Originally posted by snoub
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
-
-
Kannattaako tuo separaattori tilata ihan bemarilta vai ootteko löytäneet sopuhintaan jostain muualta?
edit: Nyt on imusarja irti, mikä laite on se metallinen boschin valmistama mötikkä joka on yhteydessä huohotusjärjestelmään ja tulee virtapiuha perään?
Ei löytynyt osanumeroa realoem:stä..
:thinkLast edited by snoub; 23-02-2007, 16:01.BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
328 i Touring 1996
-Mulla oli Castrolin Magnatecit koneessa, en usko että niillä on paljoakaan tekemistä tämän ongelman kanssa
-Majoneesia alkaa muodostumaan myös täysin uusien öljyjen kanssa saman tien, eli vaihtovälikään ei taida olla merkittävä
-Alakerrassa öljy täysin normaalin näköistä
-Keväällä majoneesi häipyy kuin pieru saharaan
-Mulla on auto yöt ulkosalla, matka töihin 12km[/QUOTE]
Jaaha, tämä voi tapahtua myöskin E36-mallille.
Itsehän sitä epäilin ja jossain vaiheessa ajattelin peittää nuo keulan ilmanottoaukot, mutta sehän tyrmättiin tällä palstalla mm. siksi, että Visko sekoaa. Otinkin ne "sieraintukot" sitten pois asiaa ajateltuani.
Oli miten oli, kylmän pakkasviiman vaikutus ajossa vastaa jopa yli 60 asteen pakkasta.
Olisihan se konehuone hyvä saada pysymään lämpimänä.
Autoni on aina ulkona ja koneessa Nesteen öljyt
Työajoa tulee noin 10...15km suuntaansa, mutta aina kun "silmä välttää" polkaisen täyskaasukiihdytyksiä ja annan muutenkin koneen lämmitä.
Lämmöt nousevat nopeasti uuden termostaatin ansiosta.
Tosin veden lämpö ei kerro öljyn lämpötilaa.
Majoneesiongelmaa ei ole ollut edes nyt kovilla pakkasilla.
Muuten, mikä putkenpää tuossa jousijalan edessä oikein on? (toinen kuva)
Koneen käydessä, sen yläpäätä puristamalla , saa aikaan pihisevän äänen.
Liittyy jotenkin imupuoleen ?Last edited by jonne; 12-07-2007, 13:04.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostOli miten oli, kylmän pakkasviiman vaikutus ajossa vastaa jopa yli 60 asteen pakkasta.
Olisihan se konehuone hyvä saada pysymään lämpimänä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostIkivanha aihe mutta ei voi olla kommentoimatta... ajoviimahan ei kuitenkaan sitä ulkoilman lämpötilaa laske. Eli esimerkiksi jos pakkasneste kestää -30 ja ulkona on -25 niin ei se jäädy oli sitten ajoviimaa tai ei. Luonnollisesti ajoviima kyllä vaikuttaa siihen että se konehuone ei pääse lämpenemään ja näin ollen esimerkiksi edesauttaa huohottimen jäätymistä. Tuulen (ajoviiman) lisäämä kylmän tuntemus ihmisen iholla on taas ihan toinen juttu.
Puhutaan pakkasvaikutuksesta.
Ehkäpä pitäisi puhua kylmyysvaikutuksesta.
Viima tuottaa konehuoneeseen saman kylmyysvaikutuksen kuin vaikkapa nyt tuo "laskennallinen" yli 60 astetta.
VR:llä tiedetään nämä asiat; autojen käynnistyminen on joskus tuskan takana pitkän talvisen autojunavaunumatkan jälkeen.
Se on se viima joka jäähdyttää kun juna puskee pakkasessa 120km/h.
Pitänee asettaa paristokäyttöinen ulko/sisälämpömittarin anturi konehuoneeseen ja tehdä havaintoja.
Olisipa sähköflekti ja kunnon vanhanajan kaihtimet estämässä ilmanvirtausta konehuoneeseen. Varmasti jäisi moni huohotinletku jäätymättä.
Ei ole BMW tehnyt talvitestejään kunnolla näiden esilletulleiden ongelmien valossa.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostEi ole BMW tehnyt talvitestejään kunnolla näiden esilletulleiden ongelmien valossa.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Aamulehdessä oli tänään mielenkiintoinen juttu. VW Bora ja ja huohotin jäähän. Öljyt mäelle. Mikä oli mielenkiintoisinta on se että VW on ottanut 10 V vastuun näistä tapauksista!!!! Eli jos alle 10 v vanha kone poikii huohottimen jäätymisen takia, niin VW laitttaa takuuseen uuden koneen. Think about that man! Milloinkahan BMW tunnustaa tämän ongelman ja tulee vastaan?__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by Cunttory View PostJos tehdään gallup suomessa olevista m52 moottoreista,niin varmasti on huomattavasti vähemmän jäätymättömiä huohotinletkuja kuin jäätyneitä.
Niitä jäätyneitä huohotinletkuja ei saa olla yhtäkään autossa joka on vuonna 1996 maksanut 320 000 markkaa.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostMuuten, mikä putkenpää tuossa jousijalan edessä oikein on? (toinen kuva)
Koneen käydessä, sen yläpäätä puristamalla , saa aikaan pihisevän äänen.
Liittyy jotenkin imupuoleen ?
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostAamulehdessä oli tänään mielenkiintoinen juttu. VW Bora ja ja huohotin jäähän. Öljyt mäelle. Mikä oli mielenkiintoisinta on se että VW on ottanut 10 V vastuun näistä tapauksista!!!! Eli jos alle 10 v vanha kone poikii huohottimen jäätymisen takia, niin VW laitttaa takuuseen uuden koneen. Think about that man! Milloinkahan BMW tunnustaa tämän ongelman ja tulee vastaan?
Sama juttu tuli vastaan surffatessa, oli tuulilasissa vuonna 2003. Tuntuiskin että näiden ongelmien pitäisi mennä maahantuojan piikkiin.
Nimimerkillä vm. 2001 "suomiauto", huohotin jäähän, auto pajalla päälle viikon ja 600eur lasku kätöseen :(.- Vielä ehtis troijaan| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View PostSama juttu tuli vastaan surffatessa, oli tuulilasissa vuonna 2003. Tuntuiskin että näiden ongelmien pitäisi mennä maahantuojan piikkiin.
Nimimerkillä vm. 2001 "suomiauto", huohotin jäähän, auto pajalla päälle viikon ja 600eur lasku kätöseen :(.
Edit: okei, jäätyy nekin, mutteivat todellakaan samoissa määrin kuin edellä mainitut...Last edited by HanVat; 24-02-2007, 18:15.-------------------------
E39 523i
E36 Cabi `96 m-sport
E30 320i
W126.022 280SE kesäautona 1985
VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
MB E200 CDI 2002
*************************
Polaris OutLaw 500cc `06
Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06
MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostOn ilmeisesti tuontiauto? Olisiko jotain Euro 1 -tai Euro 2 -saastelaitteista jääneitä liitäntöjä? Otettu ehkä pois joku sellainen komponentti.
Joo, tuontipeli.
Sitä namiskaa puristamalla tosiaankin auton käydessä tyhjäkäyntiä, kuuluu siitä sihisevä ääni.
Siinä ilmanputsarin peitossa alla näyttää olevan vielä jokin mystinen pytty...
Täytyy koettaa saada näkyviin jostain kuvista, mikä se on.
No eipä tuo häiritsekään, mutta anatomian tuntemus on aina tärkeääMikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
"mikä laite on se metallinen boschin valmistama mötikkä joka on yhteydessä huohotusjärjestelmään ja tulee virtapiuha perään?
Ei löytynyt osanumeroa realoem:stä.."
Laitan vielä tähän jos joku huohottimen purkanut osaisi vastailla, vai onko kyseessä juurikin joku euro 2 lisähärdelli jonka voisi jättää pois?BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by snoub View Post"mikä laite on se metallinen boschin valmistama mötikkä joka on yhteydessä huohotusjärjestelmään ja tulee virtapiuha perään?
Ei löytynyt osanumeroa realoem:stä.."
Laitan vielä tähän jos joku huohottimen purkanut osaisi vastailla, vai onko kyseessä juurikin joku euro 2 lisähärdelli jonka voisi jättää pois?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Comment