Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pepa12
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 65
    • Iisalmi

    Nyt on pussit vaihdettu, samalla tuli antureiden johdot katsottua ja liittimet wd-40 kanssa paikoilleen. Nyt pelaa(kokop) ja herjakin hävisi vähän ajan kuluttua vaikka aijemmin valitti tasonsäätöä heti kun virrat laitto päälle.

    Comment

    • Peksa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 29

      Originally posted by pepa12 View Post
      Nyt on pussit vaihdettu, samalla tuli antureiden johdot katsottua ja liittimet wd-40 kanssa paikoilleen. Nyt pelaa(kokop) ja herjakin hävisi vähän ajan kuluttua vaikka aijemmin valitti tasonsäätöä heti kun virrat laitto päälle.
      Viäläkun vaihdat ryynit niin on huolettomia kilometrejä luvassa.

      Venttiilin kunnon voi tarkistaa ruuvaamalla kansi auki. Neula painaa vastakumeihin jäljet ja niistä se rupeaa vuotamaan.

      Comment

      • Perskele
        Newbiemmer
        • Jul 2015
        • 14
        • Vihti

        No niin... Minäkin pääsin tasonsäädön oikuttelevaan maailmaan.. virrat päälle laitettaessa nostaa perän ihan ylös ja laskee sen samantien, mutta oikea puoli jää huomattavasti korkeammalle jonka jälkeen saan iloisen tekstin mittaristoon jörjestelmän toimimattomuudesta... mistäköhän lähtisin edes hakemaan vikaa? Venttiilit, anturi...?
        Last edited by Perskele; 23-02-2016, 12:11.

        Comment

        • Peksa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 29

          Originally posted by Perskele View Post
          No niin... Minäkin pääsin tasonsäädön oikuttelevaan maailmaan.. virrat päälle laitettaessa nostaa perän ihan ylös ja laskee sen samantien, mutta oikea puoli jää huomattavasti korkeammalle jonka jälkeen saan iloisen tekstin mittaristoon jörjestelmän toimimattomuudesta... mistäköhän lähtisin edes hakemaan vikaa? Venttiilit, anturi...?
          Vikakoodit

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Tilasin Airsus:ilta uuden Wabcon venttiilipaketin kompuraan.
            Toisessa venttiilinpäässä on reikä porattuna? Onko muilla tullut vastaavaa vastaan?



            edit.

            No avaaminenhan selvensi asiaa.


            Last edited by Jasu; 14-04-2016, 09:48.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              No niin, mistäs vikaa seuraavaksi etsimään?
              Eli autoon vaihdettu uudet alkuperäiset pussit, magneettiventtiililohko ja eilen apparin puolelle paineakku. Ja aamulla oli taas apparin puoli alhaalla. Vuotoja en ole ihinä huomannut missään.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                Originally posted by Jasu View Post
                No niin, mistäs vikaa seuraavaksi etsimään?
                Eli autoon vaihdettu uudet alkuperäiset pussit, magneettiventtiililohko ja eilen apparin puolelle paineakku. Ja aamulla oli taas apparin puoli alhaalla. Vuotoja en ole ihinä huomannut missään.
                Pakko sen on jostain vuotaa, ei se muuten alas laskeudu. Itsellänikin apparinpuoli tippuu vähän alaspäin mutta en oo vielä antanut häiritä kun kummiskin nousee taas ylös.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by juha_s View Post
                  Pakko sen on jostain vuotaa, ei se muuten alas laskeudu. Itsellänikin apparinpuoli tippuu vähän alaspäin mutta en oo vielä antanut häiritä kun kummiskin nousee taas ylös.
                  Selvähän se on, mutta yhdestäkään liitoksesta en ole vuotoa löytänyt vielä. Toki vuoto on todella hidasta, joka häiritsee tutkimista.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Selvähän se on, mutta yhdestäkään liitoksesta en ole vuotoa löytänyt vielä. Toki vuoto on todella hidasta, joka häiritsee tutkimista.
                    Eihän siinä auta, kuin ruiskutella saippuavedellä letkuja, liitoksia, venttiilejä, pusseja... Ei siellä loputtomasti kohteita ole.
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • Kojootti324
                      BTCF Member
                      • May 2014
                      • 61
                      • Rock Village

                      Onkohan kompura ehtoo puolella? Kävi aamul viimex, nyt tuli näyttöön vikavalo, mikä herjaa takapään korkeudesta.:think
                      BMW-Skanner antaa vikakoodiks 0A Control-Time Fault One - Sided.

                      Perä ei roiku, eli ei ole vuotoa!

                      Comment

                      • Stitch
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 104
                        • e-suomi

                        Originally posted by Kojootti324 View Post
                        Onkohan kompura ehtoo puolella? Kävi aamul viimex, nyt tuli näyttöön vikavalo, mikä herjaa takapään korkeudesta.:think
                        BMW-Skanner antaa vikakoodiks 0A Control-Time Fault One - Sided.

                        Perä ei roiku, eli ei ole vuotoa!
                        No eikös tuo meinaa että vain toiselle puolelle ei paine säädetyssä ajassa nouse tarpeeksi. Eli melkein kyllä pientä vuotoa epäilisin toisessa pussissa?

                        Jos kompura ei syöttäisi tarpeeksi niin molemmat pussit (ehjänä) jäisivät vajaaksi IMO

                        TAI kompressorin venttiileistä jompikumpi ei toimi oikein.

                        Comment

                        • Stitch
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 104
                          • e-suomi

                          Originally posted by jaykayarel View Post
                          Eihän siinä auta, kuin ruiskutella saippuavedellä letkuja, liitoksia, venttiilejä, pusseja... Ei siellä loputtomasti kohteita ole.
                          Mites nuo painesäiliöt? Joko tarkastettu

                          Comment

                          • Kojootti324
                            BTCF Member
                            • May 2014
                            • 61
                            • Rock Village

                            Originally posted by Stitch View Post
                            No eikös tuo meinaa että vain toiselle puolelle ei paine säädetyssä ajassa nouse tarpeeksi. Eli melkein kyllä pientä vuotoa epäilisin toisessa pussissa?

                            Jos kompura ei syöttäisi tarpeeksi niin molemmat pussit (ehjänä) jäisivät vajaaksi IMO

                            TAI kompressorin venttiileistä jompikumpi ei toimi oikein.

                            Auto seiso melkeen 2kk, hyvin pysy ylhäällä!

                            Epäilen tota kompuraa, mutta se käy aina silloin tällöin ja vaihdoin siihen uuden männänrenkaan sekä kuivatus aineet, kun epäilin niiden olevan syypää (turha luulo).

                            Täytyy tutkii noi venttiilit

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Originally posted by Kojootti324 View Post
                              Auto seiso melkeen 2kk, hyvin pysy ylhäällä!

                              Epäilen tota kompuraa, mutta se käy aina silloin tällöin ja vaihdoin siihen uuden männänrenkaan sekä kuivatus aineet, kun epäilin niiden olevan syypää (turha luulo).

                              Täytyy tutkii noi venttiilit
                              Kyllä tuo vika on todennäköisesti kompurassa tai venttiileissä. Luultavasti kompuran tuotto on heikko. Onhan kuivaus rakeet alkuperäiset tai alkuperäisiä vastaavat? Jos saat Inpa:lla ajettua perää manuaalisesti niin se helpottaa vianhakua. Voit myös kokeilla tyhjentää palkeet ja tämän jälkeen laittaa kompura nostamaan perää. Jos molemmat puolet nousee samaa vauhtia, mutta hitaasti niin kompura tehoton. Jos vain toinen puoli nousee niin venttiileitä ja antureita tutkimaan.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • Kojootti324
                                BTCF Member
                                • May 2014
                                • 61
                                • Rock Village

                                Originally posted by markok View Post
                                Kyllä tuo vika on todennäköisesti kompurassa tai venttiileissä. Luultavasti kompuran tuotto on heikko. Onhan kuivaus rakeet alkuperäiset tai alkuperäisiä vastaavat? Jos saat Inpa:lla ajettua perää manuaalisesti niin se helpottaa vianhakua. Voit myös kokeilla tyhjentää palkeet ja tämän jälkeen laittaa kompura nostamaan perää. Jos molemmat puolet nousee samaa vauhtia, mutta hitaasti niin kompura tehoton. Jos vain toinen puoli nousee niin venttiileitä ja antureita tutkimaan.


                                Palkeet tyhjät ja minuutin verran kesti nosto kompuran sammumiseen(molemmat puolet yhtä aikaa), ei mun mielest ollu niin ylhäällä kuin piti!?

                                Koe ajolle. 300m pääsin, niin tuli vikavalo. Virrat pois ja odottelua 10-15 sekunttia. Kone uudestaan tulille, vikavalo oli sammuksis seuraavan kilometrin, kunnes syttyi taas. Kompura rupes käymään kun sammuitin auton talliin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎