Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    #91
    Originally posted by BimmerM
    ... oikella puolella rengas oli paremman näköinen kuin vasen rengas.
    Mistähän tämäkin voi johtua? Ite en oo noita verrannu koskaan, vähän vaikea nähdä sinne reikään kunnolla.

    Itse luulisin että sullakin on boksivika koska se on vasemmalla edessä kun tuntuu aina olevan juuri se missä vika ilmenee. Pitäsköhän hakee Saksasta kesällä läjä noita boksin "korjaussarjoja"? Pari-kolme sais varmaan myytyä helposti täällä.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #92
      Onko joku tehnyt/nähnyt listaa milloin nuo boksivikaiset autot on tehty? 9/98 alkaen vai 3/99 alkaen? Kertokaapa 3/99 jälkeisten ilman DSC:tä olevien autojen omistajat mitä numeroita boksissa lukee (siis jos numerot näkee ilman purkamista) niin käyn katsomassa mitä tuossa minun 2/99 mallissa lukee. Voisi olla ihan mielenkiintoista kerätä lista noista numeroista, siis mikäli niissä onkin eroja. ETK:n perusteella tosin näyttäisi, että boksi muuttui vasta elokuussa 1999. Ilmeisesti samoja vikoja on silti ollut tuonkin jälkeisissä autoissa?
      E39 528iA

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        #93
        Juupas juu

        Viime vkolla läsähti valot ruutuun ja autohan siis 9/99.
        Tällä vkolla ei vielä ole valot palaneet ja taskussa on jo tuo pinkki rele, jonka selässä lukee ABS. Täytyy vaan kaivaa pelkääjän puolen ilmansuodattimet veks, että pääsee äplistelemään releitä, mutta normaaliin tyyliin en tätä vkolla tee vaan vloppuna kepukkahöyryissä palju kivempaa.
        Tällä tyttömäisellä (ellei jopa hintahtavalla) releellä lähdetään ongelmaa purkamaan, seuraavaksi absi-anturit, jne... Mitähän tästäki seuraa.
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #94
          Originally posted by TJJ
          Kertokaapa 3/99 jälkeisten ilman DSC:tä olevien autojen omistajat mitä numeroita boksissa lukee (siis jos numerot näkee ilman purkamista) niin käyn katsomassa mitä tuossa minun 2/99 mallissa lukee. Voisi olla ihan mielenkiintoista kerätä lista noista numeroista, siis mikäli niissä onkin eroja. ETK:n perusteella tosin näyttäisi, että boksi muuttui vasta elokuussa 1999. Ilmeisesti samoja vikoja on silti ollut tuonkin jälkeisissä autoissa?
          Mikäs tuolloin 3/99 sitten muuttui?

          Mulla auto valmistettu 12/99 ja boksissa oleva BMW:n numero on 34 526 750 345. Tätä numeroa ei mulla kyllä nähnyt kuin boksin irrottamalla kun se on tarrassa boksin pohjassa.

          Ebay:stä kun katsoi niin ilman DSC:tä on tätä boksia myös toisella numerolla olemassa. Näyttää ihan samalta päällepäin (ja sisältä sen mitä kuvista näkee) mutta numero on eri. Oisko tuo nyt se elokuun muutos sitten? Silloin sulla pitäs olla eri numero boksissa kuin mulla.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 31-05-2006, 21:40.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            #95
            Originally posted by WarHead
            Tällä tyttömäisellä (ellei jopa hintahtavalla) releellä lähdetään ongelmaa purkamaan, seuraavaksi absi-anturit, jne... Mitähän tästäki seuraa.
            Tämä oli mulle ihan uutta tietoa, vika siis voi olla vain relessä?
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #96
              Originally posted by Petri.Kekkonen
              Mikäs tuolloin 3/99 sitten muuttui?

              Mulla auto valmistettu 12/99 ja boksissa oleva BMW:n numero on 34 526 750 345. Tätä numeroa ei mulla kyllä nähnyt kuin boksin irrottamalla kun se on tarrassa boksin pohjassa.

              Ebay:stä kun katsoi niin ilman DSC:tä on tätä boksia myös toisella numerolla olemassa. Näyttää ihan samalta päällepäin (ja sisältä sen mitä kuvista näkee) mutta numero on eri. Oisko tuo nyt se elokuun muutos sitten? Silloin sulla pitäs olla eri numero boksissa kuin mulla.
              3/99 muuttui kuskin ratti ja airbag joten ajattelin vaan jos samalla olisi muuttunut muitakin juttuja, tosin yleensähän muutokset tulee aina syyskuusta alkaen.

              Tuo sinun numero on eri kuin kumpikaan ETK:ssa oleva, tosin aika usein autossa alunperin olevat boksit/laitteet onkin tuntemattomia ETK:ssa, tiedä sitten miksi näin.
              Kuitenkin ETK:n vanhempi boksi on: 34 51 1 164 849 ja uudempi 34 51 6 750 346. Tuo sinun boksi varmaankin on tuon uudemman ensiasennusversio ja varaosana sen numero sitten on tuo ETK:ssa mainittu.

              Täytyy katsoa näkisikö minun autosta tuon numeron vaikka peilin kanssa.
              E39 528iA

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #97
                Originally posted by Petri.Kekkonen
                Tämä oli mulle ihan uutta tietoa, vika siis voi olla vain relessä?
                Miksipä ei voisi olla?
                Jotenki vaan kivempi lähteä purkamaan noista halvemmista osista tuota ongelmaa...
                Entinen omistaja oli tuon releen vaihtanut ja sillä hävisi vaiva vuosikausiksi; nyt taas palaten takas entistä kirkaampana vaiva.
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #98
                  Originally posted by TJJ
                  Kuitenkin ETK:n vanhempi boksi on: 34 51 1 164 849 ja uudempi 34 51 6 750 346. Tuo sinun boksi varmaankin on tuon uudemman ensiasennusversio ja varaosana sen numero sitten on tuo ETK:ssa mainittu.
                  Ebay:ssä on nyt myynnissä ainakin yksi boksi tuolla mun numerolla ja sitten myydään myös uutta korjaussarjaa numerolla 34 52 6 756 343. Hassua vain että kuvassa näyttää että tuon osan numero onkin oikeasti 34 52 6 756 342. http://cgi.ebay.de/Bosch-ABS-ASC-Ste...QQcmdZViewItem

                  Ilmeisesti kuitenkin tällä korjaussarjalla pitikin olla vielä oma osanumeronsa. Mulla on kotona tallessa se korjaussarjan numero.

                  Tästä nyt ainakin sais uuden ilman että lähtee Saksaan ite hakemaan.

                  EDIT: Tyllä tuo ...343 on ihan oikea korjaussarjan numero, ilmeisesti siihen kuuluu sitten boksin lisäksi muuta sälää (ainakin ruuvit) ja siksi on taas eri numero kuin boksissa olevassa tarrassa....?
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 01-06-2006, 09:22.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #99
                    Originally posted by TJJ
                    Tuo sinun numero on eri kuin kumpikaan ETK:ssa oleva, tosin aika usein autossa alunperin olevat boksit/laitteet onkin tuntemattomia ETK:ssa, tiedä sitten miksi näin.
                    Ehkä tarkoitat jotain muuta kommentillasi, mutta kerrottakoon nyt kuitenkin, että bemarin osanumerot ovat vaihtuneet vuosien saatossa moneen kertaan ja samalla osalla voi olla jopa yli 5 eri numeroa. ETK:sta löytyy nuo eri numeroiden vastaavuudet ja ajat, jolloin ne ovat muuttuneet.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Ehkä tarkoitat jotain muuta kommentillasi, mutta kerrottakoon nyt kuitenkin, että bemarin osanumerot ovat vaihtuneet vuosien saatossa moneen kertaan ja samalla osalla voi olla jopa yli 5 eri numeroa. ETK:sta löytyy nuo eri numeroiden vastaavuudet ja ajat, jolloin ne ovat muuttuneet.
                      Tarkoitan sitä, että minulla on monta BMW:n osaa, esim. ovimodulit joita ei ETK:sta löydy lainkaan. ETK:sta ne voi löytyä esim. yhdellä numerolla heittävinä mutta vaikea on arvioida onko osa silloin sama vai ei. Niitä siis ei löydy koko tietokannasta eikä tietenkään myöskään osien supercession-kohdasta.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Sama juttu täällä. Bemarin kohdalla kun välillä tuntuu että kaikki muuttuu puolen vuoden välein tai eri varusteiden myötä, niin edes ETK ei oikein pysy perässä tässä rumbassa. Tasaisin väliajoin törmää mitä ihmeellisimpiin kummallisuuksiin joka tietysti vaikeuttaa mm.osamyyntiä. Ei ole siis mikään ihme että esim.AVK ei pura juuri BMW:tä pitkälti sen vuoksi että 50-70% myydyistä osista tulee takaisin sopimattomuuden vuoksi. Tätä taustaa vasten ymmärtää toki hieman paremmin tuota BMW purkamo Jalosenkin heikkoa osamyyjän mainetta mitä tulee tilattujen osien sopivuuteen.
                        Se suurin ongelmahan tässä on se että ETK:sta ei välttämättä löydy juuri kädessä olevaa BMW leimattua osaa lainkaan?

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Petri.Kekkonen
                          Mulla auto valmistettu 12/99 ja boksissa oleva BMW:n numero on 34 526 750 345. Tätä numeroa ei mulla kyllä nähnyt kuin boksin irrottamalla kun se on tarrassa boksin pohjassa.
                          Näki tuon numeron peilin avulla ja minulla oli ihan sama boksi. Joten nyt vaan odotellaan koska valot syttyy...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            Originally posted by TJJ
                            Tarkoitan sitä, että minulla on monta BMW:n osaa, esim. ovimodulit joita ei ETK:sta löydy lainkaan. ETK:sta ne voi löytyä esim. yhdellä numerolla heittävinä mutta vaikea on arvioida onko osa silloin sama vai ei. Niitä siis ei löydy koko tietokannasta eikä tietenkään myöskään osien supercession-kohdasta.
                            Ok nyt ymmärrän onkelmasi.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              Originally posted by WarHead
                              Miksipä ei voisi olla?
                              Jotenki vaan kivempi lähteä purkamaan noista halvemmista osista tuota ongelmaa...
                              Entinen omistaja oli tuon releen vaihtanut ja sillä hävisi vaiva vuosikausiksi; nyt taas palaten takas entistä kirkaampana vaiva.
                              Varmaan voisi olla, mutta ihmettelen vain ettei ainakaan merkkiliikkeessä tuntunut olevan mitään tietoa tuollaisesta kun olen kysellyt, sanottiin vain että boksi voi olla hajalla jos ei anturin vaihdolla korjaannu. Lähinnä nyt kiinnostais että miten tuo relevika sitten ilmenee? Onko sille tyypillistä että toimii välillä ja välillä ei, vai että on pysyvästi valo päällä?
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • AkiV
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 329

                                Moro!

                                kauhuissani odottelen uutta piiliäni saapuvaksi , tätä threadia kun siis lukee...ja tuli vaan mieleen että onko tuo abs/asc poksi erilainen siinä kun siinä kuulemma se DSC3 tms?
                                auto on 11/99

                                -a-
                                E39 530dA Touring -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎