Mistäs nykypäivänä mahtaisi saada hommattua uudet kuivatusrakeet, kellään tietoa?
Nopeuttaisi hommia ettei tarvitsisi alkaa vanhoja kuivaamaan.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Jatketaan tätä monologia Hannele Laurin hengessä. Hyppylangoilla virtaa ja perä ylös, mekaaninen ongelma siis poissuljettu. Tänään virtalukonpohjan vaihto kun avain muutenkin välillä pyörii tyhjää, ja maanantaina pitäis tulla toinen jousituksen kontrolliboksi. Kävin liittimen juotoksetkin läpi ja spreijasin kontaktisprayllä kaikki liittimet, mutta no go.
Kai se jos tasonsäädön anturista vaan olis kiinni pitäis INPAlla boksiin sisälle päästää kuitenkin?
Edit: Virtalukonpohja vaihdettu, ei vaikutusta asiaan.Last edited by nut; 20-12-2014, 12:44.
Leave a comment:
-
-
Itsepuheluksi menee. Epäilin virran vähyyttäkin jo kun tuossa seisonut, mutta akku ladattu ja edelleen "No response from control unit" kertoo INPA, moottori käynnissä tai ilman. Hyppylangoilla kokeilin kompuraa ja magneettiventtiilejä ja ilma kulkee kun pieru suolessa. Eli joku kontrollipuolen häikkä, seuraavaksi kai testaamaan ohjainboksin vaihtoa?
Leave a comment:
-
-
No nyt se täälläkin kummittelee. Kompura purettu ja magneettiventtiilit testattu, näyttäisi toimivilta. Auto vaan ei anna ohjausjännitettä releelle, eikä INPAlla pääse ilmajousituksen boksiin kiinni (muut moduulit kyllä löytyy, esim. ABS moduuliin pääsee kiinni). Tästä(kin) threadista löytyi vastaavia ongelmia mutta ei ratkaisua. Boksin avasin ja katsoin päällisin puolin ja mitään kosteus/kylmäjoutosongelmia ei ainakaan päällepäin näkynyt.
Mikä neuvoksi? Ilmavuotoja ei ole ja perä on kyllä pysynyt ylhäällä, kerran vaan alkoi check control herjata ja sen jälkeen vika päällä.
Edit: Tuossa tutkailin jännitteitä ja kompuralle menevästä liittimestä löytyy kompuran syöttöön 12 V ja releelle jos antaa hyppyvirtaa niin kompura käy. Tekee painettakin jopa. Magneettiventtiileille ja releen ohjaukselle mittari näyttää noin 7 volttia, ja kun liittimen laittaa kiinni ja mittaa releeltä kompuran herätteen jännitettä on se jotain 0.2-0.4 volttia. Onko tuo boksi nyt sitten tässä kärähtänyt vai mikä?Last edited by nut; 13-12-2014, 14:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by EPDM View PostMinulla on sama lowrider effekti omassa romussa. Mutta ilmenee nyt enemmän pakkasilla. Eli voisi olettaa että ne ovat vaan ne kumipussit jotka pakkasen puolella alkaa kovettua vielä enemmän halkielman kohdassa....?:think
Leave a comment:
-
-
Minulla on sama lowrider effekti omassa romussa. Mutta ilmenee nyt enemmän pakkasilla. Eli voisi olettaa että ne ovat vaan ne kumipussit jotka pakkasen puolella alkaa kovettua vielä enemmän halkielman kohdassa....?:think
Leave a comment:
-
-
OT, mutta jos ostat varaajan letkuineen ja siinä tulee sokka mitkä pitää ilmaliittimen pussissa kii, voin ostaa poisa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JuhanaK View PostHomma selvä! Pitääpä alkaa tutkimaan. Pääseekö noihin painevaraajiin käsiksi helposti? Voiko olla myös niin että joku liitos siellä vuotaa? Noita saa ilmeisesti varaosana jostain.. Onko merkkiliike ainoa joka toimittaa?
Painevaraajien vaihdosta löytyy mm. mun kirjoittamaa tekstiä tästä topikista.
Ne painevaraajat ruostuu puhki sisältä päin (voivat siis näyttää hyvällekin ulkoapäin), koska kosteutta keräävät papanat eivät enää pysty keräämään enempää kosteutta ja kondenssivesi valuu letkuja pitkin systeemin alimpaan kohtaan eli nuihin painevaraajiin auton pohjassa.Last edited by Ha2; 24-10-2014, 09:15.
Leave a comment:
-
-
Homma selvä! Pitääpä alkaa tutkimaan. Pääseekö noihin painevaraajiin käsiksi helposti? Voiko olla myös niin että joku liitos siellä vuotaa? Noita saa ilmeisesti varaosana jostain.. Onko merkkiliike ainoa joka toimittaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O.K. View PostLinkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK
Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.
Leave a comment:
-
-
Linkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK
Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.Last edited by O.K.; 14-10-2014, 14:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mika_z View PostMiten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
Tarkastettu seuraavat:
Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
Ryynit kuivattu.
Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.
Leave a comment:
-
-
Miten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
Tarkastettu seuraavat:
Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
Ryynit kuivattu.
Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.Last edited by mika_z; 16-02-2014, 15:16.
Leave a comment:
-
-
Olisi samalla paketilla venttiilisysteemi tullut, jos olisi raaskinut.
Vielä ne tilata, jos sitten persus pysyisi ylhäällä
Ihan ajatuksena, voiko venttiilien toimintaa kokeilla vaihtamalla putket ristiin, silloinhan kuskin puoli valuisi alas ?
Venttiilipaketissahan se vika oli, nyt perä pysyy ylhäällä ja toimii.
Ois pussin verran säästänyt, kun olisi heti alkuun kokeillut letkuja ristiin.Last edited by pallonivel; 27-01-2014, 20:42.
Leave a comment:
-
Leave a comment: