
        Last edited by bmw e34; 21-10-2009, 19:53.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by bmw e34 View Post
          tässä säikeessä näyttääkin olevan jo jonninmoisia kanditaatteja _oikeaksi_ulosvetäjäksi, tyyliin loppuelämän investointi eikä mikään kertakäyttöinen resu joka hajoaa ennenkuin ensimmäinenkään nivel on irti. mallia biltema on kerran tullut kokeiltua, hajoitettua ja todettua se paskaksi. mutta onko tällaisista stahlwillen tekeleistä kellään kokemusta, tarkoitan että miten on sopivuus E30-E65 ?. minun käsityksen mukaan bmw :n OEM työkalut valmistaa stahlwille, hazet sekä heyco, kaikki firmat yllättäen saksalaisia.
          sen tähden kyselen kun tuollaisilla pyrkii tuo hankinta hinta olemaan luokkaa: toinen munuainen+oikean käden etusormi niin ei viitsisi kovin montaa ostaa vaan tarkoituksena olisi hommata yleis-ulosvedin joka sopii tarvittaessa myös muihin merkkeihin. näiden vanhojen rouskujen kanssa kun sitä saa varmaan lopun ikäänsä miekkailla niin jos hommaisi kerralla kunnolliset työkalut ettei joka remonttiin tarvisi aina uusia ostaa, tulee se sekin hintoihinsa.

          11041 -vetimellä hintaa ~40€
          12616 -vetimellä hintaa ~68€
          12623 -vetimellä hintaa ~87€
          12623-1 -vetimellä hintaa ~119€


          Ammattilaisten käyttämä joka merkissä ja mallissa
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by petrolhead View Post
            Ammattilaisten käyttämä joka merkissä ja mallissa
            Mihin kohtaan se "ammattilainen" tuolla lyö E39:n alumiinisissa osissa?
            E39 528iA

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              No kokeile lenkkiin kolauttaa jos arveluttaa tukivarren päähän sivusta lyödä.
              Kävele BMW merkkiliikkeen pajan ovesta sisään ja kysy vanhimmalta asentajalta millä ottavat kolmeysin nivelen pois. En usko että käyttävät ulosvetäijä. Enivei moskalla lähtisin kokeilemaan. En ole yhtään nivelpesää vielä rikkonut.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #22
                Originally posted by TJJ View Post
                Mihin kohtaan se "ammattilainen" tuolla lyö E39:n alumiinisissa osissa?
                aivan !. ei välttis ole nohevin siirto alkaa pieksemään moskalla alumiinista tehtyjä alustan osia :think.
                TJJ. loppuiko sinulla tuosta vetimestä se korkeus tuossa ylimmässäkin asennossa ?. (kuvan perusteella olisi 2 eri korkeussäätöä)
                Last edited by bmw e34; 10-06-2009, 18:33.

                Comment

                • Lopaka
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 407

                  #23
                  Motonetin kalliimmalla ulosvetäjällä lähtee irti, kunhan vähän pidentää alaleukaa. Moskalla myös

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    No kokeile lenkkiin kolauttaa jos arveluttaa tukivarren päähän sivusta lyödä.
                    Kävele BMW merkkiliikkeen pajan ovesta sisään ja kysy vanhimmalta asentajalta millä ottavat kolmeysin nivelen pois. En usko että käyttävät ulosvetäijä. Enivei moskalla lähtisin kokeilemaan. En ole yhtään nivelpesää vielä rikkonut.
                    Mihin lenkkiin? Mitä tarkoitat tuolla tukivarren päähän lyönnillä? Siis siihen jenkaosan päähän sivustapäin vai mihin?

                    Tiedän kyllä, ettei (Suomen) BMW-merkkiliikkeissä tehdä töitä BMW:n ohjeiden mukaisesti (periaatteella kyllä me osataan ilman ohjeita, näin on ennenkin tehty jne...) Ei se silti tarkoita sitä, että itse haluaisin niin tehdä tai että se olisi oikea tapa.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by bmw e34 View Post
                      TJJ. loppuiko sinulla tuosta vetimestä se korkeus tuossa ylimmässäkin asennossa ?. (kuvan perusteella olisi 2 eri korkeussäätöä)
                      Muistaakseni (noista viesteistähän on kohta kolme vuotta) korkeus loppui, siis vipu jäi liian jyrkkään kulmaan ja ulosvedin ei siksi pysynyt paikallaan. En sitten hakannut sitä väkisin syvempään.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Mihin lenkkiin? Mitä tarkoitat tuolla tukivarren päähän lyönnillä? Siis siihen jenkaosan päähän sivustapäin vai mihin?

                        Tiedän kyllä, ettei (Suomen) BMW-merkkiliikkeissä tehdä töitä BMW:n ohjeiden mukaisesti (periaatteella kyllä me osataan ilman ohjeita, näin on ennenkin tehty jne...) Ei se silti tarkoita sitä, että itse haluaisin niin tehdä tai että se olisi oikea tapa.
                        Lenkkiin = siihen korvakkeeseen johon pallon tappi tulee.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • bmw e34
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 633
                          • raahe

                          #27
                          tässä kun on noiden kuvia tullut vertailtua niin _vaikuttaisi_ siltä että IKH :n myymä (KUKKO, saksalainen) KU1290-malli on sama kuin CD/CARDIC :in
                          myymä sekä stahlwille :n malli 12623 on myös sama kapistus.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Lenkkiin = siihen korvakkeeseen johon pallon tappi tulee.
                            Mutta se on alumiinia ja sisällä on teräsholkki. Eli en oikein usko, että tappi irtoaa kuten se rautaosista irtoaisi. Ja lisäksi alumiiniin tulee iskujälki.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Mutta se on alumiinia ja sisällä on teräsholkki. Eli en oikein usko, että tappi irtoaa kuten se rautaosista irtoaisi. Ja lisäksi alumiiniin tulee iskujälki.
                              Käytä lyijylekaa, ei jätä jälkiä vaikka kuinka taot.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30


                                Tollasellakin olen jokusen ottanut. Ihme kyllä en ole vielä yhtään nivelen suojakumia sillä rikkonut.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎