tänään jäätyi huohotin myös itseltä m52b28:sta ja öljyt tuli mäelle..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Originally posted by ROne View PostKierrokset heti hyppäsi 3 tonniin ja sammutin välittömästi. Uusi startti ja sama homma, mutta kierrokset laski pian normaaliksi. Tällöin käynti täristi että koko auto heilui. Hieman kaasua ja putkesta öljyn hajuista pakokaasua. Konepelti auki ja korviin kantautui "rahan ääni", motti kävi miten sattui.:thinkTällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Oma auto on korjaamolla ja tarkoitus oli asentaa ihan bemarin alkuperäinen lämmitin, mutta hinta oli pompannut n.120 euroon, kiva. Korjaaja oli vähän sitä mieltä, että yritetään saada joku pösön lämmitin sinne. Kuulemma näyttäs olevan täysin samankokoinen putki. Noh, ihan sama oikeastaan, pakkohan se lämmitin on sinne asentaa! Vituttaa ajella jos koko ajan saa jännittää, että hajoaako se vai ei... Eikö totakin voisi laittaa suoraan siellä tehtaalla! prkel!------
G31 530d
Comment
-
-
Eipä taida nämä Baijerin vehkeet olla suunniteltu talvisiin olosuhteisiin.
Minä olenkin ajellu nyt pakkasilla varman päälle pelkästään Mersulla, se toimii eikä lentele öljyt mäkeen. Vähän lämpöisempi vois kyllä olla.
Tosin eipä mulla Bemarissa ole mitään roikkalämmitintä että senkin takia...-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?
Luin hätäisesti tän threadin läpi ja silmiin pisti enimmäkseen (pelkästään?) m52b28tu-koneita. Itellä 523i:ssä tulee ajettua paljon tosi lyhyttä pätkää, 5km sivu...
Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?
Missä lämpötilassa alkaa olla ongelmia?
Ilmeisesti pätkäajo lisää sitä moskaa joka sitten jäätyy siellä huohotinputkessa?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostEipä taida nämä Baijerin vehkeet olla suunniteltu talvisiin olosuhteisiin.
Minä olenkin ajellu nyt pakkasilla varman päälle pelkästään Mersulla, se toimii eikä lentele öljyt mäkeen. Vähän lämpöisempi vois kyllä olla.
Tosin eipä mulla Bemarissa ole mitään roikkalämmitintä että senkin takia...F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View PostOma auto on korjaamolla ja tarkoitus oli asentaa ihan bemarin alkuperäinen lämmitin, mutta hinta oli pompannut n.120 euroon, kiva. Korjaaja oli vähän sitä mieltä, että yritetään saada joku pösön lämmitin sinne. Kuulemma näyttäs olevan täysin samankokoinen putki. Noh, ihan sama oikeastaan, pakkohan se lämmitin on sinne asentaa! Vituttaa ajella jos koko ajan saa jännittää, että hajoaako se vai ei... Eikö totakin voisi laittaa suoraan siellä tehtaalla! prkel!
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikä lämmitin? Eikös erot ollut kolmessa putkessa ja myös separaattorissa, joten yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.------
G31 530d
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post... yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.
Nimim. 5km pätkäajoa nyt vuosi takana (eikä ongelmia)E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKun nyt vaan tietäs ihan varmasti onko tuossa kylmän maan paketissa aina jotenkin erilainen systeemi kuin muissa vai ei.
Nimim. 5km pätkäajoa nyt vuosi takana (eikä ongelmia)
Onko muuten tehty vertailuja mitä öljyjä noissa autoissa oli käytössä joista öljyt tuli pihalle? Öljyissähän oli aika isoja eroja TM:n testissä.
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostLuin hätäisesti tän threadin läpi ja silmiin pisti enimmäkseen (pelkästään?) m52b28tu-koneita. Itellä 523i:ssä tulee ajettua paljon tosi lyhyttä pätkää, 5km sivu...
Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?
Missä lämpötilassa alkaa olla ongelmia?
Ilmeisesti pätkäajo lisää sitä moskaa joka sitten jäätyy siellä huohotinputkessa?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Onks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen?
Mikäli ajatte, niin käyttäkäähän edes lämppäriä. Ei ole mitenkään autosta, eikä mallista kiinni ko. ongelmat."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by dunkelblau View PostOnks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen?
Mutta itse ongelmaan niin eikös silloin tällöin kunnon fjongan antaminen pitäisi tuon jäätymisprobleeman loitolla?Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by dunkelblau View PostOnks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen? Mikäli ajatte, niin käyttäkäähän edes lämppäriä.
Originally posted by Kentsu View Posttuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTosin kun nyt tämän kirjoitan, niin lähipäivänä varmaan sitten tuleekin öljyt pihalle...
Originally posted by Kentsu View PostItse en E39:llä ajaisi tuollaisia työajoja päivittäin, omalta osaltani tuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.
Polkupyörää käytän mielelläni välillä, mutta ei sen käyttö auton pätkäajoja mulla mainittavasti vähennä.Last edited by Petri.Kekkonen; 26-01-2007, 08:32.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment