Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 318iS
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 55

    Originally posted by Lalli69 View Post
    Tarkoittanee sitä, että ABS jyryyttää, vaikkei pyörät edes meinaa lukkiutua.
    Samaa teki oma mosse välillä, kun oli anturi paskana.
    Mutta paloiko abs / luistonesto valot?
    Minulla ei pala nyt mitkään valot, mutta silti jyryyttää, (korjaus) alle 40 km/h vauhdissa.

    Melko varmasti vika on vaihdetun abs anturin vastakappaleessa. Liekö sitten porakone siihen osunut.
    Noin 20 km/h vauhdissa abs paukauttaa jarrua juuri yhdellä kohtaa, eli pääasiassa kerran kun rengas pyörähtää kerran.

    Vikakoodithan vois vielä luetuttaa, mutta melko varmasti tuo vastakappale on vaihdettava, kenelläkään tietoa mikä ja miten vaihdetaan. Kehäpyöräkö?
    Last edited by 318iS; 20-04-2007, 11:39.

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      Originally posted by 318iS View Post
      Mutta paloiko abs / luistonesto valot?
      Minulla ei pala nyt mitkään valot, mutta silti jyryyttää, (korjaus) alle 40 km/h vauhdissa.

      Melko varmasti vika on vaihdetun abs anturin vastakappaleessa. Liekö sitten porakone siihen osunut.
      Noin 20 km/h vauhdissa abs paukauttaa jarrua juuri yhdellä kohtaa, eli pääasiassa kerran kun rengas pyörähtää kerran.

      Vikakoodithan vois vielä luetuttaa, mutta melko varmasti tuo vastakappale on vaihdettava, kenelläkään tietoa mikä ja miten vaihdetaan. Kehäpyöräkö?
      Mulla on täysin identtinen vika päällä,aivan kuin jarrupala joutuis menemään jonkun ihme kynnyksen yli,yhdessä kohtaa levyä ja tapahtuu juurikin hiljaisilla nopeuksilla.mulla poikkeuksena se,että kun paukuttaa niin silloin syttyy abs/luistonestovalot ja paukuttaminen loppuu!Voiko kyseinen vika todellakin johtua viallisesta anturista?e36 ei tuollaista tehnyt anturin hajotessa :think
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by V-Power View Post
        Voiko kyseinen vika todellakin johtua viallisesta anturista?e36 ei tuollaista tehnyt anturin hajotessa :think
        Ei, vaan viallisesta hammaskehästä, kuten tuossa lainaamassasi tekstissä sanottiinkin.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • V-Power
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1333
          • Varsinais-Suomi

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Ei, vaan viallisesta hammaskehästä, kuten tuossa lainaamassasi tekstissä sanottiinkin.
          Juu.kiireessä luettua...Puusilmäisyyttä Millanen toi hammaskehä on hommana vaihtaa ja paljonko moisesta joutuu köyhtymään?
          E36 95 316i Sedan
          E39 97 540i Touring
          E46 99 320Ci Coupe
          E53 01 X5 4,4 V8
          E65 05 730d
          F10 11 523i Sedan
          F90 08 320i Sedan

          Comment

          • 318iS
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 55

            Abs.

            Abs täristi alle 30 km/h vauhdeissa, anturin vaihdon jälkeen, ja nyt eilen täristys hävisi ja valot syttyivät.
            Tänä aamuna taas valot olivat poissa ja täristys takaisin.
            Kummasti vika siirtyi sähköviaksi.

            Voisko sittenkin olla anturi vinossa tms. Ajoin nimittäin kuoppaista hiekkatietä juuri tuolloin eilen.

            No, ensi vk huoltoaika, ja siellä toivottavasti selviää.

            Tuon laakerin, jossa kehäpyörä, vaihto Laakkosella noin 180 eur pitäisi olla. Laakeri alle 80 eur. Parissa muussa liikkeesä arvioitsivat noin 20 eur kalliimmaksi saman homman.
            Katsotaan sitten mikä on oikea eli lopullinen hinta.

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              Originally posted by 318iS View Post
              Abs täristi alle 30 km/h vauhdeissa, anturin vaihdon jälkeen, ja nyt eilen täristys hävisi ja valot syttyivät.
              Tänä aamuna taas valot olivat poissa ja täristys takaisin.
              Kummasti vika siirtyi sähköviaksi.

              Voisko sittenkin olla anturi vinossa tms. Ajoin nimittäin kuoppaista hiekkatietä juuri tuolloin eilen.

              No, ensi vk huoltoaika, ja siellä toivottavasti selviää.

              Tuon laakerin, jossa kehäpyörä, vaihto Laakkosella noin 180 eur pitäisi olla. Laakeri alle 80 eur. Parissa muussa liikkeesä arvioitsivat noin 20 eur kalliimmaksi saman homman.
              Katsotaan sitten mikä on oikea eli lopullinen hinta.
              Toivottovasti selviää.Kerrotko sitten miten kävi jos ja kun saavat vian selville,voin ite alkaa epäilemään samaa vikaa
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • 318iS
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 55

                Korjaus.

                Moi,

                nyt on abs vika korjattu.
                Eli laakeri tai se kehäpyörä vaihdettu.
                Hintaa tuli arvioitu + 30 eur vikakoodien luku + puoli h lisää työtä, kun laakeri oli kuulemma ollut tiukassa.

                Tosin nyt jarru ei toimi tasaisesti. Heh heh. Ei paljoa naurata. Jarrupalat vaihdettu noin kuukausi sitten ja ei mitään ongelmia.
                Huollosta sanoivat että jarrulevyt takana on ruosteessa ja niissä on heittoa.
                Kumma kyllä ennen tuonne huoltoon vientiä jarrut toimi normaalisti, siis poislukien se abs vika.
                Oliskohan jarrulevyt tai kenkä tms. vioittunut laakerin vaihdossa?
                No mutta pitää käydä huollossa tarkastuttamassa asia kunhan ehtii.
                Last edited by 318iS; 02-05-2007, 19:39.

                Comment

                • TAP
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 84
                  • Kuopio

                  Ei niitä antureita kannata porata pois jos ei heti lähde. Johdot poikki ja anturin keskelle kiertää jonkun yleis(puu)ruuvin ja repii sillä irti, tai poraa vähän matkaa pientä reikää ja siihen ruuvi.
                  ----- F11 535 XD -12 ------
                  ----- E39 530 DA -00 ------

                  Comment

                  • TROCK
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 435
                    • Tampere

                    Originally posted by TAP View Post
                    Ei niitä antureita kannata porata pois jos ei heti lähde. Johdot poikki ja anturin keskelle kiertää jonkun yleis(puu)ruuvin ja repii sillä irti, tai poraa vähän matkaa pientä reikää ja siihen ruuvi.
                    Juuri näin! Nimimerkillä molemmat taka-anturit näin irrottanut...
                    - - - - - - -
                    F10 520dA
                    ex E61 530dA, ex E39 530dA

                    Comment

                    • tuspe
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 30

                      Hep

                      Pistänpä minäkin lusikan soppaan. Abs-valot sytty noin viikko sitten, viikakoodien luvuilla paljastui kuskin puolen etuanturi jonka vaihdoin eilen. Tämän jälkeen abs-valot sammuivat, mutta kun lähdin ajamaan niin 30km/h nopeudessa alkoi luistoneston valo vilkkumaan ja auto jarrutti. Tätä jatkui noin minuutin ajan kunnes kuului rysäys ja abs-ja luistonesto valot taas kirkkaana loistamaan kojetauluun. Kun auton sammutti eivät abs valot palaneet mutta liikkeellelähdössä taas vastaava ongelma. Onko kellään kokemusta tämmöisestä?

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Originally posted by tuspe View Post
                        Hep

                        Pistänpä minäkin lusikan soppaan. Abs-valot sytty noin viikko sitten, viikakoodien luvuilla paljastui kuskin puolen etuanturi jonka vaihdoin eilen. Tämän jälkeen abs-valot sammuivat, mutta kun lähdin ajamaan niin 30km/h nopeudessa alkoi luistoneston valo vilkkumaan ja auto jarrutti. Tätä jatkui noin minuutin ajan kunnes kuului rysäys ja abs-ja luistonesto valot taas kirkkaana loistamaan kojetauluun. Kun auton sammutti eivät abs valot palaneet mutta liikkeellelähdössä taas vastaava ongelma. Onko kellään kokemusta tämmöisestä?
                        Ei muuta kun lukemaan vikakoodit, sillä se selviää.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by tuspe View Post
                          Pistänpä minäkin lusikan soppaan. Abs-valot sytty noin viikko sitten, viikakoodien luvuilla paljastui kuskin puolen etuanturi jonka vaihdoin eilen. Tämän jälkeen abs-valot sammuivat, mutta kun lähdin ajamaan niin 30km/h nopeudessa alkoi luistoneston valo vilkkumaan ja auto jarrutti. Tätä jatkui noin minuutin ajan kunnes kuului rysäys ja abs-ja luistonesto valot taas kirkkaana loistamaan kojetauluun. Kun auton sammutti eivät abs valot palaneet mutta liikkeellelähdössä taas vastaava ongelma. Onko kellään kokemusta tämmöisestä?
                          Kuuluuko siitä navasta vielä rohinaa anturin vaihdon jälkeen, ettei olisi kuitenkin hammaskehässäkin vikaa?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • 318iS
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 55

                            Poraus.

                            Originally posted by TAP View Post
                            Ei niitä antureita kannata porata pois jos ei heti lähde. Johdot poikki ja anturin keskelle kiertää jonkun yleis(puu)ruuvin ja repii sillä irti, tai poraa vähän matkaa pientä reikää ja siihen ruuvi.
                            Moi,

                            ruuvilla koitin myös, ja ei auttanut. Joten oli porattava pois koko anturi.

                            Comment

                            • TROCK
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 435
                              • Tampere

                              Originally posted by 318iS View Post
                              Moi,

                              ruuvilla koitin myös, ja ei auttanut. Joten oli porattava pois koko anturi.
                              Auttaa se! Jos ruuvi ei tuo ulos vetäessä mukanaan anturia vaan vain palasia, et ruuvannut tarpeeksi syvälle, jos taas koko homma ei liikahdakaan, ruuvasit liian ison ruuvin tai liian syvälle, jolloin se puristaa koko anturia valun seinämiä vasten.
                              - - - - - - -
                              F10 520dA
                              ex E61 530dA, ex E39 530dA

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                Originally posted by TROCK View Post
                                Auttaa se! Jos ruuvi ei tuo ulos vetäessä mukanaan anturia vaan vain palasia, et ruuvannut tarpeeksi syvälle, jos taas koko homma ei liikahdakaan, ruuvasit liian ison ruuvin tai liian syvälle, jolloin se puristaa koko anturia valun seinämiä vasten.
                                Juuri näin!
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎