Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Forsmanni
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 146
    • Turku, Finland

    e39 Touring -01

    Mikäs on yleisin vuoto kohta näissä? Itellä jos seisoo auto yön yli niin toinen nurkka putoaa muutaman millin ja kompura hurisee hetken aikaa kun ovet avaa aamulla. Muuten ei mitään haittaa mutta sytyttää välillä tasonsäätö valoa ja koodi "Control-time fault Lowering". Jos on paljon painoa takaluukussa, tasonsäätö valo ei syty ikinä.
    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
    -Plancraft BMW Boat
    (b130/m10b20-->m60b40)
    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

    Comment

    • Jii_Koo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 785
      • Jkl

      Onko etuakselilla tasontunnistukseen yksi anturi, vai useampi?
      Tästä RealOem:n kuvasta jää nyt hieman epäselväksi, sama kuva "Xenonien tasonsäädön osille" tulee myös tuolta taka-akselin kautta haettuna.
      Oma siis tuolla Sport-alustalla (eli S227A), ja etuanturi pimeänä.
      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by jaykayarel View Post
        Onko etuakselilla tasontunnistukseen yksi anturi, vai useampi?
        Tästä RealOem:n kuvasta jää nyt hieman epäselväksi, sama kuva "Xenonien tasonsäädön osille" tulee myös tuolta taka-akselin kautta haettuna.
        Oma siis tuolla Sport-alustalla (eli S227A), ja etuanturi pimeänä.
        Xenonien korkeussäätöön oik. edessä ja takana anturi. Perän tasonsäädölle anturit takana molemmin puolin (oik. toimii molemmille järjestelmille). Edessä siis ainoastaan yksi anturi.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          Originally posted by Clavurion View Post
          Xenonien korkeussäätöön oik. edessä ja takana anturi. Perän tasonsäädölle anturit takana molemmin puolin (oik. toimii molemmille järjestelmille). Edessä siis ainoastaan yksi anturi.
          Ja kaikki kolme ovat noita samanlaisia? (Mun tapauksessa osa nro. 9)
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Originally posted by jaykayarel View Post
            Ja kaikki kolme ovat noita samanlaisia? (Mun tapauksessa osa nro. 9)
            Ymmärtääkseni ainut ero on, että 696-loppuisessa on vain yksi piiri ja 697-loppuisessa kaksi piiriä, jotka vaaditaan oik. taka-anturille (jos xenonit ja perän tasonsäätö).
            Last edited by Clavurion; 25-10-2016, 16:18.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              Originally posted by Clavurion View Post
              Ymmärtääkseni ainut ero on, että 696-loppuisessa on vain yksi piiri ja 697-loppuisessa kaksi piiriä, jotka vaaditaan oik. taka-anturille (jos xenonit ja perän tasonsäätö).
              Aivan. Minäkin olin jokseenkin tässä uskossa, kunnes KL:ssä tänään kyselivät, että kumman etuanturin haluan. Lienee heilläkin hieman epäselvä filmi tuosta kohtaa.
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • Jii_Koo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 785
                • Jkl

                Edelleen tulee Self Level Susp. Inactive näyttöön, kun kuormaa tulee kyytiin.

                Eli tämänhetkinen tilanne:
                -Kompressori toimii (ajaa esim. manuaalisesti tyhjennetyt pussit normaaliasentoon, kun saa herätteen)
                -Pussit ja letkut ovat ehjät
                -Venttiilit toiminee (kalibroinnin sai tehtyä INPAlla ja ajettua yksi puoli kerrallaan ylös ja alas)
                -Taka-akselin anturit toimii, jähmeät säätötangotkin vaihdettu uusiin. (testattu INPAlla).
                -Etuakselin anturi ei toiminut, vaihdettu uuteen. (Valot alkoivat säätymään ja vikakoodi pysyy poissa)

                Onko niin, että kun tuo viime kalibrointi tehtiin rikkinäisellä etuakselin tasoanturilla, niin nyt kun anturi on vaihdettu toimivaan (ja vikakoodi valojensäädöstä poistettu) niin pitäisi kalibroida järjestelmä vielä uudestaan?
                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by jaykayarel View Post
                  Edelleen tulee Self Level Susp. Inactive näyttöön, kun kuormaa tulee kyytiin.

                  Eli tämänhetkinen tilanne:
                  -Kompressori toimii (ajaa esim. manuaalisesti tyhjennetyt pussit normaaliasentoon, kun saa herätteen)
                  -Pussit ja letkut ovat ehjät
                  -Venttiilit toiminee (kalibroinnin sai tehtyä INPAlla ja ajettua yksi puoli kerrallaan ylös ja alas)
                  -Taka-akselin anturit toimii, jähmeät säätötangotkin vaihdettu uusiin. (testattu INPAlla).
                  -Etuakselin anturi ei toiminut, vaihdettu uuteen. (Valot alkoivat säätymään ja vikakoodi pysyy poissa)

                  Onko niin, että kun tuo viime kalibrointi tehtiin rikkinäisellä etuakselin tasoanturilla, niin nyt kun anturi on vaihdettu toimivaan (ja vikakoodi valojensäädöstä poistettu) niin pitäisi kalibroida järjestelmä vielä uudestaan?
                  Etuanturi ei vaikuta tasonsäädön toimintaan. Todennäköisesti kompura kulunut väljäksi eikä jaksa nostaa tarpeeksi painetta tai kuivain on osittain tukossa.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    Originally posted by markok View Post
                    Etuanturi ei vaikuta tasonsäädön toimintaan. Todennäköisesti kompura kulunut väljäksi eikä jaksa nostaa tarpeeksi painetta tai kuivain on osittain tukossa.
                    Hitsin hitsi, onko tosiaan näin?
                    Kompressorin rakeet on kuivattu, ja kompuraan laitettu korjaussarja eli uusi männänrengas ja tiivisteet. Tietty pyttykin voi olla liian kulunut, mutta ihmetyttää tuo, että jakssaa nostaa kuitenkin auton lattiasta normaaliasentoon ihan hyvin, kuten edellä mainitsin. Kun taas ajossa porukkaa hyppää takapenkille kyytiin, tulee herja näyttöön eikä edes yritä tehdä mitään.
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Jos kerran varoitus tulee mittaristoon, niin kyllä sieltä pitäisi vikakoodikin löytyä. Eli mitä koodia se nyt antaa? Jos ei anna koodia, niin ne pitää lukaista, kun varoitus on tullut tauluun, eikä sen jälkeen saa käyttää virtoja pois ennen kuin koodit saa luettua.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Jii_Koo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 785
                        • Jkl

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Jos kerran varoitus tulee mittaristoon, niin kyllä sieltä pitäisi vikakoodikin löytyä. Eli mitä koodia se nyt antaa? Jos ei anna koodia, niin ne pitää lukaista, kun varoitus on tullut tauluun, eikä sen jälkeen saa käyttää virtoja pois ennen kuin koodit saa luettua.
                        Totta, olen aina lukenut vasta "jälkikäteen" siinä uskossa, että jättäisi haamun. Täytyy pitää käynnissä vian ollessa päällä ja koittaa. Itsellä siis Scanner, löytää kyllä silläkin tuo level control yksikön.
                        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by jaykayarel View Post
                          Totta, olen aina lukenut vasta "jälkikäteen" siinä uskossa, että jättäisi haamun. Täytyy pitää käynnissä vian ollessa päällä ja koittaa. Itsellä siis Scanner, löytää kyllä silläkin tuo level control yksikön.
                          Osa auton koodeista nollautuu kun järjestelmä suorittaa itsetestin uudelleen ja vikaa ei havaita. Riippuen koodista ja yksiköstä koodin poistumiseen tarvitaan erimäärä syklejä.
                          Last edited by HTK12; 04-12-2016, 14:26.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Jii_Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 785
                            • Jkl

                            Onko akun kunnolla minkälainen vaikutus noston nopeuteen?
                            Vaikuttaisi siltä, että lähtee alkuun nostamaan ihan hyvää vauhtia, mutta sitten jotenkin väsähtää koko systeemi ja nousee 1mm/10sek. tahtia jos sitäkään.
                            Tämä kävi mielessä, koska pelkät 2-virrat päällä INPAlla ajellessa (laturi kiinni autossa) alkoi erinäisissä testiajoissa vauhti hyytyä ja lopulta ei saanut nostettua enää ollenkaan, vaikka kompressori kävi koko ajan.
                            Auton kun löi käyntiin nosti taas _melkein_ normaaliasentoon, vauhti hidastui ja hidastui kunnes aikaikkuna tuli täyteen.

                            Ainoa aktiivinen vika mikä löydettiin auto käynnissä tuossa tilassa oli vasemman pussin venttiilistä. Mutta onhan sen jotenkin toimittava, kun kerran pusseja saa yksittäinkin inpalla täytettyä.. :think
                            En ole vielä tutkinut, minkälaiset venttiilit on kysymyksessä, mutta päässä pyörähti myös ajatus jostain huono akku -> alhainen jännite -> väsynyt kela -> venttiili ei aina aukea -kombosta...

                            Varmuuden vuoksi voisi huoltaa/vaihtaa vielä tuon venttiilipaketinkin. Onko joku saanut metsästettyä tuota wabcon (tai muun valmistajan) osana ilman bmw-logoja irrallaan muusta kompurapaketista?
                            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Tuohon akun kuntoon en osaa kommentoida, mutta itsellä tekee joskus samaa, enkä tiedä mistä se johtuu.
                              Edellisen venttiilipaketin tilasin AIR-SUSPENSION-SHOP:sta.
                              Sitä ennen muistaakseni Airsus Air Suspensionista.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by jaykayarel View Post
                                Onko akun kunnolla minkälainen vaikutus noston nopeuteen?
                                Vaikuttaisi siltä, että lähtee alkuun nostamaan ihan hyvää vauhtia, mutta sitten jotenkin väsähtää koko systeemi ja nousee 1mm/10sek. tahtia jos sitäkään.
                                Tämä kävi mielessä, koska pelkät 2-virrat päällä INPAlla ajellessa (laturi kiinni autossa) alkoi erinäisissä testiajoissa vauhti hyytyä ja lopulta ei saanut nostettua enää ollenkaan, vaikka kompressori kävi koko ajan.
                                Auton kun löi käyntiin nosti taas _melkein_ normaaliasentoon, vauhti hidastui ja hidastui kunnes aikaikkuna tuli täyteen.

                                Ainoa aktiivinen vika mikä löydettiin auto käynnissä tuossa tilassa oli vasemman pussin venttiilistä. Mutta onhan sen jotenkin toimittava, kun kerran pusseja saa yksittäinkin inpalla täytettyä.. :think
                                En ole vielä tutkinut, minkälaiset venttiilit on kysymyksessä, mutta päässä pyörähti myös ajatus jostain huono akku -> alhainen jännite -> väsynyt kela -> venttiili ei aina aukea -kombosta...

                                Varmuuden vuoksi voisi huoltaa/vaihtaa vielä tuon venttiilipaketinkin. Onko joku saanut metsästettyä tuota wabcon (tai muun valmistajan) osana ilman bmw-logoja irrallaan muusta kompurapaketista?
                                Eipä ole juurikaan akun kunnolla vaikutusta nousunopeuteen saati venttiilien toimintaan. Jos jännite tippui niin alas ettei solenoidit toimi niin silloin ei toimi enää mikään muukaan. Lopussa hidastuva nousu johtuu väljästä kompurasta joka ei jaksa nostaa riittävästi painetta. Alussa kun vaaditaan vähemmän painetta perän nousuun niin nousee nopeasti, mutta kun tarvitaan enemmän painetta niin kompuran tuotto loppuu.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎