Originally posted by iScrow
View Post
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by iScrow View PostOis semmonen ongelma että auton (530d farkku -02) nostaa auton perän ääriasentoon. Eli aina kun avaa auton lukot niin kompura yrittää nostaa vielä auton perää vaikka se on jo tapissa. Onko vika tasonsäätöantureissa vai missä? Oisko jollain ollu vastaavaa?
Leave a comment:
-
-
Perä nousee liikaa
Ois semmonen ongelma että auton (530d farkku -02) nostaa auton perän ääriasentoon. Eli aina kun avaa auton lukot niin kompura yrittää nostaa vielä auton perää vaikka se on jo tapissa. Onko vika tasonsäätöantureissa vai missä? Oisko jollain ollu vastaavaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostTeollisuudessa ainakin käytetään tätä vastaavaa rae tyyppiä kuin mitä alkuperäiset ovat. Sitä en tosin tiedä mistä he nämä hankkivat ja onko edes yksityis henkilöille myynnissä. Itse joudun työpaikalla välillä käsittelemään vastaavia rakeita joihin on imeytetty indikaattori väri. Tämä väri on jotain syöpävaarallista ainetta, joten tätä mallia ei ainakaan ole kuluttajamarkkinoilla myynnissä.
Toisaalta onhan täällä osa saanut hyviä tuloksia Sinooperin rakeillakin. Omasta mielestä Sinooperin rakeet ovat vain helpommin rikkoontuvia ja kostuessaan ja rikkoutuessaan muodostaa liian tiiviin massan minkä läpi ilma ei virtaa riittävästi.
Tahto jäätyä jo näillä pakkasilla ja ajelinkin kerran parikymmentä kilsaa perä lintassa, mutta onneksi löyty foorumilta hyvät ohjeet ja nyt pitäisi olla kuiva. Oli kyllä jopa yllättävän helppo huolto.
Leave a comment:
-
-
Mullapas kävi seuraavaa: Vaihdoin etupyörään laakerin jolloin auto oli hiukan epämääräsessä asennosssa kun nostin vain yhestä kulmasta.
Noh laskin alas ja rupesin kattoo et ei helvetti ihan toisella poskella.
Ei noussut sit millään ylös. NOh sit ongelmaa tutkimaan.
Tasonsäätöanturi irti ja ihmetteleen.
Vaihoin puolet keskenään ja testasin käsin liikuttamalla niitä et molemmat toimii mut toinen puoli ei reagoi.
Syy tähän oli et yksi niistä kolmesta johdosta oli hierautunu rikki ja vesi oli kapillariilmiönä lähteny johdossa ylöspäin. se oli aivan hapettunu se johto jouduin uusimaan sen liittimestä liittimeen. No onneks hajos siihen eikä muualle. Mut sellanen kuus tuntii meni ko väkersin tota.
Sit alko pelaan jippii. mut vielä on ongelma et toinen puoli on 1,5cm alempana. se tarviis kait säätää kohalleen softalla??? osaako kukaan sanoa?
Ja vielä et miksi siinä on vain vasemmanpuoleises anturissa se katkasu et liian ylös ei nouse? Ko se vasen puoli noussu ensin ihan ylös kun nostin oikeesta etukulmasta ni se paino sen puolen alas ja s.e nosti sen ihan ääripäähän jolloin kun laskin oikeen puolen alas ni se ei noussu koska tää vasen anto tietoo et o liia ylhäällä.
No sit täyty nostaa perseestä molemmat takarenkaat ilmaan hetkeks ja laskee ni alko pelittään. Ja anturit kun oli irrallaan ja vaihdoin niiden paikkaa ni ei oikeel puolella oo erikseen silti sitä (ei ole siis anturista kiinni)? luulis olevan.
Releet naksuu vaan vasemmanpuoleisesta. Siis oikeesta puolesta säätyy kyllä (ja rele naksuu kans) et jos laskee liikaa ni nostaa ja pysää ko nousee tarpeeks. Mut tos vasuris on vielä yks asento lisää??? Olipas vaikeesti selitetty... Oikee ja vasen siis katsottuna perästä päin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Masatus View PostMuutamat rekkahuollon kaverit yritti noita venttiilejä metsästää mutta lopputulema oli että niitä ei saa kuin bmw hommattua...
Mutta asiaan, vaihteen vuoksi e39 tasosäätö taas herjailee. Kompura huutaa mutta kuivaajamöykyn perässä oleva venttiili päästää paineet pihalle.
Voisiko joku kertoa miten tuo kompura ja kolme venttiiliä toimii? Vakiotila noilla venttiileillä taitaa olla jännitteetön ja kun kompura lähtee käyntiin niin kaikille kolmelle venttiilille menee virta ja ne aukeavat päästäen paineen ilmapusseille?
Jos sitä huomenna pääsis koodienlukuun...mutta pahoin pelkään että mitään ratkaisevaa sieltä ei löydy.
Tuotamiten ilmapussit korvataan jousilla ja iskareilla, riittääkö ilmapussien irtiotto ja uudet romut tilalle vai pitääkö tehdä jotain arvokkaitakin muutoksia?
Edit: eekäkö iskarithan siellä on vaikka ois ilmapussitkin, molemmissa järjestelmissä taitaa olla samanlaiset iskarit? Eli jouset vaan ilmapussien tilalle, miten tapahtuu.
Edit II: No ei menny sekään oikein vaan eri varaosanumerot antaa iskareille ilmapussien ja jousien yhteydessä, liekköhän noilla mitään eroa?
Voisko joku kertoa? Onhan noita vaihdeltu.
Leave a comment:
-
-
On niitä tavallisilla jousillakin, mutta useimmiten taitaa olla toi ilmaperä Touringissa. Kato onko vararenkaan alla semmonen iso musta mötikkä, se on kompurayksikkö. Toimiva systeemi pysyy kyllä aina vaaterissa ja on "huomaamaton".
Leave a comment:
-
-
Valaiskaa tyhmää, onko kaikissa e39 touring malleissa tuo tasonsäätö/pussit? Vai löytyykö ihan normi tolpilla ja jousilla oleviakin? ja mistähän sen halpoiten tietäisi mitkä omassa on; kun ei ainakaan mielestäni perä mihinkään suuntaan mene...
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Onko heittää hintatietoa säiliöstä? Missä luokassa liikutaan? Alkaa tulla konkurssi tän vehkeen kanssa.
Leave a comment:
-
-
Jos sulla tuntiin on toinen nurkka tontissa, niin pitäs kuulua pikku suhina auton alla taka-akselin tienoolla. Säiliön ympärille saa kättäkin, niin vuodon voi tuntea ilmavirtanakin kädessä.
Mulla kävi melkonen suhina, kun toinen puoli oli siinä kunnossa, että se tyhjeni 5 minuutissa. Toisen säiliön vaihdoin, kun tyhjeneminen oli jotain tunnin luokkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Thuppu View PostPakko kait tohon etsintään on ryhtyä. On menny selvästi pahemmaksi tässä puolen vuoden aikana. Aiemmin jäi monesti välillä laskematta ollenkaan tai yön aikana oli laskenut monen tunnin aikana. Nyt laskee aina ja taitaa mennä jo alle tunnissa...
Leave a comment:
-
-
Pakko kait tohon etsintään on ryhtyä. On menny selvästi pahemmaksi tässä puolen vuoden aikana. Aiemmin jäi monesti välillä laskematta ollenkaan tai yön aikana oli laskenut monen tunnin aikana. Nyt laskee aina ja taitaa mennä jo alle tunnissa...
Leave a comment:
-
Leave a comment: