Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcus_108
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 578
    • Hyllykallio

    Originally posted by thabandit^ View Post
    Väkisinvaihdettava on nyt kyseessä. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo mokoma tarkkuus tossa öljylaadun kanssa liittyy. :think
    tuosta vois jotain selvitä. http://www.btcf.fi/forum/showthread....hteisto+%F6ljy
    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

    Ex:
    E39 523i touring -99
    Opel kadett E 1.6 -89
    Seat Toledo 1.8 -92
    Toyota corolla Lb 1.6 -87
    Vw passat farkku 1.8 -99

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Originally posted by thabandit^ View Post
      Väkisinvaihdettava on nyt kyseessä. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo mokoma tarkkuus tossa öljylaadun kanssa liittyy. :think


      Oranssi ATF Oil tekstillä: automaattivaihteistoöljy Dexron II
      Vihreä Special Oil tekstillä: BMW varaosanumero 81 22 9 407 305
      Keltainen MTF-LT-1 tekstillä: BMW varaosanumero 83 22 9 408 942
      Keltainen MTF-LT-2 tekstillä: BMW varaosanumero 83 22 0 309 031
      Ei mitään lätkää: API GL-4, SAE 80W vaihteistoöjy
      Originally posted by REDLINE FAQ
      18) BMW on pitkään käyttänyt ensiasennusöljynä ATF:ia, siksi että se toimii hyvin kylmässä. Kytkinkopassa on yleensä värillinen lätkä. Jos se on punainen tai keltainen, vaihteistossa on ATF. Jos väri on vihreä, siinä on 70W80 GL-4 vaihteistoöljy. Red Linen tapauksessa valitaan tällöin joko D4 ATF tai MTL synkroniöljy. Periaatteessa synkronointi toimii aavistuksen paremmin MTL-öljyllä, ainakin kesällä. Jos MTL toimii myös talvella, kannattaa käyttää ilman muuta sitä. Itse asiassa eräs kytkinvalmistaja suosittelee sekoitusta 75W140NS ja D4ATF suhteessa 50/50. Tämä siksi, että paksumpi öljy vähentää värinöitä ja ääniä, kun kaksoismassa-vauhtipyörä vaihdetaan perinteiseen vauhtipyörään
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Heksa76
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 18
        • Lappeenranta

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Ei ole nyt mittaa mukana, mutta Google kertoi että 45cm on aika lähellä.
        Kiitos. Jotain tuota luokkaa veikkailin että siellä ois tilaa.

        Kävin yhtä koeistumassa, ja hyvin sain säädöt kohdalleen että ei ahdista kuskin paikalla ja autoon meno ja nousu onnistuu ilman ratin nostelua tai polven kolhimista, ja takapenkilläkin on tilaa riittävästi että muksujen ei tarvi valittaa etteikö ois jaloille tilaa Ei nimittäin ihan mihin tahansa autoon mahdu mukavasti tällä lähes kahden metrin pituudella ja pitkillä raajoilla.

        Koeistuminen vain, en ajanut koska kahden litran dieseli manuaalilla ei houkuta, automaattivaihteistosta en tingi
        Last edited by Heksa76; 07-06-2013, 18:15.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Heksa76 View Post
          Kiitos. Jotain tuota luokkaa veikkailin että siellä ois tilaa.

          Kävin yhtä koeistumassa, ja hyvin sain säädöt kohdalleen että ei ahdista kuskin paikalla ja autoon meno ja nousu onnistuu ilman ratin nostelua tai polven kolhimista, ja takapenkilläkin on tilaa riittävästi että muksujen ei tarvi valittaa etteikö ois jaloille tilaa Ei nimittäin ihan mihin tahansa autoon mahdu mukavasti tällä lähes kahden metrin pituudella ja pitkillä raajoilla.

          Koeistuminen vain, en ajanut koska kahden litran dieseli manuaalilla ei houkuta, automaattivaihteistosta en tingi
          Sen verran matala, ettei konttiin mahdu kuin yksi rengas. Jos meinaa joskus kuljettaa vaikka talvirenkaat jonnekkin niin peräkärry...

          Kannattaa ottaa sähköisellä rattipylväällä, nousee automaattisti ylös. Takapenkille ei mahdu juuri kukaan jos kuski on lähellekkään 2m. Meillä ei mahdu mun taakse turvakaukalo, ällä seiska seuraavaksi jos tulee lisää lapsia...

          Comment

          • Heksa76
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 18
            • Lappeenranta

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Sen verran matala, ettei konttiin mahdu kuin yksi rengas. Jos meinaa joskus kuljettaa vaikka talvirenkaat jonnekkin niin peräkärry...

            Kannattaa ottaa sähköisellä rattipylväällä, nousee automaattisti ylös. Takapenkille ei mahdu juuri kukaan jos kuski on lähellekkään 2m. Meillä ei mahdu mun taakse turvakaukalo, ällä seiska seuraavaksi jos tulee lisää lapsia...
            Kyllä mä mahduin itse sinne taakse vaikka kuskin jakkara oli omilla säädöillä. Sähköinen pylväs ois kyl pätevä varuste, vaikka ratin sainkin hyvään asentoon et mahtu taittamaan jalan sen alta kun poistui autosta. Mut joo, turvakaukaloa sinne taakse ei saa. Onneksi muksut on jo niin isoja että istuvat kasvot menosuuntaan.
            Last edited by Heksa76; 07-06-2013, 19:07.

            Comment

            • abject
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 378
              • Vähäkyrö

              Jostain iskoistui päähäni, että kesällä on käytävä Saksassa ja jokin auto sieltä hankittava.

              Hinta tulee olemaan matala, että autosta päästään tulevaisuudessa eroonkin. Noin kolmeen tonniin tulisi auton siis löytyä.

              Sitten seuraava kriteeri. V8. Ei järjen hiventäkään ja siinä kai se viehätys piileekin.

              Alle kolmeen tonniin noita löytyi mobilesta kyllä.. Mutta mitä tällaisen pommin kanssa kannattais ottaa huomioon? Erityisesti tuon ison moottorin tuomat ongelmat kiinnostavat, tuollaisesta hinnat-alkaen mallista löytää kyllä varmasti moitittavaa mutta jospa tekniikka olisi kunnossa.

              Kilometrejä noissa on kai enemmän tai vähemmän toki ruuvattu, mutta mittarissa seisoskelee useimmiten 200-300tkm.
              F11 525dx M-Sport ’14
              w123 240D Lang MR '81

              Comment

              • Koo_
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 320
                • Suomi

                Kuinka pahoja ruosteongelmia näissä e39 bemareissa on? Katellu joko tällästä tai e46 ekaks bemariks, lähinnä 325/328/528 mutta yhtään hyvää ei tunnu löytyvän, pari jo muuten lähes sopivaa mutta ruoste ongelmana. Löytyykö ruosteettomia ja hyvin varusteltuja Suomesta juurikaan vai onko suolat jo tehny tehtävänsä, pitääkö ihan oikeesti lähtee muualta hakemaan jos sellasen tahtoo?

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Originally posted by Koo_ View Post
                  Kuinka pahoja ruosteongelmia näissä e39 bemareissa on? Katellu joko tällästä tai e46 ekaks bemariks, lähinnä 325/328/528 mutta yhtään hyvää ei tunnu löytyvän, pari jo muuten lähes sopivaa mutta ruoste ongelmana. Löytyykö ruosteettomia ja hyvin varusteltuja Suomesta juurikaan vai onko suolat jo tehny tehtävänsä, pitääkö ihan oikeesti lähtee muualta hakemaan jos sellasen tahtoo?
                  Mulla on ollut nyt 2 Saksantuonti E39, joista molemmat tuotu muistaakseni 2005 tienoilla. Kummassakaan ei minkäänlaista ruosteongelmaa:think Ootko sitten katellu just niitä "suomiautoja"?

                  Comment

                  • Koo_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 320
                    • Suomi

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Mulla on ollut nyt 2 Saksantuonti E39, joista molemmat tuotu muistaakseni 2005 tienoilla. Kummassakaan ei minkäänlaista ruosteongelmaa:think Ootko sitten katellu just niitä "suomiautoja"?
                    Itseasiassa Saksasta tuotuja, emmä nyt ihan hirveen montaa ole mut muutama muuten hyvä vaihtoehto kaatunut tohon Kaipa niitä sit ettimällä löytää, ei vissin kumminkaan näissä bemareissa yhtä pahoja ruosteongelmia kun saman ajan mersuissa?

                    Comment

                    • swear
                      Newbiemmer
                      • Apr 2006
                      • 24
                      • Suomi Finland

                      Hups väärä threadi.
                      Last edited by swear; 10-07-2013, 18:38. Reason: hups
                      ex. BMW M5 E39 '99
                      ex. BMW M3 E36 Evo
                      ex. Kawasaki ZX-6R '03
                      ex. Kawasaki ZX-10R '05

                      Comment

                      • aripaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 520
                        • Kuhmo

                        Originally posted by Koo_ View Post
                        Kuinka pahoja ruosteongelmia näissä e39 bemareissa on? Katellu joko tällästä tai e46 ekaks bemariks, lähinnä 325/328/528 mutta yhtään hyvää ei tunnu löytyvän, pari jo muuten lähes sopivaa mutta ruoste ongelmana. Löytyykö ruosteettomia ja hyvin varusteltuja Suomesta juurikaan vai onko suolat jo tehny tehtävänsä, pitääkö ihan oikeesti lähtee muualta hakemaan jos sellasen tahtoo?

                        Takimmaiset tunkkauskohdat yleisimmät ja toukissa takaluukku, siinä ne.
                        Ext. bmw:t
                        e28 518i -87
                        e34 518i -92
                        e39 540ia sedan 7/98
                        e39 540ia sedan 9/98
                        e39 540ia tour. 12/98
                        E34 525i Touring 7/92

                        Vikakoodien lukua/nollausta.

                        e39 540 ia sedan 7/96

                        Comment

                        • Hawk_
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 184
                          • Tampere

                          Huomenna pitäisi mennä katsomaan yhtä 530iA Bemua -01 187tkm. Dieseleistä sen verran kokemusta, että 100km/h vauhdissa pitää kattoo kierroslukumittaria niin tietää luistaako turbiini. Mitenkäs bensavehekeissä, paljonko pitäisi olla kierroksia 100km/h vauhdissa? Katsastuksesta sen verran aikaa sillä bemarilla, että käytetään Autotohtorilla ennen kauppoja, siellä pitäisi selvitä piilossa olevat viat. Tuo automaatti vaan jotenkin jännittää, vaikka kuulemma paljon paljon luotettavampi kuin GM:n laatikot.
                          Renkaiden kokohan vaikuttaa automaatin toimintaan myös, onko 245/40/18 oikea koko tomaatille?
                          Last edited by Hawk_; 11-07-2013, 08:13.
                          ex. BMW E46 320i Sedan -03
                          ex. BMW E39 530dA -01
                          ex. BMW E36 328i Coupé -97
                          ex. BMW E36 325i Coupè -93
                          ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Hawk_ View Post
                            Huomenna pitäisi mennä katsomaan yhtä 530iA Bemua -01 187tkm. Dieseleistä sen verran kokemusta, että 100km/h vauhdissa pitää kattoo kierroslukumittaria niin tietää luistaako turbiini. Mitenkäs bensavehekeissä, paljonko pitäisi olla kierroksia 100km/h vauhdissa? Katsastuksesta sen verran aikaa sillä bemarilla, että käytetään Autotohtorilla ennen kauppoja, siellä pitäisi selvitä piilossa olevat viat. Tuo automaatti vaan jotenkin jännittää, vaikka kuulemma paljon paljon luotettavampi kuin GM:n laatikot.
                            Renkaiden kokohan vaikuttaa automaatin toimintaan myös, onko 245/40/18 oikea koko tomaatille?
                            Kierroksia ~2100. Renkaat ok.

                            Comment

                            • Hege_
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 170
                              • Lappeenranta

                              Tervehdys btfc pitkästä aikaa. Nyt olis auton hankinta edessä kun ei oo autoa ollenkaan. 530da:n ja audi A6 on päällimmäiset vaihtoehdot. Lähinnä kiinnostas tietää E39 530d millanen se yleensä on kestämään, kuluts. Lukkoperäähän ei taida löytyä.
                              E46 320i Coupé -02
                              ex E36 318ia Touring -96
                              ex E34 535ia -91
                              ex E34 525i -91

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10084
                                • KVLA

                                Ei mitn...
                                Last edited by Heguli 31; 18-07-2013, 09:07.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎