Originally posted by thabandit^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by thabandit^ View PostVäkisinvaihdettava on nyt kyseessä. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo mokoma tarkkuus tossa öljylaadun kanssa liittyy. :think
Oranssi ATF Oil tekstillä: automaattivaihteistoöljy Dexron II
Vihreä Special Oil tekstillä: BMW varaosanumero 81 22 9 407 305
Keltainen MTF-LT-1 tekstillä: BMW varaosanumero 83 22 9 408 942
Keltainen MTF-LT-2 tekstillä: BMW varaosanumero 83 22 0 309 031
Ei mitään lätkää: API GL-4, SAE 80W vaihteistoöjyOriginally posted by REDLINE FAQ18) BMW on pitkään käyttänyt ensiasennusöljynä ATF:ia, siksi että se toimii hyvin kylmässä. Kytkinkopassa on yleensä värillinen lätkä. Jos se on punainen tai keltainen, vaihteistossa on ATF. Jos väri on vihreä, siinä on 70W80 GL-4 vaihteistoöljy. Red Linen tapauksessa valitaan tällöin joko D4 ATF tai MTL synkroniöljy. Periaatteessa synkronointi toimii aavistuksen paremmin MTL-öljyllä, ainakin kesällä. Jos MTL toimii myös talvella, kannattaa käyttää ilman muuta sitä. Itse asiassa eräs kytkinvalmistaja suosittelee sekoitusta 75W140NS ja D4ATF suhteessa 50/50. Tämä siksi, että paksumpi öljy vähentää värinöitä ja ääniä, kun kaksoismassa-vauhtipyörä vaihdetaan perinteiseen vauhtipyöräänBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi ole nyt mittaa mukana, mutta Google kertoi että 45cm on aika lähellä.
Kävin yhtä koeistumassa, ja hyvin sain säädöt kohdalleen että ei ahdista kuskin paikalla ja autoon meno ja nousu onnistuu ilman ratin nostelua tai polven kolhimista, ja takapenkilläkin on tilaa riittävästi että muksujen ei tarvi valittaa etteikö ois jaloille tilaaEi nimittäin ihan mihin tahansa autoon mahdu mukavasti tällä lähes kahden metrin pituudella ja pitkillä raajoilla.
Koeistuminen vain, en ajanut koska kahden litran dieseli manuaalilla ei houkuta, automaattivaihteistosta en tingiLast edited by Heksa76; 07-06-2013, 18:15.
Comment
-
-
Originally posted by Heksa76 View PostKiitos. Jotain tuota luokkaa veikkailin että siellä ois tilaa.
Kävin yhtä koeistumassa, ja hyvin sain säädöt kohdalleen että ei ahdista kuskin paikalla ja autoon meno ja nousu onnistuu ilman ratin nostelua tai polven kolhimista, ja takapenkilläkin on tilaa riittävästi että muksujen ei tarvi valittaa etteikö ois jaloille tilaaEi nimittäin ihan mihin tahansa autoon mahdu mukavasti tällä lähes kahden metrin pituudella ja pitkillä raajoilla.
Koeistuminen vain, en ajanut koska kahden litran dieseli manuaalilla ei houkuta, automaattivaihteistosta en tingi
Kannattaa ottaa sähköisellä rattipylväällä, nousee automaattisti ylös. Takapenkille ei mahdu juuri kukaan jos kuski on lähellekkään 2m. Meillä ei mahdu mun taakse turvakaukalo, ällä seiska seuraavaksi jos tulee lisää lapsia...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSen verran matala, ettei konttiin mahdu kuin yksi rengas. Jos meinaa joskus kuljettaa vaikka talvirenkaat jonnekkin niin peräkärry...
Kannattaa ottaa sähköisellä rattipylväällä, nousee automaattisti ylös. Takapenkille ei mahdu juuri kukaan jos kuski on lähellekkään 2m. Meillä ei mahdu mun taakse turvakaukalo, ällä seiska seuraavaksi jos tulee lisää lapsia...Last edited by Heksa76; 07-06-2013, 19:07.
Comment
-
-
Jostain iskoistui päähäni, että kesällä on käytävä Saksassa ja jokin auto sieltä hankittava.
Hinta tulee olemaan matala, että autosta päästään tulevaisuudessa eroonkin. Noin kolmeen tonniin tulisi auton siis löytyä.
Sitten seuraava kriteeri. V8. Ei järjen hiventäkään ja siinä kai se viehätys piileekin.
Alle kolmeen tonniin noita löytyi mobilesta kyllä.. Mutta mitä tällaisen pommin kanssa kannattais ottaa huomioon? Erityisesti tuon ison moottorin tuomat ongelmat kiinnostavat, tuollaisesta hinnat-alkaen mallista löytää kyllä varmasti moitittavaa mutta jospa tekniikka olisi kunnossa.
Kilometrejä noissa on kai enemmän tai vähemmän toki ruuvattu, mutta mittarissa seisoskelee useimmiten 200-300tkm.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Kuinka pahoja ruosteongelmia näissä e39 bemareissa on? Katellu joko tällästä tai e46 ekaks bemariks, lähinnä 325/328/528 mutta yhtään hyvää ei tunnu löytyvän, pari jo muuten lähes sopivaa mutta ruoste ongelmana.Löytyykö ruosteettomia ja hyvin varusteltuja Suomesta juurikaan vai onko suolat jo tehny tehtävänsä, pitääkö ihan oikeesti lähtee muualta hakemaan jos sellasen tahtoo?
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostKuinka pahoja ruosteongelmia näissä e39 bemareissa on? Katellu joko tällästä tai e46 ekaks bemariks, lähinnä 325/328/528 mutta yhtään hyvää ei tunnu löytyvän, pari jo muuten lähes sopivaa mutta ruoste ongelmana.Löytyykö ruosteettomia ja hyvin varusteltuja Suomesta juurikaan vai onko suolat jo tehny tehtävänsä, pitääkö ihan oikeesti lähtee muualta hakemaan jos sellasen tahtoo?
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostMulla on ollut nyt 2 Saksantuonti E39, joista molemmat tuotu muistaakseni 2005 tienoilla. Kummassakaan ei minkäänlaista ruosteongelmaa:think Ootko sitten katellu just niitä "suomiautoja"?Kaipa niitä sit ettimällä löytää, ei vissin kumminkaan näissä bemareissa yhtä pahoja ruosteongelmia kun saman ajan mersuissa?
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostKuinka pahoja ruosteongelmia näissä e39 bemareissa on? Katellu joko tällästä tai e46 ekaks bemariks, lähinnä 325/328/528 mutta yhtään hyvää ei tunnu löytyvän, pari jo muuten lähes sopivaa mutta ruoste ongelmana.Löytyykö ruosteettomia ja hyvin varusteltuja Suomesta juurikaan vai onko suolat jo tehny tehtävänsä, pitääkö ihan oikeesti lähtee muualta hakemaan jos sellasen tahtoo?
Takimmaiset tunkkauskohdat yleisimmät ja toukissa takaluukku, siinä ne.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Huomenna pitäisi mennä katsomaan yhtä 530iA Bemua -01 187tkm. Dieseleistä sen verran kokemusta, että 100km/h vauhdissa pitää kattoo kierroslukumittaria niin tietää luistaako turbiini. Mitenkäs bensavehekeissä, paljonko pitäisi olla kierroksia 100km/h vauhdissa? Katsastuksesta sen verran aikaa sillä bemarilla, että käytetään Autotohtorilla ennen kauppoja, siellä pitäisi selvitä piilossa olevat viat. Tuo automaatti vaan jotenkin jännittää, vaikka kuulemma paljon paljon luotettavampi kuin GM:n laatikot.
Renkaiden kokohan vaikuttaa automaatin toimintaan myös, onko 245/40/18 oikea koko tomaatille?Last edited by Hawk_; 11-07-2013, 08:13.ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Comment
-
-
Originally posted by Hawk_ View PostHuomenna pitäisi mennä katsomaan yhtä 530iA Bemua -01 187tkm. Dieseleistä sen verran kokemusta, että 100km/h vauhdissa pitää kattoo kierroslukumittaria niin tietää luistaako turbiini. Mitenkäs bensavehekeissä, paljonko pitäisi olla kierroksia 100km/h vauhdissa? Katsastuksesta sen verran aikaa sillä bemarilla, että käytetään Autotohtorilla ennen kauppoja, siellä pitäisi selvitä piilossa olevat viat. Tuo automaatti vaan jotenkin jännittää, vaikka kuulemma paljon paljon luotettavampi kuin GM:n laatikot.
Renkaiden kokohan vaikuttaa automaatin toimintaan myös, onko 245/40/18 oikea koko tomaatille?
Comment
-
-
Tervehdys btfc pitkästä aikaa. Nyt olis auton hankinta edessä kun ei oo autoa ollenkaan. 530da:n ja audi A6 on päällimmäiset vaihtoehdot. Lähinnä kiinnostas tietää E39 530d millanen se yleensä on kestämään, kuluts. Lukkoperäähän ei taida löytyä.E46 320i Coupé -02
ex E36 318ia Touring -96
ex E34 535ia -91
ex E34 525i -91
Comment
-
Comment