Originally posted by Clavurion
View Post
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Mikäli ihan mekaaninen tanko vaihdevalitsimen ja vaihdelaatikon välillä on kunnossa, auton tulisi pysähtyä ainakin p:llä. Mikäli liíkkuu edelleen eteenpäin tarkistaisin tangon tilanteen. Nimittäin itselläni kävin yhden automaatin kanssa vastaavasti, kun tanko tipahti pois paikaltaan, tosin vaihdevalitsin meni siinä hervottomaksi ja auto oli tosin opel...Last edited by |parsakaali|; 01-08-2013, 00:34.
-
Ne osiot on ollutkin jo pitkään suurennuslasin allaOriginally posted by peto2 View Postkuulostaisi kyllä siltä että venttiilipöytä jumittaa huolella jos pakilla ja parkillakin menee eteenpäin
en usko että se edes voi hajota noin vaan kyse on asennusvirheestä.
itse melkein alkaisin selaamaan tallin tyhjennys & purkuautot osiota ja etsimään toimivaa laatikkoa :think
p.s. en ole minkään sortin automaattiguru ja ylläoleva on täysin MUTUa.
Lisätietoo vielä että laatikkoo on luettu inpalla ja koodeja tuli laatikosta sekä ohjainpoksista, toimi vikatilassa mutta nakkas sitte yllättäi vikatilan pois päältä jolloin ei taas toimi. Tuntuu siltä niinku olis kokoajan veto päällä.E28 518i 85'
E36 318is 93'
E39 530dA 99'
Comment
-
Kaikki vaihe valinnat näkyy oikein. Jos löydän koodit mitä on saatu niin ilmoitan ne. Siellä tosiaan oli laatikosta jotain, ohjainpoksia, ja ehkä jotai venttiiliäkiOriginally posted by Clavurion View PostJenniva:
Kertomasi perusteella kuulostaa varsin erikoiselta vialta. Näkyykö vaihdevalinta kuitenkin oikein mittaristossa, vai pelkästään kepin vieressä? Voisiko sinne saada jonkun paikan päälle kurkkaamaan vikakoodit?E28 518i 85'
E36 318is 93'
E39 530dA 99'
Comment
-
Tämän ja kertomasi erikoisen vikakuvauksen perusteella tarkistaisin ensin laatikon ohjainyksikön (sijaitsee oik. raitisilmakotelon alla E-boxissa) ja laatikon puolen liittimet (vaihdelaatikon kyljessä). Jos noi on kunnossa, niin yrittäisin saada jostain kokeeksi toisen ohjausyksikön (tai ostaa käytettynä) kokeiltavaksi.Originally posted by Jenniva View PostKaikki vaihe valinnat näkyy oikein. Jos löydän koodit mitä on saatu niin ilmoitan ne. Siellä tosiaan oli laatikosta jotain, ohjainpoksia, ja ehkä jotai venttiiliäkiE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Originally posted by Clavurion View PostTämän ja kertomasi erikoisen vikakuvauksen perusteella tarkistaisin ensin laatikon ohjainyksikön (sijaitsee oik. raitisilmakotelon alla E-boxissa) ja laatikon puolen liittimet (vaihdelaatikon kyljessä). Jos noi on kunnossa, niin yrittäisin saada jostain kokeeksi toisen ohjausyksikön (tai ostaa käytettynä) kokeiltavaksi.
Selvä! Poksin lainaus varmaan tulee onnistumaan ja koodailen kun edellä mainittu on kokeiltu!
(En muuten muista mainitsinko että pakkovaihteet toimii oikein)E28 518i 85'
E36 318is 93'
E39 530dA 99'
Comment
-
Voi olla myös että yksi levykytkin on leikannut kiinni, jolloin askissa on tavallaan D päällä kokoajan.
Ei olisi ensimmäinen :/E60 530d M-Sport
E53 X5 3.0d Sport
E53 X5 3.0d Sport Paku
E93 330d
E61 535d M-Sport
E61 520d
E46 320i
Comment
-
Kokeillaan se ohjainpoksi eka ja toivotaan parasta...tällä tuurilla sen kyllä tietää miten käy: lompakko otti jo itseensä ja juoksi kirkuen karkuun. Lohduttaudutaan sillä että "eihän tämä olisi harrastus jos siihen ei menisi kaikki rahat"Originally posted by Jarkko S View PostVoi olla myös että yksi levykytkin on leikannut kiinni, jolloin askissa on tavallaan D päällä kokoajan.
Ei olisi ensimmäinen :/
(Niin ja onhan se mukava tehdä autokauppiasta loppu elämästä mahdollisimman epämukavaa
)
E28 518i 85'
E36 318is 93'
E39 530dA 99'
Comment
-
Eipä ole aiemmin tullut vastaan, mutta sinähän näet näitä risoja paljon enemmän. Noista vikakoodeista nyt ei ollut tarkkaa selvyyttä, mutta ei kai tuo kiinni leikannut kytkinpakka aiheuttaisi solenoideihin ja ohjausyksikköön viittaavia koodeja?Originally posted by Jarkko S View PostVoi olla myös että yksi levykytkin on leikannut kiinni, jolloin askissa on tavallaan D päällä kokoajan.
Ei olisi ensimmäinen :/E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ei noissa kovin ole sähkövikoja ollut, tai ei ainakaan semmoisia joka pakottaa pykälän päälle kepistä riippumatta.Originally posted by Clavurion View PostEipä ole aiemmin tullut vastaan, mutta sinähän näet näitä risoja paljon enemmän. Noista vikakoodeista nyt ei ollut tarkkaa selvyyttä, mutta ei kai tuo kiinni leikannut kytkinpakka aiheuttaisi solenoideihin ja ohjausyksikköön viittaavia koodeja?
Odotellaan selvitystä, ei lyödä asioita lukkoon vielä
E60 530d M-Sport
E53 X5 3.0d Sport
E53 X5 3.0d Sport Paku
E93 330d
E61 535d M-Sport
E61 520d
E46 320i
Comment
-
itellä -01. tasasessa kiihdytyksessä hiukan juuri ennenkuin automaatti vaihtaa 3. vaihteelle niin tulee outo nopea pikakiihdytys. tuskin normaalia? ja 2 vaihteella kunnolla kiihdytyttäessä kyynärnojan alla joku hakkaa moskalla kardaanitunneliin, eli voiko automaatissa olla 2. vaihteessa joku kipu? muuten toimii pirun hienosti lukittuu mielestäni oikein, vaihdot pehmeitäE38 730i -95
Comment
-
Kannattaisiko tsekata nyt pikimmiten ne voima-akselin kumilimput ja kannatinlaakerit kiinnikkeineen ym. kannatin/kiinnitys kumityynyt...Originally posted by ARDler View Postitellä -01. tasasessa kiihdytyksessä hiukan juuri ennenkuin automaatti vaihtaa 3. vaihteelle niin tulee outo nopea pikakiihdytys. tuskin normaalia? ja 2 vaihteella kunnolla kiihdytyttäessä kyynärnojan alla joku hakkaa moskalla kardaanitunneliin, eli voiko automaatissa olla 2. vaihteessa joku kipu? muuten toimii pirun hienosti lukittuu mielestäni oikein, vaihdot pehmeitä
Comment
-
-
Ongelma olisi seuraava... -00 530da Elikkäs kun laittaa pakin päälle niin laatikko alkaa "ravistamaan"? Jos siirtää sitten D asentoon nii kaikki pelaa niinkuin pitääkin, ravistaminen pahenee jos auto on mäessä perä ylämäkeen. Jarru on siis pohjassa eikä auto liiku, mutta peruuttaessakin kuitenkin ääntelee! Ihan joka kerta ilmiötä ei tapahdu... Muuten ajellessa ei ilmene suurempia ongelmia! Oliskos kellään kokemuksia/arvioita? :thinke39 530da -00
Comment
-
Tuleeko ääni itse laatikosta, vai onko moottorin/laatikon kannakkeissa ongelmaa ja vedon ollessa päällä toiseen suuntaan, joku paikka resonoi? Tulee yhtään samanlaista ilmiötä moottorijarrutuksessa (S tai manuaalipuolella)?Originally posted by heze530 View PostOngelma olisi seuraava... -00 530da Elikkäs kun laittaa pakin päälle niin laatikko alkaa "ravistamaan"? Jos siirtää sitten D asentoon nii kaikki pelaa niinkuin pitääkin, ravistaminen pahenee jos auto on mäessä perä ylämäkeen. Jarru on siis pohjassa eikä auto liiku, mutta peruuttaessakin kuitenkin ääntelee! Ihan joka kerta ilmiötä ei tapahdu... Muuten ajellessa ei ilmene suurempia ongelmia! Oliskos kellään kokemuksia/arvioita? :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment