Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta. Miksi ei madallu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    #46
    Originally posted by Stone View Post
    Tuossa vois olla kyllä ideaa, mutta saako noista riittävän kestävät ja onko jouset sitten liian "löysät" kun joustovara lyhenee?:think
    Saa varmasti riittävän kestävät, kun ammattimies hitsaa.

    Ajotuntuma ei muutu mihinkään, koska tuossahan ei jouseen kosketa millään tavalla. Madallusta kestävät iskarit on kyllä syytä laittaa varsinkin jos käytetään madaltavia jousia.

    Thuppu tuossa kommentoikin jo, että mistä kannattaa alkaa työstään.
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #47
      Jos joku askartelee noita madaltavia yläpäitä niin mulle yhdet kiitos, maksan kulut ja vaivanpalkan. Kaupasta saa -10 yläpäitä, mutta ne ei paljoa lohduta. N.15-20mm olis jees kun kaupasta ei sopivia jousia tunnu löytyvän...

      Comment

      • zaci
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 459
        • Kuopio

        #48
        Veljen autossa konin -30mm sarja laski aika tasan sentin joka nurkalta kun mitattiin asennuspäivänä asennuksen jälkeen ja kuukauden päästä uudelleen. Kyllä se vähän painuu kasaan mutta näyttää silti kohtuuttoman korkealle, jos puhutaan "madallusjousista". Vertaa vaikka sigun E39:in, jossa pitäisi olla M-alusta, tosin edestä jo aika löysä sellainen..
        BMW F20 120xDa 2016 140kW

        Comment

        • patu
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 542
          • Porvoo

          #49
          Mulla oli vakiojousilla etumitta 375 mm ja takana 370 mm (ilmajouset). AC Schnitzerin etujouset laskivat tasan sen luvatun 25 mm ja perää säädettiin ohjelmallisesti, Nyt edessä ja takana 350 mm.


          BMW F30 330e LCI
          Buick Riviera 455cid -71


          Volvo V70 mk III - Ex
          Jaguar F-Pace - Ex
          Camaro 3gen - Ex
          Subaru Levorg - Ex
          Volvo V60 - Ex
          Porsche 924 - Ex
          BMW 1502 -76 - Ex
          The Best or Something - Ex
          BMW e39 540iA touring - Ex
          BMW e34 525iA touring - Ex
          BMW e34 520i -Ex
          etc.....

          Comment

          • juu-das
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 756
            • Kuopio

            #50
            tässä vielä kuvaa kaw -60/40 jousilla, mitat navasta kaareen n.330mm

            aika sopiva korkeus e39:iin.


            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #51
              Tuo madallus on mulle jo visuaalisestikin liikaa E39:ssä.

              Eli makunsa kullakin .

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #52
                Onko auto varustettu huonojen teiden paketilla? Konehuoneesta näkee hyvin jos siellä on alumiiniset 25mm paksut kiekot tolpan ja korin välissä!


                Kuva poistetuista kiekoista, 530dA -01 :stä
                Attached Files
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #53
                  Originally posted by patu View Post
                  Mulla oli vakiojousilla etumitta 375 mm ja takana 370 mm (ilmajouset). AC Schnitzerin etujouset laskivat tasan sen luvatun 25 mm...
                  Mistä ostit, paljo makso ja oletko tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin?
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • patu
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 542
                    • Porvoo

                    #54
                    Ostin Buksinilta, hintaa en enää muista. Omaan käyttöön aika hyvät, työmatka-ajoa 120 km/pv. Vaihdoin iskarit samalla ja ne olisi voinut olla hieman jämäkämmät. Oliskohan ne olleet Sach SuperTouringit. Ajo-ominaisuudet kyllä paranivat, varmaan suurin vaikutus oli uusilla iskareilla. Takapään ilmajousien säätö ei vaikuttanut ainakaan huonontavasti ajo-ominaisuuksiin.
                    BMW F30 330e LCI
                    Buick Riviera 455cid -71


                    Volvo V70 mk III - Ex
                    Jaguar F-Pace - Ex
                    Camaro 3gen - Ex
                    Subaru Levorg - Ex
                    Volvo V60 - Ex
                    Porsche 924 - Ex
                    BMW 1502 -76 - Ex
                    The Best or Something - Ex
                    BMW e39 540iA touring - Ex
                    BMW e34 525iA touring - Ex
                    BMW e34 520i -Ex
                    etc.....

                    Comment

                    • janihannula
                      BTCF Member
                      • Jun 2006
                      • 740
                      • https://t.me/pump_upp

                      #55
                      Tuossa kuva mun 530d touringista jossa tosiaan on cobran 40/20 jousisarja. Erittäin miellyttävä ajaa, Ei kova, mutta kuitenkin jämäkkä.

                      Vielä eteen ne jousilautaset -10mm niin sopii auton asento omaan silmään paremmin.

                      huom kuvassa alikokoiset renkaat :215/55/16

                      Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • JonasG
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 2160
                        • Porvoo/Helsinki

                        #56
                        Originally posted by juu-das View Post
                        tässä vielä kuvaa kaw -60/40 jousilla, mitat navasta kaareen n.330mm

                        aika sopiva korkeus e39:iin.


                        Näyttää tuo tiputus just passelilta.

                        Comment

                        • Cakke
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 27
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by Isamu View Post
                          No niin. Kaikille kiinnostuneille laitoin pari parempaa kuvaa omastani. Linkkejä tuossa. Eli ei mennyt mielestäni niin matalalle kun pitäisi noilla kamoilla.
                          Kiinni on siis bilstein sprint iskarit, H&R -40/-15mm jouset, renkaat ovat 225/45R17 (tiedän, ovat alikokoa. Halvalla sain)


                          Hoikkaksen auto on juuri siinä korkeudessa mitä haluan omaani Mahtavan näköinen. Kai se on vaan ostettava se K.A.W -60/-40 satsi. Huoh
                          Joo ei tämä ihan oikealta näytä. Minusta näyttää melkeenpä vakioalustan korkuselta :think

                          Mulla on keväällä asennettu H&R -40/20 ja huomattavasti matalampi vaikka periaattessa ei pitäs isompaa eroa olla. Pumppuina mulla on Bogesassit...
                          Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

                          Comment

                          • eekolmekuus
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 100
                            • vantaa

                            #58
                            Rälläkkäsarjaa kehiin

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              #59
                              Originally posted by Isamu View Post
                              No niin. Kaikille kiinnostuneille laitoin pari parempaa kuvaa omastani. Linkkejä tuossa. Eli ei mennyt mielestäni niin matalalle kun pitäisi noilla kamoilla.
                              Kiinni on siis bilstein sprint iskarit, H&R -40/-15mm jouset, renkaat ovat 225/45R17 (tiedän, ovat alikokoa. Halvalla sain)


                              Hoikkaksen auto on juuri siinä korkeudessa mitä haluan omaani Mahtavan näköinen. Kai se on vaan ostettava se K.A.W -60/-40 satsi. Huoh
                              onko pohjaanlyöntikumet vakiopaksuiset/uudet? jos on, niin näistä voisi parin-kolmensentin siivun hyvinkin leikata pois. ainakin meillä jäi kantamaan niiden päälle ja kun otti siivun pois, niin madallusta tuli 10-15mm lisää. mut ei se tonttiin kyllä tolla h&r 40/? satsilla mené, se on kylmä totuus. navasta kaareen edessä n. 340-345mm muistaakseni.

                              mutta jos matalan haluat niin k.a.w. on hyväksi todettu ratkaisu!
                              Last edited by Martti; 04-12-2007, 14:24.

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #60
                                Siis kuinka monia eri "kumi, huononkelin pala/kumi" variaatioita tuolla voi olla, ettei homma mene putkeen?

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎