Korkin alla ei mitään uutta... puhdasta on. Johtunisko sitten viimeaikaisten 1000 km viikonloppureissujen takia..? Mobilin SYNT S 5w-40 koneessa.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Onko tää vaan kuvittelua, vai miten tuntuu että nyt näitä tapauksia on tosi paljo ja viimetalvena ei juuri ollenkaan (siis mitä on täällä lukenu, todellisuus sitten on tietysti vähän eri asia)?
Ajelin tänään vähän enempi tuota motaria kuin normaalit yks-kaks rampinväliä, mutta ei ne majoneesit mihinkään sieltä korkista hävinneet. Tarvinnee oikeasti pidempää ajoa tai lämpimämpää keliä. Pakkasta oli nyt reipas -25°c. Ajon jälkeen kuitenkin mittailin tuon venttiilikopalta lähtevän huohotinputken lämpötilaa IR-lämpömittarilla. Näytti olevan siitä lähdön juuresta noin +20°c ja heti vähän alempaa jo +50 - +60°c. Eli kyllä siellä luulis ajossa majoneesit notkistuvan ihan kohtuudella (vaikka siis olikin kylmä ulkona eikä putki ole eristetty mitenkään).
Jäähdytysnesteen lämmöt pysyi ajossa yleensä 91-93°c välissä, liikennevaloissa seisoessa laski vähän alemmas. Tuo lienee ihan normaali käyntilämpötila eikä se siten kai selitä majoneesin muodostumista....
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Itse luulen että alkutalven leuto ja kostea keli edesauttoi tuota majoneesituotantoa ja nyt sitten korjataan satoa. En usko että nuo sun mainitsemat lämmöt riittää siihen että se höyrystyisi ja poistuisi sitä myötä imusarjan kautta pihalle. Pelkkä notkistuminen ei vielä auta kuin sen että se valuu huohotinpöntön alaputken kautta takaisin kiertoon. Näillä pakkasilla lienee turha toivo että aiemmin muodostunut paksu kerros häipyisi kokonaan vaikka kuinka kävisi kepittämässä.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnko tää vaan kuvittelua, vai miten tuntuu että nyt näitä tapauksia on tosi paljo ja viimetalvena ei juuri ollenkaan (siis mitä on täällä lukenu, todellisuus sitten on tietysti vähän eri asia)?
Ajelin tänään vähän enempi tuota motaria kuin normaalit yks-kaks rampinväliä, mutta ei ne majoneesit mihinkään sieltä korkista hävinneet. Tarvinnee oikeasti pidempää ajoa tai lämpimämpää keliä. Pakkasta oli nyt reipas -25°c. Ajon jälkeen kuitenkin mittailin tuon venttiilikopalta lähtevän huohotinputken lämpötilaa IR-lämpömittarilla. Näytti olevan siitä lähdön juuresta noin +20°c ja heti vähän alempaa jo +50 - +60°c. Eli kyllä siellä luulis ajossa majoneesit notkistuvan ihan kohtuudella (vaikka siis olikin kylmä ulkona eikä putki ole eristetty mitenkään).
Jäähdytysnesteen lämmöt pysyi ajossa yleensä 91-93°c välissä, liikennevaloissa seisoessa laski vähän alemmas. Tuo lienee ihan normaali käyntilämpötila eikä se siten kai selitä majoneesin muodostumista....
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
kun itsellä lykkäs öljyt pihalle niin sulattelin autoa ja ajattelin heittää padan täyteen öljyä ja ajella tallilla parin km päähän.. no öljypytty ollu takaluukussa ja ulkona n -15 mutta eipä meinannut tavara tulla purkista ulos.. oli kuin käsienpesuhyytelöä..Originally posted by Hemi View PostJohtuneeko motonetin 5W-50W halpisöljyistä?
jo9ten narun perässä mentiin..
Ja oli kyllä sitten viimeinen kerta kun laitan nuo motonetin 5w-50w koneeseen. En kylläkään tiedä miten muut öljyt tulevat purkista ulos pakkasella.. jos jollain tietoa niin olis mukava kuulla..
ja nyt laitoin sitten castrolia.. joku shellinöljy on kuulemma kova tekemään tuota majoneesia..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Shellin öljy, ja juttu kuultu Esson baarissa? Selittäkääpä kiitos minulle kuinka öljylaatu vaikuttaa tuohon kosteuden syntymiseen ja sen öljyyn sekoittumiseen. Vai onko huippuöljyissä sellainen ominaisuus että vesi pysyy paineenkin alla voiteluaineesta erillään ja siten öljy ja vesi tajuavat kiertää voitelukanavissa jonossa.Originally posted by fraatti View Postja nyt laitoin sitten castrolia.. joku shellinöljy on kuulemma kova tekemään tuota majoneesia..
Höpöhöpöjuttuja taas sanon minä...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
piti käydä itsekin eilen oikein tarkoituksella revittelemässä, ajelin kolmosella maantienopeuksia muutaman kilometrin ja mulla oli ainakin heti korkki eri näköinen eli möhnää oli hävinnyt.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAjelin tänään vähän enempi tuota motaria kuin normaalit yks-kaks rampinväliä, mutta ei ne majoneesit mihinkään sieltä korkista hävinneet. Tarvinnee oikeasti pidempää ajoa tai lämpimämpää keliä.
Jäähdytysnesteen lämmöt pysyi ajossa yleensä 91-93°c välissä, liikennevaloissa seisoessa laski vähän alemmas. Tuo lienee ihan normaali käyntilämpötila eikä se siten kai selitä majoneesin muodostumista....
Miten noi lämpötilat sai näkyviin ajotietokoneelle?
Comment
-
Lähtiessäni viemään autoa huoltoon, öljynpaineen varoitusvalo ei sammunut, joten näin parhaimmaksi hinauttaa auton Metro-autoon. Liekö aiheutunut tukossa olleesta huohottimesta.
Metro-autosta ilmoitettiin huohottimen kotelon olleen täynnä vettä ja jäätyneen -> kotelo halki. 80€ on tuon osan hinta. Sitä ei kuulemma löytynyt maasta mistään, joten joutuivat tilaamaan sen lentorahtina. Ensi tiistaina kuulemma saapuu, keskiviikkona voisi siis saada auton takaisin. Kaikki letkun olivat myös kypsiä ja vaihdettava. Siihen päälle venttiilikopan tiiviste, niin osien hinnaksi tulee tällä hetkellä 200€.
Töineen urakalle on siis tulossa hintaa noin 500-600€. Töinä siis venttiilikopan tiivisteen vaihto, uusien huohotinletkujen ja kotelon asennus ja öljynpaineen tarkastus.
Melko ikävä vika kyllä tämäkin, kun kyseessä ei ole mikään kulumisesta tms aiheutunut ongelma.
Comment
-
Jos on pieni OBC, niin tuolta löytyy ohjeet lämpötilojen esiin taikomiseen.Originally posted by exodus View Postpiti käydä itsekin eilen oikein tarkoituksella revittelemässä, ajelin kolmosella maantienopeuksia muutaman kilometrin ja mulla oli ainakin heti korkki eri näköinen eli möhnää oli hävinnyt.
Miten noi lämpötilat sai näkyviin ajotietokoneelle?
Eilen ulkolämpötilan ollessa noin -4 OBC:n mukaan oman auton E39 (M54B30) jäähdytysnesteet asettuivat 10 min ajon jälkeen 98-104 asteeseen. Nousivat tuohon 104:ään valoissa odotellessa, sitä ennen motarilla reilussa satasen vauhdissa 98 astetta.Last edited by Hiski; 02-02-2007, 16:20.
Comment
-
Huohottimen toiminta
Osaako joku kertoa mitä tuo No 02 PRESSURE REGULATING VALVE oikein tekee, öljythän sieltä palautuu kiertoon, mutta mitä muuta?E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
no huh huh... onneksi itellä on talli missä rassata romuja... ite vaihoin venttiili kopan tiivisteen, eristetyn separaattorin sekä putket, ohjaustehostajan öljyt ja samalla ostin ja asensin säteily lämmittimen ja sisähaaroitus johdot... kaikki osat oli uusia ja tuli maksamaan n.400€ <- hintaan kuuluu myös tuo säteilylämmitin johtoineenTöineen urakalle on siis tulossa hintaa noin 500-600€. Töinä siis venttiilikopan tiivisteen vaihto, uusien huohotinletkujen ja kotelon asennus ja öljynpaineen tarkastus.Last edited by tero_v; 03-02-2007, 19:28.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Majoneesiuutisia:
Omat ajoni ovat olleet sellaset 15 km suuntaansa. Ja aikaisemmin castrolin öljyillä ei ole majoneesia ollut, öljyn pinta on vaihtovälillä pudonnut sinne puolivälin alapuolelle. Nyt vaihdoin öljyt ja kas majoneesia alkoi ilmestyä???? Alkuun huohottimen putkeen ja nyt myös täyttökorkkiin. Ainut selittävä asia tuntuis olevan että kun laitoin öljyt sitä livahti pikkasen yli ylämerkin. Ajattelin että ei tuo haittaa ja häviäähän se sieltä. Näyttää olevan että aivan yläpinnassa oleva öljy vaahtoaa ja tekee majoneesia?
Nyt kaikille majoneesin ystäville kysymys: Missä Teidän öljyntaso on?__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
Ei oo tullu kovin usein tarkkailtua kun ei tunnu öljyä syövän oikein yhtään, mutta kyllä se minusta viimeksi oli melko tarkkaan ylämerkissä.Originally posted by jpeltoma View PostNyt kaikille majoneesin ystäville kysymys: Missä Teidän öljyntaso on?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment