Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by Hemi
    Eli korkkaako boxi lopulta sen takia että liittimen ja nastojen välinen vastus kasvaa liian korkeaksi liian pitkäksi aikaa?
    Vai meneekö vesi nastojen reikiä myöten liittimen rungon ja piirilevyn väliin ja syövyttää siellä juotoksia tai aiheuttaa hapettumia jotka aiheuttaa oikosulun ABS-antureiden johdoissa? Tosin luulisi, että piirilevy on lakattu. Et ole avannut ja tutkinut tuollaista rikkinäistä boksia?
    E39 528iA

    Comment

    • sand
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 155
      • palokka

      #47
      Eräs mersumies puhui kanssa pesseensä autonsa moottorin. Tämän seurauksena ABS valo syttyi. Tarkemman tutkimuksen jälkeen ilmeni, että ABS boksiin oli päässyt vettä. Siinäkin tapauksessa boksi meni vaihtoon.

      Comment

      • dis
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 12
        • Heinola

        #48
        saattaa olla ???

        vika voi myös olla pyörän laakerissa ,koska laakerissa on abs anturin kehä ja jos laakeriin tulee väljää anturin ja kehän ilmaväli on lian iso välillä...
        E91 320D
        ex Z3 Coupe
        ex E39 520i
        ex E46 x2
        ex E34
        ex E21

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #49
          Originally posted by dis
          vika voi myös olla pyörän laakerissa ,koska laakerissa on abs anturin kehä ja jos laakeriin tulee väljää anturin ja kehän ilmaväli on lian iso välillä...
          No on sitten laakeritkin kohtuu heikkolaatuisia, jos 50tkm ajon jälkeen paskana.

          Saako noita bokseja nyt käytettynä/takuukorjattuna mistään? Suomesta ei varmaan, eikä Hemin puheista päätellen ruotsistakaan, mutta entäs Saksa? Mistä kannattas katsella ja kysellä?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Niin...siinä vaiheessa kun pyöränlaakerissa on niin paljon väljää että se sekoittaa ABS-anturin ja kehän välisen ilmaraon, on ASC/ABS valon palaminen murheista vasta se kakkonen...

            Comment

            • bmw 530ia-78
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 81
              • tampere

              #51
              laturin valosta piuha...ei pala abs..

              Comment

              • 318iS
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 55

                #52
                Laakeri.

                Mitenkähän suurena täristämisenä tuo laakerin vika ilmenee?

                Tuli mieleen että mulla ollu pientä tärinäongelmaa ja nyt myös tämä abs/asc ongelma. Josko yhteys?
                Pakkasilla valot ei alkuun pala, koneen lämmettyä alkaa palamaan, eli ei varmaankaan vika silloin laakerista johtuva (eli sekin lämpenisi ja kylmenisi ja aiheuttaisi em. vikaa).

                Comment

                • Lalli69
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 209
                  • Panttila Capital of Kurikka

                  #53
                  Ittellä kanssa välillä valot syttyy...

                  Useimmiten kostealla kelillä ja töyssyyn ajettaessa.
                  Tänään panin merkille, että valot syttyi heti etupyörien tömähtäessä, joten olisiko vika mahdollisesti jommassa kummassa etummaisessa anturissa?
                  ...Vai oliko tuohon jotain konstia, millä sen voi selvittää? (muita kuin merkkiliike)
                  E38 740iA

                  Comment

                  • red devil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1846
                    • monaco

                    #54
                    itsellä valot palaneet jo pari viikkoa...ens viikolla aika korjaamolle ja siellä sit katsotaan et mikä anturi temppuilee ja uutta tilalle..saas nährä rupeeko sit peuhaamaan...
                    peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

                    Comment

                    • Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

                      #55
                      Nyt on selvitetty asiaa sen verran, että tarvikkeena abs/asc-boksi maksaa enemmän kuin paikallisesta merkkiliikkeestä ostettuna.

                      Toinen asia, mikä on selvää, on se, että välillä taas auto on pelannut moitteettomasti pitkiäkin aikoja (1-2viikkoa) ja välillä abs ym valot mittaristossa on syttyneet hyvinkin tiheään (useamman kerran päivässä), mistä johtuen nyt on päädytty siihen, että boksi menee hyvin suurella todennäköisyydellä tilaukseen ja vaihtoon.

                      Tähän liittyen kertokaapa mieliiteenne, kannattaako lähteä tilaamaan koko mötikkää, eli abs/asc boksi + se hydrauliikkapuoli siitä, kun näin stockmannilla suosittavat (niinkuin on jo aiemmista postauksistani tullut ilmi)? Itse en ole törmäänyt täällä, enkä muilla foorumeilla yhteenkään (tai sitten ei ole osunut silmään) tapaukseen, jossa vika olisi ollut siinä nestepuolessa? Pelkkä boksi on sen ~900e ja koko paska +1500e.

                      Ja etk:ssahan on osat laitettu siten, että on erikseen olemassa "REPAIR KIT, CONTROL UNIT ASC", joka myös viittaa siihen, että tällä pelkällä boksin vaihdolla ainakin suurimmassa osassa tapauksia selvittäisiin.

                      Muutenhan oikeastaan on tehty kaikki voitava asian hyväksi, eli vaihdettu anturi, puhdistettu/vaihdettu liittimiä, tsekattu boksin sisällä olevat näkyvät osat hapettumien ym. varalta jne. Tietysti jos jollain on omakohtaisia kokemuksia/mutua, mikä vielä voisi olla vikana niin SAA antaa vinkkejä!

                      Niin, onko tuossa jarrunestejärjestälmässä vaihdettavia suodattimia tms jotka voisivat aiheuttaa häiriöitä?

                      Comment

                      • Lalli69
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 209
                        • Panttila Capital of Kurikka

                        #56
                        Nyt on valojen palamisesta tullut joka päiväistä, ja katsastuskin alkaa häämöttää.

                        Lähes aina valot jää palamaan käynnistettäessä, mutta sillointällöin sammuvatkin, joskin syttyvät heti vauhdin noustetta yli 40km/h.

                        Muutaman kerran myös mittaristo on lakannut pelaamasta. (siis kaikki, eli lämpö, polttoaine, nopeus, kierros, kulutus, matka...)
                        Uudelleen käynnistys on tähän asti auttanut tuohon.
                        Onko sillä jotain tekemistä asian kanssa.
                        E38 740iA

                        Comment

                        • morko86
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 13

                          #57
                          mulla oli sama ongelma vika koodi näytti että pumppu oli rikki vaan ei ollu ku rele rikki eli kannattaa kattoo onko releet ehjänä abs rele makso 10,50 euroa.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by 318iS
                            Keskusyksikköön menevän johtonipun liitintä putsailin, oli ihan vähän hapettumaa. Mutta ei auttanut.
                            Miten nuo johdot tuosta irtoaa? Käytin tuon suojakuoren auki ja johdot näkyy mutta en uskaltanu alkaa niitä sitten summassa repimään irti.

                            Mulla on ollu auto nyt kuukauden ja ehdinkin ajella pari viikkoa ennen tätä ongelmaa. Aluksi valot sytty vain sillon kun ajoi lämpimästä parkkihallista ulos pakkaseen, ja sitten sammutti auton, jonka jälkeen liikkeelle lähtiessä valot paloi. Uusi sammutus/käynnistys pienen ajon jälkeen sammutti valot taas.

                            Nykyään on syttynyt jo muutaman kerran muutenkin kun on lähtenyt enemmän tai vähemmän valmiiksi lämpimällä autolla ajamaan. Kylmänä lähdettäessä valot ei koskaan pala eikä kesken ajon syty.

                            Koska mun auto on 02/00 mallia niin ilmeisesti siinäkin on tuo boksivian mahdollisuus samaa luokkaa kuin '99 malleissa?
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #59
                              -99:ssä on siis samat systeemit kuin -00:kin. 9/98-vanhemmissa on eri systeemit.

                              Comment

                              • tompeso
                                Newbiemmer
                                • Feb 2006
                                • 29
                                • Suomi

                                #60
                                Originally posted by Hemi
                                -99:ssä on siis samat systeemit kuin -00:kin. 9/98-vanhemmissa on eri systeemit.
                                Samaa ongelmaa puskee meikäläiselläkin. 535iA -99:ssa tahtoo palaa tiuhaan kolme keltaista varoitusvaloa (Abs, sit se huutomerkki ympärän sisällä ja se luistonesto). Sit välillä vilkuttaa nopealla tahdilla punaista öljykannun kuvaa, vaikka kyllä öljyä koneessa on. Mitästähän tuokin johtuu!? Ongelma alkoi alatukivarsiremontin jälkeen. Pojat olivat pajalla takoneet jollakin, niin että se suojapelti hankasi kuskinpuolen jarrulevyyn. Luulin, että varoitusvalot johtuivat tästä, mutta ilmeisesti noita mainittuja anturivikoja pitäisi etsiä?
                                BMW 535iA 11/99 E39 V8

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎