Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #46
    tänään jäätyi huohotin myös itseltä m52b28:sta ja öljyt tuli mäelle..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1022
      • Pikis

      #47
      Originally posted by ROne View Post
      Kierrokset heti hyppäsi 3 tonniin ja sammutin välittömästi. Uusi startti ja sama homma, mutta kierrokset laski pian normaaliksi. Tällöin käynti täristi että koko auto heilui. Hieman kaasua ja putkesta öljyn hajuista pakokaasua. Konepelti auki ja korviin kantautui "rahan ääni", motti kävi miten sattui.:think
      Jos vetää öljyä imusarjaan (eli käynti häiriintyy ja öljyä pakokaasun joukossa) niin silloin separaattori ei ole jäässä vaan pelkkä yläputki. Alaputki ja separaattori sulat -> imee öljyt imusarjaan alaputken kautta. Jos separaattori on jäässä niin käynti on OK koska imusarjaan ei pääse sen kummemmin ilmaa kuin öljyäkään.
      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • suffeli
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 559
        • JKL

        #48
        Oma auto on korjaamolla ja tarkoitus oli asentaa ihan bemarin alkuperäinen lämmitin, mutta hinta oli pompannut n.120 euroon, kiva. Korjaaja oli vähän sitä mieltä, että yritetään saada joku pösön lämmitin sinne. Kuulemma näyttäs olevan täysin samankokoinen putki. Noh, ihan sama oikeastaan, pakkohan se lämmitin on sinne asentaa! Vituttaa ajella jos koko ajan saa jännittää, että hajoaako se vai ei... Eikö totakin voisi laittaa suoraan siellä tehtaalla! prkel!
        ------
        G31 530d

        Comment

        • juhape
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 321
          • Pieksämäki

          #49
          Eipä taida nämä Baijerin vehkeet olla suunniteltu talvisiin olosuhteisiin.
          Minä olenkin ajellu nyt pakkasilla varman päälle pelkästään Mersulla, se toimii eikä lentele öljyt mäkeen. Vähän lämpöisempi vois kyllä olla.
          Tosin eipä mulla Bemarissa ole mitään roikkalämmitintä että senkin takia...
          -BMW 530d Touring -14 LCI
          -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
          -Zetor 6245-89
          -David Brown 996 -76
          -MF 35 -58
          -Tunturi Super Sport -85
          -Tunturi Super Sport -77

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            #50
            Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?

            Luin hätäisesti tän threadin läpi ja silmiin pisti enimmäkseen (pelkästään?) m52b28tu-koneita. Itellä 523i:ssä tulee ajettua paljon tosi lyhyttä pätkää, 5km sivu...

            Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?

            Missä lämpötilassa alkaa olla ongelmia?

            Ilmeisesti pätkäajo lisää sitä moskaa joka sitten jäätyy siellä huohotinputkessa?
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #51
              Originally posted by juhape View Post
              Eipä taida nämä Baijerin vehkeet olla suunniteltu talvisiin olosuhteisiin.
              Minä olenkin ajellu nyt pakkasilla varman päälle pelkästään Mersulla, se toimii eikä lentele öljyt mäkeen. Vähän lämpöisempi vois kyllä olla.
              Tosin eipä mulla Bemarissa ole mitään roikkalämmitintä että senkin takia...
              Entisenä mersun omistajana on tullut tuolla Mersufoorumillakin pyörittyä, ja muistelisin, että siellä on samoja ongelmia ollut.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #52
                Originally posted by suffeli View Post
                Oma auto on korjaamolla ja tarkoitus oli asentaa ihan bemarin alkuperäinen lämmitin, mutta hinta oli pompannut n.120 euroon, kiva. Korjaaja oli vähän sitä mieltä, että yritetään saada joku pösön lämmitin sinne. Kuulemma näyttäs olevan täysin samankokoinen putki. Noh, ihan sama oikeastaan, pakkohan se lämmitin on sinne asentaa! Vituttaa ajella jos koko ajan saa jännittää, että hajoaako se vai ei... Eikö totakin voisi laittaa suoraan siellä tehtaalla! prkel!
                Mikä lämmitin? Eikös erot ollut kolmessa putkessa ja myös separaattorissa, joten yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.
                E39 528iA

                Comment

                • suffeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 559
                  • JKL

                  #53
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Mikä lämmitin? Eikös erot ollut kolmessa putkessa ja myös separaattorissa, joten yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.
                  Enpähän osaa tuohon sanoa mitään. Kunhan saan auton takaisin, niin voin ehkä kertoa tarkemmin, että mitä tehtiin ja millä osilla. Toivottavasti huomenna selviää.
                  ------
                  G31 530d

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7455
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by TJJ View Post
                    ... yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.
                    Kun nyt vaan tietäs ihan varmasti onko tuossa kylmän maan paketissa aina jotenkin erilainen systeemi kuin muissa vai ei.

                    Nimim. 5km pätkäajoa nyt vuosi takana (eikä ongelmia)
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Kun nyt vaan tietäs ihan varmasti onko tuossa kylmän maan paketissa aina jotenkin erilainen systeemi kuin muissa vai ei.
                      Nimim. 5km pätkäajoa nyt vuosi takana (eikä ongelmia)
                      Niin, kyllähän ne eri osat löytyy sille paketille eikä pakettiin taida juuri muuta kuulua kuin tuo huohotinsysteemi. Mutta outo juttu oli ettei niitä ollut ETK:ssa E39:n kohdalla mutta oli kuitenkin E46:n. Minulla on 3/4/6/9km pätkäajoja 3 vuotta takana ilman ongelmia eikä autossa ole kylmän maan pakettia. Tosin kun nyt tämän kirjoitan, niin lähipäivänä varmaan sitten tuleekin öljyt pihalle...
                      Onko muuten tehty vertailuja mitä öljyjä noissa autoissa oli käytössä joista öljyt tuli pihalle? Öljyissähän oli aika isoja eroja TM:n testissä.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • kooma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1022
                        • Pikis

                        #56
                        Originally posted by mikron View Post
                        Luin hätäisesti tän threadin läpi ja silmiin pisti enimmäkseen (pelkästään?) m52b28tu-koneita. Itellä 523i:ssä tulee ajettua paljon tosi lyhyttä pätkää, 5km sivu...

                        Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?

                        Missä lämpötilassa alkaa olla ongelmia?

                        Ilmeisesti pätkäajo lisää sitä moskaa joka sitten jäätyy siellä huohotinputkessa?
                        Vanha M52 jäätyy kyllä eikä siihen ole edes olemassa mitään kylmän ilmaston tsydeemiä ainakaan valmistajan puolesta. Ongelma tulee siitä että pätkäajossa venakopan kansi, huohotin jne eivät ehdi lämmetä sitä vertaa että se majoneesi sulaisi pois. Sitten kun sitä kerääntyy sellainen kunnon kerros niin se ei enää siitä ihan vähällä lähdekään, varsinkin kun samalla itse huohotuskin alkaa jo kuristamaan. Hyvä ensiapu on ottaa se yläputki irti ja huuhtoa puhtaaksi. Sitten öljykorkki auki ja imurilla imaiset siitä yläputken lähdöstä suurimmat pois. Tuohon ei paljon aikaa kulu, jos haluaa ottaa imusarjan alta sen pöntön irti putsattavaksi niin se on astetta työläämpi homma.
                        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                        Comment

                        • dunkelblau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1151
                          • Uusimaa

                          #57
                          Onks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen?

                          Mikäli ajatte, niin käyttäkäähän edes lämppäriä. Ei ole mitenkään autosta, eikä mallista kiinni ko. ongelmat.
                          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                          Comment

                          • Kentsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1397
                            • Tuusula

                            #58
                            Originally posted by dunkelblau View Post
                            Onks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen?
                            Niin no ihmettelin samaa. Itse en E39:llä ajaisi tuollaisia työajoja päivittäin, omalta osaltani tuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.

                            Mutta itse ongelmaan niin eikös silloin tällöin kunnon fjongan antaminen pitäisi tuon jäätymisprobleeman loitolla?
                            Ex: 523iA '97, 520iA '89
                            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by dunkelblau View Post
                              Onks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen? Mikäli ajatte, niin käyttäkäähän edes lämppäriä.
                              Työmatkaa, työajoja ja kaupassa käyntiä, en minä niitä kävellenkään aio tehdä. Lämppäri toki on käytössä kotona ja töissä.

                              Originally posted by Kentsu View Post
                              tuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.
                              Varsinaista ajamisen iloa...polkupyörät ja mopot on unohdettu ajat sitten eikä -88 Corsalla itsensä tappaminenkaan kiinnosta.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7455
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Tosin kun nyt tämän kirjoitan, niin lähipäivänä varmaan sitten tuleekin öljyt pihalle...
                                Sama kävi eilen mielessä kun kirjoitin tuon "eikä ongelmia"...

                                Originally posted by Kentsu View Post
                                Itse en E39:llä ajaisi tuollaisia työajoja päivittäin, omalta osaltani tuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.
                                No ihan yhtä vähän minä tajuan niitä jotka säilöö niitä oikeita autojaan tallissa ja ajaa noilla Sorsilla/Variksilla/yms. ettei vaan auto kulu. Siis ei tämä nyt ole mikään harvinainen harrasteauto kuitenkaan vaan tasan tavallinen tusinapeli, ja ostettu sillä, että autolle on olemassa ihan arkista ja jokapäiväistä tarvetta. Jos mulle kepais tuon Corsan kyyti niin en tosiaan ois ikinä edes E39:ä ostanut. Jos voisin ostaa auton pelkästään 5km työmatka-ajon kriteerein niin mulla ois kyllä Impreza GT/WRX alla.

                                Polkupyörää käytän mielelläni välillä, mutta ei sen käyttö auton pätkäajoja mulla mainittavasti vähennä.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 26-01-2007, 08:32.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎