Originally posted by Kreivi Albert
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
-
-
Originally posted by Gize View PostEi mulla ainakaan valu tippaakaan vaikka töistä on aina jyrkkä lähtö kun jää portin sulkeen (semmonen mäki siis mihin ei parane täysperällä 60t massalla edes kokeilla pysähtyä). Jätän käkkärille (jotta pysyy iskussa) ja Plle aina ja sit ku lähden niin D päälle, jarru pois ja siinähän nököttää kunnes painaa kaasua, tämä siis tuolla 528iA onkohan sama loota? Tuossa 530dA on ainakin eri (GM) loota eli ei vertailtavissa.muutaman kerran tosiaan hieman liukunut auto taaksepäin liikkeelle lähdössä...
Comment
-
-
Originally posted by Kreivi Albert View PostJoo tosiaan unohdin mainita että autona siis e46 m54b22 ja vm2005muutaman kerran tosiaan hieman liukunut auto taaksepäin liikkeelle lähdössä...
Jos ei moottorilta tule kierroksia turbiinille ja painetta tuoteta tarpeeksi niin millä se siinä pitäisi nököttää vaikkakin D on silmässä?
Kun painovoima voittaa sen normaalin jo tyhjäkäinnillä tuotetun voiman niin pakkiahan se menee.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllähän perinteinen hydraulinen aski voi tarpeeksi jyrkässä ylämäessä valuttaa paljonkin taaksepäin.
Jos ei moottorilta tule kierroksia turbiinille ja painetta tuoteta tarpeeksi niin millä se siinä pitäisi nököttää vaikkakin D on silmässä?
Kun painovoima voittaa sen normaalin jo tyhjäkäinnillä tuotetun voiman niin pakkiahan se menee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Hene View PostRaivostuttava ominaisuus(?) vaivaa, 530d -00. Vauhdin ollessa 70-80kmh, laatikko tuuttaa suurinta pesään ja turbiinilukkoa päälle. Pienikin nousu tiessä tai kaasun hipaisu aiheuttaa sen, että laatikko vaihtaa pienemmälle ja heti perään taas suurempaa. Vähän kuin automaatti pappatunturi sopivassa ylämäessä. Luulisi väännön kuitenkin riittävän. Onko tälle tehtävissä mitään kotikonstein? Onko mitään temppua miten tarkistaa laatikon softa, onko vakio? Kun loota tuntuu olevan herkempi kuin edellisessä omistamassani 530:d:ssä.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllähän perinteinen hydraulinen aski voi tarpeeksi jyrkässä ylämäessä valuttaa paljonkin taaksepäin.
Jos ei moottorilta tule kierroksia turbiinille ja painetta tuoteta tarpeeksi niin millä se siinä pitäisi nököttää vaikkakin D on silmässä?
Kun painovoima voittaa sen normaalin jo tyhjäkäinnillä tuotetun voiman niin pakkiahan se menee.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllähän perinteinen hydraulinen aski voi tarpeeksi jyrkässä ylämäessä valuttaa paljonkin taaksepäin.
Jos ei moottorilta tule kierroksia turbiinille ja painetta tuoteta tarpeeksi niin millä se siinä pitäisi nököttää vaikkakin D on silmässä?
Kun painovoima voittaa sen normaalin jo tyhjäkäinnillä tuotetun voiman niin pakkiahan se menee.Sanoitkin kyllä että "perinteinen hydraulinen", joten lisään vielä että onhan sen jälkeen vielä näitä kaikenlaisia jo uudemmissa joissa mm. automatiikka lyö jarrut lukkoon mäessä. Enkä siis koeta kumoa näitä väitteitä vaan lisään dataa muillekin tiedoksi
Eikö muuten näin offtopic bemarin -05 ala olla jo näitä? Kaverin "uudesta" Vitosta viimeksi mietittiin näitä...
Pyöräkuormaajankin kun voi ajaa kasan päälle niin että peräpuntti osuu jo maahan pystyjyrkässä kasassa, niin eipä sekään siinä enää ilman jarrua TAI tosi pientä pykälää ja pientä kaasua pysy vaan lähtee valumaan
Originally posted by Kreivi Albert View PostJoo tosiaan unohdin mainita että autona siis e46 m54b22 ja vm2005muutaman kerran tosiaan hieman liukunut auto taaksepäin liikkeelle lähdössä...
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostNiin tässäpä se selitys meidän erolle taisi tulla, 2,8L alavääntö tuohon verrattuna on varmaan mukavasti isompi ettei valu jyrkässäkään tyhjällä, vaikkakaan en ole tuon b22 speksejä katsonut... mut "mikään ei voita kuutiotuumia"
Comment
-
-
Originally posted by gedu View Posthttps://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc
Tässä oli ensimmäinen uskottava selitys miksi laatikkoja "hajoaa" öljynvaihdon jälkeen...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Koitin ettiä mut ihan selkeää vastausta ei löytynyt. Jos ja kun vaihtaa koko paketin eli turbiinin ja laatikon niin tartteeko uusi käytetty koodata autoon vai onko ihan bult-in ja ajoa? Adaptaatioit kai ja voi nollata inpalla samalla, jotta oppii omille tavoille. Entä, onko näillä mitään varaosanumeroa, joka pitäisi huomioida purkuosaa ostaessa? Uusi on jo hommattu, joten toivottavasti ei.. Autona -99 GM ja uusi -00 Gm laatikko.. Eikä näissä kai voi muutenkana mennä pieleen, eihän GMltä ole tullut mitään muuta 3litrareen diisseliin kun puhutaan GM:stä ja vuosimalli osuu 97-03 väliin..
+ En tiedä onko noilla vanhoilla laatikoilla mitään virkaa? mutta luovun edullisesti vanhasta laatikosta ja turbiinista, jos joku niitä halajaa. Vika on joko turbiinissa tai molemmissa. Laatikko luisti niin ettei eteen päin päässyt. Pakki toimii. Vaihtoon menee ke. että sen jälkeen on luovutusvalmis. YV:llä tavoittaa jos joku on kiinnostunut.. Ja lisätietoa saa myös yv:llä..
edit: Ei tarvii koodata. Ja hyvin liikkuu vaihdon jälkeen..Last edited by MOH85; 30-11-2016, 14:56.e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Originally posted by MOH85 View PostEntä, onko näillä mitään varaosanumeroa, joka pitäisi huomioida purkuosaa ostaessa? Uusi on jo hommattu, joten toivottavasti ei.. Autona -99 GM ja uusi -00 Gm laatikko.. Eikä näissä kai voi muutenkana mennä pieleen, eihän GMltä ole tullut mitään muuta 3litrareen diisseliin kun puhutaan GM:stä ja vuosimalli osuu 97-03 väliin..
Comment
-
Comment