Nyt on pussit vaihdettu, samalla tuli antureiden johdot katsottua ja liittimet wd-40 kanssa paikoilleen. Nyt pelaa(kokop) ja herjakin hävisi vähän ajan kuluttua vaikka aijemmin valitti tasonsäätöä heti kun virrat laitto päälle.
Nyt on pussit vaihdettu, samalla tuli antureiden johdot katsottua ja liittimet wd-40 kanssa paikoilleen. Nyt pelaa(kokop) ja herjakin hävisi vähän ajan kuluttua vaikka aijemmin valitti tasonsäätöä heti kun virrat laitto päälle.
Viäläkun vaihdat ryynit niin on huolettomia kilometrejä luvassa.
Venttiilin kunnon voi tarkistaa ruuvaamalla kansi auki. Neula painaa vastakumeihin jäljet ja niistä se rupeaa vuotamaan.
No niin... Minäkin pääsin tasonsäädön oikuttelevaan maailmaan.. virrat päälle laitettaessa nostaa perän ihan ylös ja laskee sen samantien, mutta oikea puoli jää huomattavasti korkeammalle jonka jälkeen saan iloisen tekstin mittaristoon jörjestelmän toimimattomuudesta... mistäköhän lähtisin edes hakemaan vikaa? Venttiilit, anturi...?
No niin... Minäkin pääsin tasonsäädön oikuttelevaan maailmaan.. virrat päälle laitettaessa nostaa perän ihan ylös ja laskee sen samantien, mutta oikea puoli jää huomattavasti korkeammalle jonka jälkeen saan iloisen tekstin mittaristoon jörjestelmän toimimattomuudesta... mistäköhän lähtisin edes hakemaan vikaa? Venttiilit, anturi...?
No niin, mistäs vikaa seuraavaksi etsimään?
Eli autoon vaihdettu uudet alkuperäiset pussit, magneettiventtiililohko ja eilen apparin puolelle paineakku. Ja aamulla oli taas apparin puoli alhaalla. Vuotoja en ole ihinä huomannut missään.
No niin, mistäs vikaa seuraavaksi etsimään?
Eli autoon vaihdettu uudet alkuperäiset pussit, magneettiventtiililohko ja eilen apparin puolelle paineakku. Ja aamulla oli taas apparin puoli alhaalla. Vuotoja en ole ihinä huomannut missään.
Pakko sen on jostain vuotaa, ei se muuten alas laskeudu. Itsellänikin apparinpuoli tippuu vähän alaspäin mutta en oo vielä antanut häiritä kun kummiskin nousee taas ylös.
Pakko sen on jostain vuotaa, ei se muuten alas laskeudu. Itsellänikin apparinpuoli tippuu vähän alaspäin mutta en oo vielä antanut häiritä kun kummiskin nousee taas ylös.
Selvähän se on, mutta yhdestäkään liitoksesta en ole vuotoa löytänyt vielä. Toki vuoto on todella hidasta, joka häiritsee tutkimista.
Onkohan kompura ehtoo puolella? Kävi aamul viimex, nyt tuli näyttöön vikavalo, mikä herjaa takapään korkeudesta.:think
BMW-Skanner antaa vikakoodiks 0A Control-Time Fault One - Sided.
Onkohan kompura ehtoo puolella? Kävi aamul viimex, nyt tuli näyttöön vikavalo, mikä herjaa takapään korkeudesta.:think
BMW-Skanner antaa vikakoodiks 0A Control-Time Fault One - Sided.
Perä ei roiku, eli ei ole vuotoa!
No eikös tuo meinaa että vain toiselle puolelle ei paine säädetyssä ajassa nouse tarpeeksi. Eli melkein kyllä pientä vuotoa epäilisin toisessa pussissa?
Jos kompura ei syöttäisi tarpeeksi niin molemmat pussit (ehjänä) jäisivät vajaaksi IMO
TAI kompressorin venttiileistä jompikumpi ei toimi oikein.
No eikös tuo meinaa että vain toiselle puolelle ei paine säädetyssä ajassa nouse tarpeeksi. Eli melkein kyllä pientä vuotoa epäilisin toisessa pussissa?
Jos kompura ei syöttäisi tarpeeksi niin molemmat pussit (ehjänä) jäisivät vajaaksi IMO
TAI kompressorin venttiileistä jompikumpi ei toimi oikein.
Auto seiso melkeen 2kk, hyvin pysy ylhäällä!
Epäilen tota kompuraa, mutta se käy aina silloin tällöin ja vaihdoin siihen uuden männänrenkaan sekä kuivatus aineet, kun epäilin niiden olevan syypää (turha luulo).
Epäilen tota kompuraa, mutta se käy aina silloin tällöin ja vaihdoin siihen uuden männänrenkaan sekä kuivatus aineet, kun epäilin niiden olevan syypää (turha luulo).
Täytyy tutkii noi venttiilit
Kyllä tuo vika on todennäköisesti kompurassa tai venttiileissä. Luultavasti kompuran tuotto on heikko. Onhan kuivaus rakeet alkuperäiset tai alkuperäisiä vastaavat? Jos saat Inpa:lla ajettua perää manuaalisesti niin se helpottaa vianhakua. Voit myös kokeilla tyhjentää palkeet ja tämän jälkeen laittaa kompura nostamaan perää. Jos molemmat puolet nousee samaa vauhtia, mutta hitaasti niin kompura tehoton. Jos vain toinen puoli nousee niin venttiileitä ja antureita tutkimaan.
Kyllä tuo vika on todennäköisesti kompurassa tai venttiileissä. Luultavasti kompuran tuotto on heikko. Onhan kuivaus rakeet alkuperäiset tai alkuperäisiä vastaavat? Jos saat Inpa:lla ajettua perää manuaalisesti niin se helpottaa vianhakua. Voit myös kokeilla tyhjentää palkeet ja tämän jälkeen laittaa kompura nostamaan perää. Jos molemmat puolet nousee samaa vauhtia, mutta hitaasti niin kompura tehoton. Jos vain toinen puoli nousee niin venttiileitä ja antureita tutkimaan.
Palkeet tyhjät ja minuutin verran kesti nosto kompuran sammumiseen(molemmat puolet yhtä aikaa), ei mun mielest ollu niin ylhäällä kuin piti!?
Koe ajolle. 300m pääsin, niin tuli vikavalo. Virrat pois ja odottelua 10-15 sekunttia. Kone uudestaan tulille, vikavalo oli sammuksis seuraavan kilometrin, kunnes syttyi taas. Kompura rupes käymään kun sammuitin auton talliin.
Comment