memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Originally posted by iScrow View Post
    Ois semmonen ongelma että auton (530d farkku -02) nostaa auton perän ääriasentoon. Eli aina kun avaa auton lukot niin kompura yrittää nostaa vielä auton perää vaikka se on jo tapissa. Onko vika tasonsäätöantureissa vai missä? Oisko jollain ollu vastaavaa?
    Vika todennäköisesti tasonsäädön antureissa/johdoissa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by iScrow View Post
    Ois semmonen ongelma että auton (530d farkku -02) nostaa auton perän ääriasentoon. Eli aina kun avaa auton lukot niin kompura yrittää nostaa vielä auton perää vaikka se on jo tapissa. Onko vika tasonsäätöantureissa vai missä? Oisko jollain ollu vastaavaa?
    vikakoodinlukuun äkkiä.. yhdestä vastaavasta tapauksesta olen kuullut ja sillon räjähti pussi.

    Leave a comment:


  • iScrow
    replied
    Perä nousee liikaa

    Ois semmonen ongelma että auton (530d farkku -02) nostaa auton perän ääriasentoon. Eli aina kun avaa auton lukot niin kompura yrittää nostaa vielä auton perää vaikka se on jo tapissa. Onko vika tasonsäätöantureissa vai missä? Oisko jollain ollu vastaavaa?

    Leave a comment:


  • Iskari
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Teollisuudessa ainakin käytetään tätä vastaavaa rae tyyppiä kuin mitä alkuperäiset ovat. Sitä en tosin tiedä mistä he nämä hankkivat ja onko edes yksityis henkilöille myynnissä. Itse joudun työpaikalla välillä käsittelemään vastaavia rakeita joihin on imeytetty indikaattori väri. Tämä väri on jotain syöpävaarallista ainetta, joten tätä mallia ei ainakaan ole kuluttajamarkkinoilla myynnissä.

    Toisaalta onhan täällä osa saanut hyviä tuloksia Sinooperin rakeillakin. Omasta mielestä Sinooperin rakeet ovat vain helpommin rikkoontuvia ja kostuessaan ja rikkoutuessaan muodostaa liian tiiviin massan minkä läpi ilma ei virtaa riittävästi.
    Raskaankaluston paineilmajarruissa on samanlaiset rakeet, vanhoissa Volvoissa on purettava kuivuri ja korjaussarjan saa Oulussa vaikka Pekantilta noin 55€. Ostin tuon paketin ja nyt olisi sankollinen ylimääräisiä rakeita, Oulun seudulla saa hakea kahvikupillisella.
    Tahto jäätyä jo näillä pakkasilla ja ajelinkin kerran parikymmentä kilsaa perä lintassa, mutta onneksi löyty foorumilta hyvät ohjeet ja nyt pitäisi olla kuiva. Oli kyllä jopa yllättävän helppo huolto.

    Leave a comment:


  • Oxygen
    replied
    Mullapas kävi seuraavaa: Vaihdoin etupyörään laakerin jolloin auto oli hiukan epämääräsessä asennosssa kun nostin vain yhestä kulmasta.

    Noh laskin alas ja rupesin kattoo et ei helvetti ihan toisella poskella.
    Ei noussut sit millään ylös. NOh sit ongelmaa tutkimaan.

    Tasonsäätöanturi irti ja ihmetteleen.

    Vaihoin puolet keskenään ja testasin käsin liikuttamalla niitä et molemmat toimii mut toinen puoli ei reagoi.

    Syy tähän oli et yksi niistä kolmesta johdosta oli hierautunu rikki ja vesi oli kapillariilmiönä lähteny johdossa ylöspäin. se oli aivan hapettunu se johto jouduin uusimaan sen liittimestä liittimeen. No onneks hajos siihen eikä muualle. Mut sellanen kuus tuntii meni ko väkersin tota.

    Sit alko pelaan jippii. mut vielä on ongelma et toinen puoli on 1,5cm alempana. se tarviis kait säätää kohalleen softalla??? osaako kukaan sanoa?

    Ja vielä et miksi siinä on vain vasemmanpuoleises anturissa se katkasu et liian ylös ei nouse? Ko se vasen puoli noussu ensin ihan ylös kun nostin oikeesta etukulmasta ni se paino sen puolen alas ja s.e nosti sen ihan ääripäähän jolloin kun laskin oikeen puolen alas ni se ei noussu koska tää vasen anto tietoo et o liia ylhäällä.

    No sit täyty nostaa perseestä molemmat takarenkaat ilmaan hetkeks ja laskee ni alko pelittään. Ja anturit kun oli irrallaan ja vaihdoin niiden paikkaa ni ei oikeel puolella oo erikseen silti sitä (ei ole siis anturista kiinni)? luulis olevan.

    Releet naksuu vaan vasemmanpuoleisesta. Siis oikeesta puolesta säätyy kyllä (ja rele naksuu kans) et jos laskee liikaa ni nostaa ja pysää ko nousee tarpeeks. Mut tos vasuris on vielä yks asento lisää??? Olipas vaikeesti selitetty... Oikee ja vasen siis katsottuna perästä päin.
    Last edited by Oxygen; 07-12-2011, 12:22. Reason: asiaa lisää

    Leave a comment:


  • rikul
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    Muutamat rekkahuollon kaverit yritti noita venttiilejä metsästää mutta lopputulema oli että niitä ei saa kuin bmw hommattua...

    Mutta asiaan, vaihteen vuoksi e39 tasosäätö taas herjailee. Kompura huutaa mutta kuivaajamöykyn perässä oleva venttiili päästää paineet pihalle.
    Voisiko joku kertoa miten tuo kompura ja kolme venttiiliä toimii? Vakiotila noilla venttiileillä taitaa olla jännitteetön ja kun kompura lähtee käyntiin niin kaikille kolmelle venttiilille menee virta ja ne aukeavat päästäen paineen ilmapusseille?


    Jos sitä huomenna pääsis koodienlukuun...mutta pahoin pelkään että mitään ratkaisevaa sieltä ei löydy.

    Tuota miten ilmapussit korvataan jousilla ja iskareilla, riittääkö ilmapussien irtiotto ja uudet romut tilalle vai pitääkö tehdä jotain arvokkaitakin muutoksia?

    Edit: eekäkö iskarithan siellä on vaikka ois ilmapussitkin, molemmissa järjestelmissä taitaa olla samanlaiset iskarit? Eli jouset vaan ilmapussien tilalle, miten tapahtuu.
    Edit II: No ei menny sekään oikein vaan eri varaosanumerot antaa iskareille ilmapussien ja jousien yhteydessä, liekköhän noilla mitään eroa?
    Haluais kans M sport jouset tourinkiin taakse pussien tilalle. Ei vaan tahdo löytyy tietoa.
    Voisko joku kertoa? Onhan noita vaihdeltu.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    On niitä tavallisilla jousillakin, mutta useimmiten taitaa olla toi ilmaperä Touringissa. Kato onko vararenkaan alla semmonen iso musta mötikkä, se on kompurayksikkö. Toimiva systeemi pysyy kyllä aina vaaterissa ja on "huomaamaton".

    Leave a comment:


  • koomake
    replied
    Valaiskaa tyhmää, onko kaikissa e39 touring malleissa tuo tasonsäätö/pussit? Vai löytyykö ihan normi tolpilla ja jousilla oleviakin? ja mistähän sen halpoiten tietäisi mitkä omassa on; kun ei ainakaan mielestäni perä mihinkään suuntaan mene...

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ohoh, luulin et toikin olis sen pari satkua...

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Onko heittää hintatietoa säiliöstä? Missä luokassa liikutaan? Alkaa tulla konkurssi tän vehkeen kanssa.
    Osa #6. Hinta 75-80 €/kpl se tais maksaa jälleenmyyjällä. Tarvikkeenahan tuota ei oo. Ulkomailla maksoi ainakin silloin saman verran, niin ostin Suomesta.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Onko heittää hintatietoa säiliöstä? Missä luokassa liikutaan? Alkaa tulla konkurssi tän vehkeen kanssa.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Jos sulla tuntiin on toinen nurkka tontissa, niin pitäs kuulua pikku suhina auton alla taka-akselin tienoolla. Säiliön ympärille saa kättäkin, niin vuodon voi tuntea ilmavirtanakin kädessä.

    Mulla kävi melkonen suhina, kun toinen puoli oli siinä kunnossa, että se tyhjeni 5 minuutissa. Toisen säiliön vaihdoin, kun tyhjeneminen oli jotain tunnin luokkaa.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Hyvä vinkki, pitää tarkistaa noi.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Pakko kait tohon etsintään on ryhtyä. On menny selvästi pahemmaksi tässä puolen vuoden aikana. Aiemmin jäi monesti välillä laskematta ollenkaan tai yön aikana oli laskenut monen tunnin aikana. Nyt laskee aina ja taitaa mennä jo alle tunnissa...
    Lue mun tapauksesta tästä topikista viestistä #124 eteenpäin. Voisko olla sama homma. Ootko tarkistanu ne säiliöt? Ne ruostuu sisältäpäin puhki, kun kuivainrakeilla tulee kapasiteetti täyteen ja kosteutta alkaa jämään järjestelmään. Sehän valuu tietenkin alimpaan paikkaan eli noihin säiliöihin. Muistaakseni kirjoitin tähän topikkiin siitä vaihdostakin. Olen joutunut vaihtamaan meidän autoon molemmat säiliöt. Niissä puhkiruostuneissa suorastaan hölskyi vesi.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Pakko kait tohon etsintään on ryhtyä. On menny selvästi pahemmaksi tässä puolen vuoden aikana. Aiemmin jäi monesti välillä laskematta ollenkaan tai yön aikana oli laskenut monen tunnin aikana. Nyt laskee aina ja taitaa mennä jo alle tunnissa...

    Leave a comment:

Working...
X