Originally posted by tero_v
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostPutsarin ja tehostajan säiliön otin irti, en imusarjaa. En minäkään sitä kunnolla nähnyt, mutta kädet ylettyivät. Pääasiassa yläpuolelta kurottelin sinne ja sain vaihdettua separaattorin. Siitä oli kalvo halki ja se piti hieman fasaanin huutoa muistuttavaa ääntä. Sen sisällä oli reilusti kaksitahtimoposta tuttua karstaa.
huomasin että imusarjan päällä olevan huohotus hässäkässä oleva putki oli halki alla olevaan kuvaan olen merkannut nuolella kyseisen osan ja piirsin siihen sen putken mitä tarkoitin (nuolella merkattu)
E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Puolitoista vuotta aikaa kun ko. operaation tein, joten kaikki työvaiheet eivät enää ole kirkkaana mielessä. Purkki on m6 pultilla kiinni kannakkeessa, öljytikun putkessa oleva letku irti tikun puoleisesta päästä ja toinen putki irti venttiilikopasta. Imusarjan liitos taisi olla vaan painettu reikäänsä.
Varaosan hain romikselta, hinta oli 5 - 10€ ja myyjänä oli nätti tyttö, sen muistan varmasti.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
328i touringissa tänään sama homma !!!
Huohotin tukos samassa motissa tuhosi tänä aamuna ainakii venttiilikopan tiivisteen...prkl !
Pitää osa listaa alkaa veivaamaan ja maanantaina tilailla kl-varaosilta palikkaa.
Venttiili uutena maksaa nähtävästi 50-80€ ja tiivisteet siihen päälle.
Samalla jos vaihtas tuon vesipumpun, alkaa olla 160tkm taulussa, eli kohta sen akseli kuitenkin pettää.
Jos jotain positiivista hakee, niin stefat on vissiin vielä kunnossa ja tuleepahan viimein samalla vaihdettuu tuo 325:sen imusarja paikalleen.
Oli meininki alkaa alustaa päivittämään ja takapään puslia vaihtamaan, mutta yritetäänhän ensin saada kestämään mehut moottorissa.BMW 328i Touring, ketterä kauppakassi...
Ja hauskan pitoon:
KTM 990 SDR
KTM 450 EXC
Comment
-
-
no nythän näitä alkoi mennä oikein urakalla... onnexi en ollutkaan ainut jonka bimmeri laski alleen... tuliko öljyn katkuinen sankka usva sisätiloihin:think jos tästä jotain positiivista hakee, niin ainakin omassa tuli pohja öljyttyä ja saa samalla oppia vähän tätä tekniikkaa, ku joutuu seppimään. sen olen jo oppinu, että tuo on pirullinen seppiä, ku tuppaa olemaan kohtalaisen ahdas konetila.Last edited by tero_v; 13-01-2007, 22:42.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
e 36:sta jääty kans huohotinputki viimetalvena ja öljyä tihku venttiilikopan tiivisteen välistä. eikai se muuta säre ku tiivisteen korkeintaan. jostakin on vaan päästettävä paineet pihalle ja se taitaa olla heikoin kohta.
jossakin huoltoohjeissa luki että huohotinputki pitäs aina huoltaa eli puhdistaa tietyin väliajoin.
eli huoltamalla voi asian välttää...
ja saattaapa kuulua merkkihuoltojenkin ohjelmaan tuo putsaus??!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEikö voi vetää suoran putken ulkoilmaan? Näin tein m30 koneeseen ja pariin muuhunkin...Jos tuo n.22mm reikä jäätyy umpeen, niin siitten saa jäätyä
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostParempi varmaankin olla tekemättä tuota... kerää ensinnäkin likaa ja kosteutta koneeseen herkemmin ja tietenkin ympäristöystävällisyys kärsii. Toki päästään tuosta tapahtuneesta vaivasta, mutta tilalle tulee toisenlaisia.
Comment
-
Comment