Originally posted by Hemi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by disvika voi myös olla pyörän laakerissa ,koska laakerissa on abs anturin kehä ja jos laakeriin tulee väljää anturin ja kehän ilmaväli on lian iso välillä...
Saako noita bokseja nyt käytettynä/takuukorjattuna mistään? Suomesta ei varmaan, eikä Hemin puheista päätellen ruotsistakaan, mutta entäs Saksa? Mistä kannattas katsella ja kysellä?
Comment
-
-
Laakeri.
Mitenkähän suurena täristämisenä tuo laakerin vika ilmenee?
Tuli mieleen että mulla ollu pientä tärinäongelmaa ja nyt myös tämä abs/asc ongelma. Josko yhteys?
Pakkasilla valot ei alkuun pala, koneen lämmettyä alkaa palamaan, eli ei varmaankaan vika silloin laakerista johtuva (eli sekin lämpenisi ja kylmenisi ja aiheuttaisi em. vikaa).
Comment
-
-
Ittellä kanssa välillä valot syttyy...
Useimmiten kostealla kelillä ja töyssyyn ajettaessa.
Tänään panin merkille, että valot syttyi heti etupyörien tömähtäessä, joten olisiko vika mahdollisesti jommassa kummassa etummaisessa anturissa?
...Vai oliko tuohon jotain konstia, millä sen voi selvittää? (muita kuin merkkiliike)E38 740iA
Comment
-
-
Nyt on selvitetty asiaa sen verran, että tarvikkeena abs/asc-boksi maksaa enemmän kuin paikallisesta merkkiliikkeestä ostettuna.
Toinen asia, mikä on selvää, on se, että välillä taas auto on pelannut moitteettomasti pitkiäkin aikoja (1-2viikkoa) ja välillä abs ym valot mittaristossa on syttyneet hyvinkin tiheään (useamman kerran päivässä), mistä johtuen nyt on päädytty siihen, että boksi menee hyvin suurella todennäköisyydellä tilaukseen ja vaihtoon.
Tähän liittyen kertokaapa mieliiteenne, kannattaako lähteä tilaamaan koko mötikkää, eli abs/asc boksi + se hydrauliikkapuoli siitä, kun näin stockmannilla suosittavat (niinkuin on jo aiemmista postauksistani tullut ilmi)? Itse en ole törmäänyt täällä, enkä muilla foorumeilla yhteenkään (tai sitten ei ole osunut silmään) tapaukseen, jossa vika olisi ollut siinä nestepuolessa? Pelkkä boksi on sen ~900e ja koko paska +1500e.
Ja etk:ssahan on osat laitettu siten, että on erikseen olemassa "REPAIR KIT, CONTROL UNIT ASC", joka myös viittaa siihen, että tällä pelkällä boksin vaihdolla ainakin suurimmassa osassa tapauksia selvittäisiin.
Muutenhan oikeastaan on tehty kaikki voitava asian hyväksi, eli vaihdettu anturi, puhdistettu/vaihdettu liittimiä, tsekattu boksin sisällä olevat näkyvät osat hapettumien ym. varalta jne. Tietysti jos jollain on omakohtaisia kokemuksia/mutua, mikä vielä voisi olla vikana niin SAA antaa vinkkejä!
Niin, onko tuossa jarrunestejärjestälmässä vaihdettavia suodattimia tms jotka voisivat aiheuttaa häiriöitä?
Comment
-
-
Nyt on valojen palamisesta tullut joka päiväistä, ja katsastuskin alkaa häämöttää.
Lähes aina valot jää palamaan käynnistettäessä, mutta sillointällöin sammuvatkin, joskin syttyvät heti vauhdin noustetta yli 40km/h.
Muutaman kerran myös mittaristo on lakannut pelaamasta. (siis kaikki, eli lämpö, polttoaine, nopeus, kierros, kulutus, matka...)
Uudelleen käynnistys on tähän asti auttanut tuohon.
Onko sillä jotain tekemistä asian kanssa.E38 740iA
Comment
-
-
Originally posted by 318iSKeskusyksikköön menevän johtonipun liitintä putsailin, oli ihan vähän hapettumaa. Mutta ei auttanut.
Mulla on ollu auto nyt kuukauden ja ehdinkin ajella pari viikkoa ennen tätä ongelmaa. Aluksi valot sytty vain sillon kun ajoi lämpimästä parkkihallista ulos pakkaseen, ja sitten sammutti auton, jonka jälkeen liikkeelle lähtiessä valot paloi. Uusi sammutus/käynnistys pienen ajon jälkeen sammutti valot taas.
Nykyään on syttynyt jo muutaman kerran muutenkin kun on lähtenyt enemmän tai vähemmän valmiiksi lämpimällä autolla ajamaan. Kylmänä lähdettäessä valot ei koskaan pala eikä kesken ajon syty.
Koska mun auto on 02/00 mallia niin ilmeisesti siinäkin on tuo boksivian mahdollisuus samaa luokkaa kuin '99 malleissa?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Hemi-99:ssä on siis samat systeemit kuin -00:kin. 9/98-vanhemmissa on eri systeemit.BMW 535iA 11/99 E39 V8
Comment
-
Comment