Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by Kojootti324 View Post
    Palkeet tyhjät ja minuutin verran kesti nosto kompuran sammumiseen(molemmat puolet yhtä aikaa), ei mun mielest ollu niin ylhäällä kuin piti!?

    Koe ajolle. 300m pääsin, niin tuli vikavalo. Virrat pois ja odottelua 10-15 sekunttia. Kone uudestaan tulille, vikavalo oli sammuksis seuraavan kilometrin, kunnes syttyi taas. Kompura rupes käymään kun sammuitin auton talliin.
    Ei sieltä kompuralta jostain syystä riittävästi tuottoa tule. Onhan ne kuivaimen rakeet nyt sopivat ettei ole liian tiukkaa tavaraa? Omasta e39:stä meni aikoinaan kompura samalla tavalla eli teho loppui. Olisiko mennyt väljäksi, mutta ei vaan tuottanut painetta riittävästi. Kompuran vaihdolla tuo silloin korjaantui.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Kojootti324
      BTCF Member
      • May 2014
      • 61
      • Rock Village

      Originally posted by markok View Post
      Ei sieltä kompuralta jostain syystä riittävästi tuottoa tule. Onhan ne kuivaimen rakeet nyt sopivat ettei ole liian tiukkaa tavaraa? Omasta e39:stä meni aikoinaan kompura samalla tavalla eli teho loppui. Olisiko mennyt väljäksi, mutta ei vaan tuottanut painetta riittävästi. Kompuran vaihdolla tuo silloin korjaantui.
      Vaihdoin kuivatut orggis rakeet varoiks, vaan eipä auttanu.

      Aiemmin vaihdoin männänrenkaan, oliskohan sit pytty kulunut liikaa, ettei uusi männänrengas auta

      Comment

      • Forsmanni
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 146
        • Turku, Finland

        e39 tasonsäätö ongelma.

        E39 530i Touring sytyttää välillä tasonsäätö valoa. Yksin ajaessa syttyy melkein joka kerta muutaman kilsan ajon jälkeen mutta esim eilen 3 ihmistä kyydissä ja traileri perässä ei syttynyt pitkälläkään matkalla. Perä ei oireile mitenkään ja vikakoodiksi antaa "Control-time fault Lowering". Missä mahtaa olla vika?
        -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
        -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
        -Plancraft BMW Boat
        (b130/m10b20-->m60b40)
        EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
        EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
        EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
        EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
        EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

        Comment

        • Perskele
          Newbiemmer
          • Jul 2015
          • 14
          • Vihti

          Liitämpäs itseni tähän ketjuun myös, ikäväkseni.. Mittaristo loistaa kirkkaana vika ilmoitusta tasonsäädöstä, on toiminut kuitenkin ts pumpannut painetta mutta selvästi jäänyt perä löysäksi joka ajossa tuntuu vetelynä ja tärinänä. Selvästi oikea puoli jää hieman alemmaksi. takaluukun kun avaa niin nostaa perää enemmän ja jäykistyy selvästi vakaammaksi ajossa.. inpa antaa ilmoituksen ettei taakse oikealle puolelle mene virtaa, onko johti poikki vai anturi sökö? Helpointa koitin ensin ja vaihdoin köytetyn mutta varmasti toimivan anturin sekä kompuran josta kuvaisin rakeet ensin.. nyt tasasi molemmat puolet samaan tasoon mutta aivan järjettömän alas jäi! Oikeaa puolta selvästi tasasi vielä laskemalla samaan tasoon vasemman puolen kanssa. Takaluukun avaaminen ei vaikuta enään mitenkään.. Ensin kokeilin niin että pelkällä kompuran vaihdolla testasin ja nousi samaan kenoasentoon samalle korkeudelle kun aiemminkin ja anturin vaihdon jälkeen tuli tuo lasku.. ja sama vikailmoitus palaa edelleen.. ennenkuin siirryn johtosarjan vaihtoon niin olisiko mitään ajatuksia...? Voiko olla hukannut tietoja, olla jotenkin sekaisin boksi yms? Inpan perään pitäisi saada... Nummela/Tuusula seudulla ketään avuliasta? Kohta menee hermot jo... Käyttöauto.. pöh.

          Comment

          • Jasuuu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 773
            • Oulu

            Itsellä oli oikealla puolella johdot hankautunut tukivartta vasten poikki.

            Comment

            • Kojootti324
              BTCF Member
              • May 2014
              • 61
              • Rock Village

              Originally posted by Forsmanni View Post
              E39 530i Touring sytyttää välillä tasonsäätö valoa. Yksin ajaessa syttyy melkein joka kerta muutaman kilsan ajon jälkeen mutta esim eilen 3 ihmistä kyydissä ja traileri perässä ei syttynyt pitkälläkään matkalla. Perä ei oireile mitenkään ja vikakoodiksi antaa "Control-time fault Lowering". Missä mahtaa olla vika?
              Kompuran vaihto auttoi ittellä ainakin samaan vikaan!!

              Comment

              • Jii_Koo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 785
                • Jkl

                Itsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
                Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?
                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by jaykayarel View Post
                  Itsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
                  Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Samee
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 888
                    • Valkeakoski

                    Mikäli jotain kiinnostaa, niin minulla olisi purkuautossa(525tds touring '98) vielä paikallaan itselle ylimääräinen kompura ja muut ilmaperän osat. Toiminnasta en sen kummemmin tiedä, mutta ainakin pitkän seisonnan aikana on pitänyt paineet ja perä on pysynyt ylhäällä. Privaa jos joku tuntee tarvitsevansa.
                    E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                    E30 316 4d '89
                    E36 M3 Coupe '93
                    F30 318d '13

                    Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                    Comment

                    • Kojootti324
                      BTCF Member
                      • May 2014
                      • 61
                      • Rock Village

                      Originally posted by jaykayarel View Post
                      Itsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
                      Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?
                      Vaihdoin vanhaan kompuraan uudet tiivisteet ja männänrenkaan TULOKSETTA, ei auttanut! Ilmeisesti "pytty" liian kulunut!?

                      Ps: Mulla olis vanhassa kompurassa uusi männänrengas!

                      Comment

                      • Jii_Koo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 785
                        • Jkl

                        Originally posted by Kojootti324 View Post
                        Vaihdoin vanhaan kompuraan uudet tiivisteet ja männänrenkaan TULOKSETTA, ei auttanut! Ilmeisesti "pytty" liian kulunut!?
                        Voihan tuo myös falskata tuottonsa hukkaan, vaikka painepuoli olisi ehjä ja auto pysyisi ylhäällä.
                        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2188
                          • Karstula

                          Laitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • Jasuuu
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 773
                            • Oulu

                            Originally posted by [Snowboarder] View Post
                            Laitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.
                            Vikakoodit luettu? Inpalla kattoo mitä anturit näyttää.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by [Snowboarder] View Post
                              Laitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.
                              Onko hyppylangan virta otettu suoraan akulta vai releen pohjasta?

                              Parissa E39:ssä on tasonsäätö oikutellut (ylläri) ja viaksi on selvinnyt hapettunut sulake. Sulake näyttää aivan ehjältä, tarkastelee sitä miten päin vain, mutta uuden kun on laittanut ni sen jälkeen pelaa.

                              Eli sulakkeet jotka on siellä akun yläpuolella. Jotain 30 amppeerisia.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • [Snowboarder]
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 2188
                                • Karstula

                                Vikakoodeja en oo vielä kerenny lukea. Sulake kokeiltu vaihtaa. Hyppyjohto releen kantaan 30-87 napojen välillle ja solenoidia ohjattu suoraan akku virralla.
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎