Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joe Coyote
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 11
    • Oulu

    Originally posted by Tenojono View Post
    Unohda se budjetti

    TÄTÄ minä olen ainakin kuolannut nettiautossa. Jos olis sedani niin ostaisin itselle työautoksi. Ja sitten taasen voisin e61 dieselin mielellään vaihtaa tähän
    Hehe, fiksun näköinen rassi! Erottuu takuulla joukosta
    Totta puhuen tämä yksilö houkuttaisi eniten tällä hetkellä Jonkun palstalaisen kärry vissiin?

    Ja sitten takaisin maan pinnalle.

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      Originally posted by Joe Coyote View Post
      Jonkun palstalaisen kärry vissiin?
      Kyllävain:
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Onkohan mitään älyä vaihtaa siistiä E39 525i M-Sportia 540iA:han? Tätä yksilöä harkitsen. Mikähän tuohon olisi sopiva väliraha, kasi on 40k vähemmän ajettu.

        Comment

        • Heksa76
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 18
          • Lappeenranta

          Hyvin suurella todennäköisyydellä seuraava auto ois E39. Mitään käyttö/ajokokemusta ei ole Bemareista, muuta kuin pieni lenkki E61:llä viime talvena. Vakuutuin kuljettajan tiloista ja automaatin toiminnasta, ja ajettavuudesta muutenkin. E6x on kuitenkin sen verran hintava että sellaiseen ei rahkeet riitä, joten E39 nyt alkuun.
          Onko sisämitoissa kuinka paljon eroa em välillä, lähinnä pituussuunnassa?

          Paljonko sedanin kontin korkeus on hattuhyllyn alla?
          Last edited by Heksa76; 02-06-2013, 19:26.

          Comment

          • thabandit^
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 62
            • Keski-Suomi

            Noniin, 2001 530d Touring tuli uitettua Suomeen Baijerista asti. Edition Exclusive Shadowline, ulkoväri Titansilber ja sisällä mustaa nahkaa. Onko tämä nyt sitten Anthrazit vai Burgundy, mene ja tiedä. 189tkm ajettu, ja kilometrit oletettavasti pitävät paikkansa. Edellisellä (toisella) omistajalla ollut vuodesta '04 ja kaikki huollot remontit tehty paikallisella BMW-pajalla. Tuntuu ainakin jämäkälle pelille. Pientä rupea takaluukussa, konepellin etureunassa ja toisessa takakaaressa (Nämä oli tarkoitus korjata kuntoon maalaamossa ASAP, jotta ei pahene talven aikana.)

            Ajattelin tehdä tälle kulkineelle "tervetuliaishuollon," joka käsittää kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihdot. Lienevätkö kovinkin kalliita Laakkosella, vai iskenkö suoraan Motonettiä sisään?

            Pari kysymystä tulevaa talvikäyttöä varten:
            Ilmeisesti huohottimen filtteri kannattaa muuttaa siihen Vortex-malliseen, ja huohottimen lämmityssarja + eristys kannattaa lisätä näin jatkoa ajatellen? Webaston ajattelin käydä ohjelmoimassa, jotta saisi ajastustoiminnon käyttöön. Mutta myös lohkolämmitin täytynee asentaa jossain vaiheessa kesää. Tai letkulämmitinhän se taitaa näissä olla.
            2001 530d Touring

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Originally posted by thabandit^ View Post
              Ajattelin tehdä tälle kulkineelle "tervetuliaishuollon," joka käsittää kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihdot. Lienevätkö kovinkin kalliita Laakkosella, vai iskenkö suoraan Motonettiä sisään?

              Pari kysymystä tulevaa talvikäyttöä varten:
              Ilmeisesti huohottimen filtteri kannattaa muuttaa siihen Vortex-malliseen, ja huohottimen lämmityssarja + eristys kannattaa lisätä näin jatkoa ajatellen? Webaston ajattelin käydä ohjelmoimassa, jotta saisi ajastustoiminnon käyttöön. Mutta myös lohkolämmitin täytynee asentaa jossain vaiheessa kesää. Tai letkulämmitinhän se taitaa näissä olla.
              Älä ny mitään motonettiä laita, jos ihan vaan AD/Fixus linjalta haet jotain laatusuodattimia? Jos kuitenkin sulla on mahdollisuus ite ne vaihtaa/tehdä? Tai sitten viet just juurikin edellämainitun puljun omaan huoltoon?

              Ite en oo vaihtanu Vortexia, mielessä käyny, mut on ollu aina muuta.
              Eikä oo lämmitintä huohottimella.
              Letkulämppäri löytyy, ja munuaiset tullu pahvitettua aina ennen kovia pakkasia + Teboil Diamond Dieselit pyörii koneessa, näiden ei pitäis sitä töhkää tehdä huohottimeen. Ja hyvin on rullannutkin!

              Ja muistaa sen, ettei lähetä kylmänä ajelee suoraan, annetaan auton lämmetä hetken ennenkö lähdetään paahtamaan 20 asteen pakkasessa täysii.
              Niin turbon, kuin muittenkin osien suhteen, ei huono asia. (Omassa on hyvä mittari, ku turbo ei enää vihellä, niin voi lisätä menohaluja )

              Toki jos toimia webasto löytyy, niin se antaa varmaan aika paljon anteeksi kylmästä lähtemistä.
              Last edited by Bmw Dreamer; 04-06-2013, 10:15.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7456
                • Oulu

                Originally posted by Heksa76 View Post
                Paljonko sedanin kontin korkeus on hattuhyllyn alla?
                Ei ole nyt mittaa mukana, mutta Google kertoi että 45cm on aika lähellä.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • marcov
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 3
                  • Hausjärvi

                  Nykyinen Mersu-kuski täällä suunnittelee hyppäämistä Bemarin ratin taakse ja nyt kaipailisin vähän tietoja eräästä kapistuksesta, jota olen katsellut. Kyseessä siis E39 koppainen 523i farkku vm97. Ko. yksilöllä on ajettu reilu 300tkm ja autossa on automaattilaatikko. Tuo askin kestävyys kiinnostaa. Onko odotettavissa jotain "yllätyksiä" askin suhteen, kun noita kilometrejä on tuossa jo jonkun verran? Mitenkä muu tekniikka? Tyyppivikoja? Yms yms...

                  Joo, tiedän että löytyy haku, mutta nyt on kiire

                  Kiitos ja anteeksi

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Älä ny mitään motonettiä laita, jos ihan vaan AD/Fixus linjalta haet jotain laatusuodattimia? Jos kuitenkin sulla on mahdollisuus ite ne vaihtaa/tehdä? Tai sitten viet just juurikin edellämainitun puljun omaan huoltoon?
                    Miten ne "Motonetin" suodattimet siis poikkeaa esim.Fixuksen suodattimista?

                    Comment

                    • jones\\
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 90
                      • Lahti

                      Originally posted by marcov View Post
                      Nykyinen Mersu-kuski täällä suunnittelee hyppäämistä Bemarin ratin taakse ja nyt kaipailisin vähän tietoja eräästä kapistuksesta, jota olen katsellut. Kyseessä siis E39 koppainen 523i farkku vm97. Ko. yksilöllä on ajettu reilu 300tkm ja autossa on automaattilaatikko. Tuo askin kestävyys kiinnostaa. Onko odotettavissa jotain "yllätyksiä" askin suhteen, kun noita kilometrejä on tuossa jo jonkun verran? Mitenkä muu tekniikka? Tyyppivikoja? Yms yms...

                      Joo, tiedän että löytyy haku, mutta nyt on kiire

                      Kiitos ja anteeksi
                      Jos et mesen lootan vaihtamislogiikkaan verrattuna huomaa mitään ihmeellistä niin hyvä peli.M52 pelaa,pelaa ja pelaa.Ennakkoon vois neuvoa jotta hommaa INPA.

                      IHAN VAAN KAIKEN VARALLE. =)
                      Last edited by jones\\; 05-06-2013, 00:38.
                      e91 320da

                      Comment

                      • thabandit^
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 62
                        • Keski-Suomi

                        Kävin KL-varaosista huoltokamppeet. Laatikkoöljyä eivät antaneet, kun kuulemma pitää jonkun lätkän väri katsoa laatikon kupeesta? Erikoista.
                        2001 530d Touring

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by thabandit^ View Post
                          Laatikkoöljyä eivät antaneet, kun kuulemma pitää jonkun lätkän väri katsoa laatikon kupeesta? Erikoista.
                          Manuaalista en tiedä, mutta automaatin öljyn tietää ilman lätkää tai sen väriä.

                          Comment

                          • thabandit^
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 62
                            • Keski-Suomi

                            Väkisinvaihdettava on nyt kyseessä. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo mokoma tarkkuus tossa öljylaadun kanssa liittyy. :think
                            2001 530d Touring

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Miten ne "Motonetin" suodattimet siis poikkeaa esim.Fixuksen suodattimista?
                              Ainakin meilläpäin Motonet myy halpoja ei-niin-laadukkaita suodattimia, verraten fixukseen, en sitte tiiä teilläpäin... :think
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10084
                                • KVLA

                                Originally posted by thabandit^ View Post
                                Väkisinvaihdettava on nyt kyseessä. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo mokoma tarkkuus tossa öljylaadun kanssa liittyy. :think
                                Osittain ainakin synkrojen toimintaan.Eli esim. "Arabimallien" erilaatuiset ja viskositeetiltaan erillaiset öljyt ei välttämättä toimi täällä Suomessa.Etenkään pakkasilla.Muitakin syitä varmaan löytyy,mutta tuon olen Bemarissa kantapään kautta oppinut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎