Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    ^Vastailen itse itselleni:
    Andy kertoi, että normaalisti noissa korjaussarjoissa (kuten siinä, minkä itse ostin x8r partsilta) tulevissa männänrenkaissa sivu on suora, kun taas hänen 2012 kehittämässään renkaassa on tietynlainen profiili. Taidan kokeilla vielä tuon hänenkin sarjansa ja tässä joku viikonloppu testata ihan työpöydällä painemittarin kanssa noiden erilaisten männänrenkaiden eron käytännössä. Raportoin aiheesta sitten lisää.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • SwampHog
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 43
      • Nokia

      Täälä kans väsähti tuo kompura vissiin kaiken lisäksi.

      Ihmettelin kun kuului suhinaa yks aamu auton alta ja kait sieltä on se paineakku kosahtanu tai palje halki.

      Olikos joku vaitanu 530 toukkaan sporttialustalla rautajouset ?

      Mistä sais tarvittavat osat ja mitä kustansi ?

      Itellä menee hermot tuohon tasonsäätöön, liian paljon kalliita osia mitä vaihdella ja tilailla. Lyö rautajouset niin se on siinä. Mitä lie konttorilla tuumaavat kun on xenonit, liekköpä ees huomaavat
      E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by SwampHog View Post
        Täälä kans väsähti tuo kompura vissiin kaiken lisäksi.

        Ihmettelin kun kuului suhinaa yks aamu auton alta ja kait sieltä on se paineakku kosahtanu tai palje halki.

        Olikos joku vaitanu 530 toukkaan sporttialustalla rautajouset ?

        Mistä sais tarvittavat osat ja mitä kustansi ?

        Itellä menee hermot tuohon tasonsäätöön, liian paljon kalliita osia mitä vaihdella ja tilailla. Lyö rautajouset niin se on siinä. Mitä lie konttorilla tuumaavat kun on xenonit, liekköpä ees huomaavat
        Tuskimpa xenonien takia sanovat mitään. Siellä on anturit, joiden avulla valojen korkeudensäätö toimii. Se ei siis toimi peränilmasäädöllä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Kiwes
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 707
          • JKL

          Huomenta. Alkoi aamu melko hienosti...
          Auto seissyt reilun viikon (sairaslomalla) ja nyt sit aamulla- normaalisti ovet auki, kompura lähtee nostaa perää (niinku aina pitemmän seisotuksen jälkeen) virrat päälle ja käyntiin --> kerran pyörähti ja sit naksetta = akku finaalissa, no eikun vara-akkua kontista kehiin ja sekin prkl tyhjä, siinä vaiheessa tajusin, että kompura jauhaa vieläkin ja takavalot osottaa kohti taivasta..

          No nyt se ropleemi on se, että vaikka auton sai käyntiin, ni perä ei laske mihinkään. Ei tuu tasonsäädön herjaa mittaristoon, mutta edelleen on takavalot taivasta kohti ja melkonen pomppulinna ajella tuo kärri. Oisko vinkkejä millä tuon sais alas vai oottelenko taas viikon, et tyhjenee yksinään?

          Siihen oon törmänny useemminkin et perä ei pysy yläällä, mut tätä en oo vielä foorumillakaan nähny, et ois ongelmia sen lasketumisen kanssa just tökkäsin tapletin laturiin ja ruokiksella pääsis ropeltaa koneen kanssa tuota (löytyy 1.4 scanneri ja INPA tuosta tapletista, et jos noista on jommasta kumaasta hyötyä, niin ohjeita voisin ottaa vastaan niistäkin)

          Kiitos!

          ps. (onneks ei oo ku ihan hlvetin kiire töissä, ni ei oikein tuota aikaa olis ylimäärästä, mut ei oo pelkoo, et ajan tuon tollasena takas, vaikkei oo matkaa ku about 7 km)

          e: Vielä oli perä pystyssä, kun tupakilla käydessä katoin.
          Last edited by Kiwes; 25-09-2017, 10:00. Reason: lisäystä
          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
          INPA, BMW Scanner 1.4.0

          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Kiwes View Post
            Huomenta. Alkoi aamu melko hienosti...
            Auto seissyt reilun viikon (sairaslomalla) ja nyt sit aamulla- normaalisti ovet auki, kompura lähtee nostaa perää (niinku aina pitemmän seisotuksen jälkeen) virrat päälle ja käyntiin --> kerran pyörähti ja sit naksetta = akku finaalissa, no eikun vara-akkua kontista kehiin ja sekin prkl tyhjä, siinä vaiheessa tajusin, että kompura jauhaa vieläkin ja takavalot osottaa kohti taivasta..

            No nyt se ropleemi on se, että vaikka auton sai käyntiin, ni perä ei laske mihinkään. Ei tuu tasonsäädön herjaa mittaristoon, mutta edelleen on takavalot taivasta kohti ja melkonen pomppulinna ajella tuo kärri. Oisko vinkkejä millä tuon sais alas vai oottelenko taas viikon, et tyhjenee yksinään?

            Siihen oon törmänny useemminkin et perä ei pysy yläällä, mut tätä en oo vielä foorumillakaan nähny, et ois ongelmia sen lasketumisen kanssa just tökkäsin tapletin laturiin ja ruokiksella pääsis ropeltaa koneen kanssa tuota (löytyy 1.4 scanneri ja INPA tuosta tapletista, et jos noista on jommasta kumaasta hyötyä, niin ohjeita voisin ottaa vastaan niistäkin)

            Kiitos!

            ps. (onneks ei oo ku ihan hlvetin kiire töissä, ni ei oikein tuota aikaa olis ylimäärästä, mut ei oo pelkoo, et ajan tuon tollasena takas, vaikkei oo matkaa ku about 7 km)

            e: Vielä oli perä pystyssä, kun tupakilla käydessä katoin.
            Inpalla sitä voi ajella ylös tai alas. Jos auttaisi kun laskee takaisin alas.

            Comment

            • Forsmanni
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 146
              • Turku, Finland

              Itsellä sama ongelma... Pussivuosi ja vaihdoin sen. Tämän jälkeen piti vähän laskea auton perää. Koitin Hand controlilla laskea ja mitään ei tapahtunut. Sitten tein sen virheen että kokeilin Hand controlilla painaa ylöspäin ja sehän tööttäs perän ylös asti ja jätti sinne Kun koittaa laittaa alaspäin lyö vikakoodia: "Regelzeit, Senken"
              Joku viisas jo FB ryhmässä neuvoi että ei olisi sähkövika vaan venttiili mekaanisesti jumissa, eikä saa päästettyä ilmaa pois järjestelmästä.

              Kaipilisin siis myös vinkkejä miten tuo venttiili/venttiilit toimii? Koputtelu ei ainakaan auttanut.
              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
              -Plancraft BMW Boat
              (b130/m10b20-->m60b40)
              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Inpalla sitä voi ajella ylös tai alas. Jos auttaisi kun laskee takaisin alas.
                Huomenta. Eilen tarpeksi tapeltuani laski perä viimein. ei mitään hajua kumpi sen nyt lopulta tiputti tonttiin ylös vai alas suunta. Alas kun koitti ajella, niin Inpan täpät ei syttyny mihinkään kohtaan ( exhaust valve tms. ohjaussivulla) nyt kuitenkin aamusta tuntu et jotenki kummalliselta tuntuu ajeleminen, ja eihän se nyt sitten samaan kohtaan laskenu kuitenkaa missä oli, eli seuraavaks mittailemaan navasta kaareen (jotkut madallusjouset eessä, ni perää laskettu saman verran ja otteessa on mm mitat mitä pitää olla, ni tiputellaan sinne)

                Ihan näin varmistukseksi, että nyt kun aukaisen sen tuning valikon, ja laatikossa nyt lukee vaikka 10, niin silloin on sentti laskettu eikö? sitten jos lootaan kirjoittaa 20, niin tippuu toisen sentin? (vaiko onko lopputulos 3cm pudotus?) - merkkisillä saa nostettua ja + merkkisillä laskettua, mutta vieläkään ei ole selvinnyt, että kertaantuuko tuo numero, vai nollaako jokavälissä?

                Ja eilisestä oppineena vajaalla akulla jos perää ajelee, niin kannattaa tuupata laturiin
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • Forsmanni
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 146
                  • Turku, Finland

                  Mistä tuo järjestelmä päästää ilmat ulos kun esim laskee perää? Eikö sen tuosta venttiilipaketin kyljestä pitäisi päästää? Eli tuo venttiili josta lähtee letkut pusseille. Itsellä tosiaan ongelmana että ei saa pusseja tyhjäksi. Ja venttiileiden/solenoidien männät liikkuu kyllä hyvin. :think

                  Edit: kompuran kun irroitti tuosta kopasta niin alta löytyi kolmas solenoidi/venttiili joka on siis release valve. Venttiili likoomaan yöksi liuotin pesuun ja taas toimii.
                  Last edited by Forsmanni; 07-10-2017, 22:44.
                  -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                  -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                  -Plancraft BMW Boat
                  (b130/m10b20-->m60b40)
                  EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                  EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                  EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                  EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                  EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                  Comment

                  • CpnJake
                    Newbiemmer
                    • Nov 2017
                    • 2
                    • Ylöjärvi

                    Tervehdys, tuli viikonloppuna hankittua -01 530d ja tasonsäätöhän siinä renkkaa.
                    Kuskin puoli vaikuttaisi olevan kokoajan ylimmässä asennossa ja vänkärin puoli nousee luultavasti oikeaan korkeuteen nopeasti, kun avaa ovet. Mutta vänkärin puoli vaikuttaisi vuotavan tai laskevan jostain muusta syystä ilmat pihalle.
                    Kerran olen nähnyt auton sammutuksen jälkeen, kun vänkärin puoli laskee ihan muutamassa sekunnissa pohjaan.
                    Tietokone toki herjaa "tasonsäätö ei aktiivinen". Missähän järjestyksessä alkaa etsimään vikoja? Johtoon varmaan ensimmäisenä.. Kukahan tekisi tre/ylöjärvi seudulla? Koodailuakin vähän kaipaisin.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by CpnJake View Post
                      Tervehdys, tuli viikonloppuna hankittua -01 530d ja tasonsäätöhän siinä renkkaa.
                      Kuskin puoli vaikuttaisi olevan kokoajan ylimmässä asennossa ja vänkärin puoli nousee luultavasti oikeaan korkeuteen nopeasti, kun avaa ovet. Mutta vänkärin puoli vaikuttaisi vuotavan tai laskevan jostain muusta syystä ilmat pihalle.
                      Kerran olen nähnyt auton sammutuksen jälkeen, kun vänkärin puoli laskee ihan muutamassa sekunnissa pohjaan.
                      Tietokone toki herjaa "tasonsäätö ei aktiivinen". Missähän järjestyksessä alkaa etsimään vikoja? Johtoon varmaan ensimmäisenä.. Kukahan tekisi tre/ylöjärvi seudulla? Koodailuakin vähän kaipaisin.
                      Kun laskee noin nopeasti, niin ei se piuhan päässä tuosta selvene. Pussi/letkut/liitokset/venttiilit vuotaa. Saippuavesi on hyvä vuotojen etsimiseen.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • CpnJake
                        Newbiemmer
                        • Nov 2017
                        • 2
                        • Ylöjärvi

                        Siis tämä nopea lasku on tapahtunut vain kerran. Nyt on noin 8 tuntia pysynyt paikoillaan, ainakaan silmällä ei näe että olisi vajunut.
                        Sillä mietin, että onkohan siellä joku anturiherja (vänkärin puoli mukamas liian ylhäällä, lasketaanpa alas) ja tämän lisäksi se kuskinpuoli pysyy oletettavasti ylimmässä asennossaan (en tiedä kuinkakorkealla se on korkeimmillaan, selkeästi kuitenkin keulaa korkeammalla tällä hetkellä).

                        Comment

                        • JarkkoMikael
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 165
                          • Jyväskylä

                          Mulla auttoi kompuran rakeitten kuivaus tuohon perän pikkuhiljaa laskemiseen.

                          JM

                          Comment

                          • Jii_Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 785
                            • Jkl

                            Originally posted by CpnJake View Post
                            Siis tämä nopea lasku on tapahtunut vain kerran. Nyt on noin 8 tuntia pysynyt paikoillaan, ainakaan silmällä ei näe että olisi vajunut.
                            Sillä mietin, että onkohan siellä joku anturiherja (vänkärin puoli mukamas liian ylhäällä, lasketaanpa alas) ja tämän lisäksi se kuskinpuoli pysyy oletettavasti ylimmässä asennossaan (en tiedä kuinkakorkealla se on korkeimmillaan, selkeästi kuitenkin keulaa korkeammalla tällä hetkellä).
                            Inpalla näät minkälaisia arvoja korekuden tunnistuksen anturit antavat. Saat myös kalibroitua takaisin tehtaan arvoihin.

                            Originally posted by JarkkoMikael View Post
                            Mulla auttoi kompuran rakeitten kuivaus tuohon perän pikkuhiljaa laskemiseen.

                            JM
                            Tämä ei teoriassa ole mahdollista. Ei se kuivaaminen silti huono juttu ole.
                            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3233
                              • Joensuu

                              laitetaan tänne kun pusseihin liittyy. e39 540ia 1999. auto on kokoajan ylhäällä, kompura toimii, tasoanturit toimii, ei suostu laskemaan perää vaikka inpalla koittaa laskea. tyhjennysventtiili jumissa? vai missä muualla voisi vika olla. missä tämä tyhjennys venttiili siaitsee
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by Zetz View Post
                                laitetaan tänne kun pusseihin liittyy. e39 540ia 1999. auto on kokoajan ylhäällä, kompura toimii, tasoanturit toimii, ei suostu laskemaan perää vaikka inpalla koittaa laskea. tyhjennysventtiili jumissa? vai missä muualla voisi vika olla. missä tämä tyhjennys venttiili siaitsee
                                Tyhjennysventtiili on samassa paketissa kuin muutkin venttiilit kompuran vieressä. Kaksi venttiileistä on molemmille puolille omansa ja yksi yhteinen lasku venttiili. Voit kokeilla antaa virtaa noille venttiileille suoraan jos perä laskisi näin. Tietäisi onko vika venttiilissä vai ohjauksessa.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎