Originally posted by hietase
View Post
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
-
-
Ihmettelin jo omaa hommaa tehdessä, miksei auton perä laskenut alas. Se pysyi ihan vaaterissa. Nyt ihmettelen asiaa entistä enemmän, kun sinulla perä vajosi noin paljon.
Minä otin letkut irti kompuran päästä, joten onko siinä ja sinun irrotuspaikan välissä venttiili joka esti tyhjentymisen?
Leave a comment:
-
-
Posti kuljetti viikolla pussillisen uusia geelipalleroita niin ajattelin tuossa sateisen lauantain kunniaksi katsoa missä kunnossa omat rakeet on.
Nappasinpa vapisevin käsin muutamat fototkin hommasta. Hommaan tarvitset ainoastaan 10mm työkalun ja mahdollisesti jonkin kuivaimen. Itse lainasin salaa emännän fööniä.
Vararenkaan alta löytyvästä boksista löytyi kompura. Koko paketti on kolmella ruuvilla kiinni siinä mustassa kotelossa. Kompuran tukikehikkoa ei tarvitse irroittaa jos ei tahdo. Itse irroitin.
Takakontin oikeassa reunassa on liittimet jotka kannattaa irroittaa. Huomattavasti helpompi tuolta, kuin kompuran päästä. Letkuja availlessa alkaa ilmapussit tyhjetä ja perä laskeutua. Sitten vaan koko paketti kainaloon ja parempia työtiloja etsimään.
Pienempi noista säiliöistä, eli se musta, on se jossa rakeet sijaitsee. Säiliö on kiinnitetty päältä kahdella 10mm mutterilla. Säiliön päällä oleva sähköliitin täytyy myös avata. Muttereita avatessa tuntuu painetta ja säiliö pyrkii nousemaan ylös. Säiliön alla on jousi, joka oli kohtuullisen ruosteessa. Tästä jo aavistelin että kyllä siellä taitaa kosteutta olla. Jousen alla on metallinen reikälevy joka lukittuu paikalleen kierteettömällä neliön muotoisella lukituskappalella. Säiliö ei ole toisesta päästä millään kiinni ja sen lähtee kuorestaan ulos kun vähän nitkuttelee. VAROITUS: Ota varoen neliömäinen lukitus ja sen alla oleva reikälevy auki, levyn alta löytyy valkea pehmeä levy ja niiden alla on rakeet. Itse leväytin rakeet pitkin keittiön pöytää
Vanhat ja märät rakeet pussiin ja hävitykseen. Föönillä kuivailin kaikki "pumpuli laput" ja säiliöt, sekä lopuksi täytin uusilla rakeilla ja niputin kasaan. Pienen rost off - voitelun ja hinkkausen jälkeen jousikin sai mennä takaisin omalle paikalleen. Koko setti takaisin paikalleen, virrat päälle ja ihastelemaan perän nousemista. Koko hommaan meni pari tuntia kuivattelun kanssa. Ei siis mikään paha homma ja onnistuu hyvin hieman vapisevinkin käsin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostSattuisiko kellään lojumassa nurkissa sitä ei-ristiriitaista silikageeliä? Ei kamalasti houkuttele ostaa kiloa kun sitten sitä on reipas 900g imuroitavana lattialta...
Leave a comment:
-
-
Sattuisiko kellään lojumassa nurkissa sitä ei-ristiriitaista silikageeliä? Ei kamalasti houkuttele ostaa kiloa kun sitten sitä on reipas 900g imuroitavana lattialta...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hietase View PostLaitoin jo nippuun.
Oli siellä se mainitsemasi O-rengas, mutta huonossa valossa oli vähän vaikea erottaa.
Kuivatin alkuperäiset rakeet, kun Sinooperista tms. ostetuista löytyi niin ristiriitaista tietoa.
Leave a comment:
-
-
Laitoin jo nippuun.
Oli siellä se mainitsemasi O-rengas, mutta huonossa valossa oli vähän vaikea erottaa.
Kuivatin alkuperäiset rakeet, kun Sinooperista tms. ostetuista löytyi niin ristiriitaista tietoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hietase View PostKiitos kuvista. Minulla ei tuon lyhyemmän syvennäksessä näy tuota tiivisterengasta ollenkaan, mikä sinulla siellä on. Ihmetyttää että toinen tiiviste puuttuu, kun ei varmasti ole ollut aikaisemmin auki ja on toiminut hyvin ennen tätä viikkoa.
Leave a comment:
-
-
Kiitos kuvista. Minulla ei tuon lyhyemmän syvennäksessä näy tuota tiivisterengasta ollenkaan, mikä sinulla siellä on. Ihmetyttää että toinen tiiviste puuttuu, kun ei varmasti ole ollut aikaisemmin auki ja on toiminut hyvin ennen tätä viikkoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hietase View PostTätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.
Kiitoksia.
Edit. Katso vielä kotelon pohjalle onko siellä toinen O-rengas paikallaan. Tämä kyllä yleensä pysyy paikallaan.
Last edited by markok; 08-11-2015, 12:25.
Leave a comment:
-
-
Tiivisteen paikka hukassa
Tätä samaa hommaa itsekin tekemässä. Raesäilön noston jälkeen kuvassa näkyvä pieni musta tiivisterengas oli pudonnut kuivainrungon pohjalle. Googlailukaan ei tuottanut tulosta, joten jos joku osaisi neuvoa kumman pätkän, lyhyen vai pitemmän ympärille tiiviste kuuluu? Sopii yhtä hyvin molempiin.
Kiitoksia.Last edited by hietase; 21-01-2017, 21:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostLaskiko se puoli jonka kävin pakkosyötöllä nostamassa kun sammutit auton?
Edit: Nyt jäi perä ylös inpa käsittelyn jälkeen. Kiitokset!Last edited by Forsmanni; 29-09-2015, 10:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JarkkoMikael View PostKiitos jälleen kerran foorumin ohjeille, rakeet tuli kuivateltua eikä ollut paha homma tehdä. Ensi viikolla kun vielä tulee uudet pussit niin pääsee taas liikenteeseen.
Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".
JM
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiP View PostTähän vielä kun syksy puskee ja kosteudet niin ohje tuohon kuivaimen purkamiseen ja kuivaamiseen. Tällä saattaa saada helpotusta pakkasella iskeviin mahdollisiin venttiilijumeihin ja/tai jos välillä kuivaa niin josko noihin varaajiin ei kertyisi kosteutta ja pysyisivät ehjänä. Mene ja tiedä. Operaationa ainakin helppo. Ja suositeltavaa tehdä lämpimässä kun noita muoviosia on operaatiossa muutama.
Välillä tosin tuntuu että pitäis hankkia vara-auto kun tätä 39:ä harrastaa, jokuhan täällä oli osuvasti sanonut "e39 on auto harrastajan unelma auto, siinä on koko ajan jotain".
JM
Leave a comment:
-
Leave a comment: