Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokki
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 236
    • valtimo-sotkamo

    530da syttyi laatikon vika valo mutta laatikko toimi oikein,lukastiin vikakoodit niin herjasi turbiinin liikaa luistoa,luistoa ei kuitenkaan tunnu mutta 80-90vauhdissa tuntuu että kierrokset vähän heittelee ja nypyttää eli aivan kuin lukko ei menisi aina päälle eli onko vika vaan turbiinissa vai megatronikassa ?
    BMW e39 530dA-98
    BMW e38 735iAL-97

    EX:BMW e39 523iA-97
    BMW e36 320ci-92
    BMW e36 316i -92
    BMW e36 325 -91 252hv 315nm
    Honda civic TIC -89 220hv 230nm

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      Originally posted by dokki View Post
      530da syttyi laatikon vika valo mutta laatikko toimi oikein,lukastiin vikakoodit niin herjasi turbiinin liikaa luistoa,luistoa ei kuitenkaan tunnu mutta 80-90vauhdissa tuntuu että kierrokset vähän heittelee ja nypyttää eli aivan kuin lukko ei menisi aina päälle eli onko vika vaan turbiinissa vai megatronikassa ?
      Turbiini loppu. Mahdollisimman äkkiä uutta ettei metalli muju riko loppua laatikkoa.
      E61 M-sport

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        Turbiini loppu ja kohta myös mekatroniikka jumissa, jos vielä ajat.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14439
          • Oulu

          Joo, ajot heti seis... Muuten saa laittaa koko lootan uusiksi.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

            jn tradingista hyviä kokemuksia. joskus jotain tiivisteitä kyseiseltä äijältä kyselin. tais olla jotain akselin teflonirenkaita tms, en muista enää. joka tapauksessa jäi mieleen se, kun sitä puhelimitse kyselin, että onko tälläsiä ja tälläsiä osia ja sieltä tuli, että löytyy heti hyllystä ja lupas lähettää kirjekuoressa. ja neuvoi niiden asennuksesta yms. ja kun kyselin maksusta, niin sano vaan, että maksat suoraan tilille ilman sen kummempia jälkivaatimuksia tms.

            sitten osat tuli kirjekuoressa himaan ja siinä oli muistaakseni lappu, että joku 5e jos noista sais ja maksat, kun jaksat. perässä tilinumero. tuollasesta palvelustahan maksaa ilomielin.

            Comment

            • Käyttäjä
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 60
              • kuun pimeä puoli

              2001 530dA steptronic oireilee kevyesti, pintakaasulla ja matka-ajossa vaihtaa normaalisti mutta kun ottaa reippaamman lähdön ja nostaa/keventää kaasun tuntuu kuin laatikko jäisi hetkeksi miettimään ja välillä lyö seuraavan pykälän voimalla sisään niin että koko auto tärähtää myös manuaalipuolella selvästi miettii ylöspäin vaihtoa reippaammin kiihdyttäessä. laatikon öljynvaihdoista ei tietoa ja mittarissa 210tkm...vikakoodeja ei laatikosta. mitenhän tuon kanssa lähtis etenemään, öljynvaihdolla? rukouksilla/manauksella?
              e61 530d 2004
              ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                Originally posted by Käyttäjä View Post
                2001 530dA steptronic oireilee kevyesti, pintakaasulla ja matka-ajossa vaihtaa normaalisti mutta kun ottaa reippaamman lähdön ja nostaa/keventää kaasun tuntuu kuin laatikko jäisi hetkeksi miettimään ja välillä lyö seuraavan pykälän voimalla sisään niin että koko auto tärähtää myös manuaalipuolella selvästi miettii ylöspäin vaihtoa reippaammin kiihdyttäessä. laatikon öljynvaihdoista ei tietoa ja mittarissa 210tkm...vikakoodeja ei laatikosta. mitenhän tuon kanssa lähtis etenemään, öljynvaihdolla? rukouksilla/manauksella?
                Tuo että kovan kiihdytyksen jälkeen höllää kaasua ja aski jää roikkumaan pienelle vaihteelle eikä vaihda isompaa on aivan normaalia, aski ikäänkuin odottelee että kohta painat taas kaasun pohjaan ja taas mennään niin ei turhaa vaihdella isompaa.

                Sitten kun painat hivenen kaasua mutta et ronskisti niin pitäisi vaihtaa isompaa. Itselläkin vaihtaa zf aski aika "potkaisten" jos korkeilla kierroksilla höllää kaasua ja painaa uudestaan.

                Comment

                • Käyttäjä
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2014
                  • 60
                  • kuun pimeä puoli

                  kyllä tuo "pamaus" isompaa haettaessa on niin jykevä ettei voi olla aivan normaalia...olisko sit kuitenkin väljää jossain muualla voimansiirrossa
                  e61 530d 2004
                  ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    Originally posted by Käyttäjä View Post
                    kyllä tuo "pamaus" isompaa haettaessa on niin jykevä ettei voi olla aivan normaalia...olisko sit kuitenkin väljää jossain muualla voimansiirrossa
                    No kardaanin rättinivel nyt ainakin on helppo siitä ensin eliminoida pois, kun osa ja vaihtokaan ei paljoa maksa, verrattuna laatikkoon tehtäviin töihin.

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      Kuka osaisi kertoa mitä tarkoittaa GM automaatti laatikon tyyppikilvessä oleva kirjain/numero yhdistelmä esim. 3GYP tai 2GWZ?

                      Ja onko noilla suurtakin eroa?

                      Alku numero ilmeisesti tarkoittaa vuotta?

                      Comment

                      • Ramram
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 64
                        • Espoo

                        Oma 525dA -03 meni pari viikoa sitten AVK:lle 618000km ajettuna ja hyvin pelasi laatikko koko matkan.
                        Tilalle hankittu vasta sisäänajettu vastaava (436000km) hiukan oireilee,kun pihasta kylmänä peruuttaa pois, niin D:n kytkeytyminen kestää välillä muutaman sekunnin. Ihan kuin keräisi voimia kytkeytymiseen.
                        Osaisko joku vinkata madollisen vian paikkaa, ettei tulisi tuhoja turhaan.
                        ---Bmw...ja olet jo perillä---
                        E30 320i Cabriolet -89
                        E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                        exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                        Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                        ---Jo 3800000 km takana---

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Ramram View Post
                          Oma 525dA -03 meni pari viikoa sitten AVK:lle 618000km ajettuna ja hyvin pelasi laatikko koko matkan.
                          Tilalle hankittu vasta sisäänajettu vastaava (436000km) hiukan oireilee,kun pihasta kylmänä peruuttaa pois, niin D:n kytkeytyminen kestää välillä muutaman sekunnin. Ihan kuin keräisi voimia kytkeytymiseen.
                          Osaisko joku vinkata madollisen vian paikkaa, ettei tulisi tuhoja turhaan.
                          Öljyt vähissä?

                          Comment

                          • Ramram
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 64
                            • Espoo

                            Kiitos.
                            Täytyypä pyytää tarkistamaan, kun seuraavan kerran eksyn korjaamolle..
                            ---Bmw...ja olet jo perillä---
                            E30 320i Cabriolet -89
                            E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                            exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                            Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                            ---Jo 3800000 km takana---

                            Comment

                            • jussi1y
                              Newbiemmer
                              • Jun 2007
                              • 6
                              • Pirkanmaa

                              Höh. Nyt mullakin sitten alkoi laatikko temppuilee. Kun laittaa D:n päälle menee että jysähtää, mutta sitten kun painaa kaasua ei auto oikein meinaa liikkua minnekkään, sitten taas jysähtää ja menee vikatilaan. Pakki tuntuisi toimivan normaalisti. Turbiini vai mekaaninen vika? Auto on kylläkin 730 da -01. Ajettu 275 tkm.

                              Comment

                              • Soininen
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 1296
                                • Kajaani

                                Laatikko toimii oikein hyvin... MUTTA noin 100km/h vauhdissa vitos vaihteella kun turbiinilukko mennyt päälle hiljalleen kiihdyttäessä jyristää vähäsen ja tuntuu sellainen pieni nypytys. Loppuu heti kun vauhti kasvaa noin 115km/h. Millään muulla vaihteella ei tee ja vain ainoastaan tuossa nopeudessa. Turbiini kaput?

                                Niin ja ei mene vikatilaan eikä tule vikakoodeja.
                                Last edited by Soininen; 09-10-2015, 02:10.
                                E28 "525i" M52 -84
                                F11 520d xDrive -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎