
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Jos autossa on tasonsäätö ja xenon automaattisella korkeussäädöllä, oik. takakulman anturissa on 2 erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Molemmille myös oma johdotus. Vas. takana ja oik. edessä anturissa on vain yksi piiri. Tehtaalta lähtiessä noissa paikoissa, joissa käytännössä on vain yksi piiri, on myös fyysisesti anturissa ainoastaan yksi piiri. Sen sijaan varaosana tarjottavissa on kaikissa 2 piiriä ja siten molemmille puolille tarjotaan anturia samalla osanumerolla, vaikka ne alunperin ovatkin olleet eri numerolla. Menikö riittävän sekavaksi?
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostEn tiedä. Ei vain löydy mistään juttua, että olisi erilainen anturi toisella puolella. Kaikki katalogit antaa vain yhtä osanumeroa taakse ja toista eteen. Ihmetyttää silti, että miksi tuo sama osa on toisella puolella eri kulmassa. Kiinnitysraudat ovat kuitenkin erilaiset, kuten pitääkin. Tosin onhan sekin silti mahdollista, että kiinnitysrauta on vääränlainen. Hitto näistä ei ikinä tiedä kun käytettynä ostaa ja joku poropeukalo välissä säätäny...
Leave a comment:
-
-
Anturin(taka) piuhat menee poikki tosi herkästi. niitä jokunen tutkittu ja vaiheltu. Sisälokari puristaa niitä runkoo vasten. Lokari irti ja johot esille ja kannattaa teipata kunnolla ne ettei hierrä enään
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kiwes View PostEi ne itellä ainakaan samalla numerolla ollu. Xenonien kanssa painin tuossa alkutalvesta niin tuli tunkkailtua vähän joka kulmaa ylös... toisella puolella oli juurikin tuo 698 (oiskohan ollu kuskin puolella) ja toisella puolella oli joku 70x anturi. Piru ku ei kirveelläkään muista miten päin nnuo oli. 697 on etuakselin anturi valoille tämä on 100 varma tieto (voi tosin olla et toimii jossai muuallakin mut sinne se ainaki menee) nimim. 2 väärää anturia ostanut(tai siis 1 väärän ja yhen pskan)
Ainaki etuakselille ku laitto väärän anturin ni meni ihan väärään asentoon ni kielis siitä et sinne on laitettu väärä anturi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostJohdotkin voivat olla poikki
Mutta tietääkös kukaan, onko sama anturi molemmilla puolilla? RealOEM tarjoaa numeroa 37146784697. Nyt anturin numero molemmilla puolilla 1093698. Tasonsäätöä herjannut koko ajan ja antaa koodin oikeasta anturista. Johdot korjasin ja toimivat varmasti, eli itse anturin vaihto edessä seuraavaksi. Hämää vain, kun oikealla puolella anturi enemmän kallellaan kuin vasemmalla:think
Ja kun anturit irti ja niitä tarkasteli vastakkain, niin todellakin oikean puolen anturi enemmän kallellaan. Kuuluuko näin olla vai onko tuohon tungettu väärä anturi? Oli meinaan ostohetken jälkeen puhdas tämä oikean puolen anturi eli juuri vaihdettu ja vikaa koitettu korjata... Mutta purkuosa varmaankin silti...
Niin ja kyseessä xenon ja m-sport, jotain taitavat vaikuttaa anturivalintoihin?!
Ei ne itellä ainakaan samalla numerolla ollu. Xenonien kanssa painin tuossa alkutalvesta niin tuli tunkkailtua vähän joka kulmaa ylös... toisella puolella oli juurikin tuo 698 (oiskohan ollu kuskin puolella) ja toisella puolella oli joku 70x anturi. Piru ku ei kirveelläkään muista miten päin nnuo oli. 697 on etuakselin anturi valoille tämä on 100 varma tieto (voi tosin olla et toimii jossai muuallakin mut sinne se ainaki menee) nimim. 2 väärää anturia ostanut(tai siis 1 väärän ja yhen pskan)
Ainaki etuakselille ku laitto väärän anturin ni meni ihan väärään asentoon ni kielis siitä et sinne on laitettu väärä anturi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiP View PostJuu-u. Tuntuu aina välillä toinen puoli jäävän vähän ylemmäs (ei yläasentoon kuitenkaan) > Vaihdoin sen puolen anturin, ei vaikutusta.
Mutta tietääkös kukaan, onko sama anturi molemmilla puolilla? RealOEM tarjoaa numeroa 37146784697. Nyt anturin numero molemmilla puolilla 1093698. Tasonsäätöä herjannut koko ajan ja antaa koodin oikeasta anturista. Johdot korjasin ja toimivat varmasti, eli itse anturin vaihto edessä seuraavaksi. Hämää vain, kun oikealla puolella anturi enemmän kallellaan kuin vasemmalla:think
Ja kun anturit irti ja niitä tarkasteli vastakkain, niin todellakin oikean puolen anturi enemmän kallellaan. Kuuluuko näin olla vai onko tuohon tungettu väärä anturi? Oli meinaan ostohetken jälkeen puhdas tämä oikean puolen anturi eli juuri vaihdettu ja vikaa koitettu korjata... Mutta purkuosa varmaankin silti...
Niin ja kyseessä xenon ja m-sport, jotain taitavat vaikuttaa anturivalintoihin?!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stitch View PostPoika tuossa pikku iltapakkasilla oli ajelulla ja perä tipahti suhauksen kanssa. Eihän se tietenkään katsonut tippuiko molemmat puolet vai vaan toinen.
No vaihtelin rakeet kun ajattelin että kosteutta ja kun koko talven oli tehnyt samaa ( joskus molemmat puolet, joskus vain toinen), mutta aina lämpimässä tai uudelleen starteilla on perä noussut.
No rakeiden vaihto ei tällä kertaa auttanut, ensin oli kuskin puolella painetta mutta sekin tyhjeni hiljakseen ja nyt ei nouse perä ollenkaan.
Kompura kyllä yrittää ja pientä ajoittaista yritystä on, kunnes tietyssä rajassa alkaa apparin puolelta vanteen takaa suhina kuulumaan ja vikailmo paukahtaa tauluun ja perä jää alas.
Olin ensin varma että magneettiventtiilit lopullisesti hajalla, mutta nyt havaittuani tuon suhinan kyseessä lie ilmapussi? Js oikein muistan niin tuo apparin puoli taisi olla useammin alhaalla jo talvella kuin koko perä.
Nyt vaan askarruttaa että miksei toinenkaan puoli nouse ylös vaikka kompura sinnikkäästi yrittää vai vaikuttaako rikkinäinen ilmapussi myös toisen puolen nousuun?
Ei oikein olisi haluja arpoa ja ostaa sekä kompurapakettia sekä pussia.
Tietoa/ arvauksia?
Kiitokset!
EDIT: jaa no nyt kyllä teorisoin että jos se kompuran tuotto menee kaikki rikkinäisen pussin kautta pellolle, niin eihän se toinenkaan palje voi täyttyä..? Magneettiventtiillien syvempää sielunelämää tuntematta. Vahvistakaa nyt joku jotakin että saan osat tilattua
Leave a comment:
-
-
Poika tuossa pikku iltapakkasilla oli ajelulla ja perä tipahti suhauksen kanssa. Eihän se tietenkään katsonut tippuiko molemmat puolet vai vaan toinen.
No vaihtelin rakeet kun ajattelin että kosteutta ja kun koko talven oli tehnyt samaa ( joskus molemmat puolet, joskus vain toinen), mutta aina lämpimässä tai uudelleen starteilla on perä noussut.
No rakeiden vaihto ei tällä kertaa auttanut, ensin oli kuskin puolella painetta mutta sekin tyhjeni hiljakseen ja nyt ei nouse perä ollenkaan.
Kompura kyllä yrittää ja pientä ajoittaista yritystä on, kunnes tietyssä rajassa alkaa apparin puolelta vanteen takaa suhina kuulumaan ja vikailmo paukahtaa tauluun ja perä jää alas.
Olin ensin varma että magneettiventtiilit lopullisesti hajalla, mutta nyt havaittuani tuon suhinan kyseessä lie ilmapussi? Js oikein muistan niin tuo apparin puoli taisi olla useammin alhaalla jo talvella kuin koko perä.
Nyt vaan askarruttaa että miksei toinenkaan puoli nouse ylös vaikka kompura sinnikkäästi yrittää vai vaikuttaako rikkinäinen ilmapussi myös toisen puolen nousuun?
Ei oikein olisi haluja arpoa ja ostaa sekä kompurapakettia sekä pussia.
Tietoa/ arvauksia?
Kiitokset!
EDIT: jaa no nyt kyllä teorisoin että jos se kompuran tuotto menee kaikki rikkinäisen pussin kautta pellolle, niin eihän se toinenkaan palje voi täyttyä..? Magneettiventtiillien syvempää sielunelämää tuntematta. Vahvistakaa nyt joku jotakin että saan osat tilattuaLast edited by Stitch; 19-03-2015, 20:41.
Leave a comment:
-
-
Mites käykö e61 kompura e39?? Mul sytty tasosäädön valo palamaan enkä oo koodeja lukenu vielä, mutta jos on kompura vika nii mul löytyis e61 kompura hyllystä valmiiks...
Leave a comment:
-
-
Onko joku jälkiasentanut tasonsäätöä Touringiin?
mitä kaikkea vaatii?
Autossa on ASC ja orkkis xenonit.
-99
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiP View PostAuton starttaa perä nousee maksimi ylös ja tulee herja mittaristoon. Hetken päästä perä alkaa hiljalleen vajota noin suunnilleen normaalin ajokorkeuteen. Ja pysyy siinä vaikka auto seisoo virrattomana. BMW Scanner kertoi: "controling time, only one side".
Onko meillä jotain muita potentiaalisia vikakohteita tässä kuin korkeusanturit tai johdot tässä tapauksessa?
Edit: Herja ei tule siis välittömästi kun virrat laittaa päälle vaan hetken päästä n. 30sek-2min (en ole kellottanut)?
Leave a comment:
-
Leave a comment: