Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbopuusti
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 826
    • Helsinki

    #76
    Korkealentoista matemaattista tutkintoa:

    Jos moottori on tilavuudeltaan 4,4l, niin imeekö se karkeasti laskien 2,2l per kierros ilmaa sisään?

    Näin ollen 2,2l x 6000r/min x 60 = 792 000l/h

    792 000l = 792 kuutiota

    792 kuutiota /h x 1,293kg / kuutio = 1024 kg/h

    20% heitto on melkonen, mutta todennäköisesti tuo sisään imetty litramäärä per kierros ei ole tarkasti mitaten lähelläkään 2,2l kun puhutaan näistä vapaastitukehtuvista.

    ELI toimivalla IMM:llä tulisi päästä ainakin yli 700kg/h kuten tuossa ylempänä muistelit...
    Last edited by turbopuusti; 12-03-2013, 14:16.
    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1998
      • Tampere

      #77
      Originally posted by turbopuusti View Post
      Luettavissa olevat IMM arvot:
      air mass requirements [kg/h], STATUS_LMM_MASSE
      Air mass [kg/h]
      Nämä kaksi tarkoittavat samoja asioita. Aika usein näissä .prg:issä on samalla nimellä eri 'job':eja jotka kuitenkin kysyvät ecu:lta samaa asiaa.

      Mitä lambdojen arvoon tulee, nämä parit palauttavat samat arvot tuossa ME72KW1.prg:ssä :

      STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_1, lambdaintegrator 1[%]
      STATUS_INT, lambdaintegrator 1

      STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_2, lambdaintegrator 2,[%]
      STATUS_INT2, lambdaintegrator 2

      STATUS_LS_VKAT_SIGNAL_1, before kat-sensor voltage Bank 1,[V]
      STATUS_L_SONDE, Lambda-sensor voltage 1 [V]

      STATUS_LS_VKAT_SIGNAL_2, before kat-sensor voltage Bank 2,[V]
      STATUS_L_SONDE_2, Lambda-sensor voltage 2 [V]

      STATUS_LS_NKAT_SIGNAL_1, after kat-sensor voltage 1 [V]
      STATUS_L_SONDE_H, Lambdasondenspannung n Kat

      STATUS_LS_NKAT_SIGNAL_2, after kat-sensor voltage 2 [V]
      STATUS_L_SONDE_2_H, Lambdasondenspannung n Kat 2

      STATUS_LAMBDA_ADD_1, adaption value additiv 1 [ms]
      STATUS_ADD, Additive adaption value 1

      STATUS_LAMBDA_ADD_2, adaption value additiv 2,[ms]
      STATUS_ADD_2, Additive adaption value 2

      STATUS_LAMBDA_MUL_1, adaption value multiplicative 1 [%]
      STATUS_MUL,adaption value multiplicativ 1

      STATUS_LAMBDA_MUL_2, adaption value multiplicative 2,[%]
      STATUS_MUL_2, adaption value multiplicativ 2

      Nuo ylimääräiset voi halutessaa siivota pois sieltä ME72KWP1.BIV tiedostosta, on ihan tekstitiedosto.

      Vikakoodia antaa edelleen lambdoista ja kulkupuoli ei siis muuttunut aivan radikaalisti IMM irroituksen jälkeen. Toki seokset ihan varmaan päin vittuja ja lambdoista löytyy aina marmattamista koneesta kun koneesta. Mutta edelleen hieman skeptinen tuon IMM anturin viallisuuden suhteen ja olisihan se hyvä kerätä tietoa asiasta. Mitähän arvoja sitä tulisi noista lukea
      Mitä ne adaptaatiot näyttää ? adaptive ja multiplicative

      Lambdaintegrator 1 ja 2 kertoo , paljonko ecu säätää ruiskutusaikaa kyseisellä hetkellä. Jos lambda toimii OK integraattori menee ylös ja alas, lambdan näyttämän mukaan. Eli tyhjäkäynnillä molempien integraattorien tulisi liikkua ylös/alas. Itellä se liikkuu noin +3 <-> -4 väliä. Ajossa en ole mittaillut.

      Jos teet imuvuodon vaikka korkin irroittamalla, näkee hyvin miten tuo integraattori toimii. Tällöäin ecuu alkaa lisäämään hetkellistä ruiskutusaikaa lisää ja lisää. Tämä vaikuttaa välittömästi myös STATUS_ADD:iin, STATUS_MUL arvoa säädetään vastaavasti, kun kierrokset on yli tyhjäkäynnin.

      käyttäny ME72KWP1 for M62. Muut vaihtoehdot ei ole suostuneet juttelemaan mulle.
      Juu, tuo mun ohjelma käyttää suoraan .prg:stä konvertoituja tekstitiedostoja. Halusin vaan tietää mitä .prg:tä käytät.

      Comment

      • turbopuusti
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 826
        • Helsinki

        #78
        Originally posted by pheno View Post
        Jos teet imuvuodon vaikka korkin irroittamalla, näkee hyvin miten tuo integraattori toimii. Tällöäin ecuu alkaa lisäämään hetkellistä ruiskutusaikaa lisää ja lisää. Tämä vaikuttaa välittömästi myös STATUS_ADD:iin, STATUS_MUL arvoa säädetään vastaavasti, kun kierrokset on yli tyhjäkäynnin.
        Voidaanko nuo käsittää samoina kun puhutaan esimerkiksi joillain merkeillä useasti Short term ja Long term fuel trimmistä?
        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1998
          • Tampere

          #79
          Originally posted by turbopuusti View Post
          Voidaanko nuo käsittää samoina kun puhutaan esimerkiksi joillain merkeillä useasti Short term ja Long term fuel trimmistä?
          Joo, noi on niitä OBD2 termejä. Mun mielestä 'short term fuel trim' vastaa lambdaintegrator arvoa, koska molemmat kuvaa hetkellisiä korjauksia seokseen eikä niitä tallenneta mihinkään. 'long term fuel trim' voisi vastaavasti tarkoittaa status_add arvoa ja se tallentuu muistiin. Viisaammat korjatkoon.

          Comment

          • turbopuusti
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 826
            • Helsinki

            #80
            Tuollaista tapahtuu täyskaasulla ja tasaisella osakaasulla:



            Kun kaveri uhoaa vierellä valoissa seisovasta pösöstä niin tallaa kaasun lattiaan (0:30 eteenpäin). Eli ilmamäärä nousee tasaisesti, mutta hetken päästä alkaa selvä nykiminen ja kierroksia ei suostu ottamaan helposti yli 5000rpm. Maksimiarvokin on vain luokkaa 500kg/h. Kuten käppyröistä huomaa niin kaksi ilmamassa arvoa siis ovat yksi ja sama, kuten pheno tuossa aiemmin kertoi. Sytytysennakko vaihtelee 10-45 asteen välillä. Täyskaasulla asettuu arvoon 30 ja toisaalta taas osakaasulla 40 asteen piikin jälkeen asettuu lukemaan yli 30 astetta. Normaalia?



            0:45 eteenpäin öljykorkki irti ja korjausarvot kipuaa reilusti. Vasemmalla lambda integrator [%] ja oikealla ylin ilmamassa ja kaksi alinta adaptation value additiv [ms]. "Short termit" tasoittuu arvoon 1.25 ja "long termit" nousee miinuksilta eli status_add1 -2.4--> 0 ja status_add2 -1.75--> +0.5. Ensimmäisessä videossa kaasua avatessa muutenkin nuo "short termit" asettuu lähemmäs nollaa. Imuvuotoko? Starttipilottia kyllä jo viikonloppuna suihkin ja ei aiheuttanut muutosta suuttimien aukioloihin, korjausarvoja en sattunut katsomaan. Pahoittelut videon laadusta, mutta ulkona oli jo pimeää.

            Muutama vikakoodeista voidaan olettaa tulleen MAFin irroituksen vuoksi.

            ps. Älkää välittäkö vikinöistä, tulevat hihnapyöristä ja laahavasta etujarrusta. Kuulostaa niin pommilta, että vituttaa apinan lailla ajella päivittäin Täytys tehrä niillekkin jotain mutta kun schmiedmann tuppaa väärää osaa postiluukusta...
            Last edited by turbopuusti; 12-03-2013, 22:28.
            e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1998
              • Tampere

              #81
              Originally posted by turbopuusti View Post
              Tuollaista tapahtuu täyskaasulla ja tasaisella osakaasulla:



              Kun kaveri uhoaa vierellä valoissa seisovasta pösöstä niin tallaa kaasun lattiaan (0:30 eteenpäin). Eli ilmamäärä nousee tasaisesti, mutta hetken päästä alkaa selvä nykiminen ja kierroksia ei suostu ottamaan helposti yli 5000rpm. Maksimiarvokin on vain luokkaa 500kg/h. Kuten käppyröistä huomaa niin kaksi ilmamassa arvoa siis ovat yksi ja sama, kuten pheno tuossa aiemmin kertoi. Sytytysennakko vaihtelee 10-45 asteen välillä. Täyskaasulla asettuu arvoon 30 ja toisaalta taas osakaasulla 40 asteen piikin jälkeen asettuu lukemaan yli 30 astetta. Normaalia?
              Otin tuossa kans videota, kyllä se mulla menee siihen 800 kg/h tuntumaan kakkosella kiihdytettäessä. Koitan saada sen videon jakoon. Oli vaan harmittavan liukasta tullu yön aikana. Paitti motarilla.

              Videossa tosiaan nykii kiihdytyksessä, vaikea tuosta suoraan sanoa mikä vikana. Ei välttämättä MAF:kaan, jos sattuu vaikka olemaan sytytyshäiriöitä niin eihän se kone ota kierroksia eikä MAF- arvokaan nouse. Näyttääkö

              Jos vedät steppipuolella korkeilla kierroksilla niin nykiikö samalla tavalla ?

              En noista ajoituksista osaa sanoa oikein mitään. Hyvin näytti 1 ja 2 samoja arvoja, joten voi olettaa että ne on kunnossa?

              Mitä muuten roughness arvo näyttää?

              STATUS_SYSTEMCHECK_LAUFUNRUHE




              0:45 eteenpäin öljykorkki irti ja korjausarvot kipuaa reilusti. Vasemmalla lambda integrator [%] ja oikealla ylin ilmamassa ja kaksi alinta adaptation value additiv [ms]. "Short termit" tasoittuu arvoon 1.25 ja "long termit" nousee miinuksilta eli status_add1 -2.4--> 0 ja status_add2 -1.75--> +0.5. Ensimmäisessä videossa kaasua avatessa muutenkin nuo "short termit" asettuu lähemmäs nollaa. Imuvuotoko? Starttipilottia kyllä jo viikonloppuna suihkin ja ei aiheuttanut muutosta suuttimien aukioloihin, korjausarvoja en sattunut katsomaan. Pahoittelut videon laadusta, mutta ulkona oli jo pimeää.
              Aika hyvät adaptaatiot jos lähellä nollaa. Ei tuolla mitään massiivista imuvuotoa luulisi olevan näiden perusteella.

              Helpoiten löytää imuvuodon, kun laittaa piirtämään vain yhden arvon, lambdaintegrator 1 tai 2 vuorotellen, jolloin päivitysnopeus on kaikista nopein. Lambdaintegrator näyttää ehkä kaikista selvimmin muutokset seoksessa.

              Kun olis aikaa tehdä ja tarpeeksi testaajia niin tuolla sarjaporttipohjaisella kommunikoinnilla sunkin ecu:lla saisi yhdellä vastauksella (n. 200ms per vastaus) yli 20 arvoa! Siitä pystyisi jo hieman paremmin analysoimaan eri arvoja.

              Muutama vikakoodeista voidaan olettaa tulleen MAFin irroituksen vuoksi.

              ps. Älkää välittäkö vikinöistä, tulevat hihnapyöristä ja laahavasta etujarrusta. Kuulostaa niin pommilta, että vituttaa apinan lailla ajella päivittäin Täytys tehrä niillekkin jotain mutta kun schmiedmann tuppaa väärää osaa postiluukusta...
              Mä keskityin kuuntelemaan vain kasin murinaa !

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1998
                • Tampere

                #82
                turbobuusti: jos joskus ehdit, niin viitsisitkö generoida tracefilen omalle ecullesi? Siitä olisi apua kun saan tämän sarjaporttipohjaisen kommunikoinnin tehtyä. Menusta: debug->trace, klikkaa omaa ecua ja paina 'run trace'. 'DebugLogs' hakemistoon tulee se tiedosto.

                Comment

                • turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 826
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by pheno View Post
                  turbobuusti: jos joskus ehdit, niin viitsisitkö generoida tracefilen omalle ecullesi? Siitä olisi apua kun saan tämän sarjaporttipohjaisen kommunikoinnin tehtyä. Menusta: debug->trace, klikkaa omaa ecua ja paina 'run trace'. 'DebugLogs' hakemistoon tulee se tiedosto.
                  Mistä ohjelmasta puhutaan? Sinun ohjelmasta tai inpasta en löytänyt mitään menua saatika tracea...

                  Mitäänhän näistä kommunikoinneista en tiedä, mutta onkohan rajana auton väylän tiedonsiirtonopeus? Niin ja minulla on muuten ihan rs232 eikä mikään usb-mokkula.
                  Last edited by turbopuusti; 13-03-2013, 16:55.
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1998
                    • Tampere

                    #84
                    Originally posted by turbopuusti View Post
                    Mistä ohjelmasta puhutaan? Sinun ohjelmasta tai inpasta en löytänyt mitään menua saatika tracea...

                    Mitäänhän näistä kommunikoinneista en tiedä, mutta onkohan rajana auton väylän tiedonsiirtonopeus? Niin ja minulla on muuten ihan rs232 eikä mikään usb-mokkula.
                    tosta mun ohjelmasta löytyy toi toiminto. Lataas uusin.

                    sieltä sarjaportista tulee kyllä vastauksessa enemmän kuin yksi arvo. Näin ainakin hieman uudemmissa ecuissa. Tämä käyttämäni Ediabas ohjelmointirajapinta (sama mitä INPA käyttää)palauttaa vain yhden arvon kerrallaan. Eli se parsii vastaukEsta vain ne tavut mitä kukin job on nimetty palauttamaan. Joissakin tulee useampi arvo. Esim. Toi roughness arvo

                    Tässä tuo oma pätkä. Noin 0:49 kakkosvaihteella kiihdytys ja siitä kolmoselle. MAF nousee yli 800kg/h. www.youtube.com/watch?v=NZzTeTtM-b4 Läppäristä loppu tehot, kun se nauhotti ruutuakin samalla, eli jossain kohtia nykii.
                    Last edited by pheno; 14-03-2013, 12:09.

                    Comment

                    • turbopuusti
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 826
                      • Helsinki

                      #85
                      Originally posted by pheno View Post
                      tosta mun ohjelmasta löytyy toi toiminto. Lataas uusin.

                      sieltä sarjaportista tulee kyllä vastauksessa enemmän kuin yksi arvo. Näin ainakin hieman uudemmissa ecuissa. Tämä käyttämäni Ediabas ohjelmointirajapinta (sama mitä INPA käyttää)palauttaa vain yhden arvon kerrallaan. Eli se parsii vastaukEsta vain ne tavut mitä kukin job on nimetty. Joissakin tulee useampi arvo. Esim. Toi roughness arvo

                      Tässä tuo oma pätkä. Noin 0:49 kakkosvaihteella kiihdytys ja siitä kolmoselle. MAF nousee yli 800kg/h. www.youtube.com/watch?v=NZzTeTtM-b4 Läppäristä loppu tehot, kun se nauhotti ruutuakin samalla, eli jossain kohtia nykii.
                      Joo pitäsköhän ottaa skooppi sievästi käteen ja tutkimaan. Käppyröistä ei oikeen mitään varsinaista ongelmakohtaa näy. Mitähän IMM signaaliarvon tulisi olla, entä sähköisen kaasuläpän? Bentley manuaalista ei taida noita löytyä...
                      e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1998
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by turbopuusti View Post
                        Joo pitäsköhän ottaa skooppi sievästi käteen ja tutkimaan. Käppyröistä ei oikeen mitään varsinaista ongelmakohtaa näy. Mitähän IMM signaaliarvon tulisi olla, entä sähköisen kaasuläpän? Bentley manuaalista ei taida noita löytyä...
                        M60B40:ssä taisi olla MAF:n signaali 0,5-5 V. Mulla olisi yksi ylimääräinen varmasti toimiva MAF mitä olisin voinut lainata, mutta katoin realoem:sta että se sopii 540:iin vain 9/98 asti.

                        jos otat MAF:n irti, onko vedot samantyyppisiä kuin ekassa videossa?
                        Last edited by pheno; 14-03-2013, 22:10.

                        Comment

                        • turbopuusti
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 826
                          • Helsinki

                          #87
                          Originally posted by pheno View Post
                          M60B40:ssä taisi olla MAF:n signaali 0,5-5 V. Mulla olisi yksi ylimääräinen varmasti toimiva MAF mitä olisin voinut lainata, mutta katoin realoem:sta että se sopii 540:iin vain 9/98 asti.

                          jos otat MAF:n irti, onko vedot samantyyppisiä kuin ekassa videossa?
                          Kulku paranee hieman ja nykiminenkin vähenee. Adaptaatiot kun nollaa niin ei lähde helposti käyntiin. Joutuu starttaamaan useamman kerran kun sammuu samantien:think

                          Voisiko olla kaasuläppä? Sehän näissä säätelee tyhjäkäyntiä? Ja se tyhjäkäyntikin on jo pitkään heitellyt välillä 700-500.
                          Last edited by turbopuusti; 15-03-2013, 13:19.
                          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1998
                            • Tampere

                            #88
                            Originally posted by turbopuusti View Post
                            Kulku paranee hieman ja nykiminenkin vähenee. Adaptaatiot kun nollaa niin ei lähde helposti käyntiin. Joutuu starttaamaan useamman kerran kun sammuu samantien:think

                            Voisiko olla kaasuläppä? Sehän näissä säätelee tyhjäkäyntiä? Ja se tyhjäkäyntikin on jo pitkään heitellyt välillä 700-500.
                            Niin näissä 99-> oli vissiin sähköisesti ohjattu kaasuläppä eikä erillistä tyhjäkäyntimoottoria lainkaan. Kyllähän se vois olla syylline, jos sisäinen mekanismi on jotenkin rikki ja läpässä on klappia, tms ja päästää enemmän ilmaa koneeseen mitä ECU luulee. En tiedä.

                            Tuolta diagnostiikasta saa ulos 'target Idle RPM' arvon. Eli oiskohan toi se arvo mitä ECU tavoittelee ja koittaa säätää sen mukaan läppää? Esim. ilmastointi päällä nostaa tyhjäkäyntiä hieman. En osaa kyllä enempää auttaa, että mitä tuo arvo sitten käytännössä tarkoittaa.
                            Last edited by pheno; 15-03-2013, 15:38.

                            Comment

                            • turbopuusti
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 826
                              • Helsinki

                              #89
                              Originally posted by pheno View Post
                              Niin näissä 99-> oli vissiin sähköisesti ohjattu kaasuläppä eikä erillistä tyhjäkäyntimoottoria lainkaan. Kyllähän se vois olla syylline, jos sisäinen mekanismi on jotenkin rikki ja läpässä on klappia, tms ja päästää enemmän ilmaa koneeseen mitä ECU luulee. En tiedä.

                              Tuolta diagnostiikasta saa ulos 'target Idle RPM' arvon. Eli oiskohan toi se arvo mitä ECU tavoittelee ja koittaa säätää sen mukaan läppää? Esim. ilmastointi päällä nostaa tyhjäkäyntiä hieman. En osaa kyllä enempää auttaa, että mitä tuo arvo sitten käytännössä tarkoittaa.
                              Joo on sähkönen koko systeemi. Täytyy vissiin vähän mittailla pellin alla voltteja ja pulsseja
                              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                              Comment

                              • turbopuusti
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 826
                                • Helsinki

                                #90
                                Palataanpa asiaan kun on motivaatiota kerätty taasen

                                Mietinpä tuossa seuraavaa:

                                -Täyskaasulla Lambdat ohitetaan ja seurataan ainoastaan MAF-arvoja ja sen perusteella syötetään bensaa

                                -Lambdat ei tällöin vaikuta täyskaasulla seoksiin? Onko tästä varmaa tietoa?

                                -Lambda-arvojen tulisi täyskaasulla näyttää tasaista arvoa noin 1:12.5 (signaalihan oli 0-1V, joten mitenkä tuo nyt sitten näissä "kapeissa lambdoissa" meneekään...)

                                Mietinpä vain, että kaikki käyrät näyttävät mutuilijalle täysin järkeviä arvoja. Fuel trimmit pysyy järkevällä tasolla, nokkien ajoitukset muuttuu kierrosten mukaan, pedaalin asento ok, IMM-arvo nousee loogisesti kierrosten ja kaasunasennon mukaan paitsi ei vaan yli 500kg/h, lambdat näyttävät järkeviä arvoja, imuvuotoja pikaisesti yrittänyt paikallistaa paitsi en tietokoneen näyttöä tuijottaen... Ja imuvuodon luulisi vaikuttavan vähemmän suuremmilla kierroksilla.

                                Pitäisiköhän tässä nyt sitten perkele taipua ostamaan tuo uusi ilmamassamittari?
                                Last edited by turbopuusti; 27-03-2013, 12:43.
                                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎