E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    #31
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    $115/kpl+rahti+mahd.ALV kokonaissummasta.
    Lisäksi saatat tarvita oikeankokoista reikäpäistä torx päätä.

    http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=57375
    Juurikin näin. Tosin mulla oli 113 euroo + alv 22%. Sisältäen kuljetuksen ja ne torx ruuvit.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by LeMansBlau View Post
      David Svensson myy OE bosch antureita johon saa mukaan tilaamalla oikean kokoisen reikäpää torxin.
      Sain vastauksen Englannista. Setti tulee kuulemma tuubin kanssa. Miten se muuten pystyy olla Volkkarin MAF, jos liitin on BMW-mallinen? Volkkareissahan on mielestäni aivan omanlaisensa liitin?
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #33
        Originally posted by JKK View Post
        Sain vastauksen Englannista. Setti tulee kuulemma tuubin kanssa. Miten se muuten pystyy olla Volkkarin MAF, jos liitin on BMW-mallinen? Volkkareissahan on mielestäni aivan omanlaisensa liitin?
        Volkkarin MAFfeille on tuolla M5boardilla ihan oma groupbuy ja monen monta threadia olen lukenut noiden sopivuudesta. Eli Samanlaiset Bosch anturit nekin on jo toimii kuulemma myös täydellisesti BMW:ssä. Myös samoja L/h lukemia on noilla saatu. Joten liitin pitäis olla sama. En nyt tietenkään tarkoita, että kaikissa volkkareissa olisi tuo kyseinen liitin, mutta noita volkkarin antureita kaupittelevat yleensä ebayssa. Voi toki olla bimmerinkin vastaava, mutta jokatap. kumpaisestakin on hyviä käyttökokemuksia maailmalta.
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          #34
          Originally posted by JKK View Post
          Sain vastauksen Englannista. Setti tulee kuulemma tuubin kanssa. Miten se muuten pystyy olla Volkkarin MAF, jos liitin on BMW-mallinen? Volkkareissahan on mielestäni aivan omanlaisensa liitin?
          Tarkistin Boschin tuotteista...tilaamasi ilmamassamittarin sopivuudet:


          BMW - 5 (E34) - 540 i V8
          09.92-09.95 - 210 286
          3982


          BMW - 5 Touring (E34) - 540 i
          09.93-01.97 10.93-12.96 210 286
          3982


          BMW - 5 (E39) - 540 i
          04.96- -09.98 210 286
          4398


          BMW - 5 Touring (E39) - 540 i
          01.97- 03.97-09.98 210 286
          4398


          BMW - 7 (E32) - 740 i,iL V8
          04.92-09.94 - 210 286
          3982


          BMW - 7 (E38) - 740 i,iL
          10.94-11.01 -06.96 210 286
          3982


          BMW - 7 (E38) - 740 i,iL
          01.96-11.01 -09.98 210 286
          4398


          BMW - 8 (E31) - 840 i
          02.93-02.96 04.93- 210 286
          3982


          BMW - 8 (E31) - 840 Ci
          01.96-12.99 - 210 286
          4398

          Eli 540 -99 eteenpäin on eri ilmamassamittari. Toivotaan, että sinulla on aiempaa mallia?
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by LeMansBlau View Post
            $115/kpl+rahti+mahd.ALV kokonaissummasta.
            Lisäksi saatat tarvita oikeankokoista reikäpäistä torx päätä.

            http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=57375
            Itse maksoin 335€ alkuperäisestä, joka ostettiin saksan BMW-liikkeen varaosatiskiltä. Tästä siis reilu vuosi aikaa..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              #36
              Originally posted by Stone View Post
              Itse maksoin 335€ alkuperäisestä, joka ostettiin saksan BMW-liikkeen varaosatiskiltä. Tästä siis reilu vuosi aikaa..

              Elämä on...
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • jarkkil
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 264

                #37
                Originally posted by Stone View Post
                Itse maksoin 335€ alkuperäisestä, joka ostettiin saksan BMW-liikkeen varaosatiskiltä. Tästä siis reilu vuosi aikaa..
                Älä ny saatana!!! Siis mikä v....u näitä hintoja tällee roiskii.. Joku näistä vuolee kultaa oikeen huolella!! Niin tosiaan tää maffi jonka nyt tilasin on todellakin facelift malliin eli 05/98 ja uudempaan.

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2328
                  • Uusimaa

                  #38
                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  Eli 540 -99 eteenpäin on eri ilmamassamittari. Toivotaan, että sinulla on aiempaa mallia?
                  Niin, tähän pitikin juuri tulla. Davidin kautta saatavat ja tilatut taitavat olla 9/1998 eteenpäin oleviin malleihin? Omani on nimittäin vanhempaa mallia, joten taitaa eBay olla ainoa paikka edullisiin kauppoihin? Vai onko joku saanut "esisarjan" Maffeja Davidilta?

                  Ja hyvä jos nämä Volkkarinkin muunnokset ovat asiallista tavaraa. Hyvällä tuurilla ovat vieläpä Pierburgin valmistamia, jotka kuulemma kestää 2-3 kertaisen ajomäärän verrattuna Boschin tekeleisiin.
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    #39
                    Originally posted by JKK View Post
                    Niin, tähän pitikin juuri tulla. Davidin kautta saatavat ja tilatut taitavat olla 9/1998 eteenpäin oleviin malleihin? Omani on nimittäin vanhempaa mallia, joten taitaa eBay olla ainoa paikka edullisiin kauppoihin? Vai onko joku saanut "esisarjan" Maffeja Davidilta?

                    Ja hyvä jos nämä Volkkarinkin muunnokset ovat asiallista tavaraa. Hyvällä tuurilla ovat vieläpä Pierburgin valmistamia, jotka kuulemma kestää 2-3 kertaisen ajomäärän verrattuna Boschin tekeleisiin.
                    -Sait omasi mukavaan hintaan, kun mukana tulee kuitenkin tuo tuubikin.
                    -David myy ainoastaan M5Boardilla järjestämäänsä kimppatilaukseen kuuluvaa tuotetta.
                    -Joo onneksi myöskään VW MAFfit eivät ole volkkarin omavalmisteita.
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2328
                      • Uusimaa

                      #40
                      Tänään tuli tuo halpa MAF. Joku tarvikemittarihan tuo on, kuten olettaa saattoi... Asensin kiinni, ja tyhjäkäynnillä ja osakuormalla alkoi käyttäytyä auto sivistyneesti. Mutta täydellä kaasulla vaste ei enää ollutkaan niin repäisevä kuin vanhalla... Katsoin huoltomenusta sen L/h-arvon, ja se putosi tällä uudella 75-78 pintaan, eli 10-15 -yksikköä vanhasta??? Otin yleismittarin kouraan, ja aloin mittaamaan MAF:in pinnejä (4kpl). yhteen tuli 14V, toiseen eculle menevä ohjaus, eli 0,75V tyhjäkäynnillä, mutta kolmanteen ei tullut mitään??? Eikö siihen pitäisi tulla 5V suoraan ECU:lta? Menenkö tässä metsään? Joka tapauksessa tämä napa on täysin jännitteetön. Ja neljäs napahan on tietysti maadoitus.
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #41
                        Voiko lastutus vaikuttaa noihin volttimääriin tai tuohon MAF:iin? Mikä niitä voltteja/maffia ylipäänsä ohjailee?:think

                        Taas näitä turhia pohdintoja...
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2328
                          • Uusimaa

                          #42
                          Originally posted by Stone View Post
                          Voiko lastutus vaikuttaa noihin volttimääriin tai tuohon MAF:iin? Mikä niitä voltteja/maffia ylipäänsä ohjailee?:think
                          Kyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)? Eli kun lastun uudelleenohjelmoinnilla käsketään täydellä kaasulla suuremmat ruiskutusmäärät, niin ottaahan se pannu silloin myös enemmän ilmaakin, jolloin MAF:in pitäisi antaa ECU:lle suurempaa ohjausjännitettä. Mutta onko se 5V sitten suurin jännite, jonka MAF pystyy tarjoilemaan ECU:lle? Näin olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että terve MAF antaa täydellä kuormituksella n.4,5V?

                          Eli napoja on neljä:
                          - Maadoitus
                          - Releeltä tuleva, jatkuva 14V
                          - ECU:n ohjausjännite (0,75-5,00V)
                          - ???, onko tämä imuilman lämpötila ECU:lle?

                          Korjailkaa vääriä oletuksia...
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by JKK View Post
                            Kyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)?...

                            Eli mullahan on tuo voimaa.comin lastu ja nuo kulutuslukemat ei kuitenkaan olleet oikeastaan sen kummemmat kuin muillakaan..:think Penkityksessä syksyllä mulle sanottiin moottorin käyvän jopa laihemmalla mitä ennen lastua, ei näistä ota hevon kukkua selvää. Pitää vissiin varata Karalalta aika ja käydä laitattamassa säädöt kuntoon. Ei taida muuta vaihtoehtoa olla..?
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • jarkkil
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 264

                              #44
                              Satuin sit poikkee Lappeenrannan AD varaosa liikkeessä ja ihmeekseni sieltä löyty boschin varaosa numerolla uusi maffi hintaan 140€... Olin vahvasti siinä uskossa että näitä ei edes valmisteta tarvikkeena..? Siitä viis ja nappasin putkilon mukaan kun Davidistä ei ole kuulunu mitään sitten ensimmäisen tilaus viestin:think

                              Asensin maffin paikoilleen ja ajoittain toimii todella mallikkaasti ja pers dynolla tuntuis potkua tulleen lisää oikeen reippaasti. Mutta mutta... Edelleen esiintyy todella vahvaa pätkimistä ja ihan kun bensan syöttö katkeis ajoittain kokonaan..? Tarttisko toi biili käyttää ekana vikakoodien luvussa jos se rupeis sitten vasta pelittää kunnolla vai mikä v...u vieläkin vaivaa? Niin tätä ilmiötä ei ollut silloin kun liitin oli poistettu.
                              Last edited by jarkkil; 12-05-2007, 16:18.

                              Comment

                              • jarkkil
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 264

                                #45
                                Pahat puheet ja ajatukset pois nimittäin David oli juuri samaan aikaan viestiä kirjoitettaessa laittanu mailia anturista... Pikkasen vaan liian myöhään..

                                Comment

                                Working...
                                X