Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemarikari5
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 167

    Originally posted by cook View Post
    miten toi laatikko tykkää lastuttamista? oon miettiny jos soittelis karalalle tai hariselle aikaa, mutta mutta miten toi kestävyys normiajossa? autohan on siis -03 530d ajettu 224000 kait ?


    Loput on itsestäsi kiinni.
    Ajelin yli 60tkm karalan ohjelmoimalla ilman ongelmia.
    Last edited by bemarikari5; 30-11-2012, 23:04.
    -04 e60 530da
    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

    Comment

    • Chailou
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 370
      • Hki

      Eilen lumessa ajaessa pohjamuovi otti hieman itseensä ja jäi repsottamaan. Tänään kiinnitin pohjamuovin rippeet mitä oli jäljellä, ja huomasin, että vaihdelaatikon pohjassa on jokin luukku, mistä näki laatikon sisälle, jotakin hammasrattaita (?)

      pari kuvaa räpsäsin:





      Kuuluisiko tuossa olla jokin suoja / luukku, vai olla tuollaisena avonaisena? oO

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Chailou View Post
        Eilen lumessa ajaessa pohjamuovi otti hieman itseensä ja jäi repsottamaan. Tänään kiinnitin pohjamuovin rippeet mitä oli jäljellä, ja huomasin, että vaihdelaatikon pohjassa on jokin luukku, mistä näki laatikon sisälle, jotakin hammasrattaita (?)

        pari kuvaa räpsäsin:





        Kuuluisiko tuossa olla jokin suoja / luukku, vai olla tuollaisena avonaisena? oO
        toi on luukku jonka kautta irrotetaan ja kiinnitetään turbiini kun laatikko otetaan irti.

        joissain olen nähnyt muovisen verkon tuon reiän päällä mutta eipä tuo mikään välttämätön ole.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • atte.o
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2009
          • 894
          • haukipudas

          Originally posted by Chailou View Post
          Eilen lumessa ajaessa pohjamuovi otti hieman itseensä ja jäi repsottamaan. Tänään kiinnitin pohjamuovin rippeet mitä oli jäljellä, ja huomasin, että vaihdelaatikon pohjassa on jokin luukku, mistä näki laatikon sisälle, jotakin hammasrattaita (?)

          pari kuvaa räpsäsin:





          Kuuluisiko tuossa olla jokin suoja / luukku, vai olla tuollaisena avonaisena? oO
          Vetolevy ja turbiini sieltä pilkistää. Luulisi ,että jokin suoja tuosa täytyisi olla.
          E61 M-sport

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Vauhtipyörän starttikehä ja turbiini sieltä näkyy. Turbiinin ja vetolevyn kiinnitys irrotetaan eri luukun kautta. En ole yhdessäkään GM:n laatikossa nähnyt tuossa mitään suojaa olevan, vaikka kieltämättä siihen kuvittelisi sellaisen kuuluvan. Myöskään osaluettelosta moista suojaa ei löydy.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Chailou
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 370
              • Hki

              Originally posted by Clavurion View Post
              Vauhtipyörän starttikehä ja turbiini sieltä näkyy. Turbiinin ja vetolevyn kiinnitys irrotetaan eri luukun kautta. En ole yhdessäkään GM:n laatikossa nähnyt tuossa mitään suojaa olevan, vaikka kieltämättä siihen kuvittelisi sellaisen kuuluvan. Myöskään osaluettelosta moista suojaa ei löydy.
              Yritin itsekin realoemista kattoa, mutta mitään suojaa tuohon ei näyttänyt löytyvän. Tein itse pikafixin siihen, ja laitoin pienen muovinpalan suojaksi, että suurimmat paskat ei tuonne sisään mene. Kai se pohjamuovi sitten suurimmat blokkaa :think

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Tovi sitten laatikko oli omasta irti, niin ei siellä kopan sisällä tai momentinmuuntimen pinnalla ollut juurikaan pölyä kummempaa 290 tkm jäljiltä. Enemmän moskaa on manuaalin kytkinkopassa levystä irronneena pölynä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  Onkohan tuossa nyt omassa autossa vikaa vai ominaisuutta.. Autolla kun kiihdyttää, niin kuuluu melkonen "humina/korina" laatikosta. Tasakaasulla kun rullailee niin ei mitään, ja vaihtaakin todella nätisti. Ikäänkuin laatikosta kuuluisi imuäänet, näin paremmin kuvailtuna. Onkohan öljyn vähyyttä vai jo oikeasti laukeamassa? Autolla ajettu 390tkm.
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • jumppakuutio
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 131
                    • Ylöjärvi

                    Noniin eli säälittävän kuuluisa:

                    Kaverilla olis tommonen 530dA -02, joka sitten jässähti liikennevaloihin. Ennen sitä ei ollut mitään viitteitä luistamisesta, hitaasti kytkeytymisestä yms.

                    P:lle ja R:lle kytkettäessä kuuluu rohinaa laatikosta eikä auto liikahda mihinkään. Hinausauton saattelemana saatiin auto halliin ja siinä lyötiin kone kiinni, katottiin vikakoodit; ei ollut. Nostettiin perä ilmaan ja lyötiin vaihde silmään ja lähti pyörät rullaan, laskettiin perä maahan ja taas liikku eikä mitään. Hetken siinä kaveri monotti sitä ja n.5min ajon jälkeen taas jämähti. Jätettiin leikki sikseen ja katotaan huomenna uudestaan. Olisko mutua?

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      Originally posted by jumppakuutio View Post
                      Noniin eli säälittävän kuuluisa:

                      Kaverilla olis tommonen 530dA -02, joka sitten jässähti liikennevaloihin. Ennen sitä ei ollut mitään viitteitä luistamisesta, hitaasti kytkeytymisestä yms.

                      P:lle ja R:lle kytkettäessä kuuluu rohinaa laatikosta eikä auto liikahda mihinkään. Hinausauton saattelemana saatiin auto halliin ja siinä lyötiin kone kiinni, katottiin vikakoodit; ei ollut. Nostettiin perä ilmaan ja lyötiin vaihde silmään ja lähti pyörät rullaan, laskettiin perä maahan ja taas liikku eikä mitään. Hetken siinä kaveri monotti sitä ja n.5min ajon jälkeen taas jämähti. Jätettiin leikki sikseen ja katotaan huomenna uudestaan. Olisko mutua?
                      kannattaa katsoa minkälaista öljyä tulee laatikosta, mutta todennäköisesti jostain vuotaa öljynpaineet väärään paikkaan, öljypumppu ei kehitä painetta tai turbiini sanonu pox pox. Tai jopa sitten nämä kaikki yhdessä

                      Liikkuuko kylmänä paremmin kuin lämpimänä?

                      Veikkaisin että jonkun pakan mäntä/tiivisteet on korkannu.
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • jumppakuutio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 131
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Slazha View Post
                        kannattaa katsoa minkälaista öljyä tulee laatikosta, mutta todennäköisesti jostain vuotaa öljynpaineet väärään paikkaan, öljypumppu ei kehitä painetta tai turbiini sanonu pox pox. Tai jopa sitten nämä kaikki yhdessä

                        Liikkuuko kylmänä paremmin kuin lämpimänä?

                        Veikkaisin että jonkun pakan mäntä/tiivisteet on korkannu.
                        Sori unohtu mainita että turbiini vaihdettu n. vuosi sitten ja öljyt tietenkin samalla. Tosiaan se ei siellä tallissa kerenny kauan oleen, luulis että ei pakkasesta johdu, jos sitä meinasit. Koeajosta päätellen, laatikon lämmettyä alkaa kettuileen. Tosin ei varmaks voi sanoo.. INPA näytti laatikon lämmöks 17 astetta kun se vielä toimi, ei tajuttu kattoo lämpöjä kun se lakkas toimimasta.

                        Pitää ny huomenna ihan ensimmäiseksi kattoo onko siellä edes öljyä ja tarkistaa ettei vuoda mistään...
                        Last edited by jumppakuutio; 05-12-2012, 19:31.

                        Comment

                        • Slazha
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2284
                          • Joensuu/Syvyys

                          Originally posted by jumppakuutio View Post
                          Sori unohti mainita että turbiini vaihdettu n. vuosi sitten ja öljyt tietenkin samalla. Tosiaan se ei siellä tallissa kerenny kauan oleen, luulis että ei pakkasesta johdu, jos sitä meinasit. Koeajosta päätellen, laatikon lämmettyä alkaa kettuileen. Tosin ei varmaks voi sanoo.. INPA näytti laatikon lämmöks 17 astetta kun se vielä toimi, ei tajuttu kattoo lämpöjä kun se lakkas toimimasta.

                          Pitää ny huomenna ihan ensimmäiseksi kattoo onko siellä edes öljyä ja tarkistaa ettei vuoda mistään...
                          En tarkoita sinällään itse pakkasta vaan se että jäykillä (=kylmillä) öljyillä yleensä vielä vähän pelittää mutta heti kun lämpenee niin veto loppuu kokonaan, mutta jos laatikosta rohinaa kuuluu niin mekaaniselta vialta kuulostaa
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          E36 318is class II, e30 turpo

                          Comment

                          • jumppakuutio
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 131
                            • Ylöjärvi

                            Originally posted by Slazha View Post
                            En tarkoita sinällään itse pakkasta vaan se että jäykillä (=kylmillä) öljyillä yleensä vielä vähän pelittää mutta heti kun lämpenee niin veto loppuu kokonaan, mutta jos laatikosta rohinaa kuuluu niin mekaaniselta vialta kuulostaa
                            Juu kuulostais enemmänkin mekaaniselta, toi mäntä/tiiviste vika vois vaikuttaa ihan järkevältä. Katsotaan. :think Kiitos näistä.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Ettei perästä ole vetarin tumppi irronnut ja tunkkaillessa saanut taas booreilta otetta?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by Cell View Post
                                Ettei perästä ole vetarin tumppi irronnut ja tunkkaillessa saanut taas booreilta otetta?
                                +1

                                Täsmälleen sama skenaario tuli itelläkin ensimmäiseksi mieleen.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎