Noita lootia kun töissä laittelen niin jokaisessa on omat tyyppiviat, Zf 95-04(bensavehkeet): pakki puuttuu, d-rumpu rikki tai vanhat öljyt. Gm 95-04(diesel) kestää muuten hyvin mutta yleensä turbiini räjähtää ja hilke tukkii laatikon, varsinkin nelivedossa eli x5 ja l322 range. kaikissa sama 5l40e-loota. uudemmat Zf:ät -05 eteenpäin, turbiinit ainakin. Gm ei ole enää uudemmissa laitteissa eli e60, e90 ja muut uudemmat, kaikissa on Zf.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Täälä gm laatikko vaimon 330d e46 alkoi viime viikonloppuna maantien ajossa 120-130km/t pikkusen nykiä eli kierosmittarista lähina näki että eli omaa elämää 2000-2100 kieroksien välissä.
Seuraava päivä ok, sitten seuiraavana päivänä kaupunki ajossa hätäohjelmaan.
Ajot seis. Ölypohja alas oli jonkun verran hilua pohjassa, damn. Siltikin tilattiin uusi LUK turbiini, tiivisteet suodattimet ja se 10l öljyä ja huudeltiin putkisto, lauhdittemet.
Nyt muutama sata kilometria ajattu ja näyttää toimivaan. Toivottavasti kestää...
Otetaan noin viikon päästä öljypohja taas alas ja katsotaan onko puhdas tai ei. Jos puhdas tai melkein niin vaihdetaan siltikin vielä suodatimen uudestaan. Jos ei, niin uusi laatikko...
..Näillekin kustannuksilla olis toki jo melkein ostannut kunnostettu laatikko toki ilman uusi turbiini...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostTäälä gm laatikko vaimon 330d e46 alkoi viime viikonloppuna maantien ajossa 120-130km/t pikkusen nykiä eli kierosmittarista lähina näki että eli omaa elämää 2000-2100 kieroksien välissä.
Seuraava päivä ok, sitten seuiraavana päivänä kaupunki ajossa hätäohjelmaan.
Ajot seis. Ölypohja alas oli jonkun verran hilua pohjassa, damn. Siltikin tilattiin uusi LUK turbiini, tiivisteet suodattimet ja se 10l öljyä ja huudeltiin putkisto, lauhdittemet.
Nyt muutama sata kilometria ajattu ja näyttää toimivaan. Toivottavasti kestää...
Otetaan noin viikon päästä öljypohja taas alas ja katsotaan onko puhdas tai ei. Jos puhdas tai melkein niin vaihdetaan siltikin vielä suodatimen uudestaan. Jos ei, niin uusi laatikko...
..Näillekin kustannuksilla olis toki jo melkein ostannut kunnostettu laatikko toki ilman uusi turbiini...Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Jaahas, laitetaanpa kyselyä omankin laatikon toiminnasta. Muuten toimii ja vaihtaa siististi ja aikalailla huomaamatta, mutta ykkönen on pitkä eikä meinaa heti vaihtaa kakkosta sisään. Toinen jos kakkoselta kickdown heittää pienempää, tai lähtee valoista ykkösvaihteella suurella kaasulla, ei vaihda isompaa vaan junnaa kierroksia rajotinta vasten kunnes hellittää kaasua ja isompi vaihde hyppää sisään. Todella ärsyttävää kun täytyy varoa ettei vaan vaihdata pienempää alle 60km/h nopeuksissa. Pari kertaa on myös liian reilulla kaasulla lähtiessä heittänyt kakkosen kunnolla töksäyttäen silmään ja samalla ajotietokone alkaa herjaamaan transmission programmia, joka kuittautuu auton sammuttamalla. Myös ABS- valo ja luistonesto valo ongelma ilmenee ajoittain, mutta tuskin tähän liittyy kuitenkaan?
Öljyt vaihdettu vuosi sitten.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostJaahas, laitetaanpa kyselyä omankin laatikon toiminnasta. Muuten toimii ja vaihtaa siististi ja aikalailla huomaamatta, mutta ykkönen on pitkä eikä meinaa heti vaihtaa kakkosta sisään. Toinen jos kakkoselta kickdown heittää pienempää, tai lähtee valoista ykkösvaihteella suurella kaasulla, ei vaihda isompaa vaan junnaa kierroksia rajotinta vasten kunnes hellittää kaasua ja isompi vaihde hyppää sisään. Todella ärsyttävää kun täytyy varoa ettei vaan vaihdata pienempää alle 60km/h nopeuksissa. Pari kertaa on myös liian reilulla kaasulla lähtiessä heittänyt kakkosen kunnolla töksäyttäen silmään ja samalla ajotietokone alkaa herjaamaan transmission programmia, joka kuittautuu auton sammuttamalla. Myös ABS- valo ja luistonesto valo ongelma ilmenee ajoittain, mutta tuskin tähän liittyy kuitenkaan?
Öljyt vaihdettu vuosi sitten.
kyseessä oli tietysti eri laatikko mutta luulisin tuonkaltaisen vian haittaavan vielä enemmän uudempaa laatikkoa :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ei ole kyseessä e39, mutta sama vaihdelaatikko kuitenkin.
Eli autona e46 320d. Ja vika on että 4 ja 5 vaihteella ajaessa kierrosten ollessa n.1500-1800, niin kierrokset alkaa heijata n.200-300rpm välillä.
Ihan kuin yrittäisi lukita turbiinia, mutta se ei vaan lukitu..
Ja toinen vika on: kun auto on seisonut vaikka yön yli niin se ei lähde liikkeelle D:llä mutta pakilla ja pakkoykkösellä lähtee ihan normaalisti liikkeelle..
Ja heti kun on ajanut hieman tai käyttänyt autoa paikallaan hieman pidempään niin lähtee liikkeelle D:llä ihan normaalisti..
Tähän mennessä tehty:
Korjautettu turbiini, vaihdettu TCC-solenoidi, öljyt ja suodatin vaihdettu yhteensä 3 kertaa vian ilmenemisen jälkeen..
Ja viat pysynyt kokoajan samanlaisina..
Mistä voisi jatkaa vikojen etsimistä..?
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postsaattaa kuule johtua juurikin abs viasta.. Morkai voisi kertoa enemmän kun sillä oli viallinen tai väärin asennettu abs anturi, ei muista niin laatikko heitti vikakoodia "liikaa luistoa mutkissa" eli lootan ohjelma luuli että ajetaan jatkuvasti kahva edellä. -> ei halunnut vaihtaa isompaa..
kyseessä oli tietysti eri laatikko mutta luulisin tuonkaltaisen vian haittaavan vielä enemmän uudempaa laatikkoa :think
Voi toki olla, mutta epäilen silti. Kuitenkin muut vaihteet vaihtuu aivan ongelmitta ja on varmasti yksi siisteimmin vaihtavista automaateista mitä on tämän merkin kohdalla ja näissä ikäluokissa liikkuessa tullut ajettua. Vikatilaan on mennyt vain pari kertaa ja kummatkin kerrat pehmeällä hiekkatiellä ajaessa, eikä tuota abs:n/luistoneston valon syttymistä ja nopeusmittarin katoamista ole tapahtunut kuin yhden ainoan kerran, tämä asfaltilla normaaliajossa. Tietysti toivoisin että johtuisi tuosta absi anturista, mutta en jaksa uskoa siihen, vaihtoon toki menee. Antaa ykkösen ja välillä kakkosenkin luistaa jotenkin omistuisesti ja vaihtaa vaihteen suhteellisen epäsiististi näiden vaihteiden kohdalla. Tämänkin kanssa voisi juuri ja juuri elää, kun kaasulla pystyy jollainlailla kontrolloimaan siistimpään vaihtoon, mutta se ettei se raskaammalla kaasulla suostu vaihtamaan vaihdetta ollenkaan ottaa aikalailla pannuun.
Pitäiskö koittaa laatikkoöljyjen vaihdolla? Onnistuu ilmeisesti ihan kotikonstein? Mitä työkaluja hommaan tarvii olla, onko jollain parempaa tietoa?e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostJaahas, laitetaanpa kyselyä omankin laatikon toiminnasta. Muuten toimii ja vaihtaa siististi ja aikalailla huomaamatta, mutta ykkönen on pitkä eikä meinaa heti vaihtaa kakkosta sisään. Toinen jos kakkoselta kickdown heittää pienempää, tai lähtee valoista ykkösvaihteella suurella kaasulla, ei vaihda isompaa vaan junnaa kierroksia rajotinta vasten kunnes hellittää kaasua ja isompi vaihde hyppää sisään. Todella ärsyttävää kun täytyy varoa ettei vaan vaihdata pienempää alle 60km/h nopeuksissa. Pari kertaa on myös liian reilulla kaasulla lähtiessä heittänyt kakkosen kunnolla töksäyttäen silmään ja samalla ajotietokone alkaa herjaamaan transmission programmia, joka kuittautuu auton sammuttamalla. Myös ABS- valo ja luistonesto valo ongelma ilmenee ajoittain, mutta tuskin tähän liittyy kuitenkaan?
Öljyt vaihdettu vuosi sitten.
Comment
-
-
Originally posted by cook View Postmiten toi laatikko tykkää lastuttamista? oon miettiny jos soittelis karalalle tai hariselle aikaa, mutta mutta miten toi kestävyys normiajossa? autohan on siis -03 530d ajettu 224000 kait ?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by H-nkka View PostEi ole kyseessä e39, mutta sama vaihdelaatikko kuitenkin.
Eli autona e46 320d. Ja vika on että 4 ja 5 vaihteella ajaessa kierrosten ollessa n.1500-1800, niin kierrokset alkaa heijata n.200-300rpm välillä.
Ihan kuin yrittäisi lukita turbiinia, mutta se ei vaan lukitu..
Ja toinen vika on: kun auto on seisonut vaikka yön yli niin se ei lähde liikkeelle D:llä mutta pakilla ja pakkoykkösellä lähtee ihan normaalisti liikkeelle..
Ja heti kun on ajanut hieman tai käyttänyt autoa paikallaan hieman pidempään niin lähtee liikkeelle D:llä ihan normaalisti..
Tähän mennessä tehty:
Korjautettu turbiini, vaihdettu TCC-solenoidi, öljyt ja suodatin vaihdettu yhteensä 3 kertaa vian ilmenemisen jälkeen..
Ja viat pysynyt kokoajan samanlaisina..
Mistä voisi jatkaa vikojen etsimistä..?x53
Comment
-
Comment