Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epsen
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 39

    #91
    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
    Onko majoneesi-m52:sten omistajilla autot lämpimässä tallissa/pihalla/kylmässä tallissa vai missä?
    Mun majoneesi-mylly lepäilee tuossa kämpän edessä ulkokatoksessa. Päivän seisoo työpaikan pihassa, ei lämmityksessä. Lepäilee tuossa varmaan vielä joitakin päiviä, ennen kuin saan sen kuntoon.

    Onko kenelläkään faktaa mitä tuolle öljyä venttiilikopasta heittäneelle majoneesi-huohottajalle on tehtävä? Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja huohotusjärjestelmän putsaus, tarviiko venttiili vaihtaa? Pystyykö tekemään kokematon itse? Minkälaisella hinnalla selviäisi pajalla / Metro-autossa teettämällä, siis suunnilleen?

    Soitan huomenna Metro-autoon ja pyydän tarjousta. Kotoa on noin 15km lähimpään M-A:toon. Uskaltaisiko tuolla ajaa sellaista matkaa? Jos huohottimen putsaisi, niin ehkä sitten uskaltaisi ajaa vaihdattamaan tiivisteen, sikäli kun se on vaativampi homma.

    Mielipiteitä otetaan mieluusti vastaan!

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #92
      Ei jumaliste poijjaat, jos korkki näyttää tuolta niin mitä pyöriikään koneessa! Jäisi kyllä ostohetkellä nämä yksilöt jo korkin perusteella ostamatta...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7455
        • Oulu

        #93
        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
        Onko majoneesi-m52:sten omistajilla autot lämpimässä tallissa/pihalla/kylmässä tallissa vai missä?
        Auto asustelee kotipihassa sekä työpaikan pihassa ihan taivasalla. Roikan nokassa lämmitellään Defan säteilylämmittimellä aina ennen kuin ajetaan, eli aamusta 2-3 tuntia ja päivällä yleensä 8 tuntia.

        En oo ennen ajatellut että asuisin liian lähellä työpaikkaa ja keskustaa, mutta nythän tää näyttää siltä että tarttis vissiin ostaa talo jostain 10-20 km etäisyydeltä Oulusta niin tulis ajettua enemmän...

        Ois kyllä jännä tietää mikähän mulla onkaan ollut majoneesitaso pahimmillaan? Nyt sentään on aika tuoreet öljyt autossa ja viikonloppuna yritin jo hiukan motarilla öljyjä lämmittää, tosin hyvin lyhyeksi jäi se yritys. Huomenna matkailemaan Biltemaan tai jonnekin... Samalla ois kiva käydä kyseleen Wetterin huollon ja Vaihto+:n huollon asiallisen oloisen ja kokoneelta vaikuttaneen huoltoneuvojan mielipiteet majoneeseista.

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Helpoin keino välttää tuo öljyjen lento mäkeen on vain ajaminen.
        Ei sekään tuntunut tuolla Ruotsin foorumilla kaikkia auttaneen:
        Jag trode inte att det skulle hända mig då jag använder bilen i jobbet och kör mycket landsväg och ofta 30-50 mil i sträck.
        Originally posted by Gonzalez View Post
        Ei jumaliste poijjaat, jos korkki näyttää tuolta niin mitä pyöriikään koneessa!
        Eikös ne pahimmat kuonat kuitenkin kerry juuri tähän ja sinne huohottajaan? Täällähän se viilein paikka öljylle on ja vesi on öljyä kevyempää.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 29-01-2007, 19:40.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #94
          Originally posted by Gonzalez View Post
          Ei jumaliste poijjaat, jos korkki näyttää tuolta niin mitä pyöriikään koneessa! Jäisi kyllä ostohetkellä nämä yksilöt jo korkin perusteella ostamatta...
          Koneessa pyörii öljyä siinä missä muissakin, näissä buimurin pannuissa rakenne on vain sellainen että tuo kosteus tiivistyy tuonne. Ei ole siis ollenkaan epätavallista että tuollainen näky on öljykorkin alla. Uskallan väittää että öljymerkillä ei ole tuon taivallista merkitystä tämän majoneesin valmistumisen kanssa. Osaavat myyjät kyllä tajuaa pyyhkäistä tuon majoneesin tuolta pois ostelijan (turhan) pelästymisen välttääkseen.
          Toisaalta tulee mieleen että kuinkahan moni bemariostelija edelleen jättää tutkimatta "2 tärkeintä" eli öljyt ja jäähdytysnesteet.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #95
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Ois kyllä jännä tietää mikähän mulla onkaan ollut majoneesitaso pahimmillaan? Nyt sentään on aika tuoreet öljyt autossa ja viikonloppuna yritin jo hiukan motarilla öljyjä lämmittää, tosin hyvin lyhyeksi jäi se yritys.
            Eikös sinulla ollut autossa kylmän maan paketti? Ei se ainakaan töhnän muodostumiseen taida vaikuttaa mutta ehkä töhnä ei jäädy yhtä helposti. Olisikohan vastuksella lämmitetty ylin putki sitten ratkaisu ongelmaan vai pitäisiköhän kaikki putket ja separaattori lämmittää ennen kuin ongelma katoaisi kokonaan?
            E39 528iA

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1022
              • Pikis

              #96
              Originally posted by Epsen View Post
              Onko kenelläkään faktaa mitä tuolle öljyä venttiilikopasta heittäneelle majoneesi-huohottajalle on tehtävä? Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja huohotusjärjestelmän putsaus, tarviiko venttiili vaihtaa? Pystyykö tekemään kokematon itse? Minkälaisella hinnalla selviäisi pajalla / Metro-autossa teettämällä, siis suunnilleen?
              Kysyin itse viime viikolla Turussa, venttiilikopan tiivisteen vaihto 90€ja huohotinlinjan putsaus 60€. Jälkimmäinen tulee siitä että työohje sanoo että imusarja pitää irroittaa

              Otin tiivisteen (n.50€) mukaan varaosatiskiltä ja vaihdettin Haraldin tallissa. Ihan helppo homma, eniten taidettiin nysvätä venakopan kannen sisäpuolen ja tulpan reikien putsauksessa. Varaa silikonipohjaista tiivisteliimaa jota laitat sen tiivisteen kaveriksi siihen etupään saumoihin. Tuskin se tiiviste muuten edes on varsinaisesti rikki mennyt, se on paksu kumitiiviste ja se ei puristu edes kovin tiiviisti.

              Huohotinpönttö lähtee E36:ssa ihan helposti kunhan ottaa laturin ilmanottoputken ja ilmaputsarin kotelon pois tieltä, E39:ssä on vissiin hiukan ahtaampaa. Jossain toisessa threadissä oli siihen vinkkejä. Itse putsailin vaan ilmalla mutta sen yläosan purkaminen varovasti ja huuhtelu bensalla tms vois olla poikaa.

              Itse nilkutin kotiin niin että otin täyttökorkin tiivisteen pois, päästää sieltä ylimääräiset paineet pois.

              Pari kommenttia muihin threadissä olleisiin juttuihin:

              -Mulla oli Castrolin Magnatecit koneessa, en usko että niillä on paljoakaan tekemistä tämän ongelman kanssa
              -Majoneesia alkaa muodostumaan myös täysin uusien öljyjen kanssa saman tien, eli vaihtovälikään ei taida olla merkittävä
              -Alakerrassa öljy täysin normaalin näköistä
              -Keväällä majoneesi häipyy kuin pieru saharaan
              -Mulla on auto yöt ulkosalla, matka töihin 12km
              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #97
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                vesi on öljyä kevyempää.
                Vaikkei mitään vaikutusta tähän asiaan, mutta taitaa olla toistepäin

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #98
                  ...Sori tämäkään ei liity kyllä paljoa asiaan mutta liitteenä kuva ex M20:n venakopasta heti irroituksen jälkeen, ei todellakaan puhdistettu, ajettu reilu 300 tkm, kuvattu kesällä....
                  Last edited by Kentsu; 07-06-2009, 19:22.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Epsen
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 39

                    #99
                    Kysyin tarjouksen Metro-Autosta venttiilikopan tiivisteen vaihdolle ja huohottimen putsaukselle. Työ oli tuttu ja hinnan kerrottiin olevan 200-400€ riippuen tarviiko letkuja tai muuta vaihtaa.

                    Koitan siis perjantaina jotenkin raahautua huoltoon öljynkäryssä.

                    Comment

                    • exodus
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 774
                      • Oulu

                      Hitto kun olikin pelottava threadi. No, kävin kurkkaamassa omaan(525i -01) ja tulos ohessa. Ihan jäätyneitä pisaroitahan siellä oli. Nyt onkin ollut paljon lyhyttä ajoa, ihan kilometrin-parin matkoja, sen verran että akkuakin taas saa latailla... Vaimon ex-328:lla ajettiin kaksi tai kolme talvea(lyhyt ja huono muisti) käytännössä pelkästään 12km suuntaansa ajoa ja ei ollut mitään ongelmia. Korkkihan se näytti silloinkin rumalta, mutta öljyt pysyi sisällä.
                      Attached Files

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Vainoharhaiseksihan tässä tulee...

                        Kävin kurkkaamassa omaa öljykorkkia, kun autolla on melkein pari viikkoa tullut sahattua vain muutaman kilometrin pätkää (530dAT -02).

                        Korkki ja reiän seutu oli ihan puhdas ja musta. Ei puhettakaan majoneesista. Mistähän se sitten johtuu, että joku auto tekee sitä ja toiset ei
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7455
                          • Oulu

                          Originally posted by touring39 View Post
                          ... (530dAT -02).

                          Mistähän se sitten johtuu, että joku auto tekee sitä ja toiset ei
                          Bensokoneitahan nää majoneesimyllyt taisi tähän mennessä ollakin...
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Jarde
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 446
                            • Oulu

                            Pistetäänpä kuva omasta korkista. Autolla ajetaan paljon n.10 km siivuja, välillä sitten vähän pitempiä. Viime viikolla moottoriin vaihdettiin termostaatti, kun pakkasten alkaessa ei lämmöt enää nousseet kunnolla vaan jäi n.70 asteeseen. On siellä tiehyeet varmaan vähän tukossa, kun pientä öljyvuotoa on tapahtunut venttiilikopasta mullakin!

                            Moottorihan on siis -96 M52B28, ajettu 213tkm. Öljyt on Castrol Magnatecit.
                            Last edited by Jarde; 08-09-2008, 22:20.
                            E46 320d sedan vm-02
                            museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by touring39 View Post
                              Vainoharhaiseksihan tässä tulee...

                              Kävin kurkkaamassa omaa öljykorkkia, kun autolla on melkein pari viikkoa tullut sahattua vain muutaman kilometrin pätkää (530dAT -02).

                              Korkki ja reiän seutu oli ihan puhdas ja musta. Ei puhettakaan majoneesista. Mistähän se sitten johtuu, että joku auto tekee sitä ja toiset ei
                              Missään omissa koneissa ei myöskään pienintäkään merkkiä "majoneeseistä".
                              Ei siis myöskään m52TU koneessa. Johtuneeko motonetin 5W-50W halpisöljyistä?

                              Comment

                              • jone
                                Newbiemmer
                                • Jan 2006
                                • 28

                                330i M54 pata kiskas öljyt pakoputkesta ulos kun huohotin jäätyi.
                                Ensi viikolla menee metro-autoon, jossa uusitaan huohotinsysteemi parempaan versioon...
                                E46 330ci cabrio
                                F48 18d xdrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎