Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by TJJ View PostSinä varmaankin osaat sitten kertoa miten noita alkuperäisiä huoltotyökaluja saa tilattua? Haluaisin työkalun 51 2 090 (muoviohjain lukon vastakappaleen säätöä varten) mutta miten ihmeessä se tilataan paikallisen merkkiliikkeen kautta?Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Myös ikhn myymä isompi malli kestää muuten muta kierteet menee tapista jos oikein kunnolla vääntää. Nämä molemmart em siis kirkkaita ja työstöjäälki moitteeton, varmaan muitakin kopioita löytyy. Vältä mustia ja valupurseisia- Bilteman musta ei kestä mitään, testattu vuosia sitten ja samaa myynnissä edelleen näyttäisi olevan... Kannattaa laittaa vetäjä jännitykseen ja antaa kunnon napakka kohdennettu isku siihen rautaan (pyörännavan runko-osaan) jonka läpi ulosvedettävän pallonivelen kartiotappi menee, siis sivusta päin. Näin irtoaa lähes poikkeuksetta, perustuu siihen että kartiorengas muuttaa hieman muotoaan iskun voimasta jolloin siinä oleva jännitykseen vedetty pallonivelen kartiotappi putoaa pois.
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostHyvät kokemukset on Kukon vastaavista, noista postaamistasi kuvista vastaavat lähinnä tuota ensimmäistä ja viimeistä mallia. 200e investointi voi tuntua isolta, mutta kyllä se kannattaa. Siis jos haluaa itse vaihtaa nivelet. Yhdellä ei kunnolla pärjää, mutta noi kaksi riittävät useimpiin kevyessä kalustossa vastaan tuleviin palloihin.
(näissä aidolla ja halpiksella on muuten yllättävä paljon eroa... vink)
minä sitten ostin tuon kuvan 2, stahwille 12623-1_ulosvetäjän hintaan 132 € (myyjä vaihtui ja hinta samalla). ja kun irroitti tuon "välipalan" niin se on justiinsa sopiva reaktiotangon vaihtoon, ei liian pitkä eikä liian lyhyt. lähti muuten oikeen komeasti paukahtaen kun punoi sen ruuvin kunnolla kireälle ja sitten antoi kevyen iskun siihen ulosvetäjän päähän. itse hommasin tuon "muuttuva avauksisen" vetimen sen vuoksi että sitä voi tosiaan käyttää myös muuhun ja muihin merkkeihin. siinäkin oli sama huomautus : "sopii muun muassa AUDI A6/A8 sekä muut joissa alumiiniset tukivarret sekä ahtaat tilat".
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostOtetaas tämä ketju taas ylös. Jokohan joku osaisi antaa varmaan vinkkiä, millä ulosvetäjällä tai -vetäjillä tuo E39 etunivelten vaihtojumppa sujuu kivuttomimmin? Esimerkiksi tuolla VMtoolsin verkkokaupassa on ulosvetäjiä kohtuulliseen hintaan, kun vain tietäisi mitä ostaa..
http://www.vmtools.fi/?s=tuotteet&sid=432-621-630"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.
Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.
Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostJaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.
Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.
Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
Itse ostin täälläkin mainitun VATA-merkkisen motonetistä, tuntuisi kestävän, kyllä joutui vähän muokkaamaan nauhahiomakoneella ja rälläkällä. Ei mahdu kunnolla paikalleen muutoin.
Tuolla jännitykseen, ja kaikki irtosi lyömättä lainkaan...
Comment
-
-
Tällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=190331163362
Ei ollu pahan hintainen ja alatukivarsien pallot paukahti auki niin ettei ketään! Omasta E34:sta olen vaihtanut kaikki staagit keulaan kans ja tuosta satsista olisi ollut kyllä verraton apu siihenkin hommaan. Tuon setin laatu yllätti positiivisesti jo pelkästään hiluja hypistelemällä ja hienostihan ne toimi käytännössäkin.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostTällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=190331163362
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostJaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.
Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.
Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
- pohjapanssari
- jarrujen ilmanohjaimet
- puslapään suojakotelot
kätevimmin se nivelpää irtoaa kun rengasraudalla tms. laittaa vääntöä ja vuoroin kirii sitä ulosvetäjän ruuvia.
Comment
-
-
Kävin tänään katteleen nuita ulosvetäjiä Työkalutorilla Oulussa. Yks reilu parikymmentä euroa maksava oli kyllä ihan pätevän näkönen jo. Toisaalta mietin kyllä sitten tuota haarukkaakin, ku sellasta pyörittelin käsissä. No pitää vielä pähkäillä vähä. Homman joudun tekemään kuitenki hallin lattialla.E61 525d LCI
Comment
-
Comment