Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta. Miksi ei madallu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cakke
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 27
    • Oulu

    #61
    Originally posted by Martti View Post
    mut ei se tonttiin kyllä tolla h&r 40/? satsilla mené, se on kylmä totuus. navasta kaareen edessä n. 340-345mm muistaakseni.
    Tuosta olen kyllä eri mieltä. Pikaisesti mittasin ja mulla oli navasta kaareen n.330mm. En kyllä ole ihan satavarma onko mulla -40 pudottava sarja, mutta näin ainakin muistelen tuv-todistuksesta katsoneeni...pitää varmaan vielä tarkistaa asia...Madaltavia lautasia tms. ei pitäs olla.
    Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #62
      Originally posted by teropa View Post
      Siis kuinka monia eri "kumi, huononkelin pala/kumi" variaatioita tuolla voi olla, ettei homma mene putkeen?

      Tero
      Nämä kaksi aiemmin mainittua + mahdolliset asennusvirheet (esim. iskari ei istu kunnolla navassa).
      Eli "surkean tien paketin" korotusrengas (nro 14). Madalletussa M-sportissa pohjaanlyöntikumi (nro 11) on lyhyempi kuin perusalustassa. Jos perusalustan madaltaa, vaihdetaan pohjaanlyöntikumit M-sport version mukaisiksi tai lyhennetään alkuperäisiä. Jos todella miehekkäissä madalluksissa haetaan, noita valmiiksi lyhyempiäkin voi joutua vielä vuolemaan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        #63
        Originally posted by Clavurion View Post
        Nämä kaksi aiemmin mainittua + mahdolliset asennusvirheet (esim. iskari ei istu kunnolla navassa).
        Eli "surkean tien paketin" korotusrengas (nro 14). Madalletussa M-sportissa pohjaanlyöntikumi (nro 11) on lyhyempi kuin perusalustassa. Jos perusalustan madaltaa, vaihdetaan pohjaanlyöntikumit M-sport version mukaisiksi tai lyhennetään alkuperäisiä. Jos todella miehekkäissä madalluksissa haetaan, noita valmiiksi lyhyempiäkin voi joutua vielä vuolemaan.
        Korjaa Clavurion jos olen ihan hakuteillä; Muistaaksen Bilstein Sprint iskarissa on oma pohjaanlyöntikumi ja se auton alkuperäinen pitää heivata pois. Voisko asentaa iskarit niin että siellä ns. "tupla" pohjaanlyöntikumit, esim. just tossa Bilstainin iskarissa?
        Johtuisiko se liika korkeus siitä...
        BMW i4M50

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #64
          Originally posted by hoikkas View Post
          Korjaa Clavurion jos olen ihan hakuteillä; Muistaaksen Bilstein Sprint iskarissa on oma pohjaanlyöntikumi ja se auton alkuperäinen pitää heivata pois. Voisko asentaa iskarit niin että siellä ns. "tupla" pohjaanlyöntikumit, esim. just tossa Bilstainin iskarissa?
          Johtuisiko se liika korkeus siitä...
          Ei ole sprinteistä omakohtaista kokemusta. Eikös niiden rakenne ole perinteisestä hieman poikkeava ja varsiosa on yleensä melko paksu. Johtuisiko omat pohjaanlyöntikumit siitä, että originaaleja ei saa tuohon varteen työstämättä asennettua?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Isamu
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 104
            • Hyvinkää

            #65
            Cakke:
            Tsekkasin oman settini TÜV todistuksen ja se tosiaan on edestä -40mm ja takaa -20mm. Eli taitaa olla sama kun sinulla. Pahoittelen omaa sekaannustani kaikilta
            päivitystä tilanteeseen. Tänään hieman soittelin ja hommailin osia. Laakkoselta hommasin varmuuden vuoksi uudet M-sport pohjaanlyöntikumit. Kiitokset selvityksestä clavurion
            Sain myös käsiini M-sport malliset BogeSachs etuiskarit jotka on tarkoitettu madallettuun alustaan. Niitä kokeillaan auton alle keskiviikkona tai torstaina H&R jousien kanssa.
            Annan tietoa ja kuvia heti kun kamat on kiinni.
            Jos auto tipahtaa niin vika oli bilsteineissä. Ellei tule alas niin varmaan vedän itseni hirteen
            Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

            Comment

            • juu-das
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 756
              • Kuopio

              #66
              taitaa olla sitten kohta hautajaiset tulossa

              ei vaan, osta siihen säädettävä satsi. Taitaa nuita korkeussäädettäviä alustoja kohtuu edullisesti 6-koneisiin joo saada, eipähän tarvii enää sompailla eri jousia ja pumppuja.

              Comment

              • hoikkas
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1579
                • TURKU

                #67
                Originally posted by Clavurion View Post
                Ei ole sprinteistä omakohtaista kokemusta. Eikös niiden rakenne ole perinteisestä hieman poikkeava ja varsiosa on yleensä melko paksu. Johtuisiko omat pohjaanlyöntikumit siitä, että originaaleja ei saa tuohon varteen työstämättä asennettua?
                Jep, juuri tota tarkoitin. Eli jos laittaa orginaalit vielä lisäksi, niitä ei työstämättä laitettua ja riski madalluksen epäonnistumiseen on olemassa. Joten aattelin, että Isamulla ois käyny näin... Eli Bilstainien kanssa ei kait tarvi erillisiä pohjaanlyöntikumeja?
                No peukkuja Isamulle, että auto laskeutuu maantasalle!
                BMW i4M50

                Comment

                • Isamu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 104
                  • Hyvinkää

                  #68
                  Clavurion ja Hoikkas:
                  Pitää todella tsekata tuo ja jos sieltä löytyy jotain ylimääräisen näköisiä kumeja niin heivata helvettihin ja kokeilla bilsteineja takaisin. Bilsteinien laatikoissa ei kyllä tullut mitään kumeja mukana. Uudet yläpään mutterit ja takaiskareissa oli uudet jousilautaset mutta that's it.
                  Tietoa arvostetaan suuresti ja suunnattomasti jos joku voi antaa varma tietoa noista kumeista bilsteinien kanssa, että voivatko ne aiheuttaa jousituksen "kohoamisen"
                  Last edited by Isamu; 04-12-2007, 20:47.
                  Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #69
                    Bilstein sprinteissä on omat kumit. Niitä muuttamalla mahdollista muuttaa korkeuttakin.

                    Comment

                    • Cakke
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 27
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by Isamu View Post
                      Cakke:
                      Tsekkasin oman settini TÜV todistuksen ja se tosiaan on edestä -40mm ja takaa -20mm. Eli taitaa olla sama kun sinulla. Pahoittelen omaa sekaannustani kaikilta
                      päivitystä tilanteeseen. Tänään hieman soittelin ja hommailin osia. Laakkoselta hommasin varmuuden vuoksi uudet M-sport pohjaanlyöntikumit. Kiitokset selvityksestä clavurion
                      Sain myös käsiini M-sport malliset BogeSachs etuiskarit jotka on tarkoitettu madallettuun alustaan. Niitä kokeillaan auton alle keskiviikkona tai torstaina H&R jousien kanssa.
                      Joo...kunhan vaihdat nuo iskarit, niin setti pitäisi olla sama kuin mulla. Todennäköisesti mullakin on nuo M-sport pohjaanlyöntikumit kun edellinen alusta oli vakio m-sport. Ainakin minulla on nimenomaan nuo M-sport-malliset BogeSachsit... Ja korkeus edessä tosiaan n.330mm
                      Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

                      Comment

                      • Proppu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 176
                        • Järvenpää

                        #71
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Nämä kaksi aiemmin mainittua + mahdolliset asennusvirheet (esim. iskari ei istu kunnolla navassa).
                        Eli "surkean tien paketin" korotusrengas (nro 14). Madalletussa M-sportissa pohjaanlyöntikumi (nro 11) on lyhyempi kuin perusalustassa. Jos perusalustan madaltaa, vaihdetaan pohjaanlyöntikumit M-sport version mukaisiksi tai lyhennetään alkuperäisiä. Jos todella miehekkäissä madalluksissa haetaan, noita valmiiksi lyhyempiäkin voi joutua vielä vuolemaan.

                        Offtopic: Onkohan e46:ssa sama homma noitten kumien kanssa..?
                        e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #72
                          Originally posted by Proppu View Post
                          Offtopic: Onkohan e46:ssa sama homma noitten kumien kanssa..?
                          Kyllähän tuo E46:n etutolpan rakenne vaikuttaa pitkälti identtiseltä E39:iin verrattuna ja M-sport:iin on oma pohjaanlyöntikuminsa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #73
                            Laitetaan nyt vertailun vuoksi normi alustalla olevan 525TDSA: n kuva. Renkaat on 235/45-17
                            Attached Files
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 924
                              • Sotkamo--Oulu

                              #74
                              Vasta tätä keskustelua lukiessa älysin itsekin, että mulla varmaa on toi E34 noitten pohjaanlyöntikumien varassa, pitää tarkistaa viikonloppuna.
                              Eli joskus jo kesällä asensin K.A.W:n -40mm jouset eteen ja keula tippui vaan noin 35mm. Ihmettelin hieman tuota kun joka paikassa luki että ko. merkkiset jouset tiputtaa ainakin sen mitä lupaa ja jopa enemmän.
                              Remontin yhteydessä vaihdoin myös vahvistetut pohjaanlyöntikumit, joita alustasarjan myyjä siis suositteli. Huomasin asentaessa että noi vahvistetut on vakion korkuiset, mutta kun ei madalluksista kauheasti aiempaa kokemusta ollut niin eihän se tullut mieleen että vois olla liian korkeat.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              • finodin
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 74
                                • Tre

                                #75
                                Originally posted by 525TDS Touring View Post
                                Laitetaan nyt vertailun vuoksi normi alustalla olevan 525TDSA: n kuva. Renkaat on 235/45-17

                                Voi horo, itellä on samanlainen.

                                Renkaat vaihtuis kesällä 235/40/18 mutta täytyy kai sitten madaltaa samalla, toi 40/20 setti tuntuis olevan paras tähän jollein halua mitään rotvalliennuolijaa.

                                E61 525d M-sport -2006
                                (Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎