E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riesa
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1941
    • Manse

    #796
    Originally posted by sukeltaja-ankka View Post
    ....
    Käy hyvä mies vaan korjuuttamassa se boksi, vekatronics ainakin antaa viel 5 v takuun sille työlle.
    Originally posted by Homer
    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

    Comment

    • sukeltaja-ankka
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 20
      • 03

      #797
      No toi Nummelalainen ei ota postissa enkä ehdi sinne ajelemaan töiden jälkeen, toinen on Rovaniemellä. Täälläpäin maksaa 350€ korjaus ja halvempi ei vastaa puhelimee tai sähköpostiin, että joo.
      Ehdotus otetaan vastaan, jos joku tietää miten järkevästi saan täältä Lahest päin sen fiksattua!
      E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #798
        Originally posted by sukeltaja-ankka View Post
        No toi Nummelalainen ei ota postissa enkä ehdi sinne ajelemaan töiden jälkeen, toinen on Rovaniemellä.
        Jos sen laittaa postiin, niin mitä merkitystä, vaikka korjaaja olisi Kilpisjärvellä?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • sukeltaja-ankka
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 20
          • 03

          #799
          Originally posted by Clavurion View Post
          Jos sen laittaa postiin, niin mitä merkitystä, vaikka korjaaja olisi Kilpisjärvellä?
          Emmä tiiä, tajusin ite saman. Mutta nyt menee tosiaa boksi korjauksee, katsellaan sitten taas mitä tapahtuu.
          Kiitos tähän astisista avuista!
          E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

          Comment

          • mikim
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 79

            #800
            Täytyy ainakin hetkeksi huokaista helpotuksesta. Omasta oli nimittäin vain oikean etuanturin johto poikki ja kaikki anturit ehjiä. Johdot yhteen ja taas pelittää. Aika erikoisesta kohdasta vaan oli mennyt poikki (siitä anturin suojakotelon alta).

            Kerran tuon fiksaamisen jälkeen jäi abs-valot päälle, mutta nyt on taas toiminut moitteetta. Syttyi palamaan ajon jälkeen kun auto oli lämmin. Kuittaantui pois kun käynnisti auton myöhemmin kylmänä. Mahtaakohan olla oireilua tulevasta boksiviasta?

            Btw. Porin Rinta Joupilla olisivat veloittaneet 58,20e pelkästä vikakoodien lukemisesta. Jätin jostain kumman syystä väliin. Parin minuutin homma ja kehtaavat veloittaa noin kovan hinnan. Marmoritiski, mutta silti..jotain rajaa.
            E39 1999 520i

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #801
              Originally posted by mikim View Post

              Btw. Porin Rinta Joupilla olisivat veloittaneet 58,20e pelkästä vikakoodien lukemisesta. Jätin jostain kumman syystä väliin. Parin minuutin homma ja kehtaavat veloittaa noin kovan hinnan. Marmoritiski, mutta silti..jotain rajaa.
              No onhan se nyt ilmanen verrattuna pk-seudun merkkiliikkeiden hintaan, mennään kuitenkin reilusti yli satkun ja sama homma
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #802
                Originally posted by mikim View Post
                Btw. Porin Rinta Joupilla olisivat veloittaneet 58,20e pelkästä vikakoodien lukemisesta. Jätin jostain kumman syystä väliin. Parin minuutin homma ja kehtaavat veloittaa noin kovan hinnan. Marmoritiski, mutta silti..jotain rajaa.
                Ei se liikkeelle ihan parin minuutin homma ole. Täytyy ottaa asiakas vastaan, kuunnella asia, ottaa auto sisään, kytkeä testeri ja lukea koodit (johon myös menee merkkiliikkeen testiympäristössä hieman kauemmin aikaa kuin esimerkiksi inpalla) ja mahdollisesti myös pyörintätieto anturilta pyörää pyörittämällä, tulostaa koodit, irroittaa testeri, ajaa auto ulos, tehdä paperityöt. Työaikaa menee aivan minimissäänkin 15-20min.

                Comment

                • cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

                  #803
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Ei se liikkeelle ihan parin minuutin homma ole. Täytyy ottaa asiakas vastaan, kuunnella asia, ottaa auto sisään, kytkeä testeri ja lukea koodit (johon myös menee merkkiliikkeen testiympäristössä hieman kauemmin aikaa kuin esimerkiksi inpalla) ja mahdollisesti myös pyörintätieto anturilta pyörää pyörittämällä, tulostaa koodit, irroittaa testeri, ajaa auto ulos, tehdä paperityöt. Työaikaa menee aivan minimissäänkin 15-20min.
                  +1 Vaikka näitä inpoja saakiin puoli-ilmaiseksi tilailtua, niin merkkiliikkeen vermeet ovatkin sitten aivan eri hintaluokassa. Menee helposti 10k rahaa, ja päälle muutaman tonnin vuotuiset lisenssimaksut. Että saa siinä vitosella muutamat koodit lukea ennenkuin testeri on edes itsensä maksanut, saati mitään tuottanut :think

                  Comment

                  • Tommi
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 289
                    • Kajaani

                    #804
                    Abs pumpulle tuleva iso liitin, niin pystyykö sen purkamaan? Tossa joku aika sitten irroitin sen liittimen ja puhdistin sen elektroniikan puhdistusaineella. No tänään irrotin sen liittimen kun oisin etuanturit mitannu, niin siitähän irtosi vaan se kuoriosa ja pinnit jäi paikalleen. Eli onko se liitin liimalla kasassa vai miten?

                    Edit. Eli tarkennetaan vähän kysymystä. Onko tuossa nyt käynyt niin että tuo puhdistusaine on liuottanut tuosta liittimestä mahdollisen liiman? Sen verran katsoin että ne silikoonipalkot ei ole sulaneet.
                    Last edited by Tommi; 18-02-2012, 10:36.
                    Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                    Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                    e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                    Comment

                    • sukeltaja-ankka
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 20
                      • 03

                      #805
                      Jos käsitin tekstin oikein, niin sen liittimen kuoriosa irtoaa. Ni siellähän on ne muoviset hakaset, joihin se napsahtaa kiinni. Ite ainaki purin sen liittimen ja tsekkasin sen samalla kun rasitin linjoja, kun tuon oman kanssa tappelin.

                      Ps. Yksikkö korjattu, eipä pala valot enää. Pääsin jopa leimaamaan Bemmin. Aika voittajaolo on, vaikka lopulta yksinkertainen vika.
                      E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

                      Comment

                      • Tommi
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 289
                        • Kajaani

                        #806
                        Originally posted by sukeltaja-ankka View Post
                        Jos käsitin tekstin oikein, niin sen liittimen kuoriosa irtoaa. Ni siellähän on ne muoviset hakaset, joihin se napsahtaa kiinni. Ite ainaki purin sen liittimen ja tsekkasin sen samalla kun rasitin linjoja, kun tuon oman kanssa tappelin.

                        Ps. Yksikkö korjattu, eipä pala valot enää. Pääsin jopa leimaamaan Bemmin. Aika voittajaolo on, vaikka lopulta yksinkertainen vika.
                        Selvä,kiitos. Eli rohkeesti vaan purkamaan ja kokeilemaan saisko sen vielä pysymään kasassa.
                        Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                        Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                        e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                        Comment

                        • Tommi
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 289
                          • Kajaani

                          #807
                          Liitin irrotettu, tarkistettu, kasattu ja paikallaan. Seuraava kysymys olis mielenpäällä. Eli onko jollakin tietoo ton ABS liittimen pinneistä, mitkä menee minnekkin?
                          Pitäs edelleenkin ne etuanturit mitata. Netistä löysin vain uudenmallisen liittimen pinnitiedot.
                          Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                          Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                          e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                          Comment

                          • merbau
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 130
                            • Pälkäne

                            #808
                            Originally posted by Tommi View Post
                            Liitin irrotettu, tarkistettu, kasattu ja paikallaan. Seuraava kysymys olis mielenpäällä. Eli onko jollakin tietoo ton ABS liittimen pinneistä, mitkä menee minnekkin?
                            Pitäs edelleenkin ne etuanturit mitata. Netistä löysin vain uudenmallisen liittimen pinnitiedot.
                            Olikos se siis niin, että tässä postaamani pinnit eivät ole sinulle ne oikeat?

                            Oma auto on 11/99, joten voi ollakin näin.
                            540iA -00 M-sport
                            Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                            Comment

                            • Tommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 289
                              • Kajaani

                              #809
                              Originally posted by merbau View Post
                              Olikos se siis niin, että tässä postaamani pinnit eivät ole sinulle ne oikeat?

                              Oma auto on 11/99, joten voi ollakin näin.
                              Ei ole oikeat ei. Mulla on muistaakseni vain 16 asti noi numerot siinä liittimessä.
                              Ohjain boxi on mulla kojelaudan alla.
                              Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                              Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                              e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                              Comment

                              • Tommi
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 289
                                • Kajaani

                                #810

                                Tossa on erittäin hyvä linkki abs ongelmien kanssa taisteleville. Eritoten facelift omistajille.
                                Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                                Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                                e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                                Comment

                                Working...
                                X