Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta. Miksi ei madallu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isamu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 104
    • Hyvinkää

    #16
    Nyt sitten on uutta kamaa alla. Kiinni on nyt bilstein sprint iskarit ja H&R jouset edessä -40mm/takana -15mm.
    Vanteen keskiöstä lokarin kaareen on edessä 365mm ja takana 375mm eli korkealla on auto vieläkin. Todella hämäräperäistä toimintaa omasta mielestäni.
    Kyllähän tuo tuosta vielä nitkahtaa muutaman millin kun jouset asettuu mutta silti on korkea
    On vaan omituista kun luin tuolta auton madallustaulukosta että porukka on laittanu E39 bemuun -40mm sarjoja ja keskiöstä kaareen on 20mm vähemmän kun omassa. Hermot alkaa menemään tuon madalluksen kanssa
    Last edited by Isamu; 01-12-2007, 18:37.
    Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Cakke View Post
      ...ei kai m-sporttialustallakaan nyrkki mahdu renkaan ja kaaren väliin? Ei ainakaan mulla mahtunu...riippuu tietysti renkaan ja nyrkin koostakin :think
      Todella pieni nyrkki täytyy olla. :think Tuolla muutama kuva omasta e39:stä orginaalilla m-sport alustalla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112266
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #18
        Tästä on varmaan monet ihan eri mieltä. Mutta minusta m-sport alusta on aivan täysin riittävä kaikin puolin. Yhtään alemmas, ja minusta mennään vähän amislinjalle autossa, joka ei tod ole amis (jos 500:sta E39:stä puhutaan, that is).

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #19
          Originally posted by teropa View Post
          Tästä on varmaan monet ihan eri mieltä. Mutta minusta m-sport alusta on aivan täysin riittävä kaikin puolin. Yhtään alemmas, ja minusta mennään vähän amislinjalle autossa, joka ei tod ole amis (jos 500:sta E39:stä puhutaan, that is).

          Tero
          Höpöhöpö sanon minä. No ei, makuasioitahan nämä on.
          Last edited by JonasG; 01-12-2007, 19:03.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7459
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Isamu View Post
            Vanteen keskiöstä lokarin kaareen on edessä 365mm ja takana 375mm eli korkealla on auto vieläkin.
            Joskus mittasin mun M-Sportin ja sain edessä 360 mm ja takana 350 mm. Voikohan tuo nyt pitää paikkansa että on matalampi kuin sulla tuo uusikin madallettu? Kuva näkyy täällä: http://kotisivu.suomi.net/kekkonen/b...2845_forum.jpg

            Ite en matalampaa halua käytännön syistä kun nokka ottaa liian helposti maahan sitten. Ulkonäköä hieman tätä matalampi kyllä parantais, mutta liian matala on aivan kauhean näköinen.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 01-12-2007, 19:11.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #21
              Voiskin käydä mittaamassa omasta hiacesta nuo luvut. Kun kyseessä kuitenkin vanha lintta, niin ehkä on vähän linttaantunut tuosta Petrin autosta vielä alaspäin .

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3450
                • Janakkala

                #22
                -Onko asennus suoritettu varmasti oikein? Iskari on ihan satavarmasti pohjassa navassa? ettei vaan ole jäänyt sieltä kantamaan?
                Eli ykkönen on varmasti kakkosen sisässä, "tapissa" asti?
                Last edited by Spetke; 01-12-2007, 19:19.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Pakko jatkaa Oulun mafian itkuvirttä. Itse pitäisin 30 mm madallusta E39:ssä maksimina, jos autolla meinaa ajaa muualla kuin suoralla tiellä. Ainakin M-sportissa keulan pohjamuovi on sen verran pullea, että rauhallisestikin ajallessa esim. hidasteissa raapii asvalttia. Ulkonäöllisestikin 20-30 mm riittää mielestäni mainiosti ainakin 18" rengaskokoon saakka. Mutta makuasioita...
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #24
                    Mun mielestä M-sportista se 5mm alaspäin, eli yhteensä 30mm madallus on parhaiten toimiva ulkonäöllisesti.

                    Ja Oulun perunapelloilla kun joutuu ajelemaan, niin eipä huvita suunnitella mitään matalampaa. Mukavuudesta en tosin tiedä, että paranisko se omassa kiesissä jos laittais tuliterän jonkun muun valmistajan 30mm alustan? Tuo M-sport 1 ei ole kauhean mukava mielestäni.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7459
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by teropa View Post
                      Tuo M-sport 1 ei ole kauhean mukava mielestäni.
                      Eipä sitä ole mun M Sport fahrwerk 2:kaan. Mukavuuden vuoksi voisin jouset joskus vaihdattaa, mutta madalluksen takia en.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Isamu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 104
                        • Hyvinkää

                        #26
                        petri.kekkonen:
                        Oma on aika samoissa lukemissa ulkonäöltä kun tuo sun auto, ehkä aavistuksen korkeampi
                        Spetke:
                        Siitä en osaa sanoa että onko iskari pohjassa asti. Ihan bemuun erikoistuneet miehet sen laittoi paikalleen eli luulisin ainakin että tietävät mitä tekevät. Asennettiin bemu oy:n mestoilla tuusulassa. Pitäneekin käydä kokeilemassa tuota että meneekö sormet sinne navan ja iskarin pohjan väliin. Se ei kyllä selittäisi perän korkeutta
                        Last edited by Isamu; 02-12-2007, 13:33.
                        Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                        Comment

                        • Vecara
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 342
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Kuvat ei parhaat mahdolliset, kuvaapa suoraan sivulta, niin sais jonkinmoisen käsityksen madalluksesta. Lähes kaikki bilikat näyttää maan tasalta kuvattuina maasturilta.

                          Ei nuo 35-40mm-madallukset näytä E39:ssa miltään tontitukselta. Jos sen alas haluaa, hommaa sitten 60mm tiputtavan sarjan tai päätyy siihen säädettävään versioon.
                          ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                          Comment

                          • heksu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 335
                            • Joensuu

                            #28
                            Ja tuosta kaaren ja renkaan välisestä raosta lähtisi 4,5mm pois vaihtamalla alikokoisen rengastuksen oikeaan eli 235/45-17.

                            Joojoo, pilkunnussintaa on, mutta...
                            Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                            Soita/txt/whatsapp 0406375197
                            [email protected]

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              #29
                              Itsellä 540iA 1997 oli aluksi M-sport I alusta ja lukemat seuraavat: edessä 364mm
                              takana 350mm

                              ...ja sitten vaihdoin näihin ja lukemat oli:
                              Bilstein Sprint iskarit ja Intrax jouset (40/30) - lukemat edessä 339 ja takana 339 keskiöstä kaareen.

                              ...ja tuolta näyttää (ei minusta tuokaan nyt mikään "amis" -look ole ja vielä pystyy joka parkkihalliin menemään, eikä ole jokapäiväisessä ajossa ollut itse alustakaan kova eikä liian matala...

                              ...mm. s.6 eka kuva on hyvä tsiigata miltä näyttää tuolla madalluksella.

                              Tosiaan se kuva kulma voi ehkä vähän vääristää miltä sinun madallus näyttää. On harmillista kuulla, että sulla on käynyt niin, että et ole tyytyväinen madallukseen. Hei, myy se nykyinen jousisarja jollekin ja osta joku toinen jousisarja tilalle! Kysy vaikka Robi -nimimerkillä kirjoittavalta modelta vinkkejä järkevään jousisatsiin
                              BMW i4M50

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7459
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by hoikkas View Post
                                ...ja tuolta näyttää (ei minusta tuokaan nyt mikään "amis" -look ole ja vielä pystyy joka parkkihalliin menemään, eikä ole jokapäiväisessä ajossa ollut itse alustakaan kova eikä liian matala...
                                Tuo sun madallusta näyttää minusta hyvältä eikä ole vielä liian matala. Normipuskuri tuskin ottaakaan kiinni maahan niin helposti kuin M-puskurin matalle pullistuva pohjapanssari.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎