Mistäs nykypäivänä mahtaisi saada hommattua uudet kuivatusrakeet, kellään tietoa?
Nopeuttaisi hommia ettei tarvitsisi alkaa vanhoja kuivaamaan.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Jatketaan tätä monologia Hannele Laurin hengessä. Hyppylangoilla virtaa ja perä ylös, mekaaninen ongelma siis poissuljettu. Tänään virtalukonpohjan vaihto kun avain muutenkin välillä pyörii tyhjää, ja maanantaina pitäis tulla toinen jousituksen kontrolliboksi. Kävin liittimen juotoksetkin läpi ja spreijasin kontaktisprayllä kaikki liittimet, mutta no go.
Kai se jos tasonsäädön anturista vaan olis kiinni pitäis INPAlla boksiin sisälle päästää kuitenkin?
Edit: Virtalukonpohja vaihdettu, ei vaikutusta asiaan.Last edited by nut; 20-12-2014, 13:44.
Leave a comment:
-
Itsepuheluksi menee. Epäilin virran vähyyttäkin jo kun tuossa seisonut, mutta akku ladattu ja edelleen "No response from control unit" kertoo INPA, moottori käynnissä tai ilman. Hyppylangoilla kokeilin kompuraa ja magneettiventtiilejä ja ilma kulkee kun pieru suolessa. Eli joku kontrollipuolen häikkä, seuraavaksi kai testaamaan ohjainboksin vaihtoa?
Leave a comment:
-
No nyt se täälläkin kummittelee. Kompura purettu ja magneettiventtiilit testattu, näyttäisi toimivilta. Auto vaan ei anna ohjausjännitettä releelle, eikä INPAlla pääse ilmajousituksen boksiin kiinni (muut moduulit kyllä löytyy, esim. ABS moduuliin pääsee kiinni). Tästä(kin) threadista löytyi vastaavia ongelmia mutta ei ratkaisua. Boksin avasin ja katsoin päällisin puolin ja mitään kosteus/kylmäjoutosongelmia ei ainakaan päällepäin näkynyt.
Mikä neuvoksi? Ilmavuotoja ei ole ja perä on kyllä pysynyt ylhäällä, kerran vaan alkoi check control herjata ja sen jälkeen vika päällä.
Edit: Tuossa tutkailin jännitteitä ja kompuralle menevästä liittimestä löytyy kompuran syöttöön 12 V ja releelle jos antaa hyppyvirtaa niin kompura käy. Tekee painettakin jopa. Magneettiventtiileille ja releen ohjaukselle mittari näyttää noin 7 volttia, ja kun liittimen laittaa kiinni ja mittaa releeltä kompuran herätteen jännitettä on se jotain 0.2-0.4 volttia. Onko tuo boksi nyt sitten tässä kärähtänyt vai mikä?Last edited by nut; 13-12-2014, 15:24.
Leave a comment:
-
Tai ne kompuran yhteydessä olevat venttiilit :thinkOriginally posted by EPDM View PostMinulla on sama lowrider effekti omassa romussa. Mutta ilmenee nyt enemmän pakkasilla. Eli voisi olettaa että ne ovat vaan ne kumipussit jotka pakkasen puolella alkaa kovettua vielä enemmän halkielman kohdassa....?:think
Leave a comment:
-
Minulla on sama lowrider effekti omassa romussa. Mutta ilmenee nyt enemmän pakkasilla. Eli voisi olettaa että ne ovat vaan ne kumipussit jotka pakkasen puolella alkaa kovettua vielä enemmän halkielman kohdassa....?:think
Leave a comment:
-
OT, mutta jos ostat varaajan letkuineen ja siinä tulee sokka mitkä pitää ilmaliittimen pussissa kii, voin ostaa poisa.
Leave a comment:
-
Ei saa kuin merkkiliikkeestä tai alkuperäisosia myyvistä liikkeistä, muutama vuosi sitten hinta oli n. 70 € / kpl. Osa muuttui jossain kohti ja nykyisin tulee painevaraaja ja siitä ilmapussille menevä letku yhtenä pakettina. Aikoinaan varaosaluettelon mukaan on saanut painevaraajaa ja letkua erikseen. Painevaraaja on noin maitopurkin kokoinen tollanen osa: KLIK.Originally posted by JuhanaK View PostHomma selvä! Pitääpä alkaa tutkimaan. Pääseekö noihin painevaraajiin käsiksi helposti? Voiko olla myös niin että joku liitos siellä vuotaa? Noita saa ilmeisesti varaosana jostain.. Onko merkkiliike ainoa joka toimittaa?
Painevaraajien vaihdosta löytyy mm. mun kirjoittamaa tekstiä tästä topikista.
Ne painevaraajat ruostuu puhki sisältä päin (voivat siis näyttää hyvällekin ulkoapäin), koska kosteutta keräävät papanat eivät enää pysty keräämään enempää kosteutta ja kondenssivesi valuu letkuja pitkin systeemin alimpaan kohtaan eli nuihin painevaraajiin auton pohjassa.Last edited by Ha2; 24-10-2014, 10:15.
Leave a comment:
-
Homma selvä! Pitääpä alkaa tutkimaan. Pääseekö noihin painevaraajiin käsiksi helposti? Voiko olla myös niin että joku liitos siellä vuotaa? Noita saa ilmeisesti varaosana jostain.. Onko merkkiliike ainoa joka toimittaa?
Leave a comment:
-
Minä tilasin edellispäivänä perustoimituksella ja tänään hain postista. Ikävä kyllä paketin vaihtaminen ei korjannut ongelmaa.. Osaako joku sanoa mistä kannattaisi hakea vikaa seuraavaksi? Perä siis putoaa (molemmat puolet) noin 10 minuutissa kun auton sammuttaa. Itse en ole järjestelmään perehtynyt kuin tuon kompurapaketin osalta. Onko siellä vielä jotain muuta kuin ilmapussit jossa vuoto voisi olla? Mitään sihinää en kuullut kummankaan renkaan takaa..Originally posted by O.K. View PostLinkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK
Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.
Leave a comment:
-
Linkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK
Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.Last edited by O.K.; 14-10-2014, 15:56.
Leave a comment:
-
Laitetaan nyt tähän vastaus jos olisi apua jollekin. Vika löytyi kuitenkin ilmapussista. Oikea puoli piti tunkata ylös, jotta pussi tuli kokonaan näkyviin ja sieltä sitten vuodonilmaisijalla löytyi vuotokohta.Originally posted by mika_z View PostMiten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
Tarkastettu seuraavat:
Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
Ryynit kuivattu.
Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.
Leave a comment:
-
Miten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
Tarkastettu seuraavat:
Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
Ryynit kuivattu.
Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.Last edited by mika_z; 16-02-2014, 16:16.
Leave a comment:
-
Olisi samalla paketilla venttiilisysteemi tullut, jos olisi raaskinut.
Vielä ne tilata, jos sitten persus pysyisi ylhäällä
Ihan ajatuksena, voiko venttiilien toimintaa kokeilla vaihtamalla putket ristiin, silloinhan kuskin puoli valuisi alas ?
Venttiilipaketissahan se vika oli, nyt perä pysyy ylhäällä ja toimii.
Ois pussin verran säästänyt, kun olisi heti alkuun kokeillut letkuja ristiin.Last edited by pallonivel; 27-01-2014, 21:42.
Leave a comment:
Leave a comment: