e39 530da imusarjan läppien puhdistus/poisto tehty!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    #46
    Originally posted by dieselrules View Post
    Kyl se ihan vakio on... samaa mietiskelin niistä pellinkappaleista ja ko niitä on vissiin vielä e60sissäki
    Juups ja ei siinä mitään jos ne sitten oikeasti kestää sen oletetun auton kestoiän joka tietysti on muualla maailmassa germanian ulkopuolella jotain muuta kuin se 100 000 km. Kyllä tuon hintaisella autolla pitää päästä 300 000 - 400 000 km periaatteessa ihan vaan normaaleja huolto-osia vaihtaen jos asiat on kunnossa joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.

    Tosin voihan sen joku niinkin ajatella että kun toiset vaihtaa nokkahihnaa 100 000 km välein hintaan 700e niin BMW vaihtaa imusarjan samoin välein samalla hinnalla. Näin tekemällä valuu sitten hiekkaan se hieno etu että koneessa on ketju.
    Last edited by hurtta; 20-07-2007, 17:06.

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2194
      • kaustinen

      #47
      Egr:n tukkiminenhan saattaa hieman hidastaa koneen lämpenemistä ku se menee sen lämmön vaihtaja kautta (jota ei näemmä ole -99 mallin manuaalissa??). Mut ne läpät ei kyllä voi vaikuttaa moottorin lämpenemiseen. Mulla on egr poistettu ohjelmallisesti enkä huomannu mitään eroa lämpenemisessä mut mullahan pakokaasut edelleen menee lämmön vaihtajaan, ainoostaan egr venttiili ei aukee eikä siten sotke imusarjaa.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • hurtta
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 444

        #48
        Originally posted by sirkus View Post
        Egr:n tukkiminenhan saattaa hieman hidastaa koneen lämpenemistä ku se menee sen lämmön vaihtaja kautta (jota ei näemmä ole -99 mallin manuaalissa??). Mut ne läpät ei kyllä voi vaikuttaa moottorin lämpenemiseen. Mulla on egr poistettu ohjelmallisesti enkä huomannu mitään eroa lämpenemisessä mut mullahan pakokaasut edelleen menee lämmön vaihtajaan, ainoostaan egr venttiili ei aukee eikä siten sotke imusarjaa.
        Joo, vaikea kuvitella miten joku imusarjan läppä voisi vaikuttaa moottorin lämpenemiseen. Tosin aikaisemmissa maileissa jotkut ovat kertoneet että EGR toiminta on vaikuttanut siihen. Itse en ole huomannut muutosta. Vuoden ajettuani EGR-off softalla totesin EGR avattuani että se oli jotakuinkin siedettävässä kunnossa verrattuna aikaisempaan - jossa paskaa oli about sentti kaikissa seinämissä. Ja taas olis kirveellä töitä tän EGR-olen-vihreä-pelastan-maailman ilmiön kanssa.

        Comment

        • sWaltsu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 12
          • Espoo

          #49
          Miten on... tekeekö kukaan paja tuota rahasta? Vai pitääkö voittaa ensin lotossa että saa PALJON rahaa ?

          Ihan vaan jos on tunne munissa ettei sitä itse osaisi?
          S.N.R.T =>
          Vanhat ajoneuvot: Yamahat:125TZR, 600FZR, Hondat:600CBR, 900CBR, Porsche:944S, Toyota:Corolla 1.4, Fiat: Marea 1.6,
          BMW:325i e36. Nyt autottomana veneilijänä... metsästämässä autoa...

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #50
            Originally posted by sWaltsu View Post
            Miten on... tekeekö kukaan paja tuota rahasta? Vai pitääkö voittaa ensin lotossa että saa PALJON rahaa ?

            Ihan vaan jos on tunne munissa ettei sitä itse osaisi?
            Kyllähän noista oravannahkakauppaa voidaan tehdä, tänään yhdet läpät poistettu viimeksi.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • S4Driver
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 571
              • Kaukana

              #51
              Merkkiliikkeessä 1,5h 115€.

              Comment

              • Laxa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1363
                • Tampere

                #52
                Originally posted by S4Driver View Post
                Merkkiliikkeessä 1,5h 115€.
                Siis läppien poisto?
                Missä liikkeessä?`

                Sillä vaan, kun olen saanut sellaisen käsityksen että merkkiliikkeet eivät poista läppiä vaan vaihtavat imusarjoja.
                Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                EX: E61 530xdAT -07
                EX: E60 520dA Sedan -08
                EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                EX: E39 530dAT -02
                EX: E36 320iA -91
                EX: R1150RT -03

                Comment

                • Tur_re
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 199
                  • Lahti

                  #53
                  Originally posted by sWaltsu View Post
                  Miten on... tekeekö kukaan paja tuota rahasta? Vai pitääkö voittaa ensin lotossa että saa PALJON rahaa ?

                  Ihan vaan jos on tunne munissa ettei sitä itse osaisi?
                  Ei todellakaan ole kummoinen homma, eiköhän foorumilta löydy tekijä.
                  Itsekkin voisin jos olisi aikaa...
                  F10 nokileka:think

                  Comment

                  • opl21
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 320
                    • Itävalta

                    #54
                    Toi alavääntöjen häviäminen on täyttä paskaa jota jauhaa yleensä vain sellaiset jotka ei kyseistä operaatiota ole raaskineet tehdä...
                    Jos meikällä pieneni matkakulutus lähes litralla läppien poiston jälkiin niin miten sieltä olisi voinut alavääntöjä hävitä --->sillä edullisempi vääntöaluehan nimenomaan vähentää kulutusta.

                    No dynotan pian auton uusiksi,niin sitten selviää asia oikein pilkulleen niin loppuu paskanjauhanta..

                    Ja olisiko manuaali sitten todella tehty tarkoituksella alaväännöiltään huonommaksi???:think
                    Last edited by opl21; 09-01-2008, 15:38.
                    sigpic

                    F01 730d -09
                    Ex
                    E70 x5 3.0d-08
                    e39 M5-99
                    e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                    (Ego)
                    e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                    e39 528ia -97 200hp/290nm
                    e36 320i -94
                    e30 320i -89

                    Comment

                    • Jamppa
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 387
                      • Kerava

                      #55
                      Jännä ilmiö, ku itelläki tippui 0.5l/100km:llä kulutus läppien poiston jälkeen... Saisko nyt vaan paremmin ilmaa, ku ei oo turhia tukoksia edessä???

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7035
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Originally posted by Jamppa View Post
                        Jännä ilmiö, ku itelläki tippui 0.5l/100km:llä kulutus läppien poiston jälkeen... Saisko nyt vaan paremmin ilmaa, ku ei oo turhia tukoksia edessä???
                        Jep, pumppaushäviöt pienenee.

                        Nuo läpät ei vaikuta mitenkään alavääntöön, johan taisi clavurion aikaisemmin pistää virallisen selvityksen niiden funktiosta. Saastelaitteita ovat. Ainoa tapa miten ne voisivat vaikuttaa alavääntöön, olisi että ilmamäärä pienenisi. Jonkinlaista hallittua pyörteilyä noilla yritetään luoda, luultavasti palolämpötilan laskemiseksi -> hyötysuhde laskee.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Olli t4R
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 67
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by sWaltsu View Post
                          Miten on... tekeekö kukaan paja tuota rahasta? Vai pitääkö voittaa ensin lotossa että saa PALJON rahaa ?

                          Ihan vaan jos on tunne munissa ettei sitä itse osaisi?

                          Ei tuo nyt niin paha homma ole itsekään tehdä, varaat muutamia tunteja aikaa ja reilusti maalaisjärkeä ni kyllä se siitä lähtee. Nimim. kokemusta on.

                          Mulla ei kyllä läppien poisto vaikuttanu edes kulutukseen. Liekö kaasujalka ollu sitte vielä aavistuksen raskaampi parin lisähevosen toivossa. :think


                          e60 530xd m-sport lci
                          e30 320ia

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            #58
                            Olen useampia läppäsarjoja teurastanut. Palautteet ovat olleet luokkaa että, ei vaikuta mitenkää, tai sitten on jopa parempi ilman läppiä.

                            Merkkiliikkeet ei tee läppien poistoa, tai sitten tekee, jos satut tuntemaan jonkun tekijän.

                            Ongelmia tulee, jos imusarja pääsee karstoittumaan. Jos autolla ajetaan niin, että imusarja ei karstoitu, eli jos se saa joskus happenakin, niin mitään ongelmia tuskin esiintyy.
                            Last edited by Bullitt; 11-01-2008, 21:22.


                            Comment

                            • S4Driver
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 571
                              • Kaukana

                              #59
                              Itse ainakin poistatin merkkiliikkeessä.
                              Työmääräyksessä vain merkintä, että asiakas vaatii läppien poistoa.

                              Comment

                              • TROCK
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 435
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by S4Driver View Post
                                Itse ainakin poistatin merkkiliikkeessä.
                                Työmääräyksessä vain merkintä, että asiakas vaatii läppien poistoa.
                                Ja saako kysyä mitä hintaluokkaa oli merkkiliikkeen veloitus?
                                - - - - - - -
                                F10 520dA
                                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X