Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1019
    • Pikis

    Originally posted by snoub View Post
    e36 M52B28:ssa ilmeisesti sama probleema, vai kenties jotain pahempaakin :think

    Välillä epätaisainen tyhjäkäynti, väristää autoa. Painetta (ali vai yli sellaista?) venttiilikopassa, öljykorkki piti ihan repäistä irti auki asennossa samoin kuin öljytikku kun paine veti niitä sisäänpäin koneen käydessä!
    Ihmeellinen ujellus/vinkuna kuuluu koneesta, pikkaisen kierroksia niin häviää hetkeksi ja kohta taas ujeltaa.
    Sekä kuuluu selvä sihaus pellin alta kun sammuttaa auton.
    +näyttäisi öljy löytäneen tiensä pakoputkeen.

    Tuleeko porukalla muuta ko. vaivoista mieleen kun tuo huohotinsysteemin tukkeutuminen?
    Ilmeisesti separaattori kannattaa vaihtaa ja letkut puhdistaa. Kannattaisikohan tuo imusarja puhdistuksen takia irroittaa kun öljyä on kuitenkin jonkin verran pakoputkesta tullut..?
    Ei ole (ainakaan juuri nyt) jäätynyt ainakaan umpeen vaan epäilen että sulla on sen separaattorin sisällä oleva painetta säätävä kalvo systeemi rikki. Imee tyhjäkäynnillä alipainetta minkä koneesta irti lähtee, ja vaikka öljyt alaputken kautta imusarjaan jos vaan perässä tulee. Sitä auttaa se jos yläputkessa ahdistaa sopiva majoneesikerros. Tuo alipaine kuuluukin olla kääntäen riippuvainen kaasuläpän asennosta koska huohotus menee imusarjaan. Sen kalvosysteemin tarkoitus on sitten rajoittaa sitä jotta tyhjäkäynti pysyisi tasaisena.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • snoub
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • Oulu

      Kannattaako tuo separaattori tilata ihan bemarilta vai ootteko löytäneet sopuhintaan jostain muualta?

      edit: Nyt on imusarja irti, mikä laite on se metallinen boschin valmistama mötikkä joka on yhteydessä huohotusjärjestelmään ja tulee virtapiuha perään?
      Ei löytynyt osanumeroa realoem:stä..
      :think
      Last edited by snoub; 23-02-2007, 16:01.
      BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
      BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
      BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

      Ex.
      BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
      BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        328 i Touring 1996

        -Mulla oli Castrolin Magnatecit koneessa, en usko että niillä on paljoakaan tekemistä tämän ongelman kanssa
        -Majoneesia alkaa muodostumaan myös täysin uusien öljyjen kanssa saman tien, eli vaihtovälikään ei taida olla merkittävä
        -Alakerrassa öljy täysin normaalin näköistä
        -Keväällä majoneesi häipyy kuin pieru saharaan
        -Mulla on auto yöt ulkosalla, matka töihin 12km[/QUOTE]


        Jaaha, tämä voi tapahtua myöskin E36-mallille.
        Itsehän sitä epäilin ja jossain vaiheessa ajattelin peittää nuo keulan ilmanottoaukot, mutta sehän tyrmättiin tällä palstalla mm. siksi, että Visko sekoaa. Otinkin ne "sieraintukot" sitten pois asiaa ajateltuani.
        Oli miten oli, kylmän pakkasviiman vaikutus ajossa vastaa jopa yli 60 asteen pakkasta.
        Olisihan se konehuone hyvä saada pysymään lämpimänä.

        Autoni on aina ulkona ja koneessa Nesteen öljyt
        Työajoa tulee noin 10...15km suuntaansa, mutta aina kun "silmä välttää" polkaisen täyskaasukiihdytyksiä ja annan muutenkin koneen lämmitä.
        Lämmöt nousevat nopeasti uuden termostaatin ansiosta.
        Tosin veden lämpö ei kerro öljyn lämpötilaa.


        Majoneesiongelmaa ei ole ollut edes nyt kovilla pakkasilla.

        Muuten, mikä putkenpää tuossa jousijalan edessä oikein on? (toinen kuva)
        Koneen käydessä, sen yläpäätä puristamalla , saa aikaan pihisevän äänen.
        Liittyy jotenkin imupuoleen ?
        Last edited by jonne; 12-07-2007, 13:04.
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1019
          • Pikis

          Originally posted by jonne View Post
          Oli miten oli, kylmän pakkasviiman vaikutus ajossa vastaa jopa yli 60 asteen pakkasta.
          Olisihan se konehuone hyvä saada pysymään lämpimänä.
          Ikivanha aihe mutta ei voi olla kommentoimatta... ajoviimahan ei kuitenkaan sitä ulkoilman lämpötilaa laske. Eli esimerkiksi jos pakkasneste kestää -30 ja ulkona on -25 niin ei se jäädy oli sitten ajoviimaa tai ei. Luonnollisesti ajoviima kyllä vaikuttaa siihen että se konehuone ei pääse lämpenemään ja näin ollen esimerkiksi edesauttaa huohottimen jäätymistä. Tuulen (ajoviiman) lisäämä kylmän tuntemus ihmisen iholla on taas ihan toinen juttu.
          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • jonne
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 248
            • Rusko

            Originally posted by kooma View Post
            Ikivanha aihe mutta ei voi olla kommentoimatta... ajoviimahan ei kuitenkaan sitä ulkoilman lämpötilaa laske. Eli esimerkiksi jos pakkasneste kestää -30 ja ulkona on -25 niin ei se jäädy oli sitten ajoviimaa tai ei. Luonnollisesti ajoviima kyllä vaikuttaa siihen että se konehuone ei pääse lämpenemään ja näin ollen esimerkiksi edesauttaa huohottimen jäätymistä. Tuulen (ajoviiman) lisäämä kylmän tuntemus ihmisen iholla on taas ihan toinen juttu.

            Puhutaan pakkasvaikutuksesta.
            Ehkäpä pitäisi puhua kylmyysvaikutuksesta.
            Viima tuottaa konehuoneeseen saman kylmyysvaikutuksen kuin vaikkapa nyt tuo "laskennallinen" yli 60 astetta.

            VR:llä tiedetään nämä asiat; autojen käynnistyminen on joskus tuskan takana pitkän talvisen autojunavaunumatkan jälkeen.
            Se on se viima joka jäähdyttää kun juna puskee pakkasessa 120km/h.



            Pitänee asettaa paristokäyttöinen ulko/sisälämpömittarin anturi konehuoneeseen ja tehdä havaintoja.

            Olisipa sähköflekti ja kunnon vanhanajan kaihtimet estämässä ilmanvirtausta konehuoneeseen. Varmasti jäisi moni huohotinletku jäätymättä.

            Ei ole BMW tehnyt talvitestejään kunnolla näiden esilletulleiden ongelmien valossa.
            Mikä laulaen tulee, se tulee.

            BMW E39 M5, vm. 2002

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Originally posted by jonne View Post
              Ei ole BMW tehnyt talvitestejään kunnolla näiden esilletulleiden ongelmien valossa.
              Jos tehdään gallup suomessa olevista m52 moottoreista,niin varmasti on huomattavasti vähemmän jäätymättömiä huohotinletkuja kuin jäätyneitä.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • jpeltoma
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 600
                • pirkanmaa

                Aamulehdessä oli tänään mielenkiintoinen juttu. VW Bora ja ja huohotin jäähän. Öljyt mäelle. Mikä oli mielenkiintoisinta on se että VW on ottanut 10 V vastuun näistä tapauksista!!!! Eli jos alle 10 v vanha kone poikii huohottimen jäätymisen takia, niin VW laitttaa takuuseen uuden koneen. Think about that man! Milloinkahan BMW tunnustaa tämän ongelman ja tulee vastaan?
                __________________________________________________ ________________________
                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                Comment

                • jonne
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 248
                  • Rusko

                  Originally posted by Cunttory View Post
                  Jos tehdään gallup suomessa olevista m52 moottoreista,niin varmasti on huomattavasti vähemmän jäätymättömiä huohotinletkuja kuin jäätyneitä.

                  Niitä jäätyneitä huohotinletkuja ei saa olla yhtäkään autossa joka on vuonna 1996 maksanut 320 000 markkaa.
                  Mikä laulaen tulee, se tulee.

                  BMW E39 M5, vm. 2002

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    Odotelkaa vaan kun kaasuläpättömät moottorit yleistyvät ja hiilidioksidipäästöt pitää laskea minimiin. Ei tarvitse muutaman vuoden päästä uusilla autoilla ajaa Suomen talvessa ollenkaan..

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      Originally posted by jonne View Post
                      Muuten, mikä putkenpää tuossa jousijalan edessä oikein on? (toinen kuva)
                      Koneen käydessä, sen yläpäätä puristamalla , saa aikaan pihisevän äänen.
                      Liittyy jotenkin imupuoleen ?
                      On ilmeisesti tuontiauto? Olisiko jotain Euro 1 -tai Euro 2 -saastelaitteista jääneitä liitäntöjä? Otettu ehkä pois joku sellainen komponentti.

                      Comment

                      • toukopouko
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 162
                        • Oulu

                        Originally posted by jpeltoma View Post
                        Aamulehdessä oli tänään mielenkiintoinen juttu. VW Bora ja ja huohotin jäähän. Öljyt mäelle. Mikä oli mielenkiintoisinta on se että VW on ottanut 10 V vastuun näistä tapauksista!!!! Eli jos alle 10 v vanha kone poikii huohottimen jäätymisen takia, niin VW laitttaa takuuseen uuden koneen. Think about that man! Milloinkahan BMW tunnustaa tämän ongelman ja tulee vastaan?

                        Sama juttu tuli vastaan surffatessa, oli tuulilasissa vuonna 2003. Tuntuiskin että näiden ongelmien pitäisi mennä maahantuojan piikkiin.

                        Nimimerkillä vm. 2001 "suomiauto", huohotin jäähän, auto pajalla päälle viikon ja 600eur lasku kätöseen :(.
                        - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                        Comment

                        • HanVat
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 294
                          • Lahti

                          Originally posted by toukopouko View Post
                          Sama juttu tuli vastaan surffatessa, oli tuulilasissa vuonna 2003. Tuntuiskin että näiden ongelmien pitäisi mennä maahantuojan piikkiin.

                          Nimimerkillä vm. 2001 "suomiauto", huohotin jäähän, auto pajalla päälle viikon ja 600eur lasku kätöseen :(.
                          Jännä juttu, että huohottimen jäätyminen on tiettyjen merkkien isompi/pienempi ongelma. Ongelmatapauksia tuntuu olevan mm. ranskalaisilla merkeillä ja yllättäen BMW:llä. Mikseivät Saabin/Volvon huohottimet esimerkiksi jäädy?
                          Edit: okei, jäätyy nekin, mutteivat todellakaan samoissa määrin kuin edellä mainitut...
                          Last edited by HanVat; 24-02-2007, 18:15.
                          -------------------------
                          E39 523i
                          E36 Cabi `96 m-sport
                          E30 320i
                          W126.022 280SE kesäautona 1985
                          VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
                          MB E200 CDI 2002
                          *************************
                          Polaris OutLaw 500cc `06
                          Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
                          SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

                          MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

                          Comment

                          • jonne
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 248
                            • Rusko

                            Originally posted by Lanttu View Post
                            On ilmeisesti tuontiauto? Olisiko jotain Euro 1 -tai Euro 2 -saastelaitteista jääneitä liitäntöjä? Otettu ehkä pois joku sellainen komponentti.

                            Joo, tuontipeli.
                            Sitä namiskaa puristamalla tosiaankin auton käydessä tyhjäkäyntiä, kuuluu siitä sihisevä ääni.
                            Siinä ilmanputsarin peitossa alla näyttää olevan vielä jokin mystinen pytty...
                            Täytyy koettaa saada näkyviin jostain kuvista, mikä se on.
                            No eipä tuo häiritsekään, mutta anatomian tuntemus on aina tärkeää
                            Mikä laulaen tulee, se tulee.

                            BMW E39 M5, vm. 2002

                            Comment

                            • snoub
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 220
                              • Oulu

                              "mikä laite on se metallinen boschin valmistama mötikkä joka on yhteydessä huohotusjärjestelmään ja tulee virtapiuha perään?
                              Ei löytynyt osanumeroa realoem:stä.."

                              Laitan vielä tähän jos joku huohottimen purkanut osaisi vastailla, vai onko kyseessä juurikin joku euro 2 lisähärdelli jonka voisi jättää pois?
                              BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                              BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                              BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                              Ex.
                              BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                              BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1019
                                • Pikis

                                Originally posted by snoub View Post
                                "mikä laite on se metallinen boschin valmistama mötikkä joka on yhteydessä huohotusjärjestelmään ja tulee virtapiuha perään?
                                Ei löytynyt osanumeroa realoem:stä.."

                                Laitan vielä tähän jos joku huohottimen purkanut osaisi vastailla, vai onko kyseessä juurikin joku euro 2 lisähärdelli jonka voisi jättää pois?
                                Foto ois kiva
                                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎