memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Ihmettelin jo omaa hommaa tehdessä, miksei auton perä laskenut alas. Se pysyi ihan vaaterissa. Nyt ihmettelen asiaa entistä enemmän, kun sinulla perä vajosi noin paljon.

    Minä otin letkut irti kompuran päästä, joten onko siinä ja sinun irrotuspaikan välissä venttiili joka esti tyhjentymisen?
    Perä ei laske jos ottaa letkun irti ainoastaan kompurasta. Venttiileiltä ei tarvitse letkuja irrottaa kompuran irrotuksen vuoksi. Jos letkuja ei ole irrotettu venttiileistä ja perä silti laskee niin venttiilit vuotavat jostain syystä.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Ihmettelin jo omaa hommaa tehdessä, miksei auton perä laskenut alas. Se pysyi ihan vaaterissa. Nyt ihmettelen asiaa entistä enemmän, kun sinulla perä vajosi noin paljon.

    Minä otin letkut irti kompuran päästä, joten onko siinä ja sinun irrotuspaikan välissä venttiili joka esti tyhjentymisen?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Posti kuljetti viikolla pussillisen uusia geelipalleroita niin ajattelin tuossa sateisen lauantain kunniaksi katsoa missä kunnossa omat rakeet on.
    Nappasinpa vapisevin käsin muutamat fototkin hommasta. Hommaan tarvitset ainoastaan 10mm työkalun ja mahdollisesti jonkin kuivaimen. Itse lainasin salaa emännän fööniä.
    Vararenkaan alta löytyvästä boksista löytyi kompura. Koko paketti on kolmella ruuvilla kiinni siinä mustassa kotelossa. Kompuran tukikehikkoa ei tarvitse irroittaa jos ei tahdo. Itse irroitin.
    Takakontin oikeassa reunassa on liittimet jotka kannattaa irroittaa. Huomattavasti helpompi tuolta, kuin kompuran päästä. Letkuja availlessa alkaa ilmapussit tyhjetä ja perä laskeutua. Sitten vaan koko paketti kainaloon ja parempia työtiloja etsimään.
    Pienempi noista säiliöistä, eli se musta, on se jossa rakeet sijaitsee. Säiliö on kiinnitetty päältä kahdella 10mm mutterilla. Säiliön päällä oleva sähköliitin täytyy myös avata. Muttereita avatessa tuntuu painetta ja säiliö pyrkii nousemaan ylös. Säiliön alla on jousi, joka oli kohtuullisen ruosteessa. Tästä jo aavistelin että kyllä siellä taitaa kosteutta olla. Jousen alla on metallinen reikälevy joka lukittuu paikalleen kierteettömällä neliön muotoisella lukituskappalella. Säiliö ei ole toisesta päästä millään kiinni ja sen lähtee kuorestaan ulos kun vähän nitkuttelee. VAROITUS: Ota varoen neliömäinen lukitus ja sen alla oleva reikälevy auki, levyn alta löytyy valkea pehmeä levy ja niiden alla on rakeet. Itse leväytin rakeet pitkin keittiön pöytää
    Vanhat ja märät rakeet pussiin ja hävitykseen. Föönillä kuivailin kaikki "pumpuli laput" ja säiliöt, sekä lopuksi täytin uusilla rakeilla ja niputin kasaan. Pienen rost off - voitelun ja hinkkausen jälkeen jousikin sai mennä takaisin omalle paikalleen. Koko setti takaisin paikalleen, virrat päälle ja ihastelemaan perän nousemista. Koko hommaan meni pari tuntia kuivattelun kanssa. Ei siis mikään paha homma ja onnistuu hyvin hieman vapisevinkin käsin

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Sattuisiko kellään lojumassa nurkissa sitä ei-ristiriitaista silikageeliä? Ei kamalasti houkuttele ostaa kiloa kun sitten sitä on reipas 900g imuroitavana lattialta...
    Mä kuivasin entiset uunissa viime kesänä. Ainaki tähän asti toiminu ilman herjoja. Tosin herjat aiheutti viallinen venttiilipaketti mut samalla myös kuivasin ryynit jotka oli ihan umpimärät.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Sattuisiko kellään lojumassa nurkissa sitä ei-ristiriitaista silikageeliä? Ei kamalasti houkuttele ostaa kiloa kun sitten sitä on reipas 900g imuroitavana lattialta...

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Laitoin jo nippuun.

    Oli siellä se mainitsemasi O-rengas, mutta huonossa valossa oli vähän vaikea erottaa.

    Kuivatin alkuperäiset rakeet, kun Sinooperista tms. ostetuista löytyi niin ristiriitaista tietoa.
    Hyvä että O-rengas löytyi. Ei tosiaan kannata Sinoperin rakeita käyttää. On kokeiltu ja ei toimi. Menevät kastuessaan mössöksi, jonka läpi ei ilma kunnolla kulje.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Laitoin jo nippuun.

    Oli siellä se mainitsemasi O-rengas, mutta huonossa valossa oli vähän vaikea erottaa.

    Kuivatin alkuperäiset rakeet, kun Sinooperista tms. ostetuista löytyi niin ristiriitaista tietoa.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Kiitos kuvista. Minulla ei tuon lyhyemmän syvennäksessä näy tuota tiivisterengasta ollenkaan, mikä sinulla siellä on. Ihmetyttää että toinen tiiviste puuttuu, kun ei varmasti ole ollut aikaisemmin auki ja on toiminut hyvin ennen tätä viikkoa.
    Laitappa kuva mille tuon pöntön pohja sulla näyttää? Siitä on niin kauan aikaa kun tuon purin etten muista kuuluiko lyhemmässä edes olla o-rengasta. Kuvassa vaan näyttäisi siltä, että olisi.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Kiitos kuvista. Minulla ei tuon lyhyemmän syvennäksessä näy tuota tiivisterengasta ollenkaan, mikä sinulla siellä on. Ihmetyttää että toinen tiiviste puuttuu, kun ei varmasti ole ollut aikaisemmin auki ja on toiminut hyvin ennen tätä viikkoa.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Tätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.

    Kiitoksia.
    Pitempään se kuuluisi.



    Edit. Katso vielä kotelon pohjalle onko siellä toinen O-rengas paikallaan. Tämä kyllä yleensä pysyy paikallaan.

    Last edited by markok; 08-11-2015, 12:25.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Tiivisteen paikka hukassa

    Tätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.

    Kiitoksia.
    Last edited by hietase; 21-01-2017, 21:01.

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Laskiko se puoli jonka kävin pakkosyötöllä nostamassa kun sammutit auton?
    Juu pysyi silloin hyvin ylhäällä siihen asti että käynnisti auton uudelleen. Elikkä jos kokeillaan uudelleen nostaa inpalla ja katsotaan mitä tapahtuu. Soittelen sulle tässä joku päivä.


    Edit: Nyt jäi perä ylös inpa käsittelyn jälkeen. Kiitokset!
    Last edited by Forsmanni; 29-09-2015, 10:34.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Forsmanni View Post
    Eli inpalla uudet arvot sisään ja kokeilu sillä?
    Joo niinhän se varmaan pitäis tehdä, sitten sen pitäis asettua.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by JarkkoMikael View Post
    Kiitos jälleen kerran foorumin ohjeille, rakeet tuli kuivateltua eikä ollut paha homma tehdä. Ensi viikolla kun vielä tulee uudet pussit niin pääsee taas liikenteeseen.
    Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".

    JM
    Tuo sanonta pätee kyllä e61:iin mutta ei sentään e39:iin.

    Leave a comment:


  • JarkkoMikael
    replied
    Originally posted by JiiP View Post
    Tähän vielä kun syksy puskee ja kosteudet niin ohje tuohon kuivaimen purkamiseen ja kuivaamiseen. Tällä saattaa saada helpotusta pakkasella iskeviin mahdollisiin venttiilijumeihin ja/tai jos välillä kuivaa niin josko noihin varaajiin ei kertyisi kosteutta ja pysyisivät ehjänä. Mene ja tiedä. Operaationa ainakin helppo. Ja suositeltavaa tehdä lämpimässä kun noita muoviosia on operaatiossa muutama.
    Kiitos jälleen kerran foorumin ohjeille, rakeet tuli kuivateltua eikä ollut paha homma tehdä. Ensi viikolla kun vielä tulee uudet pussit niin pääsee taas liikenteeseen.
    Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".

    JM

    Leave a comment:

Working...
X