Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #76
    Vannetukussa sama kuvan kanssa tosin tuplasti kalliimmalla:



    Tuosta kuvassa näkyvää alempaa leukaa voi työstää niin että tasainen osa jatkuu huomattavasti pidemmälle ja nuo reunat lähtevät pois, näin sopii melkein joka niveleen ja kestää silti.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14527
      • Oulu

      #77
      Mulla on tollanen VATA. Se on kyllä muuten varsin asiallinen, mutta avauma ei riitä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #78
        Originally posted by peto2 View Post
        nyt sain sen varmasti toimivan kaivettua. olen kerran vaihtanut kaikki etupään varret käyttäen juuri kyseistä ulosvedintä. http://www.ebay.de/itm/Kukko-Kugelge...item4852dda9b2

        ei halpa mutta toimii.
        tuo VATA toimii melkein yhtä hyvin, mutta paljon halvemmalla. Alapuolisen leuan voi kääntää kumminpäin paremmin sopii.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #79
          Originally posted by zener View Post
          Mulla on tollanen VATA. Se on kyllä muuten varsin asiallinen, mutta avauma ei riitä.
          ???? kyseisellä vermeellä on ainakin 6 vuotta vaihdettu E39:n tukivarsia että kyllä se siihen riittää... (koneistettuna että leukaa voi käyttää syvempi puoli edellä) vai olisiko kenties keskipultti eli säätöpultti lyhyempi uudemmissa versioissa...?
          Last edited by WSE1; 01-05-2013, 21:51.

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #80
            Tossa erittäin toimiva ratkaisu. Vaihdettava palikka niin sopii useampaan malliin.

            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #81
              Originally posted by WSE1 View Post
              Kaikki nuo irtoavat hieman koneistetulla VATA merkkisellä ulosvetimellä, koneistus tarkoittaa että laikkakoneella hiotaan haarukan leukoja ohuemmaksi siitä paksumpien olakkeiden puolelta että mahtuu väliin, tuo VATA kestää työstöstä huolimatta silti täydellisesti. Motonetissa hintaa 19,90 ja olisikohan tuotekoodi ollut 80-4064.
              En vaan tajua miten tuota Vatan leukaa pitäisi työstää? Ja kummin päin se tulee? Noin päin kuin tuossa Vannetukun kuvassa (ja siitä otetaan silloin nuo reunat pois) vai oikeinpäin (ja sitä vain kavennetaan tms) ?
              E39 528iA

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #82
                Originally posted by TJJ View Post
                En vaan tajua miten tuota Vatan leukaa pitäisi työstää? Ja kummin päin se tulee? Noin päin kuin tuossa Vannetukun kuvassa (ja siitä otetaan silloin nuo reunat pois) vai oikeinpäin (ja sitä vain kavennetaan tms) ?
                WSE1 tarkoitti varmaan, että juurikin kuvassa olevassa haarukkaosassa olevat reunat vedetään viilapenkissä kulmahiomakoneella tasaiseksi ja jatketaan hiomista hiukan keskellepäin, niin näin saadaa lisää tilaa ja avaumaa.:think Tuosta haarukan vastakappalleesta joka tulee nivelen pultin päähän voi hioa ainakin 5mm pois.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #83
                  Originally posted by janke View Post
                  WSE1 tarkoitti varmaan, että juurikin kuvassa olevassa haarukkaosassa olevat reunat vedetään viilapenkissä kulmahiomakoneella tasaiseksi ja jatketaan hiomista hiukan keskellepäin, niin näin saadaa lisää tilaa ja avaumaa.:think Tuosta haarukan vastakappalleesta joka tulee nivelen pultin päähän voi hioa ainakin 5mm pois.
                  Katselin kai samanlaista KUKKO-merkkistä ja ilmeisesti tuo nivelen kohdalle tuleva puoli pitää kääntää ja hioa siitä ne muutaman millin korokkeet reunoista pois? Ja sittenkin kai ollaan vielä rajoilla mahtuuko tuo kunnolla.

                  Täällä jo mainittu Kukko 129-3-A olisi varmaan suoraa toimiva ratkaisu:


                  Mutta Suomen hinta on ihan levoton, pitäisi löytää saksalainen myyjä. Tuo eBay myyjä ei taida myydä Suomeen.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #84
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Katselin kai samanlaista KUKKO-merkkistä ja ilmeisesti tuo nivelen kohdalle tuleva puoli pitää kääntää ja hioa siitä ne muutaman millin korokkeet reunoista pois? Ja sittenkin kai ollaan vielä rajoilla mahtuuko tuo kunnolla.

                    Täällä jo mainittu Kukko 129-3-A olisi varmaan suoraa toimiva ratkaisu:


                    Mutta Suomen hinta on ihan levoton, pitäisi löytää saksalainen myyjä. Tuo eBay myyjä ei taida myydä Suomeen.
                    Minulla on tällänen halppis: http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/15076.jpg

                    Tein vain uuden tuon haarukan vastakappaleen jostain 12mm levystä ja näin tuli lisää tilaa.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #85
                      Originally posted by TJJ View Post
                      En vaan tajua miten tuota Vatan leukaa pitäisi työstää? Ja kummin päin se tulee? Noin päin kuin tuossa Vannetukun kuvassa (ja siitä otetaan silloin nuo reunat pois) vai oikeinpäin (ja sitä vain kavennetaan tms) ?
                      Olen yhdestä versiosta työstänyt molemmilta puolilta haarukkaa lähes kaikki reunat pois ja syventänyt muutenkin kitaa eikä sekään ole vielä hajonnut. Toki järjen kanssa. Alkuperäisessä on kyllä materiaalivaraa, työstön tarpeen huomaa kokeillessa. Alaosaa voi käyttää tietysti kumminpäin tahansa ja riippuu tapauksesta kumminpäin kannattaa.

                      Comment

                      • Jaanis
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 50
                        • Vanda

                        #86
                        Noniin, tuli jumpattua. Samalla huomattiin, että ehdottomasti kätevin yleistyökalu on kunnon moska tuossa nivelhommassa.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14527
                          • Oulu

                          #87
                          Jeps, E38:iin vaihtu alatukivartta ja ulosvetäjää ei tarvinnut. Noh, kai tuon VATA:n vois muokata joku päivä varalle.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8274
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #88
                            Originally posted by Jaanis View Post
                            Noniin, tuli jumpattua. Samalla huomattiin, että ehdottomasti kätevin yleistyökalu on kunnon moska tuossa nivelhommassa.
                            paitsi että ei e39:ssä (ja uudemmissa).. alumiiniosia ei saa hakata
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14527
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by peto2 View Post
                              paitsi että ei e39:ssä (ja uudemmissa).. alumiiniosia ei saa hakata
                              Jep, näin on... Yhden E39:n nähnyt missä oli hakattu kääntövarsi/kynkkä halki reaktiotangon kohdilta.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                #90
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Katselin kai samanlaista KUKKO-merkkistä ja ilmeisesti tuo nivelen kohdalle tuleva puoli pitää kääntää ja hioa siitä ne muutaman millin korokkeet reunoista pois? Ja sittenkin kai ollaan vielä rajoilla mahtuuko tuo kunnolla.

                                Täällä jo mainittu Kukko 129-3-A olisi varmaan suoraa toimiva ratkaisu:


                                Mutta Suomen hinta on ihan levoton, pitäisi löytää saksalainen myyjä. Tuo eBay myyjä ei taida myydä Suomeen.

                                Tässä ainakin pari ketä myy:




                                Edit. Jälkimmäisen voi unohtaa, postikulut 25,90€
                                Last edited by jake2710; 12-05-2013, 06:57.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎